Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    iedereen met een echo vandaag, veel succes! Vandaag gewoon allemaal mooie echo's met kloppende hartjes hoor!
    laten jullie het snel weten?

Majkuh hier ook een hoop steekjes, krampjes enz. is alleen maar een goed teken, er is iets aan het groeien daarbinnen :D :D
    Heb ook al erge last van bandenpijn, maar dat komt denk ik omdat ik niet zo heel lang geleden bevallen ben, dat ik er nu al weer snel last van heb. moet echt niet snel opstaan of een rare beweging maken, dat doet echt pijn!
    Hoe mijn bmm voelt, geen idee hoor, daar kom ik niet aan ;) Moet je ook wel mee oppassen geloof ik ivm infecties? Zou ook niet weten hoe het 'hoort' te voelen of voelt, maar het zit vast allemaal goed hoor! Je hebt helemaal geen reden om iets anders te denken toch?

Nieuwe mama's allemaal welkom!

Sylvia, wat gaaf dat je al zo vroeg het hartje kon vinden met de angelsound! Ik heb hem ook nog liggen van mijn dochter, wat was dat toch iedere keer weer bijzonder om te horen he, dat er gewoon echt leven in je buik groeit! En vooral die eerste keer is zooo mooi!

Hier krijg je standaard tot 10 weken een inwendige echo, daarna proberen ze het wel uitwendig maar vaak krijg je dan ook nog inwendig omdat het dan gewoon een mooier beeld geeft.
    nog een tipje, als je toch uitwendig krijgt, zorg voor een volle blaas, dan 'duwt' die je baarmoeder omhoog zodat je meer kans hebt op goed beeld. Bij een inwendige echo moet je blaas juist leeg zijn, anders zie je niet veel.
    Had bij mijn dochter met 9.2 en 11.2 allebei de keren een inwendige echo, en hier geen 'speklaag' ofzo :) (ja nu nog wel een beetje van mijn vorige zwangerschap ;) )
    Hoe dan ook, als je daar ligt en je ziet je beebje spartelen en het hartje kloppen, vergeet je helemaal dat je geen broek aan hebt hoor :)

Meiden die even afstand nemen, begrijpelijk, ik had zelf ook een beetje dat gevoel maar kan hier toch niet helemaal wegblijven ;)

zo heb er ongemerkt weer een aardig verhaal van gemaakt :(

2. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    thanks voor de info sab! :)

ik had gister het gevoel in me buik, als of die op ontploffen stond! werd uitgeduwd.. ze voelde het!

3. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    @ Doobie, sam en Elke
    erg naar nieuws,veel sterkte!
    keep postitiv..
    Liefs van Manon

4. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Hey, leuk nog een mama met 'snel' een 2e kindje!
    Ja het was hier helemaal gepland hoor, het lijkt ons zo leuk , weinig leeftijdsverschil tussen de kindjes. Eerst wilde we een jaartje wachten, toen een half jaar, en na 4 maanden dachten we , we zien wel wanneer het raak is, dat was dus meteen ;) dus was wel even verrast dat het zo snel ging, maar wel superblij natuurlijk!

Was het bij jullie geen bewuste keuze?

Het zal natuurlijk wel even zwaar zijn, vooral het 1e jaar lijkt me heftig. Maargoed alles heeft voor en nadelen, Daimy slaapt natuurlijk nog veel overdag omdat ze nog klein is en hierdoor kom ik ook nog aan mijn rust toe. En ik hoef er niet maanden met mijn dikke buik achteraan te hobbelen, want ze loopt voorlopig nog niet, misschien net aan het eind.
    En lekker 2 kleintjes thuis 4 jaar lang, voordat ze naar school gaan, lijkt me heerlijk! En ze hebben natuurlijk ook veel aan elkaar . Ik ben zelf thuisblijfmama en ze zullen natuurlijk ongeveer tegelijk naar school gaan straks, en dan kan mama weer gaan werken! :D zo 'mis' ik maar 4 a 5 jaar werk, ipv bijvoorbeeld 8 jaar, als je een aantal jaar wacht met een 2e. En ik ben nog jong zat gelukkig dat scheelt ook wel .

Er zijn ongetwijfeld ook wat nadelen te noemen, maar ik zie ze niet zo ;) (mensen genoeg die zeggen dat je dan niet van je 1e kindje kunt 'genieten' , maar dit vind ik absoluut onzin, ik geniet nu al dubbel!) probeer alles altijd positief te zien. :D

5. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    in deze weken groeit je beebje ook erg snel, dus dat kan kloppen hoor :D

ik had dus bij mijn dochter de 1e echo met 9.2 weken, toen was er een garnaal te zien van 2,1 cm. En bij de 2e echo, precies 2 weken later was het al een echt springend kindje met armpjes en beentjes en al 2 keer zo groot!
    Dus kun je nagaan hoe snel dat gaat, daar horen krampjes steekjes enz allemaal bij! (ook al zijn er altijd vrouwen die helemaal niets voelen natuurlijk , zo heb je ook vrouwen die niet misselijk zijn, helaas ben ik er daar niet 1 van ;) )

6. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    ik kon een paar dagen niet op zwangerschapspagina komen maar daar ben ik weer... ik moet nu eerst gaan bijlezen.

@elke: wat een vreselijk bericht hebben jullie gehad.
    @echo's: iedereen veel plezier en succes vandaag
    @inwendige echo: ik kreeg bij mijn dochter tot 10 weken inwendige echo's maar nu had ik met de termijnecho (8 wk en 3 dg) een uitwendige echo.... ze probeerde het en kon genoeg zien ookal lag de kleine wat verstopt onder mijn darmen. Dus het verschilt ook wel eens per praktijk wat ze doen en inderdaad hoe het zit met je speklaagje..... het kan dus allebei. Maar ik vond inwendig ook niet erg vervelend. Bij mij was dat gewoon op een onderzoeksbank en niet zo'n gyn-stoel

7. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Heey meiden!

Dat van de ruzies ken ik hier ook wel. hoewel het nu hier weer minder is.. Mn vriend was zwaar gefrustreerd dat ie het aan niemand mocht vertellen (van zichzelf) dat we zwanger zijn.. en das nu dus helemaal oke!
    Iedereen mag het nu weten! hihi.. erg prettig! en erg leuk al die reacties!

Ben hier nog steeds misselijk.. het wisselt wel erg, dagen wat minder en dagen wat meer...
    Mijn buik staat al dagen op ontploffen! ik zei al, ik knap nu al uit mn velletje! en ik moet nog 6,5 maand! haha... ;)

Liefs

8. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    haha ik ben niet de enige, lees ik.. :oops: ruzie of opvliegerig om niks..pfffffff groetjes manon

9. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Het hartje klopte niet meer..
    Gestopt bij 8 weken..

Kut! :cry:

10. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Heeee?! wat?!

11. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    alina :( meis heel veel sterkte wat erg zeg :(

pff ik moet zo ook weg :(

nogmaals sterkte meis :( wat moet je nu doen ? afwachten of curretage?

12. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Alina, gestopt met 8 weken, wat verschrikkelijk.
    Ik schrik ervan. Echt geen woorden voor.
    Heel heel sterkte meisje,

13. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Jeetje Alina, wat verschrikkelijk...
    Heel veel sterkte meis.
    Denk aan je.

14. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Na veel rot nieuws ook goed nieuws van hier het hartje klopt en het is allemaal oke het is gegroeid zoals het meot en het klopt precies met wat we uitgerekent hadden helemaal top dus en we zijn ontzettend blij.

15. sappie

sappie Fanatiek lid

Jeeetje Alina, wat een k#tnieuws. Heeeel veeeel sterkte! Het is toch ook zo oneerlijk.

16. sappie

sappie Fanatiek lid

Ria32; gelukkig voor jou wel goed nieuws! Van harte gefeliciteerd met een goede echo! Geniet ervan!

Pfffff meiden, nu moet het echt ophouden hoor! Het is teveel slecht nieuws!

17. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    we zijn ook met zo mega veel... niet lullig bedoel verder ofzo, maar denk dat t qua percentage wel zou kloppen..... tuurlijk, het is ontzettend k*t wanneer zoiets gebeurd, zo bedoel ik het niet, maargoed....Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel!

18. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Ria, wat heerlijk voor jullie dat alles goed is, geniet er maar lekker van.

19. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ik ging liggen en meteen was er een klein hummeltje te zien. Zo mooi!
    Maar het bewoog niet en de verloskundige zei: "kut!"

Dus weg lach van ons gezicht... Weg geluk...
    Het is 5 dagen geleden misgegaan. Tenminste, aan de meting te zien.
    Zag er verder goed uit, alleen geen hartactie.
    Tsjaa... En wat er dan door je heen gaat.........

Morgenmiddag word ik gebeld door haar.
    Dan gaat ze me vragen hoe het gaat en wat ik graag wil.
    Wachten of een curretage?
    Heb het er net met mn vriend over gehad.
    Eigenlijk wil ik niet wachten, misschien stom.. Maar ik wil het zo snle mogelijk kwijt.
    En mn lichaam heeft het nog niet eens door.. Wanneer dan wel?
    Dus ik ga aangeven dat ik naar het ziekenhuis wil.

20. sappie

sappie Fanatiek lid

Ik snap wel wat je bedoelt maar ze zeggen meestal zo'n 10% toch, wij zitten hier nu bijna op 20%! Vind dat echt best veel.

Deel Deze Pagina