moest er even om grinniken. Maar ik kan me best indenken dat je er gek van word. Maar jou mannetje trekt zich volgens mij weinig aan van anderen/jou want je hebt het al heel vaak gezegd.
Heb ik met mijn mannetje ook. Vandaag een cadeautje gekocht, zowel voor hem als de kleine. Hij is helemaal gek van Woezel en Pip en bij de babyzaak in Alkmaar was o.a. de muziekmobile in de aanbieding. Dus cadeau lag klaar toen hij uit z'n werk kwam Voor papa Wouter, omdat je zo lief bent voor mama en mij (ukkie) Hij vond het leuk
Ja maar weet je, ik geloof niet dat ie snapt dat hij niet de enige is die met die hond moet leven, maar dat ik het grootste deel van de dag ervoor moet zorgen. Want hij heeft een hoop commentaar, maar als ze weer eens oordruppels moet voor haar eeuwige ooronsteking dan geeft hij niet thuis. Dat is toch irritant? En ze word steeds bokkiger, ik kan er niets meer mee aanvangen zonder m'n rug te verreken o.i.d.
Zo nu alles bijgelezen. Ondertussen ook even gegeten en rustig gezeten op de bank, vandaar de tussenpozen bij m'n berichtjes Straks naar zwangerschapscursus, 2e les. Eerst nog even langs de bieb van te voren, boeken terugbrengen van het project op school Iedereen die ziek/niet lekker is; beterschap!
Nog even snel een berichtje van mij. Met Sam lijkt het ietsie beter te gaan, heeft alleen dus vanochtend nog gespuugd, en de diaree wordt wat dikker. (smakelijk eten ) Heb haar vandaag 2 sneeen brood gegeven en 1 fruithapje (dus de helft 's middags en de andere helft 's avonds). En ze heeft nog een lange vinger op. Ik ben dus vanmiddag tijdens haar slaapje ook gaan slapen, en heb nog een uur of 3 zeker op bed gelegen. Ben nog steeds zo moe en brak. Heb inmiddels ook al mijn maaginhoud geleegd. Dus denk dat ik ook het zelfde virus heb opgelopen Ik heb net trouwens wel bijgelezen hoor, maar ik weet het niet meer... sorry!
hier ook snel een berichtje vna mij ik heb de babykamer op de foto gezet. ik hoor graag jullie mening.... ik hbe matchende setjes latenmaken dekbed met badcape en kussenhioes etc... maar nu op de foto is alleen t dekbedje gemaakt en de badcape... maar iig, zo hebben jullie een idee... wat vindne jullie ervan?
Ik ben weer terug van ons weekendje weg. Het was een geweldig weekend! Vrijdag was ik nog wat al te enthousiast aan de wandel gegaan, wat ik later op de dag dus ook echt gevoeld heb (ouch), maar de rest van het weekend heb ik me beter gedragen. Zaterdag hebben we veel van de omgeving kunnen zien en zondag hebben we het lekker rustig aan gedaan Nu ga ik 'even' 50 bladzijdes bijlezen. :-k
Succes met lezen Jvtje! Mamain: echt supergaaf zeg...Wow echt heel leuk!....Ziet er uit alsof je het via mauddesign hebt laten maken...aankleedkussen met hartje komt me bekend voor... Daphne: gelukkig Sam wat beter, hopelijk ben jij je er snel van af.
Anastasia, ging het werken vanmiddag een beetje? ik hoop niet dat je het virus van je mannetje overneemt. Hannah, oja jij nu ook opeens naar zo'n info avond. Heb je je wel ingeschreven? Of hoeft dat bij jullie niet? Wij waren ook bijna te laat voor deze avond. Anna, wij willen inderdaad een paar mooie foto's vlak na de bevalling. En we nemen de filmcamera ook mee voor de zekerheid. Deentje, oh droom droom, lijkt me ook zo mooi om die kleine dan op je buik te voelen. Onsukkie, ik zou gewoon niks meer met die honden doen hoor, als je mannetje thuis is. Anders moet hij maar niet van die opmerkingen maken. Katje, wat lief zeg dat je iets voor je mannetje hebt gekocht. Hoe was de 2e pufles? Daphne, fijn dat het iets beter gaat met Sam en dat ze in ieder geval iets heeft gegeten. En gelukkig heb jij ook even een dutje kunnen doen, al heeft het niet veel geholpen. Beterschap! Mamain, wow wat een prachtig kamertje zeg! Echt heel erg schattig. Jvtje, ik ben blij dat je terug bent en dat je het zo leuk hebt gehad. Heb je ook lekker gezwommen? De info avond was erg leuk, wel een beetje onprofessioneel. Ik ben er achter gekomen dat ik een aantal gyn's en assistentes nog niet heb gezien. Dus hopelijk zijn die niet bij mijn bevalling aanwezig. Gelukkig is er 24 uur per dag pijnbestrijding aanwezig, dat geeft me wel een goed gevoel. Enne buiten de afdeling is een speciale familiekamer ingericht, zodat ze niet op de gang gaan wachten. Speciaal voor mijn moeder dus. Verder ga ik even een lijstje maken met wat vragen aan de gyn voor aanstaande woensdag, over wat er na mijn bevalling gedaan gaat worden ivm de longembolie. En als ik bloedverdunners krijg dat ik dan nog wel bv kan geven. De kraamsuites waren echt prachtig. Heel erg huiselijk, vooral als je al bevallen bent. Verder een senseo apparaat en een koelkast e.d. Echt heel erg fijn. Het voelt nu wel echt echt, en het komt nu ook dichterbij. Wat spannend zeg! Ook heb ik een aantal foldertjes meegenomen over stuitligging, ks en pijnbestrijding. Daar ga ik me de komende dagen nog even in verdiepen. X Neia
Heyyy meiden Zo was ff een beetje druk van 't weekend, was vrijdag begonnen met lezen had toen geen zin meer en moet nu net als Jvtje weer 50 pagina's teruglezen Dat doe ik morgen wel weer dus even een ego berichtje. Kom net als Neia terug van de voorlichtingsavond van de vk, volgens mij had ik die avond alleen al weken terug moeten hebben want ik zag bij vele niet eens dat ze zwanger waren maar nevertheless het was informatief alleen alle powerpoint presentaties en filmpjes lukte niet dus was ook niet zo professioneel @ Neia ook ik heb ze nog niet allemaal gezien maar de volgende keer zie ik diegene. Wel stom idd @ Jvtje lekker gezwommen en gerelaxed? Verder heb ik heel de zaterdag voor jan lul zitten wachten op m'n wasmachine die maar niet kwam die komt nu hopelijk morgenmiddag! Woensdag eindelijk de babykamer dan krijgt alles een beetje vorm! Voorderest niks meer te liegen dus welterusten allemaal!
Trusten Hannah! Lafo, wat kreeg je op die info avond van de vk allemaal te horen dan? Op onze info avond had iedereen al een mega buik, en vond ik die van mezelf wel meevallen. Inderdaad raar dat je nog niet iedereen hebt gezien. Wij hoorden net dat de gyn die ik het meeste heb gehad daar niet meer werkt. Echt raar en super jammer, want ik vond hem mega aardig. Ik baal daar wel van, maarja volgens mij had ik 8 mensen nog niet gezien, dus grote kans dat ik een vreemde aan mijn bed krijg. Balen zeg van die wasmachine, ik hoop echt voor je dat je hij morgen wel komt. ik duik ook lekker mijn bedje in met een zak chips. Morgen moet ik om 11.50 uur naar de arbo. Ik heb er totaal geen zin in, maarja als ik dezelfde heb als de vorige keer dan zal het wel meevallen. En dan ben ik er ook van af. Welterusten meiden! X Neia
jvtje welkom terug...! verder hier niet aangestoken door mannetje, ik heb hem ws aangestoken want ik was het 1st ziek morgen weer werken en naar de vk, en dan nog woensdag zondag en maandag en VERLOF! xx
Ik weet wel dat mannen anders denken dan vrouwen, maar dit is dus echt zoiets waarbij ik gewoon niet kan snappen dat het niet duidelijk is wat ik dan bedoel. Want ja, als het iets is wat hij niet op dat moment aan de telefoon nog even door moet geven, dan zou ik wel wachten tot hij uitgebeld is en het dan gewoon zeggen. Vind ik in elk geval erg logisch, maar kennelijk is dat voor mannen toch minder logisch ofzo Ook ik ben van plan om na de bevalling gewoon hier te gaan schrijven Mocht er tegen die tijd al een mama-topic zijn waar ook al wat geschreven wordt, ga ik daar denk ik ook wel kijken. Maar ik zal zeker tot het eind hier blijven komen! @Hannah: geboortebedankjes... nog niet echt over nagedacht eigenlijk, maar het is bij ons in de familie in elk geval niet echt gebruikelijk. Zou ook niet weten wat ik dan zou moeten halen en ook niet hoeveel eigenlijk... Na het douchen ga ik tegenwoordig altijd op de wc zitten om me af te drogen. Ik trek het anders ook niet meer hoor! En er staat een krukje in de douche, waar ik op kan gaan zitten tijdens het douchen, mocht het nodig zijn @Ice: de agendafunctie van mijn telefoon wordt sinds de zwangerschap ook veelvuldig gebruikt En ook vaak met het alarm erbij. Hier ook hele lieve schoonouders Haha, mensen kijken ook altijd heel vreemd als ik zeg dat ik het (veel) beter met m'n schoonouders kan vinden dan met m'n eigen moeder. @onsukkie: haha, we hebben wel een groep eigenwijsjes hier hè Hopelijk wil je kleintje ook nog een keer schoppen mét camera op de buik gericht Mannen die niet even overleggen of iets doorgeven... hier nog zo eentje hoor! Hoe vaak ik ergens pas achteraf achter kom! En dan ook met een stalen gezicht zeggen "maar dat heb ik toch gezegd?" Euh, nee? @anna: wij hebben er wel rusttijden enzo opgezet (maar ook hier geen vingertjes en teentjes tellen hoor ). Je zou denken dat dat zo iets vanzelfsprekends is, dat het niet nodig zou zijn, maar je zult altijd zien dat er toch wat van die onverlaten zijn die daar niet bij stil staan en vrolijk om 1 uur 's middags onaangekondigd op de stoep staan... Hihi, wij hebben op de 9 maanden beurs Woezel als muziekdoosje gekocht (of ja: gekregen van schoonmams) en sindsdien wordt die ook elke avond op de buik gelegd Soms trek ik 2x aan het touwtje, soms 3x. In het begin ging de baby elke keer tegen het doosje trappen, maar nu issie dan juist rustig (totdat het muziekje afgelopen is dan... ) @neia: haha, de box alleen al opzetten omdat je moeder commentaar heeft Daar zou ik ook toe in staat zijn . Hier staat de box inmiddels al een paar weken in de woonkamer en het ziet er toch wel erg leuk uit hoor. Wordt het toch weer net even iets echter van... Daarbij kun je ook een pasgeboren babietje best even in de box leggen, worden ze heus niet slechter van! @mamain2008: Volgens mij heb ik (nog) geen zwangerschapsstreep, al zegt mijn man soms wel dat hij heeeeel licht wel een lijntje ziet lopen. Nou, dat moet dan wel héél licht zijn, ik zie het in elk geval niet! De striae heeft daarentegen inmiddels wel aardig toegeslagen op m'n buik @witte reus: nee, noch mijn moeder, noch m'n schoonmoeder zou aan moeten komen zetten met 'jongedame'! Het idee alleen al zeg! En als jij op sokken naar beneden wilt, dan ga je toch op sokken naar beneden... ik ga meestal op m'n sloffen van de trap, maar volgens mij zijn de sloffen die ik heb nog gevaarlijker dan op sokken En drukfoutje op het kaartje .. ik heb vorige week de proefdrukken binnen gekregen en ik heb echt een lijstje kunnen maken van dingen die nog niet helemaal naar wens waren (overigens voor een deel ook dingen die ik zelf vergeten was). @afwas: hier ook geen vaatwasser .. geen ruimte voor en ook geen aansluiting. Maar voor een volgend huis gaat dat wel een vereiste zijn hoor, een vaatwasser! Ik heb echt zoooo'n hekel aan de afwas Ik heb nu in elk geval een goed excuus om niet meer te hoeven afwassen: ik kom niet meer goed genoeg bij de gootsteen .. dan zit m'n buik teveel in de weg! (helaas ontheft me dat nog niet van afdroog-taken, maar goed, je kan ook niet alles hebben). Nou, ik ben tot blz. 1272 gekomen, maar ga nu toch maar m'n bedje opzoeken! Morgen is er weer een dag. Eerst morgenvroeg naar de VK toe en dan heb ik de hele dag de tijd om bij te lezen
Hai meiden! Ben de nachtbraker vandaag.. ik werd wakker van een kabaal, blijkbaar viel er iets (weet nog niet wat) en toen werd kleintje errug druk en maagzuur kwam omhoog en tadaaaahhh weg slaap..! Mannetje wakker gemaakt (hihihi vals he) maar die viel weer in slaap.. dus nu beneden op de bank met dvdtje van sex and the city... mamain.. je kamertje is super! Kus
goedemorgen meiden , ik ga weer naar mijn werk, en dan vanmiddag apk bij de vk... dus ik ben er vanmiddag weer, niet teveel bijschrijven he! Oh ja mamain2008 je kamertje ziet er heel mooi uit! en jvtje dat van dat briefje herken ik echt! mijn man gaat dan ook altijd geirriteerd kijken en doen van hou je mond bewegingen hahaha EN dan hangt ie op en heeft ie hetgeen ik wilde dus niet gevraagd Mannen he ... xx
2e pufles nog weinig gelest. Cursus heet 'fit rondom de zwangerschap' maar ik kijk wat ik kan ivm rug en bekkeninstabiliteit. Wil toch graag de info mee krijgen, weet totaal niet wat me te wachten staat bij bevalling en daarna. Tis toch ons eerste ukkie... Hier en daar wel overlap met m'n mensendieck lessen mbt houding enz. Maar da's niet erg... onthou niet alles in 1x