Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Nazli, 3o weken echo kennen we hier niet, maar vermoed dat ze vooral naar de groei en de ligging van het kindej gaan kijken, en naar jouw vruchtwater etc, dat soort dingetjes. Of hij zijn longetjes al oefent etc. Wel een leuk vooruitzicht, dan weet je ook hoe hij ligt.
    Hoop dat je blaasontsteking snel verdwijnt.

Anastasia, hoop dat bij jou je kuur ook snel aanslaat als ze eruit zijn wat ze je gaan geven tenminste!

2. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Nazli: steken van onderen kan idd van ontsteking zijn maar ook van het koppie van de kleine dat in het bekken ligt.......

Ik weet hoe de kleine ligt door controles maar kan gewoon echt heel duidelijk het koppie voelen bovenin mijn buik.....

Geen idee wat ze bij 30 weken echo gaan doen, hier in Nl doen ze dat niet.
    Maar er zal wel naar je vruchtwater, placenta en groei van je kindje gekeken worden....
    Succes met je blaasontstekeing.

3. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    hihi, je kent me veel te goed lol :)
    we hebben gisteren de regel bedacht en waren het zowaar eens met elkaar hihi..... nu nog bedenken of ik wel of geen rusttijden en dergerlijke dr op wil hebben hihi..... in ieder geval geen tenen tellen :-s

dilemma's dilemma's, hoe moeilijk kun je het jezelf maken :)

4. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    nazli succes met je blaasontsteking :-s vervelend!

en wat betreft de echo , ik sluit me aan bij evelien en hannah

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    M'n man ligt vaak met z'n hand op m'n buik, maar ukkie wordt natuurlijk steeds sterker en soms krijgt ie echt een goeie kick. Dan schrikt m'n man zich een ongeluk en lig ik in een deuk.

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    In nederland krijg je volgens mij maar 3x echo he. En voor de rest wat doen ze daar dan allemaal, ben een beetje nieuwsgierig. Want hier krijg ik elke maand echografie, wegen, bloeddruk meten en voor de rest niks.

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Wij hadden zo'n meegroeikinderstoel van een bekend merk, geen triptrap of triktrak? deze ging bij kim al stuk, het blad was verbogen en werkte nioet fijn meer en de aandraai schroeven waren lam, we gebruiken hem nu allen nog in versie voor als ze al wat ouder zijn en een wat hogere stoel bij de tafel nodig hebben, tessa zit er nu op. Maar we hadden wel een probleem bij tessa, want we hadden geen zin hem te laten repareren en we wilden ook niet een dure nieuwe kopen. Toen hebben we er een bij de ikea gekocht zo'n plastic witte, die je ook in bijna elk restaurant ziet. Goed ze verdienen niet de schoonheidsprijs maar het bevalt ons enorm goed, makkelijk schoon te houden, neemt niet veel ruimte in beslag en je neemt hem zo mee in de auto en dat voor maar 12,50 :)
    Ook handig voor opa's en oma's om aanteschaffen!

8. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    In nederland zelfs maar 2 keer eigenlijk...1 keer om de zwangerschapsduur te bepalen en de andere met 20 weken om te kijken of er afwijkingen zijn.

In nl ga je ook meer naar de vk en niet naar de gynaecoloog als er geen medische indicatie is.

Bij de vk wordt elke keer je bloeddruk gemeten, hartje geluisterd en aan je buik gevoeld hoe je baarmoeder ligt en hoe het kindje ligt.
    Bij mijn vk werd ook vanaf week 26 de urine gecontroleerd op de aanwezigheid van eiwitten en glucose...

9. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    Ja gaaf he? Hier ook steeds harder in elkaar getrapt , manlief vind het prachtig!

wij hebben een muziekbeertje gekocht en die laat ik sávonds in bed twee keer draaien op de buik. Beeb is dan lekker rustig en ook mnalief slaapt r heerlijk op ;)

10. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Hi hi....En dilemma's...Tja bij ons staat dat er niet op...Wilde het simpel en eenvoudig houden...Vond kaartje veel te vol anders.....

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Bij ons het zelfde maar zonder de echo, bij ons word nog even gevoeld aan je buik naar de ligging van ukkie en ze doen dan vaak een schatting naar de groei. en de grote van je baarmoeder ( hoe hoog komt die) Sommigen moeten ook elke keer een plasje inleveren dat wordt gecontroleerd op eiwitten en glucose, en natuurlijk gelegenheid tot het stellen van vragen.

Onsukkie, ons kleintje word juist heel rustig als we onze hand op de buik leggen :)

12. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    ik heb 3x een ''gratis'' echo gekregen.
    bij 6 weken, bij 12 en bij 20.

de 30 weken was ene pretecho dus 50,-
    en k krijg tm de bevalling ook nog groeiechos...
    mooi meegenomen ;)

13. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Onsukkie, fijn zo'n droom. :evil: Dat gaat dan toch niet uit je hoofd.
    Oja vanavond hebben jullie die verjaardag.
    Zijn jullie nog uit het geld gekomen?

Anastasia, wat vervelend zeg die bijholte ontsteking. Hopelijk kunnen ze een goeie antibiotica kuur vinden.
    Zo, nog 5 werkdagen. Dat is zeker aftellen nu.

Ice, 2 uur rijden is wel lang ja. Vergeet niet een kussentje mee te nemen voor in de auto. Werkse!

Hannah, hier moet ik ook altijd bijkomen van het douchen hoor. voornamelijk ook door het afdrogen denk ik. ;)
    Ja, ik heb ook even zitten kijken :confused: naar dat gillen. Geen idee of ik dat ook ga doen, ik hoop het niet. :oops:

Anna, ja jurkje stond toch wel leuk ja. En daar heb ik maat L van anders was hij wel te groot. Maar dat onderbroekje moet ik toch echt ruilen.
    Inderdaad na de bevalling goed ons best doen. ;)
    Leuk zeg al die dingetjes. Morgen komt bij de babykamer ook de box. Lijkt me zo leuk om die voortaan altijd in de huiskamer te zien staan.
    Jaja dilemma's voor het geboortekaartje. Dus nog niet besteld?
    Wij hebben er geen rusttijden op staan, ik kijk dan wel wanneer ik rust en hoeveel dagen/weken ik dat wil doen. Ik heb wel erbij gezet dat ze moeten bellen voordat ze langskomen.

Nazli, ojee een blaasontsteking is niet fijn. :cry:
    En die steken onderin kunnen best wel van het indalen zijn denk ik.
    Ik heb geen idee hoe de kleine ligt, volgende week heb ik controle.

Evelien, ja ik heb die ikea kinderstoel ook al gezien. Mijn ouders wilden hem waarschijnlijk ook aanschaffen.

Mijn moeder is ondertussen bezig in haar poetskleren met de deuren schoon te maken en de raampjes daarboven.
    Zegt ze net: de badkamer deur moet ook echt nog geschilderd worden. pfffffff, zo kan ik nog wel 10 klusjes verzinnen. Ikke: nee echt niet hoor, dat komt volgend jaar wel weer. Maar volgens haar moet dat allemaal voordat de baby er is.
    Gelukkig is het mijn huis. :D
    En ik heb mijn strijkwas af, ik ben zoooooooo trots, hihi!

X Neia

14. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ik krijg nu ik inmiddels bij de gyn ben ook bij elke controle een echo...Helemaal niet verkeerd :)

15. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    Hallo meiden,

Hier weer een berichtje van mij ik heb geprobeerd om alles een beetje door te lezen.. Maar ik verga van de hoofdpijn dus heb niet alles gelzen..

Ik hoop maar dat ik gauw van die hoofdpijn af ben want het is geen pretje

Gisteravond wezen shoppen maar gewoon niks gekocht voor die kleine zag gewoon helemaal niks leuks ..

Vanavond richting Hoorn(nh) want zus lief is jarig en dan blijf ik lekker daar slapen en dan ga ik morgen lekker naar de markt en daar patat eten.. die patat is zo verschrikkelijk lekker haha
    Dus ik hoop dat ik morgen in Hoorn nog kan slagen voor wat leuke pakjes voor die kleine dondersteen ..

En het spugen is gelukkig vanmorgen weggebleven..

Die kleine is hier heel erg actief bezig als ik maar ff stil zit gaat meneer bewegen haha

Nou ik ga weer ff thee drinken

Spreek jullie later

XXXXXXXXXXXXXXX

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Wat raar is hier in belgie leveren we geen plasje in. Ga ik toch volgende week effe vragen, ik vraag altijd wat ik hier van jullie hoor. Want ik had nog pretecho gevraagd en me gyn wist gelijk dat ze het en ik had laatst ook gevraagd aan me ha of ze hier nooit een testje voor een blaasontsteking voel, want als zwangere voel je het niet he. Dus heeft ie gelijk gedaan en heb toch wel een blaasontsteking. Ik heb toch gelukkig gevraagd, want het is wel gevaarlijk ook van jullie gehoord.

Hoe luisteren ze dan naar het hartje?

17. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    @Evelien: Hier wordt trouwens als het goed is vandaag dat boek bezorgd! Ben benieuwd!

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Nope, en heb geen zin in weer ruzie over 50 euro, dus ik schraap het wel ergens vandaan.

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Anna, hoop dat het wat voor je is, misschien vind je het niks, dat is altijd het gevaar he als je boeken aanprijst, wat je zelf goed vind kan een ander bagger vinden.

Wat betrefd het gillen, als je zover in de bevalling zit maak je je over het algemeen niet meer zoveel zorgen wat de ander van je denkt, is ook wel eens een prettige ervaring trouwens.

20. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Applausje voor Neia! Strijkwas klaar!

En beter dat ze aan het schoonmaken is...Ik had gezegd is prima, daar staat de verf en de kwasten veel plezier ermee.

Deel Deze Pagina