Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ja de buik voelt dan zeker hard aan.. maar omdat de kleine er helemaal tegen aan ligt te druken.. ik dacht dat en harde buik een soort samentrekking van de spieren in de buik was.. maar kan het verkeerd hebben hoor!

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ik heb eigenlijk meer harde buiken dan ik dacht. Ik heb namelijk ook wel eens vaker dat de buik echt keihard is, maar dat valt dan amper op !
    Nou meiden ik ga zo weer eens stoppen, krijg bezoek...

Morgen nog 1 dagje vrij en dan weer 3 werken!

kus,
    en meiden leuk een date in Delft, mochten er nog meer mensen zijn die het ook leuk vinden om in Delft af te spreken ( behalve wij 4 omdat we uit de regio komen) in het verlof dan moeten jullie mij dat maar even laten weten!

3. bo2008

bo2008 Niet meer actief

pffff meiden heb gezondigd heb een hele pizza net in me 1tje naar binnen gewerkt en nu heb ik last van me darmen :( ooooowe stomme hebberige ik
    heb de hele dag al last van me buik qwa gas sollie!
    maar hoop dat er geen buikgriep heerst!
    oja heb me badje opgezet helemaal goed is die
    en had net een muziekzender op staan me kindje ging zooo heen en weeer niet normaal meer

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

lekker rustig is het hier ...
    buddie volgens mij als je een harde buik heb is dat door het samen trekken van de baarmoeder en dan staat je hele buik strak zeg maar een soort voetbal dan is die keihard en dat voelt ook onprettig heb het nu 2 of 3 x gehad en je herkent het meestal meteen
    wat jij beschrijft lijkt meer erop dat de uk als je opstaat naar beneden zakt op je blaas vandaar ook dat meteen plassen gevoel
    athans zo werd het mij verteld omdat ze heel vaak haar voetjes op me blaas neerzet en dan moet ik echt nodig plassen
    mischien heb je er wat aan?

5. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Een harde buik is een buik die volledig hard wordt. Je hele baarmoeder spant zich dan zodat het lijkt (voelt) alsof je een voetbal hebt ingeslikt. Het is niet pijnlijk, maar als je op dat moment loopt, geeft het een vervelend gevoel (tenminste bij mij) Ik ga dan altijd heel langzaam lopen, dan gaat het snelst weer over. Het duurt bij mij ongeveer 20 á 25 seconden.

6. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Was het leuke muziek? :)
    Ennuh, pizza heerlijk! maar daarna. . . . . . . . :rolleyes:

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

juist daam zoiets ja ! haha bij mij is het net zo gegaan
    trouwens hebben jullie dat ook dat wanneer je wandelt met je partner dat je net een oud vrouwtje bent zo langzaam je gaat echt sneller gaat gewoon niet anders heb ik last van me buik of ik moet plassen
    trouwens dat plassen is ook wat liters breng ik weg!
    zit urri te kijken best spannend met die gekke paty brard haha

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja daarna ja is wat minder
    ben ook een metaliste zei ik tegen me man ik zei ik kan deze pizza helemaal laten verdwijnen binnen 10 min! flauw!

ja het was de top 10 van beste muziek van een film en op 1 was het celine dion met de titanic dus de ging ff op hard ukkie was mee aant dansen ook op die van de beegees hahaha

9. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Haha ja ik ben ook zo'n vreselijke slome net of ik 5 meter achter mijn vent hoor te lopen! Ik maak er wel eens een geintje over en dan wacht hij wel even op me (dan heeft ie het pas door)

10. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hahaha ja ! maar ik ga gewoon ff heeeel geirriteerd zuchten en dan snapt die de hint wel ;)
    wel spannend bij de maart mamas sommige meiden lopen er een tijdje overheen en die zijn het allemaal zat volgens mij ze willen maar 1 ding en dat is bevallen hahaha over een x aantal weken zitten wij ook zo! spannend

11. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Volgens mij krijg ik dat begin mei al. Ik mag vanaf 2 mei bevallen=37 weken. Dan ga ik alvast zeuren heb ik besloten.

12. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Nou, welterusten dan maar :(

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    dan ga ik vast klagen bij de 1e week van april :) hihihi Dat is al bijna ;)

hier de visite weer de deur uit... nog even met mannetje op de bank en dan naar bed.
    trusten meiden en tot morgen

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Zo even van de maartmama's gejat, welterusten.... evelien

Weeën
    Tegen het eind van je zwangerschap kun je al diverse weeën voelen, waaraan je kunt merken dat de bevalling dichterbij komt. Wat ze precies inhouden en in welke fase je dan zit lees je hier.

Soorten weeën:
    Indalingsweeën
    Zo’n zes tot vier weken voor de bevalling gaat je kind aan het indalen. Als reactie hierop kun je indalingsweeën voelen. Je voelt deze weeën kort en onregelmatig. Soms kunnen ze tot pijnscheuten in je onderbuik lijden. De weeën houden echter vanzelf weer op.

Voorweeën
    Een paar weken voor de bevalling kun je last krijgen van voorweeën. Deze weeën zorgen ervoor dat de baarmoedermond soepeler wordt voor de bevalling. Voorweeën zijn langer en vaak pijnlijker dan indalingsweeën.

Ontsluitingsweeën
    Bij een ontsluitingswee gaat de bevalling pas echt beginnen. Deze weeën zijn om de baarmoedermond langzaamaan te openen, zodat de baby er door kan komen. Ontsluitingsweeën nemen naar loop van tijd in heftigheid toe. De tijd tussen twee weeën in neemt naar loop van tijd juist af. Als de weeën zo’n 1 tot 1 ½ minuut aanhouden en de tijd tussen twee weeën ongeveer 3 minuten is, dan begint de ontsluiting goed op gang te komen. Het is raadzaam om rond deze tijd de verloskundige te waarschuwen.

Persweeën
    Na de ontsluitingsweeën volgen de persweeën. Deze weeën zijn bedoeld om je baby naar buiten te duwen. De pauzes tussen de persweeën zijn langer dan bij de ontsluitingsweeën. Deze tijd heb je ook nodig om bij te kunnen komen van een wee. Een perswee voelt vaak aan alsof je naar het toilet moet.

Naweeën
    Na de geboorte van je baby kan het voorkomen dat je nog een paar dagen last hebt van naweeën. Deze weeën zorgen ervoor dat je baarmoeder zich weer samentrekt tot de grootte van voor je zwangerschap. Deze weeën voelen vaak aan als menstruatie-krampen.

Waar voel je de weeën?
    Je kunt weeën op verschillende plaatsen in je lichaam voelen. De meest voorkomende zijn de buik, de rug en de benen. De ene vrouw voelt de weeën op een plaats, terwijl de andere last heeft op meerdere plaatsen tegelijk. Buikweeën zijn de weeën die het makkelijkst op te vangen zijn door ze weg te puffen. Rugweeën zijn daarentegen goed op te vangen door de partner tegendruk te laten geven op de pijnlijke plek. Tegen beenweeën is echter weinig te doen.

Hoe lang?
    Hoe lang de weeën duren is niet te voorspellen. Dat is per kind verschillend. Bij ene kind duurt het een etmaal, terwijl het andere kind er binnen een paar uur is. Gemiddeld duurt het bij een eerste kind zo’n tien tot twaalf uur totdat de ontsluitingsweeën over zijn. De persweeën daarna duren bij een eerste kind gemiddeld een uur.

Misselijkheid
    Sommige vrouwen worden tijdens het laatste stukje van de ontsluitingsfase misselijk en sommige daarvan moeten zelfs braken. Dit gaat echter meestal weer over op het moment dat je mag persen.

Pijn
    De pijn tijdens de weeën ervaart iedereen verschillend. Niemand kan je dan ook voorspellen hoeveel pijn jij zult hebben tijdens je bevalling. In het artikel 'Pijnbestrijding bij de bevalling' lees je meer over pijn en pijnbestrijding tijdens de bevalling

15. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Hoi meiden,

Als jullie het goed vinden kom ik me ook hier aansluiten bij de mei-mama's! Lijkt me erg gezellig...
    Ik ben Marloes, 27 jaar en woon samen met mijn vriend en zoontje van 3 in Bergen op Zoom.
    Ik ben uitgerekend van een dochtertje op 31 mei maar aangezien het een keizersnee zal worden, zal ze rond 21 mei gehaald gaan worden.
    Als jullie nog vragen hebben, hoor ik het wel ;)

16. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Marlie welkom

17. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Goeiemorgen meiden!

@Fiona, ik heb wel de naam en achternaam van ons kleintje op de kaart dit omdat wij niet getrouwd zijn. Ik heb dan in tegenstelling wel onze achternamen weggelaten. En als rusttijden heb ik 13.00 tot 15.30 en na 21.00 uur...

@Neia, meid hoe is je kamertje? Staat alles al?

@Anastacia... ja idd gezellig, bakkie in delft hahahah! Let the sun be shining!

Hier gister overdag helemaal niks gedaan.. pffff! Was zoooo moe weer. Gisteravond naar verjaardag geweest, was wel gezellie! Toch nog niet 12 uur uitgehouden hahahah...

Vanmiddag komen mn mannetje zn ouders en zn oma bakkie doen.. zn oma is al 90 en komt ons huisje bekijken hahah!

Fijne dag! Kus

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Dan denk ik toch dat dat met dat opstaan geen harde buiken zijn, vind het niet echt een balgevoel en als ik het met m'n hand niet voel heb ik er ook verder geen erg in (behalve dat ik moet plassen).

19. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Welkom!

20. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Bleh, m'n man gaat voetballen. Heeft zeker nog niet naar buiten gekeken. Zit ik weer de hele dag alleen... *snik*

Deel Deze Pagina