ik dacht bij mijn zoon ook: lekker t max aantal uren... maar nu doe ik echt t min... ieder zijn eigen natuurlijk, maar persoonlijk vond ik t niets.. een wildvreemde in huis.. t was ook nog een jong meisje die eigenlijk niets deed. alleen op de bank hangen.. heeft niets gedaan. toevallig was mijn man ook vrij, maar ipv dat zij aanbiedt een broodje voor mij klaar te maken maakt mijn man ene broodje voor haar klaar... heel vreemd.. iig dat was voor mij niet echt een superervaring/// ik hoop dat t nu anders is.. zal t goed aangeven
Nou, ik vind het wel prima zo, als het goed is krijg ik die vrouw zelf en dat klikte nu al fantastisch, en ik moet denk ik nog een hoop leren, zeker met borstvoeding.
Volgens het indicatieprotocol krijg je 49 uur als je borstvoeding geeft en 45 uur als je flesvoeding geeft.....Ik zie wel hoeveel uur het worden, ligt er aan hoe lang ik in zkh lig.... Ik moet ook wel wennen aan het idee van een vreemde in huis...Maar denk dat t even aftasten zal zijn.....
Ik laat het allemaal maar over me heen komen. Heb het bij vrienden van ons gezien die stonden er heel sceptisch tegenover en achteraf hebben ze het juist als heel positief ervaren. Dus het kan ook andersom.
Ja klopt, is inderdaad 49 uur in principe. Wij zitten bij een bureau dat zich afgescheiden heeft van Evean e.a. Ze vond dat kraamzorg anders kon en anders moest en heeft toen haar eigen bedrijf opgezet. Klinkt allemaal erg leuk en heb er ook een zeer goed gevoel bij.
meiden hier gelukkig goedgekerud in het ziekenhuis, hoef niet meer terug te komen en mag weer bij de verloskundige op controle! gelukkig maar verder nog wel snot en snot verkouden pfff iemand nog een goede tip om te zorgen dat ik straks geen bijholte ontsteking ofzo krijg? pffff ga denk ik weer even naar bed. Morgen lunchen met de meiden van de zwangerschapsgym
Heb echt mega last van maagzuur vandaag... echt ontzettend vervelend. Maar je doet er weinig aan he...
goede middag dames. mezelf ook maar's bij de hyves groep gevoegd. (onder "alexandra") hmm zit geloof ik weer veel te lang achter de computer. Ik heb ook veel last van vastzittend snot, vaak verkouden en wordt verergerd door de zwangere hormonen. Wat ik een prettig middel vind is "camillosan ocean neusspray" is gewoon zoutoplossing met camille in een handige spray. Kan geen kwaad en houd m'n neus beter open als gewone neusspray. Vorige week belde de kraamzorg om e.e.a. door te nemen. met 3 jaar geleden is er toch best wat veranderd. Balen dat er geen avond eten meer wordt gekookt. 't is te begrijpen, zij hebben anders ook geen familie leven meer, maar zeker die 1e week vonden wij het wel heel prettig om daar niet over na te hoeven denken. maar ja 't is niet anders. We hadden toen een hele lieve kraamhulp, dus viel het me toen alles mee om een "vreemde' in ons huis te hebben. 't scheelt als't klikt. En als't echt niet klikt mag je vaak om een ander vragen. Sinds de laatste week begin ik het zwanger zijn een beetje zat te worden.. Heel veel last van maagzuur, bloedsomloop speelt rare spelletjes met m'n benen en armen, slaap voor geen meter, bewegingen in m'n buik voelen niet echt prettig meer, soms al harde buiken. en die laatste loodjes op werk.... blèèèh. Heel blij en dankbaar om zwanger te mogen zijn, maar die laatste loodjes.. laat die laatste 7 wkn maar opschieten. Nog iemand die het al zo relatief vroeg zat is (rond week 32?) vorige x voelde ik me tot de laatste dag lichamelijk top.
Mijn ukkie lag met koppie omlaag. Ik zei dat ik het zo nu en dan echt onder in mijn liezen voelde, ze zei dat het zo nu en dan indaalde maar ook weer omhoog kwam. Ze had in iedergeval nog ruimte genoeg volgens de vk.
Will, ahhhhhhhh kan me heel goed voorstellen dat je de Hema mist. Heb je daar niet zoiets? Super dat die juffrouw had gebeld en dat je er niet heen hoefde. Je eigen koekjes zijn toch altijd het lekkerst. Fiona, veel plezier bij de vk vanmiddag. Anastasia, ik ben zo blij om te horen dat alles goed was in het zh, en dat je gewoon terug mag naar de vk. Hopelijk voel je je snel beter. Stomen helpt bij mij meestal wel. Daam, GEFELICITEERD met je 30 weken! Jij nu ook die mijlpaal bereikt. Hannah, nog gefeliciteerd met je ouders. Ik hoop dat de bloeddruk niet verder stijgt zodat je gewoon je tijd mag uitzitten. Maarja het duurt nog even. We wachten af. Patricia, vreselijk he dat spugen? Ik heb ook echt iedere nacht het gevoel dat ik mijn ribben eruit spuug. En meestal krijg ik dan ook een bloedneus. Deentje, jij dus ook al een waggelkoningin. Maar ik heb nog niet alles bij elkaar hoor. Eerst maar eens dit weekend de meubeltjes erin, en dan even inventariseren wat ik nog moet hebben. Bedankt voor je tips over de bevalling. Zo wil ik het ook echt. Maar mijn moeder belt me iedere dag en ik wil echt niet dat ze dan hierheen komt. Daar moet ik nog een oplossing voor zien te vinden. Onsukkie, wat goed van je vriend zeg. 100%! Anna, knap van je dat je toch je vader hebt gebeld. En echt wel een goeie oplossing zo. Kunnen ze misschien nog even helpen met alles klaarzetten etc. Hoelaat moet je naar de vk/gyn? Daphne, was dat nou sarcastisch bedoeld? Ik ga snel even op zoek in de Hema. Mamain, kruiken moet je altijd in huis hebben. Dus volgens mij heb je niks te kiezen. Evelien, super dat alles goed was bij de vk. En dat de bloeddruk erg laag was voor jou doen. Succes vandaag met je drukke dag. Met mij gaat het dus niet goed. Ik weet dat ik niet mag zeuren het is mijn eigen schuld. Maar vanmorgen werd ik weer wakker van verschrikkelijk kramp in mijn kuit. En van de schrik/pijn moest ik ook nog overgeven. Nu voel ik me echt ziekjes, van die trillende handen en benen. Ik kan zelfs geen eten naar binnen krijgen. X Neia
@ Neia: Het zit jou ook echt niet mee he, lijkt wel alsof die roze wolk voor jou niet is weggelegd. Nou, doe maar even rustig aan dan.
Oh bah neia wat vervelend zeg......... KLinkt als heel gammel zijn.....Blegh niks aan... Slaap je al met je voeten wat hoger? EN ik heb ergens gelezen dat je bij kuitkrampen 's nachts een stukje zeep onder je matras moet leggen.. Vraag me niet waarom dat helpt maar het schijnt te helpen... Rustig aan meis!
Rare tip tegen kuitkrampen, van m'n yoga juf, maar bij mij heeft het goed geholpen, lees het ook wel vaker dat het toch vaak schijnt te helpen. Leg een stukje zeep tussen je matras en je hoeslaken, op ongeveer kuit hoogte! (zo'n plat gasten zeepje oid) Waarom het helpt weet ik niet. Misschien is het omdat je meer met je benen beweegt tijdens je slaap, (vanwege dat irritante stukje zeep) of misschien werkt het masserend of zo? Sinds dien heb ik echt veel minder last van krampen. raar maar waar. Baad het niet, schaad het niet. Tegen spugen door spanning e.d. bestaat ook een homeopatisch middeltje van ik geloof vsm. Heet nux vomica als ik me goed herinner. Mag je ook nemen bij zwangerschap. Hoop dat je je snel een beetje beter gaat voelen. Da's niet leuk allemaal.
Hey meiden! Sorry was er ff niet, lees alles wel, maar dan heb ik elke keer geen zin meer om te schrijven *schaam schaam*.... Ik ben ook weer goedgekeurd door de vk.. bloeddruk 120/50 dus netjes en kleintje ligt in mn bekken.. idee had ik al want heb een druk op mn onderkant en richting achteruitgang zeg maar hahaha.. begin ook te waggelen nu hihi! Hannah, wat vervelend meid.... ik hoop dat je het een plekje kunt geven dat je in het ziekenhuis moet bevallen! Sterkte! Idd fijn dat alles hier zo relaxed gaat.. ik heb ook echt het idee jullie te kennen en hier te kunnen zeuren hahahahaah... ik heb nu voor de laatste 4 weken de di en do middag vrij genomen.. ff het idee dat ik tussendoor een rustpauze heb,... trok het niet meer die vijf dagen! Dus... nu kost het me maar 4 dagen en toch net wat druk eraf! Ik ga ff alle spullen pakken om te wassen voor de kleine (mama gaat alles wassen en strijken, lief he) en gelijk inventariseren wat ik allemaal heb! Sorry voor dit ego berichtje.. ga proberen meer te schrijven weer! Xxx
Da's slecht voor m'n bloeddruk (al stond de tv wel aan, maar heb dan maar met een half oog gekeken en dat was maar goed ook ) Ik had gister de hele dag geen zin om de deur uit te gaan @anastasia: Beterschap! Vervelend dat met name je vader kennelijk niet wil begrijpen dat je wel wat beters te doen hebt in je schaarse vrije tijd dan altijd maar bij hun rondhangen Mijn moeder voelt zich ook nogal snel achtergesteld. In zekere zin heeft ze daar zelfs nog gelijk in ook, maar bij met name mijn schoonouders is er nou eenmaal echt sprake van 2-richtingsverkeer en als we daar zijn, heb je tenminste níet het idee dat je er voor Piet Snot bij zit. Dat snapt m'n moeder alleen nog altijd niet Wat goed dat je weer naar de vk mag! Een gouden tip tegen verkoudheid heb ik helaas ook niet... Mijn ouders beginnen gelijk over een halve apotheekkast vol met homeopatische middeltjes, maar die werken bij mij toch voor geen meter. Toen ik nog thuis woonde gebruikte ik ze heel braaf wel als ik verkouden was of dreigde te worden, maar sinds ik op mezelf woon heb ik ze niet één keer meer gebruikt en ik ben nog net zo lang verkouden als mét die middeltjes... @evelien: daar heb ik nu dus echt helemaal geen last van, honger 's avonds... hooguit zin in een zak chips ofzo, maar daar blijft het toch wel echt bij! M'n maag begint al haast te protesteren alleen al bij het lezen wat je besteld hebt Fijn dat je weer goedgekeurd bent @fiona: wat een vreemde mensen heb je toch... Dat je je eigen gezondheid verwaarloosd is nog tot daar aan toe, maar die van je (ongeboren) kindje... wie doet zoiets?! Lekker verstandig ook hoor, om pas over 3 maanden terug te gaan, héél volwassen gedrag... en dan gaan ze over 3 maanden terug en dan? Is er mogelijk al van alles mis met het kindje, als het niet al overleden is tegen die tijd... je vraagt je toch af wie je er dan een plezier mee doet! @neia: 17 .. da's wel heel jong! Ik weet dat er hier op het forum een meiske zit van 16. Die is al zwanger of wil graag zwanger worden (ik heb haar berichten al een tijdje niet meer gelezen). Ze vindt zichzelf al vreselijk volwassen ("ik denk wel als een 20-jarige hoor!") en denkt écht dat ze al klaar is voor het moederschap. Mjah, als ik zoiets lees kan ik het toch niet laten om te denken van 'meid, je hebt werkelijk géén idee waar je het over hebt', maar ja .. dat krijg je zo iemand toch niet duidelijk gemaakt! M'n schoonmoeder vroeg dat van de honden ook al met de baby daarbij in het achterhoofd. Sowieso vraagt ze altijd of het ons wel uitkomt, ze gaat er nooit zomaar van uit dat ze wel bij ons terecht kunnen! Ik zou best graag "ja" willen zeggen, vind het altijd wel gezellig met die 2 maffe beesten over de vloer, maar ik kan er nu gewoon nog niets zinnigs over zeggen. M'n man is tegen die tijd als het goed is weer aan het werk en die honden moeten toch ook uitgelaten worden enzo. Ja, het geld van de no-claim is al gereserveerd We hebben echt al een tijd een nieuwe bank nodig, maar er kwamen steeds wel weer andere dingen tussen. Dus dat geld kunnen we nu goed daarvoor gebruiken! We gaan naar Port Zélande en lekker met z'n 2en ja Straks maar vast beginnen met de tas inpakken! Fijn dat je weer eens aan zwemmen bent toegekomen! Ik zou er al niet aan moeten denken dat m'n moeder me elke dag zou bellen. Laat staan dat ik haar bij de bevalling wil hebben. Haha, mijn moeder is kampioen stresskip zijn, precies wat je nodig hebt tijdens een bevalling Ik weet niet of je haar al gezegd hebt dat je niemand bij de bevalling wilt hebben? Anders zou ik dat in elk geval eens aankaarten, zodat ze weet waar ze aan toe is. En mocht ze dan toch op de stoep staan, gewoon de deur niet open doen! Misschien heel hard, maar het is jouw bevalling dus je moet doen waar jij je prettig bij voelt! En je mag best zeuren hoor! Kramp in je kuiten kun je niets aan doen, dat is echt niet je eigen schuld. Vandaag gewoon weer een dagje rustig aan doen! @will: fijn dat de juf ook telefonisch het één en ander kon uitleggen! Heb je toch nog lekker op de bank kunnen zitten 's avonds @daam: gefeliciteerd met je 30 weken! @onsukkie: wilde je nou nog een medebeheerder hebben voor de hyves? Nu ik thuis zit heb ik daar tijd genoeg voor Windows Updates kunnen vanzelf beginnen ja. Ligt aan je instellingen! Hier moet ik ook altijd toestemming geven. Maar ik wil ook sowieso controle hebben op welke updates geïnstalleerd worden. Maar je kunt ook instellen dat Windows automatisch naar updates zoekt en ze vervolgens ook installeert. Proficiat met je man! Goed hoor, perfecte score! Weet je welk examen hij nu gehaald heeft? En een opslag is nooit mis natuurlijk Hier heeft mannetje dinsdag z'n halfjaar gesprek gehad en ook weer opslag gekregen Haha, zou mij ook kunnen overkomen hoor, zoiets vergeten op te sturen! Dat soort dingen leg ik dan ook altijd neer op een plek waar ik het heel goed kan zien liggen. @Hannah: hopen dus maar dat de bloeddruk niet verder stijgt en er geen vergiftigingsverschijnselen op gaan treden! (Nou ja, daar hopen we natuurlijk sowieso op). Laat ukkie nog maar een paar weekjes zitten. @patricia: fijn dat je bank er is! Lekker dan, zo'n eigenwijs ding dat de hele tijd je maag bewerkt. Ik kan hier wel merken dat nu die kleine begonnen is met indalen, hij/zij een stuk vaker tegen m'n blaas aanligt te duwen. Ik moet ineens veel vaker naar de wc... Maar gelukkig laat ukkie de rest van m'n ingewanden tot op heden redelijk met rust. Shopse vanavond! @deentje: vervelend van die paniekaanval Sneller geïrriteerd door de hormonen, ja, dat heb ik ook wel. Ik merk toch dat ik ook vaak wel wat feller reageer dan nodig is richting m'n man. @anna: fijn dat het wat uitgepraat is met je ouders! @daphne: dat schijnt een heel goed boek te zijn. De docente van de gym raakt er ook niet over uitgepraat Ik weet nog niet of ik dat boek ga lezen of niet. Van de ene kant lijkt het me wel interessant, maar van de andere kant wil ik het liefst ook zo min mogelijk weten over de bevalling (vooral wat betreft dingen die mis kunnen gaan) en zo onbevangen mogelijk er tegenaan gaan straks. @mamain2008: vervelend dat je weer zo slecht geslapen hebt Hier vannacht ook een slechte nacht gehad. Ik kon maar niet in slaap komen... Hier kon de vk bij de controle met 25 weken al voelen hoe de kleine lag. Zolang de kleine nog goed groeit, zou ik me niet teveel zorgen maken hoor! Daarbij was je zoontje natuurlijk ook wel heel groot, dus denk dat het ook logisch is dat je die wat beter voelde! Kruiken... voor de kleine ga ik er in elk geval wel eentje halen. Voor mezelf weet ik het nog niet (wordt wel vaak gezegd dat een kruik kan helpen om de weeën op te vangen). Ik heb hier ook nog een elektrisch verwarmbaar kussen en een elektrische deken op bed liggen, dus die kan ik in elk geval inzetten. Denk dat ik daar voldoende aan moet hebben. @moedergans: ik heb er van die dagen tussen zitten dat ik het ook wel helemaal gehad heb met de zwangerschap ja. Het slapen, waarbij ik bijna elke nacht tussen 4 en 5 wel wakker word, de buik die steeds meer in de weg gaat zitten, afhankelijk van hoe de kleine ligt is het bewegen hier ook niet echt altijd even prettig meer... Het zijn allemaal geen heel heftige dingetjes misschien, maar alles bij elkaar opgeteld...! @kraamzorg: ik denk dat ik het ook wel raar zal vinden om een vreemde in huis rond te hebben lopen, maar van de andere kant lijkt het me ook wel prettig dat er gewoon iemand is waar je te aller tijden vragen aan kan stellen over de kleine en die je huishouden draaiende houdt. Als er bij ons zo iemand zou komen die de hele dag maar op de bank zit duimen te draaien, dan heb ik echt zó de telefoon gepakt en om een andere kraamhulp gevraagd. Mijn man mag dan wel thuis zijn en ik vermoed dat we m'n schoonmoeder & stiefmoeder ook af en toe met zachte hand het huis uit moeten gaan werken, maar dat moet er niet toe doen. Het is immers de taak van de kraamhulp om voor mij, de baby en het huishouden te zorgen! Daar wordt ze voor betaald.
daphne het zal mij ook indd. niks verbazen als iknu een typ arm krijg.. t gaat achter elkaar door hier met de kwaaltjes. maar vriend begint nu toch wel te begrijpen dat ik gewoon echt ff rustig aan moet doen.. dan kan ik dadelijk met de verhuizing misschien weer wat meer doen. neia mijn moeder wou ook graag bij de bevalling zijn.. ze was er zelfs al vanuit gegaan dat ze erbij mocht zijn.. vond het dan ook wel even moeilijk om tegen haar te zeggen dat ik dat niet wil. mijn moeder is nogal een stresserig type dat ik echt niet kan gebruiken tijdens de bevalling. ik heb haar toch voorzichtig maar verteld dat ik er niemand bij wil hebben en het echt samen met mijn vriend wil doen.. ze was wel even teleurgesteld.. maar toonde wel begrip.. t is tenslotte mijn bevalling. en nu heb ik niks hoeven zeggen ze gaat er al van uit dat ze er niet bij mag zijn. en je mag best zeueren hoor.. die zwangerschaps kwaaltjes enzo zijn echt niet je eigen sculd.. de ene heeft er gewoon meer last van dan de ander! veel sterkte meis!
Gina: fijn dat je ook weer goedgekeurd bent! En ook bij jou de kleine dus al aan het indalen. Zijn er ineens toch al best veel volgens mij! Oh, zie net aan m'n banner dat er weer een weekje bij is! Hihi, was al weer helemaal vergeten dat het donderdag is vandaag Ice, witte reus en anoesj: jullie ook gefeliciteerd met de 33 weken!