ik heb zojuist een topic geopend! maart beginners mn man en ik hebben besloten om te wachten met een 2e kindje omdat het schijnt dat je de eerste 3 maanden niet zwanger mag worden na de mex prik,,maar ik hoor van andere dat het heus wel mag! wat mag nu wel en wat mag nu niet
Toen ik mijn dokter vroeg over kinderwens en MG prik zei hij dat als ik de MG prik ging halen ik pas 12 weken na de laatste enting zwanger mocht raken! anders kon er schade ontstaan bij de ontwikkling van de foetus. Dus vandaar de MG prik niet opgehaald hihi. Dus als je de MG prik wel gehaald heb zou ik er 12 weken bij op tellen voor je weer/ gaat beginnen voor een kindje!!!! Succes Liefs J.
Ik heb informatie gekregen dat het verstandiger zou zijn om te wachten, omdat ze gewoon niet zeker zijn van de uitwerkingen op de foetus. Maar ik heb besloten om me daar ff niets van aan te trekken. En niet om egoistisch te zijn, maar omdat ik gewoon mijn bedenkingen heb bij dit feit. Wij zijn dus gewoon aan het klussen! Succes!
@ Amle, ik schrok er een beetje van wat je zei....... vind je het niet belangrijker dat je een gezond kind krijgt (na 3 maand MG prik) of een kindje krijgt waarvan hoogstwaarschijnlijk niemand weet wat hij kan mankeren????!!!!! er is niet eens zekerheid of de foetus zich ontwikkelt en zo wel misschien is er dan wel heel veel mis mee zodat het misschien wel en MK wordt of nog erger dat ze later in de zwangerschap erachter zullen komen dat het kindje zodanig is beschadigd door de antistoffen van de prik dat hij niet levensvatbaar is?! Sorry dat ik het moet zeggen maar zo zie ik het! Liefs J.
ik snap heel goed hoor dat je niet wilt wachten!!!! zou ik ook niet graag doen! Ik heb de prik daarom ook niet genomen terwijl ik in de zorg werk! lifs J.
Ik vind het heel belangrijk dat mijn/ons kindje gezond is. Maar er zijn nog zoveel andere factoren die bij kunnen dragen aan een evt. niet gezond kindje. Daar moet je ook niet te vaak bij stil staan, dan wil je helemaal geen kinderen meer. De risico's vanuit de mex.gr.prik weten ze niet. Het is getest, maar niet genoeg om mensen te kunnen geruststellen. Ik zie het dus niet gelijk als reden om dan nu eerst maar niet zwanger te raken. Het is dus helemaal niet egoistisch bedoelt en ik denk echt wel aan de gezondheid van mezelf en een eventueel kindje, maar ik heb zelf besloten om dit 'risico' te nemen. Iedereen beslist daar gelukkig zelf over en ik denk dat iedereen dat doet met de juiste redenen en ook met het beste belang van een eventueel kind in gedachten.
Ja tuurlijk Amle ik bedoel er ook niet mee dat je egoistisch bent en natuurlijk moet je je eigen keuzes maken ik bedoel er alleen mee dat het wel en groot risico is omdat ze niet weten wat de evt. schade aan de foetus kan zijn.... Ik zie dat de pendels de goed gegund zijn zwanger raken in december... Succes! Liefs J.
val in een risicogroep, maar heb bewust geen prikken toen gehaald, omdat ik geen 3 maanden nix wilde doen!
Ik heb 1 prik gehad en volgens mij is het algemeen bekend dat je 2 maanden zou moeten wachten met zwanger worden en niet 3 maanden. Al die verschillende meningen van artsen zegt al weer genoeg over het feit dat ze gewoon geen idee hebben. De RIVM heeft vanaf het prille begin gezegd van de zomer dat je 2 maanden moet wachten voor de zekerheid en dat het normaal met een dergelijke griepprik 1 maand is maar dus voor de zekerheid nu 2. Geloof me, ik heb er bovenop gezeten van de zomer omdat we toen er voor wilde gaan en ik baalde omdat ik er niet jonger op wordt en in een risico groep zit met astma en nu is die hele griep gewoon zo goed als voorbij... Wij zijn inmiddels 8 weken verder na de prik en omdat ik niet te lang wilde wachten heb ik maar voor 1 vaccinatie gekozen zoals in andere landen sowieso gebeurd. Maar ik zou het echt niet kunnen om 12 weken te wachten hoor! Bij mij kan er veel meer mis gaan vanwege mijn leeftijd dan de inhoud van die prik volgens mij! Nee hoor, hier gaan we aan de klus en ik heb er verder een prima gevoel bij. Hoe lang dwalen die stoffen nou echt door je lichaam? Lijkt me sterk hoor dat dat 3 maanden duurt en dan net je eitje of de groei ervan negatief beinvloed? Als het echt niet goed zit stoot je lichaam het vanzelf wel af. Groetjes, Charlie
Er is gezegd in de voorlichting dat je 8 weken daarna niet zwanger mag worden. En als je 2 prikken hebt gehaald, mag je tussen prik 1 en 2, waar ook nog een maand tijd zit, ook niet zwanger worden. Dus 3 maanden niet... (even gewijzigd, grieppandemie zegt idd 8 weken)
Hoi, Dit kopieer ik net van de site af inderdaad: Ik wil graag zwanger worden of ben misschien zwanger. Mag ik wel een vaccin tegen Nieuwe Influenza A? Vrouwen die in de eerste twaalf weken van hun zwangerschap zijn, mogelijk zwanger zijn of op korte termijn zwanger willen worden, kunnen niet gevaccineerd worden. Op basis van ervaringen met de vaccinatie tegen seizoensgriep zijn er geen aanwijzingen dat vaccinatie risico's oplevert voor het ongeboren kind. Echter, voor het nieuwe vaccin zijn hier nog onvoldoende onderzoeksgegevens over bekend. Heeft u zich laten inenten tegen Nieuwe Influenza A, dan wordt u geadviseerd een zwangerschap gedurende acht weken te voorkomen. Groetjes, Charlie
Ik zou persoonlijk liever even wachten, dan misschien later schuldgevoel, als er eventueel toch iets niet goed blijkt te zijn..
Ik heb hem ook niet opgehaald, enerzijds ivm de tegenstrijdige berichten wat betreft zwangerschap, anderzijds omdat ik dat moment al flink ziek was (wellicht wel mg had). Maar als ik hem wel had gehaald, had ik waarschijnlijk, net als amle, niet 3 maanden gewacht. Het is idd vooral zo dat er nog onvoldoende bewijs is dat het echt geen schade kan toebrengen, maar wanneer vinden ze daar wel voldoende bewijs voor? Met dat soort dingen is men altijd erg voorzichtig, en dat is ook goed, maar vaak wel wat overdreven. Bovendien hoor ik hier mensen zeggen dat ze geen prik halen, zodat ze niet hoeven te wachten met zwanger worden. Maar geen prik betekent een grotere kans om de mex. griep te krijgen en daarmee alsnog het virus binnen te krijgen terwijl je al zwanger bent of wordt. Je hoeft het niet eens door te hebben dat je de griep hebt gehad. Dus wat is wijsheid in deze. Doen w at je denkt dat het beste voor je is, is dan denk ik nog het beste, dus als mensen willen wachten is dat prima, maar ook als mensen daar niet voor kiezen. Want wat pas echt bewezen "niet goed" voor de zwangerschap is is stress toch...
Een vriendin van mij heeft de mex.griep prik gehad en precies 2 weken later een mk gekregen... dus.... ik heb er ook zo m'n bedenkingen bij. Natuurlijk, het kan ook altijd ergens anders aan hebben gelegen, maar je gaat je toch dingen afvragen.