Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Beetje krampachtig gevoel? Ik heb het hier soms ook een poosje continu en verdwijnt dan weer........
    Het zal er wel bij horen...

2. bo2008

bo2008 Niet meer actief

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Nou hij is weer thuis hoor. Geweldig, kan hem nou wel weg kijken, heb het er helemaal mee gehad dat achterlijke gedoe van de foon niet opnemen enzo. De eikel, sorry.

4. KatSas

KatSas Bekend lid

Part II

t/m pagina 1250

@ Anna: moeilijk hoor, ik zou alleen zelf bellen als ik rustig kon blijven, dus aangeven dat je heel verdrietig bent over hun reactie en dat het echt geen onwil is. Ik zou het wel uit willen praten, maar ik kan er sowieso al slecht tegen als ik ruzie heb met mijn mams, laat staan nu met mijn hormonen. OVerigens vind ik echt dat zij fout zitten, maar ja...

@ fiona: volgens mij moet je je beeb gewoon in bad doen op het moment dat het voor jou handig is en je dus tijd hebt! Nu (maar ja, tim is al 2) doen we tim altijd 's avonds zodat het vuil van de dag eraf kan weken..hihihi, maar in mijn verlof deed ik het bijv. altijd 's morgens, maar tim was zo droog dattie echt niet elke dag in badje mocht in het begin.

@ Anna en Evelien: ik vind het inderdaad juist fijn dat we hier alles kunnen bespreken.

@ fiona: oef dat is niet leuk van je ouders dan...sterkte ermee!

@ JVtje: ik wil je man ook wel ff lenen, grijnsssss, die van mij vindt koken echt helemaal niks!
    Overigens doet de kraamzorg alleen wat jij aangeeft, dus als ze niet hoeven te koken vinden hun dat prima hoor!

@ Anastasia: beterschap! En vervelend dat je ouders zich achtergesteld voelen, je vooral niks van aantrekken en gewoon voor jezelf kiezen.

@ Evelien: hihihi, was de shaslick e.d. wel lekker?

@ fiona: wat een verhaal zeg over je oom en zijn vrouw, pfff, dat zou echt verboden moeten worden.

@ Neia: lekker gezwommen en gebubbeld lees ik heerlijk is dat he...ik vind het zo erg als ik dan weer eruit stap, ineens voel ik dan weer hoe zwaar mijn buik is.

@ onsukkie: wat goed zeg van je man! Gefeliciteerd!

@ Anna: fijn om te lezen dat er weer het een en ander uitgepraat is met je ouders.

@ Deentje: ik hoop dat het bij deze aanval blijft, balen he

@ mamain: ik heb drie kruiken in huis, geloof dat je er officieel maar twee hoeft te hebben trouwens. Heb ze bij tim maar heel kort nodig gehad trouwens, alleen de eerste weken. Kan je ze niet lenen van iemand?

@ Evelien: wauw, goed bloeddruk! Helemaal lekker!

@ mamain: jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt met de kraamzorg, mijn ervaring was juist heel goed. Ze nam me echt in bescherming tegen mezelf en dat was wel heel hard nodig. En lekker dat je zelf niks aan je huishouden hoeft te doen en vooral ook dat ze met tim ff uurtje naar buiten kan e.d.

@ moedergans: van mij mag het ook zover zijn hoor....althans niet nu direct, want kamer is nog niet af, maar wel eerder dan gepland, graag zelfs.

@ Gina: ook weer door de apk lees ik. Lekker hoor, wat een bloeddruk heb je zeg. Is 50 niet laag eigenlijk?

@ Neia: ik zou het gewoon met je moeder bespreken inderdaad, gewoon zeggen dat je stapelgek op haar bent, maar dat je dit graag alleen met je mannetje wilt doen en dat je haar direct belt zodra ze mag komen. Anders wacht je gewoon met bellen tot je eraan toe bent sowieso en vertel je niet dat je aan het bevallen bent ;)

@ Anna: oef dat zou hard binnen komen bij me zo'n opmerking van je vader. Ik denk wel dat je rustig mag en misschien ook wel moet zeggen dat jij ook verdrietig en teleurgesteld bent.

@ Lafo: zo, goede controle gehad zeg. Echt mooie bloeddruk en weinig aangekomen, helemaal goed! Verder geen tips, floradix helpt maar ik vind het zelf te smerig voor woorden :confused:

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja ik ga me verveling op me mannetje uitoefenen hij vindt het heerlijk als er aan hem gefriemeld wordt en nu ga ik hem een schoonheidsbehandeling geven ze gezicht hahaha ga hem lekker glad scheren alleen hij durft niet! hij is bang dat ik hem snijdt haha nou meidne ga me ff uitleven op hem!doeiii

6. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Succes Fiona hihi.......

7. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Tjé wat een tekst :) Je had zeker veel leeswerk
    Mijn 1e pufles was vooral kennismaking. Wel al ademhalingsoefeningen gedaan om te ontspannen enz. Ben benieuwd naar de komende lessen.

8. KatSas

KatSas Bekend lid

Part III

t/m pagina 1270

@ hannah: lief mannetje heb je dattie je voeten masseert, selderij eten (rauw) helpt ook iets en blijven bewegen natuurlijk.

@ jvtje: lekker patatjes...mmmmmmmm het liefste elke dag...is maar goed dat dat niet kan vanwege tim. We moeten wel gezond eten de meeste tijd.

@ Katje: goede beslissing, aan jezelf denken!

@ JVtje: prettig weekend en heeeeeeeeel veel plezier!

@ Hannah: ik ga geen geboortebedankjes doen.

@ Evelien: wat mij betreft gaan we pas over als iedereen bevallen is, dat lijkt me wel het meest gezellig.

@ anastasia: mmmm, echt een ontsteking dus, waardeloos zeg. Beterschap!

@ Luieremmers: ik heb gewoon een kleurige prullenbak met deksel waar de luierzakken van het kdv ingaan, zodat de hele zooi later gerecycled kan worden. bij ons kan je het inleveren, dus ik neem gewoon als ik naar het kdv ga om tim te brengen elke keer een zak mee en ook als je kindje er niet heen gaat kan je bij ons gewoon daar je luiers e.d. inleveren, mits ze in de goede zakken zitten en die kan je gewoon daar krijgen.

@ Nazli: verder alles ok? Spannend he de echo op 20 maart, veel plezier!

@ anna: moeilijk he teksten, wij zijn eruit en hebben de kaarten besteld. Wij hebben geen standaard gedichtje, we hebben de naam gebruikt voor het gedicht, zodat de eerste letters van het gedicht samen weer de naam vormen. En als afsluiting hebben we...ff denken: "bezoek vinden we ook in de kraamtijd erg fijn, bel van tevoren even en er zal beschuit met muisjes zijn" ik heb er geen rusttijd ingezet, omdat ik toch nog niet weet hoe dat nu gaat lopen omdat tim er al is, bovendien heb ik bij tim gewoon de foon in de woonkamer laten staan als ik ging slapen ;)

@ evelien: wij hebben een meegroeistoel maar inderdaad ook de witte ikea stoel en ik vind hem meer dan ideaal! Ook na het knutselen, vingerverfen e.d. lekker makkelijk weer schoon. Misschien niet mooi, maar wel erggggggggg handig!

@ mamain: ik zit vol met strepen maar geen linea nigra nog tot nu toe.

@ Daphne: ik wil ook wel van die uitprobeersels thuis krijgen zeg! Was jij nou ook van die testjes, dat klikken? En krijg ik die link dan ook ;)

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hier is hubbie naa rhuis gekomen. voetbal toch afgelast :) hihihi dus nu wel even gezellig.
    Zijn we in de buurt gaan kijken naar huizen die te koop staan. ook wel leuk.
    We zitten er toch echt over te denken om te gaan verhuizen!

10. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Spannend Anastasia......Hopelijk kun je iets moois vinden voor jullie budget....Gezellig daj hubs thuis is.

11. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    regio Alkmaar
    is altijd leuk; speuren op huizensites

krijg dan altijd gelijk zin om een huis opnieuw in te richten en te gaan verhuizen :)

Vandaag 30 weken precies bijzonder getal...

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    katsas, dat uitproberen doe ik idd. Ik ben lid van buzzer (www.buzzer.nl) dan mag je regelmatig uitproberen. En deze broodjes zijn via euroclix gegaan. Ze waren overigens niet zo zoet als dat ik had verwacht, ze waren wel aardig maar denk niet dat ik ze snel zal kopen.
    Heb je nu last van een typehand?

Marlie, ik vroeg het van je keizersnede.
    Ik heb bij Sam ook een spoedkeizersnede gehad, ik lag met pre-eclampsie/HELLP in het ziekenhuis en Sam deed niet zo heel veel meer dus die moest er heeeel snel uit.

Anna, hoe was de verjaardag gisteren?

13. KatSas

KatSas Bekend lid

Part IV

t/m pagina 1291

@ onsukkie: wauw wat een lieve nijntjes!

@ Hannah: wat voor tattoo had je zusje en waar?

@ Anna: gezond gegeten zeg, maar als ik eraan denk, spinazie met eitje en gehaktballetje...mmmmm, wel erg lekkere combi, die komt voor volgende week op het program!

@ Deentje: tim kreeg vorige week ook zo''n haas maar heeft er net zolang mee in zijn h anden staan te draaien tot zijn handen op een pot chocopasta leken..hihihi, nu ga ik hem denk ik steeds maar stukje geven.

@ Daam: wat een vraag he...chocola moet natuurlijk altijd! Hee wat leuk van die bloemen zeg! Ook goed idee voor een traktatie misschien, heb je de werkbeschrijving voor me?

@ Frostieke, sorry je verjaardag vergeten :oops: Alsnog gefeliciteerd! Heb je een leuke dag gehad?

@ Daphne: heel goed dat jullie uiteindelijk dus wel het vlees e.d. hebben gekregen. Wel jammer dat je daarvoor moest dreigen ,maar ja het is niet anders.

@ Marloes: welkom hier!

@ Daphne: ik heb inderdaad lam handje nu van al het typen..grijnsssssssssss

14. katje van harte met je 30 weken! is zeker een bijzonder getal! de laatste 10 weekjes!

fiona veel plezier haha af en toe best leuk je man ff lekker te verwennnen!

katsas je bent er maar druk mee !

was net boven alle kleren aan t uizoeken.. en dan kom ik al mijn goede kleren tegen die ik al 6 maanden niet meer aangehad heb.. en dan verlang ik toch wel weer naar mijn oude figuurtje! ben benieuwd wanneer ik al die kleren weer ga passen.. begin al die zwangerschaps kleding nu toch behoorlijk zat te worden!

15. KatSas

KatSas Bekend lid

Verder heeft mijn man zich vorige week toch ziekgemeld en is dus al de hele week thuis, hij kon ook echt niet werken. Hij heeft tenslotte dan toch een hele verantwoordelijkheid. Inmiddels is hij zover dat hij zich morgen beter gaat melden. We hopen dat het dan beter gaat. Hij staat op de lijst voor spoedhulp bij de psych, maar de eerstmogelijke afspraak is 2 april :x Belachelijk dat dat zo lang moet duren, maar het moet maar. Verder loop ik af en toe ff bij hem weg en tel ik regelmatig tot tien. Het kost enorm veel energie, het is een schatje hoor mijn man, maar hij is erg geneigd alles gelijk door te draven en negatief te zien en dat is nog wel eens vermoeiend. Maar goed. Even wat leuk nieuws dan misschien.
    Ik moest afgelopen vrijdag naar de vk, althans die afspraak had ik laten staan en dat bleek maar goed ook. Want ben er wel drie kwartier binnen geweest. Want wat blijkt? De vrijdag na mijn echo in het zh was er overleg tussen gynaecologen en verloskundigen, dat doen ze blijkbaar elke maand. Daarbij had de gyn gelijk mijn verloskundige aangesproken en hebben ze het uitgebreid over me gehad. Nu blijkt dat de man is doorgeschoten in zijn beoordeling en daar heeftie ook spijt van. Er is nu afgesproken dat ik toch gewoon bij de vk mag blijven, mits de echo van over twee weken (bij een andere gyn) geen bijzondere dingen opleveren. Ik mag gewoon proberen natuurlijk te bevallen. Super opluchting dus. Ik moet wel in het ziekenhuis bevallen en ze laten me niet over tijd lopen, maar dat is helemaal prima wat mij betreft want dat wil ik zelf ook niet. Het was echt zo'n opluchting. Het blijkt dat de gyn. gewoon zijn dag niet had, hij had een spoedkeizersnede na me en ik hoorde gisteren op een verjaardag dat ook pas is geconstateerd dat zijn vrouw terminaal is, dus kan me heel goed indenken dat hij ietwat uhhhh verstrooid/gehaast was. Maar ik ben in ieder geval opgelucht!

16. katsas als je psychische hulp nodig hebt duurt het heel erg lang.. echt belachelijk.. als ze er bij mij eerder bij waren geweest was t ook nooit zo erg geworden.. eerst ging ik naar de huisarts die stuurde mij weg van ooh doe het maar ff rustig aan.. ik kom een week later weer va gaat echt niet goed hoor.... sturen me rustig weer naar huis.. toen maar naar een andere huisarts gegaan die stuurde mij door naar t riagg en daar stond een wachttijd van 3 maanden... dus pas na ruim een half jaar kreeg ik eindelijk hulp.. echt slecht geregeld...

wat goed dat je natuurlijk ag bevallen dat zou zeker een opluchting zijn! en weer onder controle bij de vk... beter!

17. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    regio Alkmaar
    KatSas
    wat fijn dat je toch kan bevallen zoals je wilt!

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Nee he, zit ik een of andere foute zondagskrant te lezen, staat er een advertentie met flinke kortingsbon in van de Mac.

Doen ze dat nou expres, of delf ik gewoon echt het onderspit aangaande het gevecht met mijn hormonsterige hormoontjes?

19. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja meid echt super toch jammer dat je eerst die gyn had maar goed uiteindelijk toch goed gekomen!

20. KatSas

KatSas Bekend lid

ja ben helemaal opgelucht, tuurlijk als het alsnog een ks moet worden als dat het beste is voor het kindje dan ook prima. Maar een natuurlijke bevalling is uiteindelijk normaal gesproken het beste en meest veilige voor moeder en kind.

Ik ga tim uit bed trekken en ik probeer er wat vaker te zijn. Promiss.

Deel Deze Pagina