Mei 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mariska72, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@fiona: als ik me bij mijn werkgever ziek meld, krijg ik de eerste dag niet uitbetaald en daarna 80% van wat ik normaal verdien. Die 1e dag blijft een maand staan, dus als ik me 1 dag ziek meld, daarna weer ga werken maar binnen die maand (periode van 30 dagen geloof ik, dus geen kalendermaand) nog eens ziek meldt, wordt dat dus voor 80% uitbetaald.
    Om dat met m'n loon te verrekenen, worden die ziektedagen van m'n vakantiedagen afgetrokken, zodat ik wel elke maand hetzelfde loon krijg. Ik denk dat die vrouw van het UWV dat misschien ook bedoelde?

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Jvtje, en dat mag dus niet als je ziek bent ivm zwangerschap, dan moet je werkgever je ook gewoon 100% betalen. Dus alleen als je ivm andere redenen ziek bent mag het wel op basis van 80%.. laat je dus niet naaien!

3. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Oh, ja .. ik had het over hoe het normaal is bij mijn werkgever. Ik ben 2x een paar dagen ziek geweest tijdens de zwangerschap, maar dat kwam beide keren niet door de zwangerschap. Volgens mij moet het dan wel weer als normale ziekmelding behandeld worden.

Maar als ik ziek thuis zou komen te zitten door de zwangerschap, had ik dat wel zelf even bij m'n werkgever aan moeten geven ja .. dat zij dat dan bij het UWV moeten melden en dat ze dan 100% voor me uitbetaald krijgen (en mij dus ook 100% moeten uitbetalen). Haha, denk niet dat ze dat weten op het hoofdkantoor :) Ze wisten niet eens dat ze geld van het UWV voor mij krijgen tijdens m'n verlof ;) (Tsja .. ICT bedrijf, daar werken nou eenmaal vooral mannen :p)

4. will

will Niet meer actief

hoi meiden,

even een kort berichtje, ik begreep dat jullie je zorgen maakte.

zoals ik vorige week al schreef voelde ik een griep opkomen. nou ik hem gekregen ook en niet alleen ik maar de rest van de fam ook.
    ik heb dus alleen maar geslapen, overgegeven en gehoest, wat een ellende.

nu ging het maandag wel weer wat beter en liep dus wat te rommelen in huis totdat ik een beetje duizelig werd. steunde dus nog op de vrieskast maar dat mocht niet helpen. zakte zo door mijn benen heen en viel dus met m'n kop op een plank en daarna op een doos met blikjes, gevolg hersenschudding, dus terug bij af, weer overgeven.

nu gaat het wel weer maar ben zo ontzettend moe. met mijn kindje gaat het wel goed, is wel wat rustiger dus hij óf zij heeft toch wel wat gevoeld maar sparteld nog lekker en het hartje klinkt ook goed.
    nu weer aansterken, de verloren kilootjes weer bij snoepen en tegen de tijd dat die kilo's er weer aan zitten zal het wel tijd zijn om te bevallen dus mogen de kilo's er weer af, haha,

zal weer proberen wat vaker langs te komen. en anastasia, bedankt voor je mailtje, erg lief van je

5. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    @will: jeetje wat een verhaal zeg! Hoop dat alles nu alleen maar bergopwaarts met je gaat, want je hebt al heel wat voor je kiezen gehad!

Knuffel van mij!

6. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    lieve will
    ik ben blij weer wat van je te horen! Wat een gedoe allemaal weer. Gelukkig maakt de kleine het wel goed.
    En jij ook maar lekker rustig aan doen!
    pff wat zal je geschrokken zijn zeg, en dan ook nog zo rot neer komen op die blikjes.
    Gelukkig is het redelijk goed afgelopen.
    Nu lekker uitzieken !
    xxxx

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

zo de pijn is er nog steeds maar de keine zit er ook nog constant in te porren
    heb ook last van me onderrug en darmen pfff hopelijk geen buikgriep in de aantocht
    hopelijk voel ik me morgen een stuk beter

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hey will een teken van leven!
    wat een pech heb je ook allemaal eerst die rotvinger en toen die griep en nu met je hoofie auw! doe maar lekker rustig aan en we horen je wel als je je weer wat beter voel

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Will: het zit je ook niet mee! Eerst flink de griep te pakken en als je denkt dat het weer beter gaat een hersenschudding oplopen... Beterschap ermee!

Ik heb net wat besteld voor het mannetje :) Dat was ik toch al van plan, maar doordat er hier vandeweek nog over gekletst werd, bedacht ik me dat ik daar dus nog 'even' achteraan moest gaan. Hij is groot fan van Monty Python en er zijn sinds een tijdje echt heel grappige dingen van te krijgen:

Dat heeft laatst ook op nu.nl gestaan en toen riep man-lief dus al meteen dat hij die wel graag wilde hebben. Dus ik vind dit wel een mooie gelegenheid om ze hem ook te geven. En met de enorm lage stand van de dollar, valt het ook heel erg mee met de kosten :)

10. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Will, ik ben super blij om iets van je te horen meid! Ik maakte me echt zorgen.
    Verschrikkelijk dat je naast die griep ook nog gevallen bent. Zo wordt het genieten van de laatste weekjes niet makkelijker.
    Zorg goed voor jezelf meid!

Jvtje, oh dus een placenta aan de voorkant zegt dus niet zoveel daarover. dan liggen mijn ribben misschien heel hoog, hihi. ;)
    Wat leuk zeg dat je een cadeautje voor je mannetje hebt gekocht, zal hij vast heel blij mee zijn.

Deentje, heb je nog even de ogen dicht kunnen doen? Zal nu wel extra zwaar zijn ja. Hopelijk heeft Arjen een geweldige verjaardag gehad.

Anastasia, jij hebt dus ook al een eigenwijsje met een eigen voorkeursligging. Wel super schattig.

Fiona, ik zou me gewoon 100% ziek melden. En rugklachten en bandenpijn hoort gewoon bij de zwangerschap, dus dan wordt het gewoon 100% vergoed door het uwv. ik zou toch even achter de regeling aan bellen hoor, straks zijn al die andere dagen/uren wel van je verlof of vakantiedagen afgegaan.

Hannah, ja lekker dichtbij he? En kijk uit wat je zegt hoor, want als je dan weer een keer taart in huis hebt dan pak ik de auto. ;)
    Lekker kunnen slapen?

Eindelijk heb ik dan een luxe! Mannetje heeft een laptop van zijn werk meegenomen naar huis, zodat ik lekker op bed kan computer. Dit voelt echt heerlijk! :D
    De papa heeft net ook het Nijntje bankje op de kamer gezet, het hemeltje opgehangen en de mobiel eraan gehangen. Nu ziet het er al heel anders uit, ook al moet het nog aangekleed worden.
    Ik ga me even omkleden, want dit mega leuke rokje, wordt nu echt te strak. :(

X Neia

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Morgen ga ik lekker een (mid)dagje naar de Efteling :D M'n baas heeft bedacht dat we daar dit jaar wel de jaarvergadering kunnen houden en die is verplicht voor alle medewerkers in vaste dienst. Wat een straf, dat we daarvoor naar de Efteling moeten! :)
    's middags staat er eerst een lunch klaar, daarna het 1e deel van de vergadering. Na het 1e deel hebben we iets van 2 uur pauze waarbij we lekker door het park kunnen rondlopen, daarna het 2e deel van het programma. En tenslotte borrel & buffet. Ik zie er echt zooo tegenop.... ;)

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Jvtje, is er wel iets te doen in de Efteling dan? Dus zijn er atracties open (droomvlucht kan je met buik wel in hihihi, maar ben bang dat het dicht is)

Ik hoop op een goede (lees lange) nacht van Sam, ze was vanavond een stuk vrolijker en gezelliger. Misschien had ze door dat het niet hielp dat ze zo vervelend was.

Will, ook hier iemand die al je telefoonnummer aan het zoeken was in Zweden! Maar ik hoop dat je nu eens wat minder pech hebt, want jij bent volgens mij wel ons pechvogeltje!

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Lekker neia, een 'eigen' laptop! Hihi, ik ben ook errug blij met onze laptop op het moment. Anders zou ik de hele dag maar op zolder moeten zitten om te internetten ;) En is inderdaad ook makkelijk in bed :)

Wat voor nijntje bankje heb je? Dat houten opbergbankje, of dat rode stoffen bankje? Wij hebben het houten opbergbankje. Alleen past die niet op het kamertje erbij :( Maar we gaan komend weekend de zolder en de waskamer omruilen (dus wat op zolder staat -computers en mijn hobbyspullen- gaat naar de huidige waskamer en de zolder gaat dan dienst doen als logeer/waskamer) en dan komt dat bankje op dezelfde kamer als de pc's te staan. Dus als papa & mama straks zitten te computeren, kan de kleine lekker een beetje rondkruipen met z'n eigen spulletjes binnen handbereik in die bank :)

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Morgen is de 1e dag dat de Efteling open is, dus alle attrakties zouden ook open moeten zijn ja :)

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    meiden ik ga zo lekker naar mijn bedje.

Iedereen die morgen vrij is, geniet ervan. En JVtje natuurlijk heel veel plezier in de efteling.

tot morgen
    xx

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    overigens meiden bij de april mamas is een as moeder die 34 weken zwanger is en waarvan de kleine nu al 6 pond is geschat op de echo.. pfff en dan moet je dus nog 6 weken!

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Jvtje dan is het wel leuk om in de efteling te zijn ja! (en het is idd alweer pasen, ben er een beetje tussenuit... krijg je als je alleen maar ziek thuis zit, dan heb je alleen maar zelfde dagen, of het nu feestdag of zondag is... ik zit toch wel thuis in het zelfde ritme)

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    anastasia, welterusten!

19. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik ken het daphne. Voor ik werk had, heb ik ook een hele tijd voornamelijk thuis gezeten. Dan maakt het voor je gevoel inderdaad niet veel meer uit of het nou weekend is of doordeweeks...
    Maar ook nu heb ik er al wel weer een beetje last van. Ik heb ook al zeker een week het gevoel dat het al eind maart is, terwijl de maand net over de helft is :rolleyes:

@anastasia: weltrusten! En dat gaat morgen wel goedkomen :)

En een 6 ponder met 34 weken... stel je voor dat die van mij nu al zoveel zou wegen. Ik zou er niet aan moeten denken! Als ik naar het geboortegewicht van zowel mij als m'n man kijk, verwacht ik dat ukkie bij de geboorte net over de 6 pond gaat komen... (voor zover ons geboortegewicht ook maar enige indicatie zou kunnen zijn, natuurlijk)

20. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jvtje, Super leuk de efteling. Wat heb jij toch een zwaar werk! :D
    Ja wij hebben ook het houten bankje. Jammer dat het bij jullie niet op het kamertje past. Bij ons dus wel, en het ziet er erg schattig uit.
    Nu nog de rest aankleden en opruimen.
    Ik ben echt mega blij met de laptop!
    Ik sta nu alleen wel moeilijker op, dus ik heb de hele avond nog niet gesnoept. ;) :confused:

Daphne, ik hoop ook echt voor je dat Sam lekker slaapt vannacht.

Anastasia, een 6 ponder nu al. :confused: Ik moet er niet aan denken.
    Trusten!

Ik ga nog even de kast plunderen, ik heb zoooooooo'n honger!
    Trusten, tot morgen!

X Neia

Deel Deze Pagina