Hannah hoe laat moet je bij de gyn zijn? Mamain, goed zo met de beentjes omhoog, doe ik zo ook even. Onsukkie, nu ben ik ook wel benieuwd naar dat boek hoor. Het 1e is in ieder geval gedaan voor het geboortebord. Hier moe mannetje nog beginnen. Nazli, jeetje wat een nacht zeg. Kan me heel goed voorstellen dat je nu bang bent voor een vroege bevalling. Maar ze zouden je echt niet naar huis hebben laten gaan als het niet zou kunnen hoor. Hoe gaat het nu met je? Nog krampen? Anders gewoon de gyn bellen hoor. Gina, hier nog niet door de apk hoor. Morgen moet ik. Maar wel door de arbo apk. Met Anoesj zal het vast goed gaan neem ik aan. Ik wil wel jouw buddy zijn hoor! Dan heb je mij altijd achter de hand. Daphne, gewoon naar bed gaan als je daar behoefte aan hebt hoor. Het zal vast maar voor eventjes zijn. Evelien, beterschap meid! Deentje, haha jij dus nog op jacht voor een bh. Ik heb dus alleen iets gekocht voor de bevalling. En de andere pyama's kunnen eigenlijk niet meer. Dus ik moet binnenkort toch nog even snuffelen bij de Hema. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten bij de arbo. Gelukkig had ik weer die aardige man. En nu hoef ik ook niet meer terug te komen. Zo, daar ben ik mooi vanaf. Zo'n eindje in de auto hangen is toch wel vermoeiend. Ik ben echt kapot. Ik denk dat ik zo maar even op de bank ga hangen. X Neia
daphne, hier in belgie moet je 5 dagen in het zh blijven en de onderbroek ga ik goedkope nemen, want ik draag altijd strings en ik zal dan ook kijken hoge onderbroeken, dus bij zeeman of de wibra, maar er zijn zo veel soorten dus ik weet niet juist welke? deentje, ik hoop het ook en de strings zal denk ik ook niet handig zijn na de bevalling, moet je voorstellen, dan zie je overal bloed liggen. Ochtendjas krijg ik van me moeder en pyamas ga ik ook niet veel kopen, stuk of 3, maar denk dat nachthemden veel makkelijker zitten he. Neia, ik denk ook dat ze me dan niet naar huis gingen sturen, het gaat goed hier, gelukkig geen krampen. Als ik krampen heb, ga ik direct bellen.
Hallo meiden, Kom net bij gynaecoloog vandaan, mijn bloeddruk was ietsje lager, 130/90, bloeduitslagen prima en mijn urine ook! Voor nu gelukkig dus geen ernstige/acute dingen. Wel een opluchting. Kreeg nog een echo weer om te kijken hoe het met ukkie was. Deze deed het prima, en eigenwijsje lag zowaar met het koppie naar beneden! Dus hoop dat het zo blijft. Ukkie woog nu bijna 2 kilo. Prima op de gemiddelde groeicurve voor 32 weken zwangerschap. Ik ga nu ff op de bankhangen en reageer later...... Dikke x voor jullie allemaal!
Hannah, gelukkig dat alles in orde is. Ben blij voor je en ja hopen dat je ukkie zo blijft tot de bevalling.
hannah wat fijn dat alles goed was! neia ik heb 2 nachthemden die zien er ook echt niet uit.. veel te kleurig.. na de bevalling van arjen heb ik daar veel in gelopen en toen had ik ook zo'n roze badjes met alemaal pluisjes enzo.. dacht dat t leuk was.. nou.. ik zag er uit haha! daarom moet ik ook nog even iets van een leuk hemdje kopen! zag ook een hele leuke bij de hema hangen denk dat ik die van de week nog even ophaal. ik heb ook 3 boxers gekocht.. misschien is dat ook wel makkelijk met die kraamverbanden.... onderbroeken heb ik niet van die hoge.. die vind ik niet fijn zitten.. gewoon normaal formaat heb ik.. ff bij de wibra gekocht.. ga er ook niet veel geld aan uitgeven voor die paar dagen
Nou op m'n man kan ik niet wachten en daarbij ben ik ongeveer 20x handiger dan hij, dus ik ben bang dat er dan nooit een geboortebord zou komen. Is niet lelijk bedoeld, maar dat kan hij helaas écht niet!
Hier nog steeds flink beroerd, kan me niet herinneren me ooit zo beroerd te hebben gevoeld, nu nog slechter dan gisteren. Op het schoolplein had ik gewoon het gevoel van mijn benen houden me niet meer. Net al even naar ons mam gebeld, was even helemaal in tranen omdat ik het even niet zag zitten. Zij sugereerde al dat ik de ha of vk moest bellen, maar ben gewoon snip verkouden en het azit vast, maar heb geen koorts of zo. Het komt gewoon heel hard binnen nu ivm die zwangerschap denk ik dus voor bellen vind ik het te vroeg. Ga verder even niet reageren, te moe met uitzondering Hannah, meid wat een goed nieuws! Ben blij voor je , en hoop dat eigenwijsje nu zo blijft liggen, is ook wel een prettige wetenschap! De moeder van kims vriendin heeft kim uit school meegenomen naar de dansles, eeerg lief en erwin haalt haar om 17.00 uur op, dus hoef niet eel meer te doen!
goede middag allemaal. hoe is het hier? @ nizla? sorry als ik je naam verkeerd zeg maar jeetje wat zal jij geschrokken zijn. de beeb moet echt nog wel even blijven zitten hoor. @evelien wat erg dat je je zo slecht voelt. ik ben blij dat mijn verkoudheid bijna over is... en anders idd even de vk of ha bellen. wie weet hebben ze er wel iets voor. @onsukkie, hoe gaat het met het geboorte bord? ohhhh spannend ik moet nog 2 dagen werken. ben het eigenlijk ook wel zat op het werk... gr WR
hoi fiona, tot vanavond Hier vanmiddag op de bank een dutje gedaan, maar voelde elke keer dat ik moest snurken, en dus sliep ik niet echt. Maar toch voel ik me nu iets beter. Strakjes nog een bordje macaronie. En vanavond weer lekker rustig aan doen! Hannah, laat eigenwijsje nu maar eigenwijs goed blijven liggen! En fijn dat het nu wat beter gaat. (Meten ze je trouwens met een brede of smalle band?)
hmmm ik heb sterk het gevoel dat onze kleine spruit verkeerd ligt. in het thermaalbad kon ik gewoon voelen hoe ie in een stuit lag. en nu ligt ie scheef zeg maar. :S.. gelukkig moet ik morgen naar de vk en dan vraag ik het meteen even. wat eten jullie? wij aardappel puree en spinazi. en uhm vlees a la minuutje ... ruikt erg lekker.
zo meiden ben er weer daphne haha jij met dat snurken! deentje zie je al voor me lopen in die rose pluizige badjas haha maar goed maak het uit ik zal nog ff gaan kijken bij de hema voor ondergoed en bij de livera een nachtpak kopen en dan komt het moeilijke om een goede bh te kopen want wat voor maat heb ik? ga geen D of E kopen als ze zo weer krimpen naar een C dus hou deze zwschap bh gewoon aan hanah wat een goed nieuws meid ben blij voor je nazli wat erg voor je wat zal je geschrokken zijn gelukkig is alles wel in orde en zijn je krampen weg onsukkie jjj bent echt handig laat je het bord nog ff zien , trouwens waar haal je de energie vandaan? zo hier een bord met wokgroenten gemaakt met rijst had er gelukkig geen smabal door heen gedaan want het was me toch een party pittig pfff ben maar gestaakt want leek me niet zo heel goed voor de beep zit nu aan de bali kroepoek hmm en een glas melk trouwens de uk is echt rustig vandaag ze zal wel een groeispurt mee maken , gelijk weer zon onzekere doos hoor ook de meest rare dingen die je niet wilt horen dus ik bespaar ze jullie maar echt sommige mensen hebben echt een plaat voor hun kop ik zit niet te wachten op verhalen van vrouwen die meemaken waar ik het bangst voor ben! nou ga ff verder op de bank hangen denk ik
Hello girlssss Vandaag echt weer een kutdag, het hoge woord op m'n werk is eruit, ik mag niet parttime werken ze willen me alleen maar terugzien als ik besluit 5 dagen te gaan werken, jaja dit komt niet als een verassing alleen die brutaliteit en de redenen zijn echt bullshit. Er is geen werk voor mij voor 3 dagen.....(heel groot bedrijf met meer dan 400 mensen in dienst) geloof je het zelf?! En mijn oude operationele functie kan niet deeltijd. Ik was woest maar heb me ingehouden en hou mezelf ook nog wel in 2,5 week. Ik ga hier niet alles zetten op het forum als je begrijpt wat ik bedoel (je weet maar nooit wie er meeleest) maar ik laat het er niet bij zitten. Dus einde van het liedje zit ik met een bonkend hoofd en harde buiken op de bank............kan ook wel te maken hebben met de indaling........maar lekker voel ik me niet vandaag Ik ga ff teruglezen
witte reus ik heb ookhet gevoel dat ze verkeerd lig onderaan voel ik niks en dan tehoogte van me navel een massa en dan boven aan me buik ook niks dus lijkt wel of ze overdwars ligt kan dat nog?
Ik ben weer door de APK gekomen vandaag De VK was heel tevreden over de voortgang. Bloeddruk is nog steeds prima (118/71), baby ligt nog altijd netjes met z'n hoofd naar beneden. Ook zijn de resultaten van het bloedonderzoek binnen: m'n Hb was 7,4, wat ze een hele goede waarde vond voor 30 weken zwangerschap. Nu over 2 weken weer controle @daam: haha, wat is dat nou voor vraag aan een zwangere vrouw (sowieso aan een vrouw, trouwens ) .. of je chocola mee moet nemen... Wij hebben een paar weken terug boodschappen gedaan in Duitsland (schoonouders wonen in Zuid-Limburg, dus je bent zo bij een duitse supermarkt van hun uit. Manlief z'n bier was op en hij drinkt het liefst Duits witbier) en daar hebben we ook maar wat chocola ingeslagen hihi. Daar kun je toch zoveel meer krijgen dan hier Ik moest van de VK met 30 weken bloed laten prikken. Hier is dat ook standaard. Hihi, het muziekdoosje van Pip .. ik heb die van Woezel! (en ze zijn inderdaad lief ) Ik ga nog maar niet beginnen met zeuren als ik 37 weken ben .. dan kan ik over een week of 3 al beginnen , dat vind ik toch al wel érg snel @frostieke: nog gefeliciteerd met je verjaardag! @onsukkie: ik erger me hier ook wel aan de troep. Ik had voor vandaag op het programma staan om de eettafel eens op te gaan ruimen, maar ben er maar snel weer mee opgehouden... er ligt gewoon zóveel op wat er door manlief neergelegd is en wat gewoon zo opgeruimd had kunnen worden. Daar heb ik nu dus écht geen zin in hoor .. de rotzooi die hij er weken geleden al neergelegd heeft voor hem opruimen! En hij maar zeuren dat het zo'n puinzooi is en ík op moet ruimen. Ja, bekijk het een beetje! Tuurlijk, ik zit nu thuis en heb dus veel meer tijd, dat vind ik ook wel begrijpelijk, maar er zijn gewoon grenzen. Hij wist het gister zelfs voor elkaar te krijgen om te gaan zeuren over dat ik nog niets opgeruimd had (hij moest 's avonds voor een cursus naar Utrecht). Alsof hij niet net zo goed de halve dag tijd gehad heeft om op te ruimen of in elk geval mee te helpen! Ik denk dat ik vanavond dus maar even ruzie ga maken Vervelend dat je man zoveel van huis weg is (en als hij er wel is, je hem nog niet ziet). Hier word ik ook wel eens gek van m'n man, maar dan omdat hij er zowat altijd lijkt te zijn... Bij ons is het eerder m'n man die om veel aandacht vraagt, dan ik. Maar ik moet ook wel zeggen dat ik soms ook chagrijnig kan worden als hij er maar heel weinig is. Hij moet wel eens voor cursus weg, of heeft een etentje ofzo. Ikzelf heb dan op dinsdags gym en woensdags zwemmen, dus als de afspraken van m'n man op een andere dag vallen, zie ik hem ook bijna de hele week niet! En dan zijn de weekenden vaak ook al volgepland, waardoor je ook weinig tijd voor elkaar hebt... Ik weet dan dus wel hoe het komt, maar leuk is anders! Ik heb hem zelfs wel eens thuis gehouden van een etentje, in zo'n volgepakte week... vond hij dan weer minder leuk, maar hij snapte in elk geval wel dat ik hem ook ooit nog wel eens wilde zien! Hmmm, volgens mij moet ik de 1e harde buik nog gaan krijgen... (maar ik weet dat niet elke zwangere last van harde buiken krijgt) @fiona: wij hebben wel de achternaam van de kleine op het geboortekaartje erbij gezet. Eerst de roepnaam en op de regel eronder dan de andere namen plus de achternaam (aangezien ik m'n eigen achternaam gehouden heb na ons geregistreerd partnerschap is het bij ons ook niet helemaal vanzelfsprekend dat de kleine dan dus papa's achternaam zou hebben). En de rusttijden die ik op het kaartje gezet heb zijn van 12.00 - 15.00 uur en na 21.00 uur. Als ik hier met het mannetje aan de wandel ben, kom ik ook niet meer vooruit inderdaad. Gelukkig houdt m'n man daar wel rekening mee (al begint hij vaak wel in z'n standaard race-tempo, zodat hij na 20 meter toch even moet wachten en zich moet bedenken dat ik dat even niet meer trek ) Maar dan steek ik lekker m'n arm door zijn arm. Daar heb ik wel wat steun aan, waardoor ik net ff iets sneller vooruit kom! Maar laatst zijn we even naar de supermarkt hier gelopen. Dat is normaal iets van 5 minuutjes lopen, maar ik had er echt een kwartier ofzo voor nodig @anastasia: Delft is goed bereikbaar vanuit Eindhoven, dus als ik tzt nog de puf ervoor heb, wil ik ook wel komen Huizenjacht .. ja, hier begint het ook wel te kriebelen moet ik zeggen. Maar op het moment ook hier nog teveel onzekerheden, omdat ook ik minder ga werken en manlief misschien ook. Dus wat ons inkomen na de bevalling is weet ik nu nog niet. En ook in Eindhoven zijn huizen behoorlijk duur. Ik wil er op z'n minst niet op achteruitgaan ten opzichte van wat we nu hebben, dan moet je hier toch ook al snel denken aan bedragen van 250000+, zeker als je in de betere wijken op zoek gaat! Tegenover mijn schoonouders staat nu trouwens ook een huis te koop, is hetzelfde soort als wat mijn schoonouders hebben (en da's echt behoorlijk groot, stuk groter dan wat we nu hebben in elk geval!) en dat huis hoeft 'maar' 214000 op te brengen Het enige nadeel is dat dat in zuid-limburg is wat met ons werk gewoon totaal niet praktisch is Anders had ik echt al serieus geïnformeerd! @marlie: welkom hier! @witte reus: hier heeft manlief zondag ook Formule 1 gekeken. Alleen was ik degene die het opgezet heeft (maar wel de herhaling, had nu toch even niet zo'n zin om om half 7 al op te staan!) @KatSas: mijn man heeft ook wel eens depressieve periodes gehad en dat is inderdaad behoorlijk slopend (en dan was het bij mijn man nog niet eens heel erg). Je wilt graag voor hem in de buurt zijn en hem steunen, maar er is feitelijk niets wat je echt kan doen, omdat het toch iets is waar hij zelf door heen zal moeten. En alles wat je kan bedenken aan bemoedigende woorden klopt misschien wel, maar het helpt hem op dat moment gewoon niet... Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad bij de verloskundige! @Ice: ja, wat een race hè! Over actie dit keer totaal niet te klagen Al hebben we hier het laatste stuk gemist, omdat we toen richting zwembad zijn gegaan. @koekiemonster: welkom! Nou, ik ben tot blz 1295 gekomen, maar moet nu naar de gym. Als ik vanavond nog de laptop kan terugveroveren van mannetje zal ik wel verder gaan lezen en anders wordt het weer morgen
Pagina 1257 t/m 1270 @ Anna leuk een videocamera die krijgen wij ook nog van m'n schoonouders voor onze verjaardagen, maar weet niet welke ik moet kiezen geen verstand van Welke heb jij en bevalt ie? Heeft je man een leuke verjaardag gehad? @ Hannah hier geen geboortebedankjes...... @ Ice zie dat jij wat pagina's heb zitten smokkelen Ik ga proberen alle 50 pagina's te lezen @ Friendly oh ja Prenatal doos die moet ik ook nog ophalen, volgens mij is het wel de moeite waard toch? @ evelien ben ook avondmens maar vraag me af of dat gaat veranderen als de kleine er eenmaal is Nee dat was niet mijn verloskundige op tv want die zit niet in Rotterdam maar in Barendrecht Oh ja en ben er ook voor om te wachten totdat iedereen bevallen is, wel zo gezellig! @ Anastacia beterschap Wat leuk trouwens dat jullie gezamenlijk afspreken van de gym, zie ik bij mijn groep niet zo snel gebeuren, misschien komt het nog. @ Luieremmers > ik heb een hoe heet dat nou een emmer en dan draai je en dan is die luier luchtdicht (zeggen ze) verpakt kom er ff niet op hoezo dement. @ Hannah ik wil ook niet krijsend bevallen ik zou me dood schamen maar wie weet wat we gaan doen @ Onsukkie hier ook nog geen kinderstoel idd komt allemaal wel, bij de Kruidvat hebben ze nog wel eens aanbiedingen.... @ Mamain hier een zwangerschapsstreepje tot m'n navel en nog geen striea (komt denk ik nog wel?) @ Sonja Bakker goede ervaring mee, wel een irritant mens zeker nu ze iedere dag op de tv is met die wasmiddel reclame......maar wel een slimme tante! zucht ga weer verder met lezen....