goedenmorgen alle alina heel veel sterkte vandaag! ik ga zo lekker naar de kapper mezelf ff verwennen. dan weer verder op de boven verdieping is wat hoor zon verbouwing! ik heb weer een nieuwe buik foto geplaatst in me album is leuk om die te vergelijken met die van 6 weken. meiden met een echo succes vandaag! ik kan niet wachten tot maandag!
Wie zijn relatie met zijn of haar partner formeel wil regelen, heeft hiervoor drie mogelijkheden: het burgerlijk huwelijk, het geregistreerd partnerschap en een samenlevingscontract. Al deze vormen van samenleven zijn toegankelijk voor paren van gelijk en verschillend geslacht. Het geregistreerd partnerschap en huwelijk zijn gelijkwaardig. De gevolgen zijn vrijwel gelijk. In de familierechtelijke betrekkingen met kinderen is er wel een belangrijk verschil. Het (notarieel) samenlevingscontact is iets heel anders dan het geregistreerd partnerschap en het huwelijk. Bij het geregistreerd partnerschap of huwelijk liggen de rechten en plichten voor een groot deel vast in de wet, bij het samenlevingscontract is dit niet zo. Het contract regelt alleen wat de twee partijen zelf afspreken. De wederzijdse onderhoudsplicht is hiervan een goed voorbeeld. Deze geldt automatisch bij het geregistreerd partnerschap en het huwelijk. Bij een samenlevingscontract beslissen de twee partijen zelf of zij hierover iets willen afspreken. Een ander voorbeeld van een belangrijk verschil is dat in een geregistreerd partnerschap en huwelijk alle bezittingen en schulden in beginsel gemeenschappelijk zijn. Wie dit niet wil, moet daarvoor bij de notaris een andere regeling treffen. Die regeling kennen we ook wel als partnerschapsvoorwaarden of huwelijkse voorwaarden. Voor samenwonenden is de situatie precies andersom. In beginsel zijn het vermogen en de bezittingen van samenwonenden niet gemeenschappelijk. Door een samenlevingscontract kan wel een vorm van gemeenschappelijkheid ontstaan.
AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben geef dan even een PB aan Sim80 of Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag nog op staat. Liever niet naar allebei PBen want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt! DE MAMA'S VAN MEI 2009 28 april * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 1 mei * Sylvia ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV * Trude 2 mei * Amy25 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * linnie123 ~ 1ste kindje * Spiffy * lievebeesje ~5ste kindje~bv~ bv ~bv~ bv~pzh~ tb~ tb~ pzh 3 mei * shannah ~ 3de kindje ~ BV ~ TB 4 mei * kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * Lynni ~ 2e kindje * Daggie1984 ~ 1ste kindje ~ PBV ~ FV * Hannahw ~ 1ste kindje ~ BV ~ TB * Miracle81 ~ 1ste kindje * Angelique83 ~ 1ste kindje * Brigitte 22 ~ 2de kindje 5 mei * webmiertje * knuf ~ 2de kindje ~ BV 6 mei * Malka ~ 1e kindje ~ TB ~ BV * Meimama ~ 3de kindje 7 mei * Ylona25 * Marloes22 ~ 2de kindje 8 mei * Lana81 ~ 1ste kindje ~ BV * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV 9 mei * Nano73 ~ 1ste kindje * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Sappie ~ 2de kindje * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ ~ BV * Mushu ~ 1ste kindje ~ ? ~ BV 10 mei * Yinte * Chantal87 ~ 2de kindje * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV * Sarahmei09 ~ 1ste kindje 11 mei * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Skye ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV 12 mei * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV * Grummelke ~ 2de kindje ~ TB ~ BV 14 mei * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV * Sannie306 * Ellen1982 * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ FV 15 mei * Dafje ~ 2de kindje * Iris77 ~ 1ste kindje * Ria32 ~ 1ste kindje ~ PZH * Nina30 ~ 1ste kindje * Gaby83 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 16 mei * Vrouw1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV 17 mei * Dylan07 ~ 2de kindje (?) * Tji ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Lothlorien ~ 2de kindje * Evitaaa1983 ~ 1ste kindje 18 mei * San * JoMii 19 mei * Natassie, 2de kindje ~ TB ~ BV 20 mei * Ilse1973 * Karien ~ 1ste kindje 21 mei * Benzoblij ~ 2de kindje * Annerie ~ 1ste kindje * Lindsey1981 * Mamaspooky * Hester, 1ste kindje 22 mei * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV 23 mei * Aros ~ 2e kindje ~ TB ~ BV *Anci 24 mei * Evy77 ~ 1ste kindje * Bjentsje ~ 2e kindje * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB * mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH ~ FV 25 mei * Jinky ~ 1ste kindje * Jinx ~ 2de kindje * Roos2008 * Butterfly23 ~ 1ste kindje * Dancevalley 26 mei * Whisper ~ 2de kindje * Jannn ~ 1ste kindje * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV 27 mei * Mamasan ~ 2de kindje * MissQ ~ 2de kindje ~ BV 29 mei * Roozje ~ 1ste kindje 30 mei * Christie ~ 4de kindje * Dieseltje2 ~ 2e kindje ~ PZH ~ FV 31 mei * Roosje75, 1ste kindje 1juni * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV Afspraken * 7 oktober meisje0123, afspraak vk (8,1 wkn) Knuf, 1ste echo (11 wkn) Skye, 1ste afspraak vk (9 wkn) Selle, 1ste afspraak vk Mushu, 1ste afspraak gyn (9,3wkn) Hannahw, 1ste echo 14.30 uur * 8 oktober Shannah, 1ste echo Jammie, intake vk Stillewens, intake vk Sab85, intake vk, 14:00 uur Draadje, intake vk, 13:00 uur JoMi, afspraak vk * 9 oktober Marooz, afspraak gyn, 9:30 uur Aros, 1e afspraak huisarts, 9:00 uur Benzoblij, echo Gyn Manon77, 1ste echo JoMi, termijn echo * 10 oktober Bianca, 1ste afspraak gyn, 8:30 uur (10wkn) Gaby83, echo Nt meting, 15:00 uur * 13 oktober Malka, 1 ste echo, 9:00 uur (10,5 wkn) Sim80, 3de echo, 15:00 uur (11,5 wkn) Vrouw1984, 1ste echo Mamasan, 1e afspraak + echo gyn, 8:50 uur Sab85, 1e echo, 14:20 uur (9,4 wk) Lana81, 1e echo, 10:15 uur * 14 oktober Ilse1973, intake vk Karien, 1ste afspraak vk Rian, 2de echo vk, 17.10 uur Marloes22, 2de termijnecho 13.15 uur * 15 oktober Tji, 1ste afspraak vk Annerie, 1ste afspraak vk (9 wkn) Dieseltje2, 1e echo * 16 oktober Sylvia, afspraak vk, 18:30 uur Daggie, 1ste echo * 17 oktober Sarahmei09, echo Kippie75, 2de echo (12 wkn) Evy77, 2de echo 14.30 * 20 oktober Ilse1973, termijn echo Missq, 1ste afspraak vk Houmar, 1ste echo * 21 oktober Sylvia, nekplooimeting * 22 oktober Stillewens, termijn echo vk pixie, intake vk Hester, afspraak vk * 23 oktober Dolgelukkig, 1ste echo, 8:45 uur (11,5 wkn) Sappie, 1ste echo (11,5 wkn) Roozje, 1ste echo Roos75, 2de echo * 24 oktober Draadje, 2e echo, 11.00 uur (11,6 wkn) * 27 oktober Bjentsje, 1ste echo Brigitte, echo, NT- Meting Marloes22, nekplooimeting 11.30 uur * 28 oktober Dolgelukkig, afspraak vk, 09:00 uur Tji, echo, 09:00 uur Evy77, afspraak gynea, 13:30 uur (2e echo) Kippie75, controle vk * 29 oktober Hester, 1ste echo Marloes22, afspraak vk * 30 oktober Remmar, 2e controle vk (14,3wkn) Majkuh, 2de echo 11.00 uur * 31 oktober Manny, 2de echo vk * 3 November Natassie, 12 weken echo en afspraak vk * 4 November Daggie, afspraak vk Mamalieske, afspraak vk Joki, afspraak VK & 2e echo Jinky, afspraak vk * 7 November Manny, 2de afspraak vk 16.15 uur * 10 November Houmar, controle vk Lana81, controle vk, 9:00 uur Er zijn op dit moment 84 mei Mama´s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie. Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81 PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling, FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding De aanpassingen zijn: @Patries, ik heb je helaas van de lijst gehaald, heel veel sterkte meid. @Snoettie, wanneer ben je uitgerekend, als ik het weet zal ik je op de lijst zeten. @Manny, ik heb je afspraken veranderd en bijgezet. @Hannahw, je afspraak staat er voor vandaag bij, succes met je echo. @JoMi, je staat op de lijst, even antwoord op je vraag. De lijst komt meestal 1 of 2 keer per dag langs.
Heb vanmorgen voor het eerst overgegeven! Manlief kwam gelijk aanlopen met een glas water. He zeg, wat een ervaring... Hoop dat het bij deze ene keer blijft. Verder ook moe. Hebben jullie dat ook dat je denkt dat iedereen aan je kan zien dat je anders bent dan anders? Verder is er volgens mij nog niets aan me te zien. Nou ja, m'n borsten worden groter, maar of iemand dat opvalt? Heel veel sterkte voor de meiden die moeilijke dingen krijgen te verwerken!
Hallo dames, Net terug van een weekje turkije. Gisteren naar de verloskundige geweest en krijg mijn 1e echo met 13 weken (termijnecho) 12 november dus . Was bij mijn vorige zwangerschap ook. Ik zie alleen zoveel echo`s die eerder zijn? Maar mijn cyclus is nogal regelmatig dus weet ik de datum redelijk zeker vorige zs werd het 3 dagen naar voren gezet verder was alles ok verder moe en last van mijn bekkenbodem. Bij het woord wc krijg ik al drang neigingen. Gisteren het aan familie en goede vrienden verteld. heb zaterdag een groot feest tegenover ons in de straat kan moelijk aankomen met het verhaal dat ik de bob ben en mijn buikje is na een week all inclusive niet smaller geworden dus dat zou lastig worden daarom dat we het maar bekend hebben gemakkt. groetjes uit Brabant
Leuk Colin! Wij hebben het nog niet bekend gemaakt (er zijn een paar mensen die het weten, zusje, nicht, vriendin). Bij Lutein hebben we het met 6 weken bekend gemaakt, en nu gaan we wachten tot na de echo (moeilijk!). De termijnecho kan al vanaf 8 a 9 weken plaatsvinden. Maar ik zeg; wees maar blij dat je hem in de 13e week hebt. Ze kunnen dan al veel meer zien zoals een urinewegverstopping (ofhoedatookwordtgenoemd). En de fotootjes zijn mooier! Nog even geduld!
Alina : sterkte patries: ik wil jou oko heel veel sterkte wensen ER zijn er dus al veel met al flinke buikjes Ik ben wel blij dta we het al verteld hebben want je ziet het echt al goed (plus dat ik veel misselijk en moe ben). Alleen mn schoonmoeder zegt er nooit wat over, ze weet het vanaf dat ik 5 weken was en toen reageerde ze ook best apart..zelfs toen ik blij vertelde dat de eerste echo goed was keek ze me niet eens aan en mompelde iets van Oh.. Echt stom eigenlijk....volgens mij vindt ze ons te snel aan een 2e beginnen ofzo, ik weet niet..terwijl echt verder iedereen zo blij voor ons is, vooral mn ouders en zusjes! Ik heb voor Demi wel 2 mk gehad maar daardoor zal ze niet zo gaan doen, want na die 2 mk, toen ik zwanger was van Demi vroeg ze er wel naar..dus misschien vind ze ons dus te snel ofzo... Achja, maakt niet uit, schoonmoeder is toch niet mn beste vriendin (nouja, gewoon normaal contact, maar ga e rniet op de koffie ofzo, of gezellig een praatje maken) En gisteren weer mooi hartje gehoord, zo duideljk nu al.. Liefs Sylvia
Hai ladies, heb niet alles bijgelezen,w nat jullie kletsen zoveel Gisteren was mijn jongste jarig, Noa, ze is 8 geworden! Dit weekend met vriendje gepraat en we gaan wel de combitest doen, en doordat de vk niet helemaal zeker is va de zwangerschapsduur krijg ik volgende week dinsdag weer een echo en dan dus die met 12 weken, dus ineens een echo erbij, wat een mazzel vandaag met mijn maaglachten bij de huisarts geweest en ze neemt me series, moet ontlasting opsturen dan gaan ze kijken of ik een of andere bacterie hb, en kan eind oktober naar de internist, eindelijk we gaan wat doen! liefs, maaike
Hai meiden... Even ego, want helaas is het hier mis gegaan. We hadden vandaag de echo en helaas is het kindje met acht weken overleden. Nu moeten we nog beslissen of we wachten tot het er zo uit komt of dat we voor curretage kiezen. Je verwacht veel. We zaten voor de echo te geinen dat het een tweeling zou worden (mijn vader en hubbies nichtjes zijn tweeling). Maar nu wordt het helemaal niks... Dus mijn naam mag van de lijst verwijderd worden...
Vandaag naar vk geweest. Niks boeiends eigenlijk. Hartje niet gehoord, want was nog veel te vroeg volgens haar, dus ook niet geprobeerd. Kreeg wel te horen dat ik echt te zwaar ben......ja duh, weet ik ook wel, maar wat kan ik er nu nog aan doen! Verder was mijn bloeddruk iets te hoog. Weet echt niet hoe hoog, want dat zei ze niet. (ze was een beetje chago volgens mij, kreeg alleen maar gezeik ipv eventuele oplossingen waar ik wat aan heb) Verder echo moet ik afspraak maken rond 12 weken, dus dat ga ik morgen dan maar even doen. Ben ook erg misselijk en voel me echt beroerd. Kan niks eten.
Knuff, wat vreselijk erg voor jullie zeg. Heel veel sterkte met het verlies en ik hoop dat je lichaam snel gaat meewerken.
Hey lady`s ook mijn naam mag van de lijst verwijderd worden. heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad... op naar de volgende poging dus. wel wil ik hier iedereen ff feliciteren en heel veel succes wensen! liefs
Ik heb trouwens nog een wandelwagen te koop. Ik heb heb hem hier op zwpagina aangeboden, Dit is de link. Wie weet zijn er hier nog geinteresseerde. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=113946
Linnie, jullie ook al. Echt verschrikkelijk. Ook jullie wens ik heel veel sterkte. Ik hoop echt dat het bij jullie ook mag gebeuren en dat je volgend jaar een kleine beeb in je armen mag houden. Dikke knuff.
Jeetje, ik was al zenuwachtig voor mijn echo zo over 40 minuten, maar nu helemaal door al die verhalen over dat ze tijdens de echo zagen dat de baby al 1 of meer weken niet meer leefde. Ik moet echt even diep in en uit ademen en maar hopen dat het bij mij goed zit. Aan alle dames waarbij het niet zo heeft mogen zijn, HEEEEEL veel sterkte. Ik vind het zo vervelend voor jullie. Echt erg lijkt me dat. Een dikke kus!