@ Jvtje doe mij ook zo'n man Eten koken, partnerles leuk vinden klinkt als de ideale man Zeker ook niet bang voor spinnen
jvtje jammer dat het belastinggeld pas augustus/september/oktober gestort wordt... ik weet al wat het gaat worden en als het UWV dalijk komt dan kan ik dus aangeven dat ze moeten wachten op de belasting teruggave. En noclaim teruggave, kreeg net brief van het VGZ, dus ik had hoop. Was het een rekening voor de eigenrisico van dit jaar grrrr! Ik weet nog helemaal niet hoe mijn man het gaat doen na de bevalling. Volgens mij is hij geen fan van kraamzorg hihihi. En hier mag ze wel koken, maar dan moet het idd wel eetbaar zijn hihihi, anders is het snel over met de kookpret Maar ik vind het wel een lekker idee dat ze ook de zorgen voor Sam tijdelijk overnemen. Dus dan heb ik beetje tijd om echt bij te komen. (Maar ja.. dan moet ik natuurlijk niet te lang in het ziekenhuis blijven) ik moet even flesje maken voor Sam.
Verder vanaf blz 1228: @friendly: raar dat de vk dat er niet bijgezegd heeft! Ben benieuwd wat die van mij te vertellen heeft volgende week, want zelfs m'n man (die op dit gebied toch een leek is ) valt het nu echt op dat m'n buik gezakt is. Dus als de vk daar zelf niet over begint (wat ik me haast niet voor kan stellen), dan vraag ik er wel naar! Ik heb alleen nog maar van die snelle controles gehad. Ik geloof niet dat ik het al ooit langer dan een minuut of 7-8 heb uitgehouden en dat was omdat ik die keer redelijk wat vragen had Hier in de praktijk werken ze met 4 of 5 verloskundigen (die 5e weet ik nog steeds niet zeker, zal ik volgende keer toch eens navragen, want die zou dan de enige zijn die ik nog nooit gezien heb). Hoewel ze allemaal wel een eigen stijl hebben, ben ik bij geen van allen echt meer dan 5 minuten binnen. Nou ja, de zwangerschap verloopt hier dan ook gewoon voorspoedig en ik heb zelf weinig vragen. De vk's blijven hier allemaal eigenlijk wel praten over wat ze doen en vragen stellen over hoe het gaat. Maar ja, er is gewoon domweg niets spannends te melden meestal! @mariska: ook weer door de keuring dus Hopelijk draait de kleine in de komende weken nog! @anna: daar gaat de spontaniteit vanaf... nou ja zeg! Misschien klopt dat opzich wel, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Het is maar tijdelijk! Net alsof jij erom gevraagd hebt, om met deze klachten thuis te komen zitten! En als de kleine straks eenmaal geboren is, zul je de eerste jaren ook weinig echt spontaan kunnen doen, omdat je nou eenmaal met een hoop geregel zit rondom die kleine. Ik merk dat heel goed bij m'n vader. Daar is de jongste nu 2,5 en langzaamaan wordt het wel weer makkelijker om er 'zomaar' even op uit te gaan, maar dat is gewoon een tijdje zo goed als onmogelijk geweest. Dat hoort er nou eenmaal bij. Grappig hè, hoe zoiets in de tijd gaat! Bijna iedereen is hier nu over de 30 weken (nog iets meer dan een weekje Fiona, ook jij bent er bijna! ), dus het echte aftellen is nu wel begonnen... En het lijkt (en is) inderdaad zo'n verschil met al die eerste onzekerheidjes van het begin. Ik lees ook af en toe wel eens mee bij die 'jongere' mama's. Echt zo grappig waar ze zich in die fase nog druk over maken! Kan me al niet eens meer herinneren dat wij dat ook deden @chantal: fijn dat alles goed was! Ook handig dat ze dan konden zien waardoor je ineens zo beroerd werd! Gelukkig nog geen beginnende bevalling. Dat mag ook nog wel een paar weekjes wachten @witte reus: hier vooral problemen met m'n moeder M'n man snapt ook echt niet dat ik toch nog altijd contact met haar heb... Toevallig ging het gister op de gym in de pauze over dat een aantal meiden wel merkten dat ze nu met de zwangerschap steeds meer naar hun moeder trokken en ook wel merkten dat ze stiekem toch wel veel op hun moeder leken. Daar kan ik me dus echt helemaal niets bij voorstellen! Als ik nu al meer naar iemand toetrek, dan is het m'n vader en m'n schoonmoeder. @evelien: hier is het eerder hubbie die mij de 'problemen' met (schoon)ouders op laat lossen. "Bel jij mam even?!" Hoezo, mankeert er tegenwoordig iets aan jouw telefoon dan? En dan als reactie krijgen "ik vraag het toch gewoon!" Euhh ja, maar je vraagt het altijd gewoon en belt onderhand nooit zelf .. zelfs voor de meest suffe dingen niet! @mamain2008: als ik op tijd op ben om die bevallingsprogramma's te kunnen kijken, moet ik hier toch ook wel erg m'n best doen om de traantjes binnenboord te houden hoor! Haha, ken mezelf niet meer terug wat dat betreft! @fiona: er zijn er al meer die antwoord hebben gegeven op je vraag, maar inderdaad: het hoeft niet elke dag (wordt tegenwoordig zelfs afgeraden, voor zover ik weet) en wanneer bepaal je zelf! En het is heel normaal dat dat soort vragen nu de kop op steken hoor Had ik een paar weken geleden ook ineens heel erg last van! Maar de kraamhulp legt je straks alles haarfijn uit over de verzorging van je kindje en daarna kan je altijd nog het consultatiebureau bellen! Dus dat gaat gewoon helemaal goedkomen hoor Vervelend dat het bij jou ook al niet zo botert met je ouders Wat Daphne ook al zegt, kun je in zo'n situatie het beste maar proberen zoveel mogelijk je eigen leven te leiden en je zo min mogelijk van je ouders aan te trekken. Het is tenslotte wel jóuw leven. En een goede relatie tussen ouders & kinderen moet nou eenmaal van twee kanten komen. Dat is geen éénrichtingsverkeer van kind naar ouder toe. Het is dat ik weet op welk forum m'n moeder wel eens schrijft en daar dus kan meelezen wat ze ook over het aanstaande oma-schap te zeggen heeft, en dat ik wel eens wat van anderen opvang. Daardoor weet ik wel dat ze er meer mee bezig is dan ze naar mij toe laat blijken. In het begin belde ze nog wel elke week, maar ook dat voelde meer als een soort plichtpleging dan als oprechte interesse. Van de ene kant ben ik dan ook wel blij dat ze nu (sinds ik haar erop gewezen heb niet meer bij haar langs te willen komen als ze binnen blijft roken) niet meer elke week belt, maar van de andere kant zou ik het toch ook wel leuk vinden als ze eens een keer wat meer oprechte betrokkenheid zou tonen... Het is hier ook niet helemaal voor niets dat ik zo snel mogelijk het huis uit ben gegaan (was dan 19, maar heb er heel bewust voor gekozen om in m'n 1e jaar op de universiteit nog thuis te blijven, zodat de studie eerst een beetje op gang kon komen .. wist van mezelf dat meteen op kamers gaan teveel verandering in 1x zou zijn!) en sindsdien ook niet bepaald de typische student ben geweest die elk weekend nog naar d'r ouders gaat. Vanaf het begin ben ik geloof ik maar 1x in de maand - 2 maanden naar huis gegaan in het weekend @daphne: helemaal mee eens Als het hier echt alleen maar over de zwangerschap zou gaan, zouden we ook nooit aan inmiddels ruim 1200 pagina's komen Ik kan me nog herinneren dat we hier ook een tijdje hebben gehad dat het vooral over kwaaltjes ging en er weinig op elkaar gereageerd werd. Daar is toen ook wel wat over gezegd en sindsdien gaat het echt hard met de pagina's Maar het is inderdaad ook fijn om te weten dat je best wel eens een 'ego' berichtje kan plaatsen! Hier wordt het belastinggeld meestal mei/juni gestort, maar dan moet je dus wel voor 1 april de aangifte ingevuld hebben. Als je dat later doet, kan het inderdaad ook (veel) langer duren voor je je geld hebt. Maar aangezien we nog altijd een inschrijving bij de KvK hebben, zijn we sowieso verplicht om voor 1 april de aangifte de deur uit te doen. @neia: haha, nee, niet echt verwonderlijk dat je nu kapot bent Je hebt flink geshopt! @lafo: ik zie het al helemaal voor me! Samen met man-lief naar een spin staren en hopen dat er snel hulptroepen komen om die spin weg te halen Maar ja, als je er bang voor bent, ben je er bang voor. Angst is nou eenmaal geen rationeel iets! Nerveus... nee, nog niet echt moet ik zeggen. Maar ik vind het wel een heel raar idee dat ik morgen over 4 weken al thuis mag bevallen. Dan komt het ineens toch wel héél dichtbij, terwijl 1 mei nog zo ver weg lijkt! En ingehaald door de april-mama's ... wacht maar tot hier iedereen verlof heeft Nee, mijn man is ook al niet bang voor spinnen (het enige jammer is, dat hij nog wel eens zoiets heeft van 'maak 'm dan zelf dood, als je er zo graag vanaf wilt!' ). En ja, als ik af en toe hier lees hoe sommige mannen zijn, dan lijk ik inderdaad af en toe wel de ideale man getroffen te hebben Al heeft die van mij natuurlijk net zo goed z'n mindere kanten hoor! Maar wat de zwangerschap en straks het vaderschap betreft (voor zover ik dat laatste nu kan inschatten natuurlijk) had ik echt geen betere vent kunnen wensen! Wat erg dat bij de juni-mama's een kleintje dood geboren is. Dat lijkt me echt zo verschrikkelijk! Dat is op dit moment misschien nog wel m'n grootste angst: dat je 9 maanden zonder problemen je kindje bij je gedragen hebt en dat het dan op het allerlaatste moment alsnog mis gaat! Als mij dat zou overkomen, kun je me volgens mij meteen afvoeren naar het gesticht...
Ga hier maar eens de frietketel aansteken. Heb echt nergens zin in vandaag Ben nog te lam om naar de supermarkt te gaan voor boodschappen (ik geef het weer maar de schuld ) en zw-zwemmen wordt ook niets meer vandaag (hmm, dan had ik nu al weg moeten zijn...) Ik weet niet wat het is, maar ook daar heb ik nu gewoon geen zin in. Nou ja, van het weekend gaan we naar Center Parcs, dus dan is er meer dan genoeg tijd om te gaan zwemmen Vandaag ook nog even bij een restaurant gereserveerd voor 1e paasdag. Dan komen m'n schoonouders hier en gaan we -hoe gezellig op een feestdag - de logeer-/waskamer omhuizen met de zolderkamer. En 's avonds trakteren we onszelf dus op een etentje In dat restaurant hebben ze zooooo'n lekkere lamsboutjes, ik heb er nu al zin in! En nog UPC gebeld ook, om internet op te zeggen. Gaan ze eerst moeilijk doen 'ja, maar u heeft nog een contract tot 20 maart 2009 hoor...' Euhh, pardon?! Ik dacht het niet, of jullie hebben zelf ergens een fout gemaakt en los het dan ook zelf maar op. Want ik heb in januari ook al eens gebeld en toen werd me toch écht verteld dat het contract tot 23 april loopt en ik daarom tussen 23 feb en 23 maart moest bellen om het op te zeggen! Zoek het maar uit zeg! Nou ja, dat bleek dan toch wel te kloppen, dus dat is nu ook geregeld
Ja, mannetje wou natuurlijk met camera (das stoer he), en met dat zwart/wit vond ik wel best, maar dit is nog leuker natuurlijk.
Jvtje, UPC probeerde het dus gewoon... lekker irri! En van een doodgeboren kindje, ik hoorde van de week van iemand een verhaal. En ik kan maar 1 ding meegeven, mocht je echt het gevoel hebben dat je je kindje te weinig voelt, meteen bellen! (dus niet eerst 3 dagen denken van "hallo waar ben je?" nee gewoon bellen) Hier net even paniek, want Sam had een leeg pakje sigaretten gevonden... bleek er dus nog 1 in te zitten... en wat doen kindjes die zien dat papa wel eens een sigaret in zijn mond stopt... die stoppen die krengen ook in de mond. Ze heeft dus een beetje binnengekregen, en ik heb de huisartsenpost maar gebeld. En ze heeft gelukkig maar heel weinig op waardoor het niet schadelijk is, maar ik ben best wel boos. Want ik rook niet! Ik laat die dingen niet slingeren, en ja ik was thuis, maar soms zitten dit soort dingen echt in een klein hoekje (was serieus het enige gevaarlijke waar ze bij kon, en ik wist niet eens dat het daar lag) Trouwens vandaag ook nog de hema in geweest vandaag, heb twee zwangerschapsstrings gekocht. Ben benieuwd hoe die zitten. Zitten in ieder geval lekker over de buik. En heb natuurlijk kleertjes voor Sam gekocht. Ik zoek trouwens nog een maillotje maatje 50 voor deze uk. Dan heb ik het eerste setje klaar
Mjah, als ze vol had gehouden dan was ik dus gewoon écht pissig geworden. Het eerste wat ik dus ook zei toen ze dat probeerde was "dat is anders niet wat mij verteld is toen ik in januari belde! En ik zou zéér ontstemd zijn als dit nou dus gezeik gaat opleveren!" Ach, laat ik het er op houden dat we het niet erg vinden om bij UPC weg te gaan voor internet (en niet alleen maar omdat we een véél snellere verbinding -als het goed is- er voor terug gaan krijgen, als het glasvezel hier aangelegd gaat worden) En ja, ik let er wel op dat ik die kleine voldoende voel. Natuurlijk is het de ene dag meer dan de andere, maar ik heb tot nog toe gelukkig nooit het idee gehad dat het te weinig was, hooguit rond de kerstdagen, maar toen hoefde ik de uk sowieso nog niet dagelijks te voelen en was ik enorm verkouden met echt héél veel hoesten. Ja, geen wonder dat die kleine zich dan stil houdt. Vandaag issie in elk geval weer flink stampij aan het maken, dus ik heb gelukkig nog geen reden om me zorgen te maken! Maar ja .. je leest toch soms verhalen, zoals dat van Wen & Fenne bij de februari-mama's (of was dat al bij de maart-mama's?), waarbij de kleine op het laatst nog meconium ingeslikt had... brrr!
jvtje, dat is ook het gevaar van Internet, allerlei enge verhalen. (hmm ik ben er zelf 1 hihihi, met mijn HELLP tijdens de vorige zwangerschap en daardoor vroeggeboorte met allerlei enge dingen die bij Sam zijn gebeurd). Denk dat hierdoor het besef wat groter wordt dat het niet allemaal vanzelfsprekend is. Maar om onszelf bang te maken.. dat is zonde. De kans dat het goed gaat is gewoon vele malen groter!
* neia, ne niet echt bijwerkingen... alleen dus een verlamd geveol en op dat moment erg prettig! ik ga nu al mijn oogjes sluiten.. niet te veel schrijven hoor, want ik moet anders zovel bijleze morgen groetjes
Ja, ik maak me ook niet al te druk over wat mogelijk zou kunnen gebeuren. Ik ben me er goed van bewust dat je op internet zoveel verschillende verhalen leest... Want ik heb net zo goed de verhalen gelezen van bevallingen die in 3 uur gepiept waren! Het is goed om te beseffen dat zoiets als zwanger worden / zijn en bevallen niet een heel vanzelfsprekend iets is, dat met name het traject zwanger worden voor veel vrouwen (en mannen) een lijdensweg kan zijn. En wat er zoal mis kán gaan tijdens de zwangerschap, zodat je er wel op bedacht bent bij klachten en misschien ook wat eerder de VK belt dan dat je zou hebben gedaan als je die dingen allemaal niet zou weten. Maar wat je zelf ook al zegt: het heeft geen zin om jezelf bang te maken en dat doe ik ook zeker niet. De zwangerschap gaat hier tot nog toe voorspoedig, ik heb weinig te klagen, dus daarvoor ga ik me al geen zorgen maken. Natuurlijk heb ik wel m'n angsten en dingetjes, maar die beheersen zeker niet m'n leven. Op dit soort momenten, zoals nu dat kindje bij de juni-mama's, word je er wel weer even mee geconfronteerd, maar voor de rest hou ik me er zo min mogelijk mee bezig. En die angsten zou ik ook wel gehad hebben zonder internet. Ik denk dat élke aanstaande moeder ergens wel de angst heeft zitten om haar kindje -in welk stadium van de zwangerschap dan ook- te verliezen...
onsukkie dat is al jaren zo ben ook net voor me 18de het huis uitgegaan de beste stap ooit! trouwens wat voorn babyfoon is dat buddy welk merk ik zoek er ook 1 met camera en kleur
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Friendly en/of Jvtje? De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Op verzoek is een groot deel van de lijst gewist. Mocht je naam gewist zijn, terwijl je wel schrijft sorry laat het ff weten en je komt er weer in Bevallingskalender mei mama's 1 mei: Ice (Tamara) - 25 jr - Doetinchem - zh + bv - ...e kindje - meisje 1 mei: Anoesj (Anoeska) - 20 jr - Rolde - thuis + bv - 1e kindje - jongetje 1 mei: Jvtje (Madelon) - 28jr - Eindhoven - thuis - bv - 1e kindje - j/m 1 mei: Witte reus - 23 jr - zh of thuis? - ...e kindje - j/m 3 mei: Mariska (Mariska) - 35 jr Hoogezand - zh of thuis? + bv - 1e kindje - jongetje 3 mei: Anastacia (Anastasia) - 30 jr - Den Haag - zh + bv - 1e kindje - meisje 4 mei: Saar (Saartje) - 24 jr - Retie (prov. A'pen-BE) - thuis - bv - ...e kindje - j/m 5 mei: Katsas (Saskia) - 35 jr - Hengelo, zh + bv - 2e kindje - jongetje 5 mei: Moedergans (Alexandra) - 31 jr Ouderk. a/d IJ. - zh + bv - 2e kindje - meisje 5 mei: Ntombi (Ingeborg) - 26 jaar - Nijkerk -thuis + bv - 1e kindje - j/m 5 mei: Masoled (Marina) - 30 jr - Tilburg, thuis + bv - 1e kindje - meisje 7 mei: Hupse (Winnie) - 28 jaar Gelderland - thuis + bv - ...e kindje - j/m 7 mei: Mutsie79 (Lisette) - 28 jr - Den-Helder - thuis + bv - ...e kindje j/m 7 mei: Dolphin - 22 jr Gelderland - zh + bv - 1e kindje - jongetje 7 mei: Dionne84 (Dionne) - 23 jr - Culemborg- zh- tweeling - ...e kindje - j/m 8 mei: Gina82 (Regina) - 25 jr - Vlaardingen, thuis + bv -1e kindje - jongetje 9 mei: Anna28 (Leonie) - 28 jr Almelo - thuis + bv - 1e kindje j/m 9 mei: Hannah (Hanneke) - 25 jaar - omgeving Arnhem - thuis + bv - 1e kindje - j/m 11 mei: Mamain2008 Friesland zh + bv - 2e kindje j/m 12 mei: Nijnja (Johanneke ) - 33 jr - Haarlem, zh of thuis (?) + bv - 1e kindje - j/m 12 mei: Surf - 1e kindje - jongetje 13 mei: Will (willie) - 37jr - Zweden, zh + bv - 3e kindje - j/m 13 mei: MamavanSamia Breda 2e kindje jongetje 14 mei: Draaimolen - 1e kindje - jongetje 15 mei: Daphne78 (Daphne) - 29 jr - Nijmegen - zh + bv - 2e kindje - meisje 16 mei: Deentje (Dena) - 21 jr - Deventer - thuis + bv - 2e kindje - jongetje 16 mei: Hellepelle (Hellen) - 28 jr Baarlo - thuis + bv - 1e kindje - jongetje 16 mei: Sassefras1980 (Saskia) - 27 jaar - Rotterdam zh + fles - 1e kindje - j/m 17 mei: Frostieke (Kelly) - 18 jr - Sint-Niklaas (Bel) - zh + bv - 1e kindje jongetje 17 mei: tweeling1 (Claudia) 22 jaar Zeeland zh + bv tweeling - 1e + 2e kindje 18 mei: Sannieee 1e kindje -meisje 19 mei: Lafo (Judith ) - 26 jr - Rhoon thuis + bv - 1e kindje - meisje 19 mei: Askim -34 jr - Rotterdam - 1e kindje - j/m 21 mei: Neia 26 jr zh + bv 1e kindje - j/m 21 mei: Evelien (Evelien) - 38 jr Veldhoven thuis + bv - 3e kindje - meisje 21 mei: Verzorgingsmiepie - ...e kindje - j/m 23 mei: Daam (Damiët) - 35 jr - zh + bv - 4e kindje - meisje 23 mei: WishfullDreaming (Saar) - 22 jr - Antwerpen (BE) zh + bv - 1e kindje - j/m 24 mei: Sjaandiaan (Diana) - 24 jr - zh + fles - ...e kindje - j/m 25 mei: Katje81 - 26 jr - zh + bv - 1e kindje - j/m 26 mei: Nazli21 22 jaar 1e kindje jongetje 26 mei: Onsukkie (Hilde) - 23 jr - Monnickendam - thuis + bv - 1e kindje - meisje 27 mei: Eerlijkbeertje (Trijntje) - Friesland - 2e kindje fv - j/m 27 mei: SanGerdjan (Sandra) - 29 jr - Tilburg - thuis + bv - 3de kindje - j/m 28 mei: Friendly, 25 jr - Groningen - thuis + bv - 1e kindje - j/m 29 mei: Follieke - ...e kindje - j/m 30 mei: Fiona23 (Fiona)- 24 jr, Utrecht- zh +fles - ...e kindje - meisje Agenda Verloskundige of gyn 13 mrt: Evelien 13 mrt: Lafo 13 mrt: Fiona 14 mrt: KatSas 18 mrt: Jvtje 18 mrt: Daam 18 mrt: Anastasia (?) 21 mrt: katje81 25 mrt: Deentje 27 mrt: Daphne 31 mrt: Onsukkie 31 mrt: Ice 1 apr: Daam 7 apr: Daphne 14 apr: Onsukkie 14 apr: Daphne 21 apr: Daphne 5 mei: Daphne Agenda Echo 13 mrt: Masoled 14 mrt: Hannah (placenta echo) 27 mrt: Daam Agenda Pretechos 28 mrt: Onsukkie Aantal (aankomende) moeders: 45 Jongen: 12 Meisje: 11 Onbekend: 21 Tweeling: 2 Buddylijst Friendly & Hellepelle Fiona & Onsukkie Deentje & Anastacia & Daphne78 Daam & Jvtje Hupse & Anna28 Evelien69 & Will Katsas & Mamain2008 Anoesj & Gina82 Hannah & Ice & Anna28 Buddyzoekers Mariska72, Masoled, Sannieee, Ntombi Meiden die een mk hebben gehad *Danjo, Anoul, Rensie, Josien, Casannie, Sam8, wwjc19, Gerda1975, Mone, Amy82, Croky, Hummel, Rebbel, Jent, Jennie, Bahar, Ischa31, Thalita Op 23 december is Danique geboren, dochter van Miriam25 en partner. Helaas was het Danique haar tijd nog niet. Wij wensen Miriam en partner dan ook heel veel sterkte toe Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Friendly en/of Jvtje? De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Op verzoek is een groot deel van de lijst gewist. Mocht je naam gewist zijn, terwijl je wel schrijft sorry laat het ff weten en je komt er weer in
Werd wel weer eens tijd om de lijst naar boven te schopen Heb met behulp van de hyves-kalender de afspraken bij de VK/gyn en evt. echo's aangepast
Ik wil dat inderdaad proberen. Heb gisteravond mail naar directrice gestuurd, alleen die was in gesprek na schooltijd. Dus ik hoop haar morgen even er over te spreken.
Ha, ja .. ik wist dat er ergens nog een trio aan buddies was ontstaan en meende me inderdaad al te herinneren dat dat bij deentje & anastasia was, maar wist niet meer wie er nu buddie bij was geworden @fiona: heb je afspraak bij de vk er ook bij gezet!
hoi hoi.. ga nu maar even bijlezen! er is weer veel gekletst vandaag zie ik! Vanmiddag toch maar even de dokter gebelt.. nu heb ik een voorhoofdsholteontstekeing.. het gaat maar lekker door hier... en met paniekaanvallen voelt dat alsof je doodgaat! Lafo ik ga ook steeds slechter slapen maar komt met name ook omdat ik er 3x uit moet om te plassen en momenteel ook best veel stress aan mijn hoofd.. waardoor ik dan weer paneikaanvallen krijg.. maarja hopelijk word het snel beer en zijn het toch ook de hormonen een beetje Will wat gezellig dat er nederlanders vlabij jullie komen wonen! zou vast wel fijn zijn weer lekker nederlands te kunnen praten. neia bij arjen ben ik in totaal 24 uur bezig geweest. om 4 uur snachts begonnen de ween.. ik wist gelijk dat het ween waren maar waren nog rpima op te vangen. om ong. 10 uur savonds kreeg ik het wat zwaarder en ben toen veel onder de douche gaan staan. tegen half 3 snachts zei ik tegen chris dat als t nog lang duurt ik naar het ziekenhuis wou voor een ruggeprik want toen deed t behoorlijk pijn.. maar toen had ik ook al snel 10cm ontsluiting en t persen vond ik echt een opluchting en deed eigenlijk geen pijn.. alleen ff toen de kleine eruit kwam.. maar das maar een paar seconde.. heb daarna wel geroepen van nooit meer weer.. maar daar heb ik me toch niet aan gehouden zoow dat was mijn bevallingsverhaal Hannah ik had gister al ff gelezen wat je geschreven had.. maar nog niet gereageert! hopelijk gaat t snel wat beter met je! sterkte! mamain ja ik vond die boeken ook erg leuk! heb bijna de hele serie gelezen maar ze zijn steeds allemaal uitgeleend in de bieb. en de boeken van jill mansel die vind ik ook wel goed! jvtje nee klopte ook voor geen meter die stomme woningbouw.. krijg nu een brief als ze weten wanneer we dan wel t huurcontract kunnen tekenen.. ik hoop een beetje snel want heb hier de huur opgezegt per 4 april. ice merk je zelf goed dat ie al is ingedaalt. ik weet nog van arjen dat voelde echt als een hele verademing.. kon weer makkelijker ademen en meet eten enzo.. merk jij dat ook? anastasia volgens mij krijgt iedreen in de zwangerschap een par keer flink ruzie.. als ik het zo allemaal lees.. denk dat het ook wel goed is.. je moet je hormonsters toch af en toe ff ergens kwijt kunnen! onsukkie mooi buikje zeg! nog helemaal geen streepje te zien! ben bang dat het bij mij nu wel begint te komen.. nog heel licht maar merk dat mijn buik behoorlijk strak gespannen staat. heb jij nog last van paniekaanvallen? door hormonen ofzo? vraag me vaak echt af hoe ik eraf moet komen! zet maar gewoon door.. en kijk uit naar de bevalling daarna kan ik weer goeie medicatie krijgen gelukkig anastasia veel succes morgen bij de verloskundige! hopelijk mag je weer bij de vk onder controle! zo ik stop op pagina 1228 trek het ff niet meer verder! valt me toch best tegen dat zwanger zijn.. van arjen heb ik helemaal geen enkel kwaaltje gehad.. en nu is t me allemaal te veel.. ook erg veel last van stress. ik moet nog verhuizen.. maar als ik mijn eigen huishouden ff vluchtig doe heb ik al t gevoel dat ik omval! dan nog een erg drukke dreumes hier rondlopen.. die wel heel erg lief voor me is.. maar toch ook superdruk en de hele dag aandacht vraagt! Wat ben ik blij als dadelijk alles acter de rug is! zo weer ff me ei kwijt en een beetje gereageert! ga nu weer languit liggen!
Ik geef het je ook te doen hoor Deentje! Ik vind het nu al best zwaar, dat hele zwanger zijn en ik heb geen op hande zijnde verhuizing om me druk om te maken en ook geen peuter rondlopen die veel aandacht nodig heeft! Hopelijk kun je nu snel het huurcontract tekenen én is het huisje ook daadwerkelijk af!
ik ga Hanna's voorbeeld volgen; lekker naar bed Tot de volgende keer (denk vrijdag, want morgenavond is er tentoonstelling op school als afsluiting van het schoolproject)