Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Op zich niet, ik ben een avond mens, vind het ook wel fijn om nog even rustig met de kids te kunnen eten, normaal werk ik van 17.00 tot 23.00, dus ik had anders ook tot 23.00 uur gewerkt. Ik moet nu de medicijnen voor de hele week uitzeteen, om 20.00 uur worden er nog medicijnen gedeeld, en ik moet op die casettes wachten tot ik echt kan beginnen, tot die tijd doe ik de casettes van de mensen die geen avondmedicatie meer krijgen, dus het heeft geen zin om eerder te beginnen, dan zou ik het niet afkrijgen aangezien ik nu maar 4 uurtje meer hoef te werken.

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Wat voor werk doe jij eigenlijk?

3. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ik werk in de horeca. dus ook af en toe de avond :(
    maar ben erg aant twijfelen of ik nog terug zal komen als mijn verlof erop zit. aangezien ik het met 1 iemand het niet goed kan vinden. en het is een klein bedrijf. maar ja daar heb ik straks tijd genoeg om over na te denken.

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Gelukkig genoeg tijd om na te denken, ik vind het wel belangrijk dat het goed klikt met mijn collega's, hoef de deur echt niet plat te lopen, maar je moet wel met elkaar kunnen praten over de goede en minder leuke dingen!

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ons ukkie :misschien is het dan meer een kwestie vna je man eens gaan opvoeden ;)

Mamain2008 : hier ene hele lichte streep. En hoe zijn bestelde spulletjes ? Je ging het vandaag toch halen?

Finona gefeliciteerd met de 29 weken!

Buddy1(deentje) bah wat vervelend dat je nog steeds niet lekker bent, maar je had ook even naar de vervangende dokter kunnen gaan misschien?
    Heb je ook erg pijn met bukken in je hoofd? of als je onder je ogen drukt? dat had ik dus ook en zie hier een bijholte ontsteking.
    Ik heb dus net de kuur opgehaald van een week! Erythromycine! 3 x per dag!

Buddy 2 (daphne) klinkt allemaal erg lekker wat je gegeten hebt en van plan bent te gaan eten..

Hier dus een bezig dagje gehad, vroeg uit bed en naar de dokter geweest, nte die kuur opgehaald bij de apotheek.
    Vanmiddag met de meiden van de zwangerschapsgym gelunched van 1230 tot 1445 :) en over 2 weken gaan we weer.
    spannend want dan zijn er al een paar uitgerekend!
    Daarna ene pakje gekocht bij de prenatal voor vrienden van ons die een zoontje hebben gekregen. en natuurlijk ook iets voor onze kleine spruit gekocht :)

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

jeetje wat lullen jullie veel kan het echt niet meer bijhouden! ga het weer ff proberen 15 paginas ! haha maar wel gezellig! wordt dadelijk wat als we met zijn alle met verlof zijn

hier ook ff een reactie op evelien ik vindt ook dat jullie allemaal moeten wachten op de laatste;) ga me anders wel heel erg remie voelen zo in me eentje als jullie allemaal al zijn bevallen maar wie weet ben ik al eerder aan de beurt
    vindt echt dat we een gezellige groep hebben zoals de sept mamas waar alleen het gebruikelijke gemeld mag worden zou ik niks aan vinden
    heb vaak genoeg steun van jullie hier gehad en als ik emo was of onzeker waren jullie het die me gerust konden stellen
    THANKS FOR THAT!

nou heb me geboortje enveloppe opgehaald en de proefdruk ook mee gekregen zooo lief en mooi ziet het eruit
    voor me man begint het nu pas spannend te worden hij zegt elke dag gata nu wel erg snel he! haha de lieverd jaja nog een 10 weken ongeveer en dan is die echt papa!

7. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    evelien, ja dat vind ik ook. maar ben bang dat het komt door de hormonen, en dat ik de verkeerde beslissing maak. daar komt wel bij dat ik gemiddeld 40 min moet reizen met de auto om bij me werk te komen. en als ik werk hier in de buurt heb scheelt dat weer in tijd benzine, enz.

fiona, leuk is dat he.. als spruit echt actief is zie ik mijn vriend genieten en dan zegt ie ook zachtjes ik kan niet wachten Schatje * zwijmel *

8. wat een schatjes onsukkie.. maar ook hier al ff genoeg huisdieren.. eigenlijk al te veel... dadelijk ee appartementje.. dus dat word erg krap met ze alle.

t is ook indd. wel erg saai als je dadelijk als laatste overblijft op het zwangerforum.. en opzich kun je alvast wat leren van wat iedreeen dan over hun baby te vertellen heeft..

maar misschien is het ook wel een beetje frustererend als iedereen gezellig over de kleintjes praat en zelf nog met een dikke pens loopt.

het heeft allebij zo zijn voordelen.. mij maakt t niet uit...

9. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hebben jullie ook al last van zoveel dorst ? heb af en toe het gevoel alsof ik de hele kraam leeg kan drinken hihi

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    He, je hebt toch geen zwangerschaps suiker, wiite reus.

11. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    uhm en wat zijn nog meer syptomen ervan? want suiker zit wel in de familie...

12. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    je een grote hoeveelheid vruchtwater hebt,
    je baby erg groot is in verhouding tot de duur van je zwangerschap,
    je vorige kind zwaarder was dan acht pond,
    je ouder bent dan 35 jaar,
    er suikerziekte voorkomt in je familie,
    je eerder een miskraam hebt gehad.

ik kan niets vinden over dorst?

13. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Zwangerschapsdiabetes

Wat is zwangerschapsdiabetes?
    Zwangerschapsdiabetes komt voor bij 1 tot 2 procent van alle zwangere vrouwen. De aandoening treedt meestal op tijdens de 2e helft van de zwangerschap en de symptomen zijn doorgaans niet duidelijk zichtbaar. De meest duidelijke symptomen zijn:

veel dorst
    veel plassen
    veel vruchtwater
    Zwangerschapsdiabetes is een stoornis in de koolhydraatstofwisseling die tijdens een zwangerschap ontstaat of wordt ontdekt.
    Doordat bepaalde zwangerschapshormonen insulineresistentie (weerstand tegen de werking van insuline) veroorzaken, treedt er tijdens de zwangerschap een verminderde glucosetolerantie op. Dat wil zeggen dat het systeem dat het glucosegehalte van het bloed regelt niet goed werkt en niet alle opgenomen glucose goed kan verwerken. In een normaal verlopende zwangerschap daalt de nuchtere bloedsuikerspiegel voor het ontbijt, door de constante afgifte van suiker aan de baby. Na het eten neemt deze bloedsuikerspiegel echter toe doordat de insuline minder goed werkt. Dit is een normaal proces wat nodig is om de baby voldoende suiker te geven voor zijn energie en vetopslag. Bij zwangerschapsdiabetes stijgt de bloedsuikerspiegel echter te hoog en is er sprake van zwangerschapssuiker. Er gaat enerzijds meer glucose naar de foetus, terwijl de moeder voor zichzelf meer vetten gebruikt als voornaamste energiebron. De moeder spaart haar glucose als het ware op voor haar kind. In de meeste gevallen verdwijnt de insulineresistentie een paar dagen na de bevalling, samenvallend met het feit dat de placenta is verwijderd, en verdwijnt ook de diabetes. Bij ongeveer 5% van de vrouwen blijft de diabetes bestaan.

Bij wie komt zwangerschapsdiabetes het meest voor?

Wanneer diabetes in je familie voorkomt
    Wanneer een eerder kind een hoog geboortegewicht had (meer dan 4 kg)
    Wanneer je bij een eerdere zwangerschap zwangerschapsdiabetes gehad hebt
    Wanneer je overgewicht hebt
    Wanneer je ouder bent dan 35 jaar
    Wanneer je eerder een miskraam hebt gehad
    Wanneer je bloeddruk hoger is dan gemiddeld

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Maar het is gewoon maar een gooi,hhor, misschien drink je te weinig, je moet echt zorgen dat je in iedergeval 2 liter drinkt per dag, kreeg donderdag ook nog een preek dat dat heel belangrijk is!

15. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Witte reus, fijn zo'n schoonmoeder. :evil: Inderdaad dat jongedame maakt het nog erger.
    Hier ook heeeeeeeeeel erg dorst sinds gister.

Daphne, zijn de bossche bollen al gearriveerd? Dan kom ik even langs. ;) Oja, ik heb ook cruesli, was wel lekker net hoor.

Onsukkie, wij hebben al zo'n klein nijntje, Wel schattig hoor.

Deentje, inderdaad Fiona is de laatste. Maar misschien zijn er wel een paar die 2 weken overtijd lopen, je weet het nooit.

Evelien, he he eindelijk doet je schoen het weer. :) Gelukkig maar. Ja, heerlijk dat zonnetje he?! Ik kan er ook van genieten.

Anastasia, dat klinkt inderdaad als een drukke dag. Nu met de pootjes omhoog?

Fiona, leuk dat je de proefdruk hebt. Mijn mannetje vindt nu ook dat het spannend wordt hoor.

Ik ga nu naar het werk. :evil: Heb er geen zin in, maar dan naar een collega. Dan hebben we dat ook gedaan.
    Fijne avond meiden!

X Neia

16. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey thanks ja ik heb het ook gevonden,

ik moet woensdag naar de vk toe. maar ik heb altijd al veel gedronken. gem 2.5 liter per dag.
    maar drink over het algemeen veel water en logisch dat je daar veel van moet plassen.
    maar ik zal het haar woensdag een vragen...

hmmm nu maak ik me wel een beetje zorgen.

17. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Zo dat was een erg grote boterham.. :)

Mijn jongste zusje kwam ff langs. Die had een tatoeage laten zetten...Alhoewel ik er zelf nooit eentje zou nemen vond ik hem wel mooi..
    Maar ze durfde niet naar huis, want ze moest het nog aan mama vertellen...
    Nou wilde het toeval dat mams ook langskwam dus durfde ze met mijn aanwezigheid het toch aan....De gemoederen liepen even op maar bedaarden snel. AL met al viel de reactie nog wel mee....

Anastasia: klinkt gezellig! Hopelijk helpt je kuur snel!

Wittereus: wordt je urine bij de vk gecontroleerd? Als je diabetes hebt dan zit er glucose in je urine....

Evelien: wel rustig klusje, medicijnen uitzetten...En fijn dat je schoen uit is..

Onsukkie: schatjes maar 3 poezen en een konijn vind ik genoeg.

Fiona: hihi leuk he die envelopjes en proefdruk....Nu mag je aan het schrijven gaan....Hier ook een papa die het steeds spannender vindt worden...

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Moet je niet doen witte reus, wrs is er niks aan de hand en mocht dat wel zo zijn dan is het goed te behandelen, een suikervrij dieet doet wonderen! En als je bevallen bent ben je het wrs zo weer kwijt!

19. bo2008

bo2008 Niet meer actief

witte reus geen zorgen maken
    ik moet ook van de vk een suikervrij mogelijk dieet eten en dan over 3 weken kijken ze nog of ik zo moei ben
    ik ben extreem moe en heb giga veel dorst en moet alles wat ik drink ook in grote hoeveel heid uitplassen , alle vrouwen aan me moeders kant hebben suikerziekte en voor me zwschap dacht ik ook wel eens dat ik het zou kunnen hebben
    echter de vk zei dat het nou geen nut had om me te testen op suiker omdat het zo erg heen en weer gaat maar als ik over 3 weken nog zo moe ben sta ik eropdat ze me testen op me suiker
    hmmm die paaseitjes liggen me toch aan te kijken
    nee nee nee pak wel een wortel! grrrr

20. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Geen zorgen maken hoor Witte reus.....Als je altijd al veel gedronken hebt, zal het wel loslopen....En als je het wel hebt is er ook geen man over boord...Je zal dan wel dieet moeten volgen maar dat overleef je ook wel toch?

Deel Deze Pagina