Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Onze uk ligt ook 2 weken voor op schema, neia en ik doen alles gelijk, zowel gwicht als data! Word het ook een meisje neia? hihi

2. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Op mijn echofoto´s staat er 32 en 33 weken op, ben ik dan 30 weken of 32/33 weken zwanger.

3. Masoled

Masoled Actief lid

21 sep 2007
    304
    0
    0
    Typmiep
    Omg. Tilburg
    Yes we hebben verlof !!!!!

Dan hebben we nu meer tijd voor alle voorbereidingen. :)

Hoe weten jullie eigenlijk het gewicht van jullie kleintje.
    We hebben de afgelopen 3 weken 2 echo's gehad, veel geleerd over afmetingen, maar niet over grammen. :(:
    Ik weet dat alles op schema loopt, maar daar houd het ook mee op.

Ons kleintje ligt al wel netjes met het hoofdje richting de uitgang, en de billen hebben mijn buik aan de binnenkant kapot geschuurd. Zo'n 3 centimeter onder mijn ribben is het helemaal beurs. Is niet zo'n fijn gevoel. Ach nog 6 tot 8 weken te gaan. ;)

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    misschien hebben jullie wel gelijk ja en is het toch wel groot, maar het leek mij in 1e instantie niet erg groot omdat we toch nog 10 weken te gaan hebben,..
    maar zoals jullie het uitleggen begrijp ik wel dat het toch wel niet klein is :)

over dat schoppen gesproken. De kleine is hier zoiezo nooit echt schopperig geweest..
    Ligt met hara hoofdje naar beneden dan het ruggetje voor mij links en de armpjes dus rechts onder. De beentjes liggen wat opgekruld en ook rechts. Maar heb nog nooit schoppen echt gevoeld en al helemaal niet tegen mijn ribben :)

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Nazli, als er een week op de echo staat is dat de week die past bij de groei van het kindje. Je bent dan gewoon nog steeds in jouw geval 30 weken zwanger, alleen het kindje loopt 2/3 weken voor op de groei. En dit kan dus ook nog veranderen, want de groei is heel lastig te voorspellen.

Ik voel dus vooral beneden bewegingen/schoppen/aaien weet ik veel wat ik voel hahaha.
    Momenteel in ieder geval voel ik het weer links bij mijn ribben/longen (was eventjes weg maar nu weer terug)

6. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Evelien, hahaha ja je zou toch zeggen dat het bij ons dan ook een meisje moet zijn. Dat is dus nog even afwachten. :rolleyes: Maar ik ben wel erg benieuwd hoor.
    Zal lachen zijn als we ook echt op dezelfde dag bevallen. :D

Anastasia, als jij het schoppen niet voelt, wat voel jij dan?

masoled, ik vraag altijd wat ze denken dat het weegt. Ik vraag gewoon alles eigenlijk. hihi :oops:

Nazli, je moet gewoon je oorspronlijke uitgerekende datum aanhouden, maar je kindje ligt gewoon voor op schema. Kan ook zijn dat de kleine straks wat langzamer groeit.

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Gelukkig maar anastasia, want is niet altijd even prettig gevoel, vooral niet in de ribben :)

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@neia: Ja, het is opzich prettig om te weten dat ik tot 1/6 kan annuleren, maar waarschijnlijk horen we pas eind juni/begin juli of er bij de andere kdv plek is, dus dat zou dan weer te laat zijn (of we moeten een boete betalen ofzo)... Maar goed, volgende week dus eerst maar daar gaan kijken en als we er dan een goed gevoel over hebben zal ik wel eerst het andere KDV bellen.

Ik heb de placenta ook aan de voorkant liggen, maar als die kleine tegen m'n ribben trapt voel ik dat toch echt wel... helaas ligt de placenta niet ook als stootkussen voor m'n ribben ;) Maar gelukkig houdt ukkie zich wel in, zo vaak trapt 'ie niet tegen m'n ribben.

@nazli: wat op de echofoto's staat, zal wel overeenkomen met de geschatte zwangerschapstijd aan de hand van lengte/gewicht van de baby. Het is dan aan de gyn om te bepalen of de uitgerekende datum ook daadwerkelijk verschoven wordt of niet. Ik zou gewoon je gyn bellen om dat na te vragen hoor! Geeft jou ook wat rust!

@masoled: de laatste 2 uur zijn nu dus ook voorbij! Jeej! Gek idee toch wel hoor, dat de eersten nu ook écht verlof hebben...
    Ik heb ook geen idee van het gewicht van onze uk. Onze vk doet daar nooit een schatting over.

9. zo weer ff snel bijgezelen!

ga zo ff een uurtje op bed liggen! want ben nu al behoorlijk moe.. en nog een avond voor de boeg :(

meiden die verlof hebben super! gaat nu echt snel!

wel vreemd indd. nog steeds niks van will te horen... hopelijk komt ze snel met goed nieuws!

10. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    neia ik voel het kontje draaien en ws de armpjes die duwen ofzo daar beneden...
    misschien ook wel iets van schoppen, of knietjes maar allemaal echt rachts onder... :)

volgens de Vk heeft de baby een voorkeurshouding, want het ligt al bijna al die tijd in de zelfde houding :)

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    jeetje masoled nu lekker verlof! lekker gevoel he!
    ik moet zondag en maandag nog werken en dan ook verlof. Heb er ook echt behoefte aan!

12. bo2008

bo2008 Niet meer actief

pfff meiden de pijn wordt er niet minder om heb een half uur liggen weken in bad en een warme douche erop maar die bandenpijn blijft de kleine zit ook constant in de hoek me buik loopt helemaal naar rechts denk dat het helemaal beurs is vanbinnen
    heb me werk voor mnorgen ook maar weer afgezegd ze zullen we denken
    moet morgen naar het hoofdkantoor bellen en dan bel ik ook naar dat mannejte wat me 1x in de zoveel tijd in de gaten houdt telefonisch hoe het met me gaat ect ect danvertel ik gelijk dat het niet meer gaat
    dit kost me zoveel dagen van me verlof
    normaal zou ik verlof hebben tot 24 sept met me vakantie erbij in maar weet niet of ik zolang nog thuis kan blijven na de bevalling omdat ik me elke keer moet ziekmelden omdat het niet meer gaat
    pfff en ouderschapsverlof hoe zit dat dan? kan iemand tips geven wat ik het beste kan doen ?

13. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ben ik ook weer...Net bezoek gehad van schoonzusje en mn nichtje van een half jaar...

Neia: jammie lekkere lunch..Enne je woont idd niet zo ver.,.. :)

Masoled en Katsas: heerlijk verlof!

Ice, Jvtje, witte reus en Anoesj: gefeli met een weekje er bij...Nog maar 3 weekejs idd... :confused: Das echt al bijna....

Nazli: idd beetje zwaarder kindje maar hoeft geen probleem te zijn. Mijn uk woog van de week 1980 gram bij 32,4 weken zwangerschap en dat was prima voor de termijn.

Anastasia: gelukkig dan geen blaasontsteking. Helaas wel een vervelende schimmel. Denk dat je aan de daktarin(miconazol) moet of niet?

Evelien: toch gek idd nog niks van Will...Ik heb er ook niet zo een goed gevoel bij...Laten we maar hopen en duimen dat alles goed is....

14. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Fiona: ziektedagen gaan niet van je vakantie of je verlofdagen af hoor..je gaat alleen dan 6 weken van tevoren met verlof.

En als je nu ziek blijft tot aan verlof dan heeft dat ook geen gevolgen.
    Je werkgever krijgt dat 100% vergoed via de UWV omdat het zwangerschapsgerelateerde ziekte is........

15. bo2008

bo2008 Niet meer actief

oo okay hanah bedankt omdat het uvw tegen mij zei dat ik zou wel weinig dagen overhou als ik me elke keer ziekmeld? vaag waarom zei ze dat ?
    ziek wordt toch door hun vergoed neem toch geen verlof dag op dan? of ben ik nou gek

sorry wil op iedereen regaeren
    onsukkie mooi bord en nice car
    neia ik doe in de catering veel staan en lopen
    hmm idd will! where are you!
    okay en de rest sorrrrry!

16. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Das zeker raar want ziektedagen gaan echt niet van verlofdagen af...Je hebt recht op 4 tot 6 weken zwangerschapsverlof en 10 weken bevallingsverlof.......
    Je bent zeker niet gek....
    En goed op jezelf passen hoor. Als het niet meer gaat dan maar 100% de ziektewet in....Want ook dat regelt de UWV en heeft geen gevolgen voor je werkgever...

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hannah idd 3 dagen van die capsules dacatrin ! maar ik start er pas mee als deze antibiotica is afgelopen anders heeft het weinig zin.

fiona, volgens mij ga je pas met vervroegd verlof als je je ziek meld in de laatste 6 weken vor je bevalling.. want je houdt altijd 10 weken na de bevalling wat er ook gebeurd.
    beetje vreemd dat die vrouw dat zei over je verlof.
    Misschien als je je steeds maar 1 of 2 dagen ziek meld dat het dan anders geregeld is geen idee eigenlijk
    Mocht je nu niet meer kunnen werken vanaf vandaag zeg maar... dan ga j ein de ziektewet dit word betaald door uwv, en 6 weken voor de datum gaat het verlof dan in..Waardoor je ws ook 2 weken eerder weer moet beginnen in september ( schuift nl op)

18. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    oh en ouderschapsverlof is afhankelijk van je werkgever en CAO en ook of je bijv een levensloopregeling hebt .

In principe is het in het kort het volgende:
    recht op onbetaald verlof in de eerste acht levensjaren van het kind, gedurende 13 weken voltijds of een halfjaar in deeltijd; geregeld in de wet arbeid en zorg (wazo); sommige cao's kennen een (gedeeltelijk) betaald ouderschapsverlof

19. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Pff wordt inene overvallen door een moeheid...Ga geloof ik maar even liggen...Wie weet slaap ik zo....

20. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    @katsas en Masoled:
    heerlijk zeg; verlof hebben!

Het voelt bij mij wel al een beetje zo; omdat ik alleen de ochtenden nog werk (voor de middagen ben ik ziekgemeld). Geeft een hoop rust. Nu even lekker vier dagen vrij ivm goede vrij en pasen :D

Deel Deze Pagina