Mwah valt toch reuze mee, ik vind je woordenkeus super netjes en beheerst overkomen, vind het eigenlijk een prima reactie.
Hoi dames! Ben bij de VK geweest... Maar nee hoor, geen echo, geen hartje luisteren, niets... Jammer! Maar ik heb nu wel een afspraak voor de echo: 13 oktober om 10.15 uur. Dus we moeten nog 2 weken in de zenuwen zitten haha! Verder heb ik de volgende afspraak bij de VK op 10-11 om 09.00 uur. En ik heb een formulier meegekregen om bloed te laten prikken bij 12 weken. En weer heel veel informatie en folders! Moet ik de afspraken nog PBen? Verder hele verhaal van Mamalieske, jeetje wat een verhaal! Dit is echt niet niks! Wel erg fijn om te horen dat je je rust gevonden hebt en dat je tevreden bent met de situatie nu. Ga nu ff topic van mamasan lezen.
Tnxxx, Dit is normaal gesproken echt geen reactie voor mij. Het is wel een voordeel van het zwanger zijn, je wordt een heel stuk assertiever
Haha dat is volgens mij door de natuur zo gedaan omdat je straks als een echte leeuwin je kindje moet beschermen. It's all in the nature
Ik vind de reactie ook erg netjes hoor! Ze kan je in ieder geval niets verwijten, je hebt eerlijk goed onderbouwd je mening gegeven, zonder persoonlijk te worden. Perfect dus!
haha jouw reactie vind ik ook prachtig mamalieske! Ben benieuwd wat voor antwoord er komt. (ik ben slecht ) of gewoon zwanger
Poeh en dan dacht jij een catfight te hebben lees en huiver http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=112995
Tja dat dacht ik ook, en of het nou nut heeft iemand op internet bij de oren te pakken en te zeggen, tjee wat dom zeg koop condooms ofzo .... het kwaad is geschied en ze is zwanger naja dan maak er het beste van toch? Zeker als ze na de schrik er best blij mee lijkt te zijn. Als je op dit forum meld een abortus te laten doen bijten ze bijna je kop eraf .... dus vond de reactie erug verrassend
Ander onderwerp, ik kreeg vandaag het formulier mee voor de echo. Ik kan kiezen voor een combinatietest of een normale termijn echo. manlief en ik zijn er al uit, toen ik van Isa zwanger was hebben we de combi test vergoed gekregen vonden we ook allebei prima was geen twijfel over mogelijk wij willen de kansberekening hebben. Nu het niet meer vergoed word ( 130) willen we dat toch weer doen, en wat we met een slecht resultaat doen weten we ook al, dan laten we namelijk verder onderzoek plegen. Ik zou het namelijk moeilijk vinden Isa later met de enorme verantwoordelijkheid achter te laten voor een ziek broertje of zusje. ik ken dat namelijk uit mijn omgeving en vind dat ik mijn kind dat er al is dat niet aan kan doen. Tot zo ver mijn motivatie. Wat denken en willen jullie? als je niet wilt antwoorden ook prima natuurlijk.
Wij doen de test niet. Dat hebben we bij Damian ook niet gedaan, wij weten ook al wat we dan doen en dus heeft de test eigenlijk geen nut. Het enige verschil is dat we het dus niet weten als we bijv een kindje met dowm krijgen.
goeie morgen meiden ik wist niet dat er zo een forum was op deze site maar naar lang zoekken gevonden ik ben ancie echte naam rianca ik ben 21 jaar oud en ben volgens de gyn zijn berekening via de telefoon uit gerekend op 23mei de echte datum weet ik pas na de echo van 6 okt natuurlijk ik heb direkt een vraagje sinds gisteren heb ik goed de griep te pakken echt niet normaal vanacht had ik 39.7 graden koorts en heb ik maar onder een lauwe dousche gestaan om het te laten zakken omdat ik niet weet of ik ibuprufen mag nemen aangezien ik alergiese ben voor asprine weet iemand of ik dat mag gebruiken en weet iemand of de griep ook schadelijk is voor de kleine ? nog 1 vraagje door de griep ben ik 10 keer zo misselijk dan ik al was en ik houd gewoon niks binnen heb al beschuit en pap geprobeerd maar de eerste hap zit er nog niet in of ik moet rennen mn keel doet ook zo zeer weet iemand wat ik kan eten? wat licht verteerbaar is ? sorry dat ik jullie direkt overbelaadt met mn vragen liefs ancie p.s iedereen van harte gefeliciteerd!
Ik mag straks voor de eerste echo, ben toch wel een beetje zenuwachtig hoor! Ben volgens mijn berekening vandaag 10 weken. De verste echo tot nu toe volgens mij van de meimama`s. Ben benieuwd wat het verschil is met andere echos die ik hier heb gezien. En of alles goed is natuurlijk. Groetjes Rian
@Ancie: naar mijn weten moet je heel voorzichtig zijn met geneesmiddelen. Als ik verkouden ben, zeggen ze bij de apoptheek: thee en drop, maar geen neusspray en/of hoesttabletten etc. Volgens mij mag ibuprofen niet. paracetamol mag altijd wel. Ik heb nooit last gehad van blaasontstekin gven etc, behalve in mijn vorige zwangerschap. 2 blaasontastekingen, tweede kuurtje was al wat stevigere dan de eerste....Vrouwen die zwanger zijn zijn in ieder geval veel vatbaarfder voor blaasontstekingen. Was er beide keren ook laat bij: "het zal er wel bij horen, daar ga ik het ziekenhuis niet mee lastig vallen" Totdat je dus zo'n pijn hebt dat je 's avonds naar de verlosafdeling moet en ze er achter koen dat je blaasontsteking hebt. Ik had al voor mijn bevalling 2 verloskamers gezien. Lig je daar een beeyje in je up te wachten (1e x was hubbie mee, dus konden we samen wachten)....Krijg je wel weer een echo om te zien of het goed gat met beeb, dus da's the upside. Over tests: wij laten, net als vorige keer geen tests doen (maar ik kan me goed voorstellen dat anderen het wel willen), maar wij willen bijv. ook niet weten of het een jongetje of eenmeisje wordt. Gisteravond ouderavond. Heb een hele drukke mentorklas. Steken we veel tijd en energie in en dan zijn ouders nog niet tevreden. Een moeder: Ïk werk in het speciaal onderwijs en daar doen we aan positief stimluleren en niet zo nega als jullie". Ja, is leuk, maar wat een verschil. Ik heb 6-7 uur per dag achterelkaar elk uur 30 andere hgezichten voor me en moet alles zelf oppakken. In het speciaal onderwijs hebben ze kleine groepjes met 1 vaste docent.....Baalde een beetje van reactie van ouders. Was om 22.30 thuis en heb lang liggen malen wat we dan met deze groep aan moeten. Heb bijna niet geslapen en ben erg misselijk (was al dage niet meer misselijk). Vandaar dat ik nu ook al op school ben (heb eigenlijk 1e uur vrij): kon toch niet slapen en m'n man was al weg met m'n dochter (hij brengt haar bij gastouder). Bhlehrg!
JAAAAAA...! Heb een geweldige echo gehad gisteren.! Was echt super om te zien. Was 1 dag verder dan mn berekening, maar ik hou het op 12 mei. Frummel wilde alleen niet mooi op de foto poseren. Nu al eigenwijs.. haha.... Kan helaas geen foto showen, want onze scanner is kapot. Ik heb 4 november de 2e echo+controle vk.
Goedemorgen allemaal! @Marloes & Joki: jaaaaahhh! Goed echo nieuws, gefeliciteerd! @Rainbow: ik heb ook al verschillende keren hoofdpijn gehad, vervelend hè. Eigenlijk wil ik niks innemen, maar ik heb al 2x paracetamol genomen omdat ik me echt beroed voelde. @Ancie: iboprufen mag volgens mij niet, maar bel anders ff je huisarts/verloskundige om te overleggen. Paracetamol mag wel. @Mamalieske: pff wat een verhalen, hoop dat de zwangerschap rustig en voorspoedig verloopt. Gister was ik een dagje vrij en onze dochter was naar de crèche. Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om te gaan shoppen. Ben goed geslaagd, heb o.a. twee zwangerschapsbroeken gekocht en één daarvan heb ik vandaag maar meteen aangetrokken. Zit heerlijk! Buik groeit wel hard hoor, ben echt bang dat ik het niet lang verborgen kan houden. Wil toch nog ff wachten met vertellen op mn werk enzo tot na de 2e echo. Meiden die vandaag een echo hebben: succes en wat laten horen hoor!