Hannah, ik heb ze niet meer teruggevonden. En mis mijn verstand wel! Heb hoop voor na deze bevalling.
hoi hoi, heb even een dik half uurtje voor ik kim weer moet halen, Mamamain, die kruiken zijn nodig zolang je kindje zich zelf niet warm kan houden. Tot op het moment dat hij zelf zijn temperatuur stabiel houdt moet je kruiken gebruiken en dus in huis hebben. Had jij niet bij je eerste zwangerschap een kindje van 5100 gram? wrs is dat de reden dat jou kindje zich zelf al snel warm kan houden, had een goed isoleer laagje Die van mij hadden hem ook maar een paar daagjes nodig! Gelukkig maar want ik vind het altijd maar een geemmer. Dat is de reden waarom ik altijd kruiken leen vind het zonde om te kopen voor die paar daagjes. Moeder bij de bevalling, wil ik ook niet, ik denk dat ik dan eerder mijn moeder moet ondersteunen ipv andersom en ze kan ook met van die goed bedoelde adviezen komen die ik op dat moment dus echt niet waardeer of mijn gevoel bachatelliseren( volgens mij schrijf ik dat verkeerd). Vorige week ook , ik ging werken en zeg tot vanavond 23.00 uur of eerder als ik het niet volhoud, zegt ze "tuurlijk houd je het vol!" Ze bedoeld het niet verkeerd, maar zo'n opmerking maakt me altijd boos, voel me niet serieus genomen Kraamverzorgster: Ik zag daar ook wel tegen op, steeds een vreemde over de vloer maar heb er toch wel van genoten dat steeds je huisje lekker op orde was, etc was ook gezellig, maar vond het ook weer prima toen het afgelopen was. Als een kraamhulp niet bevalt of jullie ligfgen elkaar niet altijd bellen met het kraamburo, is zo jaamer van een tijd die leuk hoort te zijn en je moet wat aan zo'n hulp hebben, je betaald er ook voor, nu ja ik dit keer niet doet de verzekering, ook de eigenbijdrage, jippie.....
Hier ook kruikjes geleend.......Schoonzusje afgelopen augustus bevallen... Daphne: ik zeg t maar niet tegen hem...Laat hem nog maar even valse hoop hebben.......
Haha, hier nog een man die dat zeker zal beamen Die houdt het er maar op dat de baby al m'n grijze cellen aan het jatten is
Hoi * de lijst... heb toen gestreept op wie echt al langere tijd niet geweest waren. Meiden waar ik over twijfelde heb ik laten staan. We zouden nu dus wel weer kunnen gaan strepen wat mij betreft. * Moeders bij de bevalling... eehmm nee. Ook mijn moeder heeft een sleutel (al zou ze nooit langskomen zonder te melden). en ze verwacht ook absoluut niet dat ze er bij zal zijn. Als ik het zou willen en het vraag denk ik zelfs dat ze antwoordt dat de eerste echt iets is om samen te beleven en mocht ik er tijdens de bevalling nog net zo over denken dat zed dan altijd nog kan komen. Schoonmoeder erbij no way... nee echt niet. Ik ben ook een fervent voorstander van minimaal het eerste uur helemaal niemand over de vloer. * Kraampakket is ook hier eindelijk bezorgd. Ben er niet echt van geschrokken, wist wat ik kon verwachten. Volgende week intake met de kraamzorg, daar ben ik wel heel benieuwd naar. Heb mannetje opdracht gegeven vrij te nemen (was niet nodig, was al zn vrije dag). Misschien dat ook hij er nog iets van opsteekt. Ben nu aan het oppassen, kinderen zijn aan het kleuren en de jongste ligt nog op bed, bijna tijd voor de fles. Zo meteen nog even naar buiten (als de zon het nog even volhoudt...). Ga straks tjaptjoy maken, lekker met kroepoek Gaan beetje op tijd eten, vanavond nog op ziekenbezoek.
Middag! @ Neia lekker zwemmen, ben van plan het zondag te gaan doen samen met mannetje als die zin heeft Maar nu lekker rustig aan doen he, lekker een badjasdag van maken @ Daam gefeli met je 30 weken, gaat hard he! Heel herkenbaar jouw verhaal met het tafelkleed, mijn irritatie grens is ook snel bereikt hoor! @ Anastacia succes vandaag meid. @ Hannah oh daar was je we miste je al Gefeliciteerd als nog en ja ik heb hier een hond die een spin als een soort speelfiguurtje aan ziet maar opeten doet ie niet, domme hond @ Deentje jij bent weer helemaal bij, bravo Gelukkig gaat het al weer wat beter met je, waxinelichtje opeten jak is toch niet lekker Wat kinderen allemaal in hun mond stoppen he @ Onsukkie wat goed van je man, applaus @ Anna gelukkig dat je met je vader gepraat hebt, hopelijk is de lucht nu weer een beetje geklaard. Succes bij de vk. @ Daphne daar heb ik nooit zoveel zin in om verschillende dingen te koken, je hebt het er maar druk mee! Wij eten vanavond broccoli met kaassaus en gebakken aardappeltjes met varkensfiletlapjes Zo te lezen ga ik dat boek veilig bevallen ook maar eens halen bij de bib. @ Evelien wat een mooie bloeddruk, gelukkig maar! Heb nog niks gehoord van de kraamzorg, zou ik moeten bellen? Lijkt me ook raar idd een vreemde in je huis maar wel fijn dat ze allerlei klusjes doet, eten koken doen ze toch ook? Hoop dat ze een beetje kan koken @ Gina heb ik soms ook hoor dat ik ff geen zin heb, je hoeft je nergens om te schamen hoor! Fijn dat je bloeddruk mooi laag is! @ Jvtje was idd spannend gister, zelfs ik fanatieke 020 supporter heb gekeken! Volgens mij hebben we dezelfde soort moeder ook al zo'n stresskip, alleen die van mij belt wel elke dag maar dat vind ik niet erg. Ik zie haar niet zo vaak dus mag ze van mij iedere dag bellen en anders bel ik haar wel. Ik ben enigskind dus dat zal het ook wel zijn. Ze wil niet eens bij de bevalling zijn dus gelukkig heb ik dat probleem niet @ 33 weken meiden gefeliciteerd nog maar 7 weken! Ben net terug van de vk en bloeddruk mooi 120/70, maar 1 kilo aangekomen yessssssssssssss Ben gestopt met boterhammen met pasta en hagelslag en pindakaas en toch scheelt het Heb een hele mooie buik zei ze ook volgens het boekje :-s Beeb ligt al in m'n bekken half ingedaald dus ze ligt er al goed voor! Alleen m'n ijzergehalte was niet zo best 6.6 nog net geen staalpillen zei ze maar moet wel meer op m'n eten letten en Floradix gaan halen. Waar haal ik dat meiden zij zei bij een reformwinkel maar die heb ik hier niet in de buurt en Kruidvat heeft het ook niet We eten dus maar weer groene groente vanavond en ga maar noten eten en appelstroop blegh Wat hadden jullie voor een ijzergehalte en hebben jullie tips? Ze zei alleen kijk uit met melkproducten die breken ijzer af dus geen melk bij het avondeten (wat ik dus wel altijd doe) en niet gelijk yoghurt of vla na je eten even mee wachten. Nou dat ga ik dan maar eens doen.......
mijn vriend kan gelukkig heel goed tegen bloed.. en vind het zelfs reuze interesant allemaal wat er gebeurd.. hij ging toen ook met mij mee naar de kaakchirurg ging die echt erboven lopen kijken hoe ze mijn verstandskiezen eruit snede.. nou ik zou dat dus echt niet kunnen zien.. en toen ik aan het bevallen was ook.. ging die echt kijken van hee ik zie al haartjes haha wel grappig! ben ook wel blij dat ie er tegen kan. kraamzorg neem ik de minimale uren.. vriend is thuis en mijn moeder zal vast vaak komen.. en de vorige keer had ik 4 uur kraamhulp per dag.. maar kon ze niet eens vol maken!
hoi ladies, Door de thuissituatie mis ik helaas de energie om regelmatig online te zijn, ik probeer er weer wat vaker te zijn, maar ja..grijnssssss, eerst maar eens kijken of dat gaat lukken. Voorlopig begin ik maar eerst met een deel bijlezen op mijn gemak. Dan lees ik de rest vanaaf of morgen wel weer! mmm bijlezen word door mijn neus geboord ook, help onthouden dat ik bij pagina 1207 begin. Ik ga nu tim uit bedje halen, want die trommelt al op de muren kusssssssssssssssss
floradix kun je ook bij de tuinen kopen geloof ik.. die misschien bij jou in de buurt? brinta zit ook wel redelijk veel ijzer in.. heb je ook al last van duizeligheid enzo dan? verder gelukkig alles goed gaat snel zeg! kleine nu al ingedaalt! ben benieuwd of die van mij al aan t zakken is. haha nee zou je indd. zeggen dat waxinelichtjes niet lekker zijn.. maar als ik er 1tje bij hem in de buurt houd eet ie t zo weer op..
Lafo, 1 kilo maar? Ik ben al trots op mijn maar 10 kilo hihihihi. En volgens mij had ik gisterenavond een voetje in mijn hand, ik schrok er een beetje van Katsas, er is genoeg geschreven hahaha. Sam was rond 15uur al aan het spoken, heb haar muziekje maar weer aangezet en mevrouw slaapt nog lekker
o ja, dat boek is te erg voor woorden. Wil hem nu in 1x uitlezen... en dat gaat dus niet lukken als Sam dalijk weer beneden is. Maar ik vind het dus wel een aanrader (helemaal omdat ik zo opzie tegen de bevalling)
Lafo:fijn weer lekker door de keuring...Hmzmet 6,6 nog niet aan de staalpillen..Ik moest met 7,4 al aan de staalpillen.... Ik heb floradix idd bij reformhuis gehaald maar volgens mij hebben ze het ook bij de apotheek...Je zou het eens kunnen proberen... Katsas: begrijpelijk...Maar fijn in ieder geval iets van je te horen...
Ja zie af en toe sterretjes voor al met traplopen en bukken, brinta ga ik ook ff op me lijstje neerzetten. De tuinen ja ik weet wel waar maar dan moet ik helemaal de stad in = Rotterdam binnenstad en daar heb ik weer niet zo zin in, lui he Maar anders ga ik van 't weekend wel met m'n man. Gaat zeker snel alleen ze zei niks over het feit of de beeb misschien nu wel sneller komt, ik denk het niet......
@friendly: het scheelt hier wel dat de meesten sowieso al wel (bijna) een uur moeten reizen voor ze bij ons zijn dus dat uurtje alleen hebben we wel (samen met m'n vader dan als hij het redt om erbij te zijn). Ik heb ook echt nog geen idee wanneer ik de rest van de familie in ga lichten, kan best dat we daar al een half uur / uur mee wachten. En of we ze vertellen dat de bevalling überhaupt in gang gezet is, weet ik ook nog niet. @Lafo: ik heb van de week wel gebeld omdat ik ook nog niets gehoord had. Mij werd toen verteld dat ze hier meestal pas de intake gaan inplannen rond 5 weken voor de uitgerekende datum. Omdat ik er verder ook niet zo'n haast mee heb, heb ik ook niet verder aangedrongen om toch alvast een afspraak te maken. Voor je eigen gemoedsrust kun je dus best even bellen, maar grote kans dat je gewoonweg nog niet aan de beurt bent! Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn moeder elke dag belt, dan zou ik echt gek worden. Maar goed, ik heb dan ook niet echt een geweldige band met m'n moeder. Toen ik net zwanger was, ging ze ineens elke week bellen, terwijl ze daarvoor 5 jaar lang zowat niet leek te weten dat we ook in Eindhoven überhaupt over telefoons beschikken :-| Jij ook weer door de apk dus! Hopen dat je je ijzer weer een beetje op peil kan brengen met die tips, of dat het in elk geval niet verslechtert! Waar je floradix kan krijgen zou ik niet weten. Ik krijg dinsdag te horen wat m'n ijzergehalte is (of in elk geval was ten tijde van het bloedprikken). Maar ik ga ervanuit dat dat wel goed zit, anders had ik al wel iets gehoord! Heb 3 weken geleden bloed laten prikken, alleen waren de uitslagen nog niet binnen bij de laatste controle, vandaar dus dat ik het komende week pas hoor. Maar als er iets niet goed zou zijn, zouden ze bellen en ik heb niets gehoord. @KatSas: je hebt je energie hard zat nodig om thuis de boel draaiende te houden! Het is dus volkomen begrijpelijk als je niet aan bijlezen toekomt hier Hoe gaat het inmiddels met je man? Heb je nog contact gehad met je eigen huisarts?