Alina, ja het is een hele persoonlijke keus. Ik heb de vorige keer 6 weken, waarvan ik 2 wist dat het niet goed zat, met een dood vruchtje rondgelopen. Het kan soms weken duren voordat het afstoot. Ik zal hier nooit meer voor kiezen, het idee dat je met een dood kindje rondloopt, dat zou ik niet meer kunnen. Maar zoals ik het al zei is het een hele persoonlijke beslissing. Hoef je nu ook niet te nemen. Denk er rustig over na en volg je gevoel. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe.
@ Aline: ohw jeetje! lijkt net een nachtmerrie! lijkt me zo erg, zulke nieuws! ik kan me voorstellen dat je het meteen kwijt wilt zijn.. zou ik ook hebben, denk ik... Dikke knuff voor jou! Dat is idd al veel.. kwas nog niet zo aan het rekenen geweest, moek zeggen.. en wist t percentage ook niet.. bah! moet er niet aan denken!
dag meiden, jeetje alina weer rot nieuws... heel veel sterkte meis, en doe wat je gevoel je ingeeft. ria; gelukkig breng jij dan nog wel even wat goed nieuws in alle ellende hier de laatste tijd. Het is idd wel 20% ofzo... mijn man zegt steeds dat ik hier niet meer moet komen, omdat ik er zelf ook weer onzeker van wordt, maar ik blijf gewoon komen hoor! Ook de trieste verhalen horen erbij op een forum! echó's; tot 10 weken inwendig en daarna uitwendig. Kan op een stoel of een bank met kussen. en idd uitwendig met volle blaas. bmm; wordt weker door de progesteron, dus die voelt idd anders steekjes en trekken; groei van de bm, en de beeb, dus vaak goed teken, alleen moet ik zeggen dat ik gister niet eens fatsoenlijk van de bank af kon komen, en dan deed het echt zeer! hier ook het gevoel dat mijn buik van binnen opgeblazen wordt! best akelig gevoel eigenlijk! haha En de broeken worden echt te krap! ik hoop toch nog op nog wat goed nieuws vandaag meiden... knuff
Alina, wat een k*tnieuws,heel veel sterkte meid. Ria,gelukkig is bij jou alles wel goed,Feli! Hier ook even een update... Ik kon vandaag niet meer op de triage terecht, ze hadden het veeel te druk. Wel heb ik even met de gyn gesproken en ik moest me niet al te veel zorgen maken om de 5e ziekte. Er wordt nog wel bloed geprikt, maar pas op mijn afspraak op de 13e. Ook hebben we even doorgesproken hoe het tot nu toe gaat en hij is voorzichtig optimistisch dat het goed blijft gaan. Als we komende week goed doorkomen mogen we al zachtjes gaan juichen. Ik mag wel als ik bloedverlies krijg of stevige krampen meteen komen naar de traige, dus dat is wel een fijn idee.
jeetje alina meisje, wat verschrikkelijk voor jullie... Ik vind het percentage momenteel erg hoog liggen, ze zeggen 1 op de 10, maar hier is het al 1 op de 8 en ik vind dat wel erg veel!
Sterkte voor iedereen die dat heeel hard nodig heeft, ik leef met jullie mee. Ik moet zelf nog wachten op mijn eerste afspraak bij de gynaeloog. 7 oktober om 14.00 uur. Zou ik dan ook een echo krijgen? Wie weet dat Als ik al jullie verhalen lees hoop ik het wel straks is het niet goed. Want ik voel me prima alleen een beetje moe kan de hele dag wel slapen. En af en toe wat kramp en rommel in mijn buik.
nou hier dan goed nieuws van mij.. echo gehad ben 3 dadgen korte zwanger volgens de berekening en hartje klopte... wel was er ok een cycste te zien maar alshet goed is komt dat allemaal goed nogmaals voor meiden met het slechte nieuws sterkte
Alina, Heel veel sterkte! Snap hoe je je moet voelen. Neem wel de tijd en laat het niet te snel weghalen. Je lijf heeft ook even tijd nodig om te bemerken dat het echt niet goed is. Voor je lijf en voor je vruchtbaarheid is een curretage echt niet prettig. Grote kans op verklevingen ed. Je kunt ook tabletten krijgen om het proces wat te versnellen. Zelf moet ik donderdag naar de gyn om een behandelplan op te stellen. Mijn man en ik hebben besloten om mijn lijf eerst de kans te geven om zelf het werk te doen... Liefs Elke
hey elke, dat vind ik een knappe beslissing van je meis.... hoop dat dit snel gebeurd zodat jullie echt aan verwerking toe kunnen komen... nogmaals dikke knuff mushu, ja hoor als het goed is krijg je dan gewoon een echo hoor! gynaecologen zijn daar namelijk wel van natassie; dank voor het goede nieuws meis, weer even een lag op me gezicht! :-D geniet ervan!
Jeetje Alina, wat vervelend meis! Het is een moelijke beslissing die je moet maken, je kunt alleen maar doen wat voor jezelf goed voelt. Sterkte ermee! Natassie, gefeliciteerd met je goede echo! En voor de rest ook iedereen natuurlijk die een goede echo of afspraak heeft gehad! Ik mag morgen voor het eerst naar de verloskundige. Geen idee of ze direct een echo gaan maken, hoop van wel! Ik vind de weken toch zo vreselijk traag gaan nu, kan niet wachten tot we een teken van leven gezien of gehoord hebben.
Alina, nee...! Heel veel sterkte..! Houdt het nou nooit op met het slechte nieuws hier.? Ik heb morgen mn echo, maar heb er al helemaal geen zin meer in.! Bah. Gelukkig ook goed nieuws. Gefeliciteerd meiden. Geniet ervan.! Ik hoop echt dat ik morgen ook leuk nieuws kan melden. Ik heb pas 21:00 een afspraak. Wordt een lange dag.
@Joki: mooi dat je 's avonds kan. Volgens mij doen ze hier niet 's avonds. Daarom kan mijn man ook niet mee naar de 1e echo. Ik heb vorige week maandag en op de maandag daarvoor heel veel steken gehad. Was 4 uren lang en tijdens de lessen; erg vervelend. Heb me wel even druk gemaakt, maar bedacht me dat ik de 1e x ook zoveel pijn had; groei van de baarmoeder inderdaad. Mijn eerste 2 echo's in de 1e zwangerschap waren inwendig (7 en 9 weken) en niet op zo'n gynstoel, maar bij het echocentrum en de tweede keer bij de gyn. Beide keren op een bank. Daarna steeds uitwendig. Ga nu met 9 weken uit van inwendige echo. Ik was wel beetje preuts, maar het zijn professionals (echocentrum was vrouw, gyn was man - ook geen probleem - vond ik eerst wel raar) en het went echt. Of je bij Vk de eerste keer echo krijgt? Weet ik niet, is overal anders. Is zelfs bij elke gyn anders. Mijn gyn maakt elke keer een echo (alleen eerste x een foto mee) en voor de eerste afspraak moet ik bij het echocentrum een termijnecho laten maken en de 20-weken-echo laat hij ook bij echocentrum maken.
Wel vervelend Bianca dat je man niet mee kan. Zeker na al die nare berichten hier. Ik denk aan je hoor. (ben je toch niet helemaal alleen)
Eerst wou ik ook een jaar wachten, maar toen bedachten we ons dat mensen er gemiddeld een half jaar over doen en dat we er bij de 1e bijna een jaar over gedaan hebben. Toen hadden we met een half jaar zoiets van: we blijven positief, we gaan uit van 6-12 maanden en dan kunnen we nu wel beginnen. We hebben het ook gehad over hoe het is als het langer duurt en ook dat het zelfs mogelijk zou zijn om nu in 1x zwanger te raken, maar dat geloof je gewoon niet. Toch vonden we het prima als de tweede zo snel zou komen. Het leek ons ook wel leuk als het leeftijdsverschil niet zo groot zou zijn en we zitten er nu nog midden in. Je neemt geen kinderen. Je krijgt ze als het zo mag zijn. We zijn gewoon heel blij dat we straks 2 kindjes mogen hebben en verder doet het er weinig toe. Nu hoef ik me ook niet druk te maken of het wel gaat lukken (was ik bij de eerste na 7 ronden wel mee bezig).
Heel naar nieuws dat er weer hartjes gestopt waren.... Wat ik me dan afvraag is of je dat voelt, aanvoelt of merkt aan kwaaltjes. Een miskraam weet je, maar hartjes die niet kloppen...... Gelukkig ook goed nieuws. Ik hoop dat ik vrijdag ook goed nieuws hier kan melden.
Alina voor jou ook heel veel sterkte bij het verwerken van zulk slecht nieuws... Natassie wat ontzettend fijn dat de echo goed was!
He getsie.... weer een hartje wat gestopt is. Alina, heel veel sterkte! Wordt steeds zenuwachtiger voor mijn echo. Nog 6 weken wachten. Pfffffff.......