Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hey meiden,

Ik kom ook nog ff rap om een hoekje gluren.
    Ben doodmoe van het shoppen met mijn stiefdochter,wat een drama zeg shoppen met pubers :evil:
    Niks is leuk en wat ze leuk vinden kost €100, in dus nog geen 100 jaar.
    Maar verder was het wel gezellig hoor, tis een schat, alleen met een dure smaak :)

@remmar, beterschap meid, hoop dat je snel opknapt.

@annerie, wat een mazzel joh, 2 zakken kleding.

@majkuh, lekker als je zo in duitsland kan shoppen, helaas is het voor ons veel te ver rijden, misschien maar eens in Belgie kijken,das maar een kwartier voor ons.
    Kleding is hier inderdaad gruwelijk duur en afwijkende maatjes zie je amper.

@klevkin, de buddylijst is een lijst om elkaar op de hoogte te houden bij bijv bevalling.opname zh etc en je zelf het niet kan melden.
    Je kiest dan 1 of 2 buddy's geeft het door en hun melden het hier.
    Kijk maar eens bij de andere maanden, die hebben de lijst allemaal en zie je een beetje wat het inhoud.

@rainbow, pffff je moet nog lang wachten, ik duim voor je dat de weken voorbij gaan vliegen.

2. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Kleding duur? Zwangerschapskleding is juist spotgoedkoop!
    Bij Prenatal vandaag een super hippe spijkerbroek gekocht van Mamalicious voor slechts € 24,95 en geloof me ik ben super kritisch in wat ik draag, de gemiddelde broek in mijn kast kost minimaal 100 euro.
    Als je wilt kan je een compleet nieuwe outfit hebben voor nog geen 100 euro, dat lukt me normaal never nooit niet!
    Ook leuk een tuniekje (geen zw.schapsmode) en een legging eronder, kan je ook veel aan en zit heerlijk!

Vraag me trouwens af waarom iedereen hier al zo vroeg echo's krijgt?
    Is niet standaard of er moet een medische reden voor zijn.
    (zag trouwens wel dat er een aantal een reden voor had)
    Echter houd het wel vaak in dat als je zo vroeg een echo krijgt je rond de 12 weken vaak niet nog eens mag, ligt natuurlijk aan je vk maar toch let er wel ff op voor je er een zo vroeg laat maken.
    Met 12 weken gluren is eigenlijk leuker er is namelijk meer te zien.

Hier is trouwens een reden voor de vroege echo komende dinsdag, vorige keer heb ik een ks gehad ivm stuit ligging van Isa.
    (voor de vraag komt ;) )

3. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Kijk maar eens in mijn album.

Liefs JoMi

4. mamasan

mamasan Fanatiek lid

mogguh,

@jomi,mooi plaatje meid!

@mamalieske, de broeken zijn voor mij wel duur.
    De enige die niet te groot zijn, zijn de kleinste maat underbelly jeans van noppies.
    Van alle andere merken is xs nog veel te groot.
    Tja en 79 euro vind ik veel,normaal geef ik het ook niet uit.

Maaruh ik kom vanavond weer ff gluren, we gaan zo lekker naar de efteling.

5. colin

colin Actief lid

11 sep 2008
    121
    0
    0
    Noord brabant
    Hoi Dames,

Van de week aan de dierbaarste verteld dat we zwanger zijn. Natuurlijk een paar reacties zo van dat dacht ik al! Moet wel zeggen dat de reacties op een 2e kindje veel lauwer zijn dan op een 1e. net of een 2e vanzelfsprekend is en dat is het ECHT NIET!
    Heb nu alleen last van mijn blaas. Mijn bekkenbodemspieren zijn zwak en heeft tot gevolg dat ik mijn blaas niet onder controle heb. Lastig daarom werd mij door de vk aangedragen om naar een pfiosio te gaan die mijn bekkenbodemspieren sterker gaat maken anders ben ik straks incontinent op mijn 28e. Wil ik proberen om te verkomen.
    Verder alleen moe! s`ochtends zo fit als een hoentje en vanaf 15.00 zak ik helemaal in en kijk ik bijna scheel uit mijn ogen. lastig als je dan nog doormoet tot 20.00 .
    Verder zo trots als een pauw als ik er bij na denk dat we straks 2 bengels hier in huis hebben. Met een beetje pech zijn ze exact op de zelfde dag jarig en 2 jaar ertussen maar het cliche het belangrijkste ALS HET MAAR GEZOND IS! En ik voel me goed dus ben POSITIEF

Groetjes uit Brabant COLIN

6. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland

wat dacht je als het om een vijfde ging ....heb al paar keer moeten zeggen wij zijn er heel erg blij mee en da krijg je als antwoord ja wij vinden het ook leuk voor jullie hoor

7. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Tsja, ik snap de reacties van mensen best als het al het ''zoveelste'' kindje is, is niet leuk, maar ja, de eerste keer is echt bizonder denken zij dan waarschijnlijk.

Wij hebben er geen last van, iedereen (behalve schoonmama) vind het helemaal fantastisch voor ons, maar dat komt omdat we een samengesteld gezin zijn en voor ons samen is dit het eerste kindje.

Ik heb trouwens gisteren gelachen, mijn vriend moest werken her in de buurt en ik ga altijd mee hem begeleiden enzo, komen we daar aan op een verjaardag, allbeiee netjes gekleed uiteraard, hoor ik later van een stel meiden, dat iedereen dacht dat ik ging strippen en ze waren allemaal zeer telergesteld dat het niet zo was haha, gewoon jonge meiden van een jaar of 18!

Voelde me erg gevleid met mijn bijna 10 weken zwangere buikje haha!

mamalieske: wat je zegt, E24,95 is inderdaad niet duur, maar als je een hele nieuwe garderobe moet hebben loopt het aardig in de centen, ik heb dus inderdaad 3 hele leuke leggings gekocht, met 1 jurkje en 3 tuniekjes eroverheen en dat staat ook superleuk en heel goed te betalen, de mode van vandaag maakt het ons wat dat betreft wel makkelijk!

8. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Hallo meiden,

Eindelijk.... weer een berichtje van mij. Momenteel ben ik erg druk geweest op het werk en als ik thuis was, was ik moe en misselijk. Dus vandaar niet veel op de pc geweest. Van de week hebben we intake gesprek bij de VK gehad, ging goed. Mooie bloeddruk gemeten. Nu is het wachten op de allereerste echo, de 22e. Tot die tijd voelt het toch nog niet helemaal echt.... er is immers voor mijn gevoel nog geen bewijs. Gek is dat.

Hoe gaat het hier? Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen. Ik zag weer mooie echo's voorbij komen! Wat leuk, geniet ervan. Ik wens iedereen een zeer voorspoedige en mooie zwangerschap!

Helaas zag ik ook slecht nieuws.... wat erg voor jullie. Mijn gedachten gaan naar jullie uit.

9. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    hallo dames!

donderdag hebben wij pas onze eerst echo.. kan echt niet wachten.. wanneer krijg je dan weer een echo?
    en daarna? of is het maar 2x?

10. Jullie krijgen dan de termijnecho ? Om te kijken of de zwangerschapsduur gelijk is aan het geen wat jullie en de verloskundige denken...

Dan kan je nog kiezen voor een nekplooimeting dat is een combinatietest.
    Die vind tussen de 11de en 13de week plaats!

Als je die niet wil dan krijg je rond de 20ste week een uitgebreide echo(20 weken echo)

dus eigenlijk maar 2 echo's als je geen nekplooimeting wil ;)

11. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Maar je kunt altijd op eigen kosten nog pretecho's laten maken ;)

12. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Nog een tip voor zwangerschapskleding, veel keuze, niet duur, snel en betrouwbaar geleverd:
    www.bellyfashion.nl. Ik heb daar een paar leuke dingen gekocht.

Wij krijgen trouwens 2 echo's, de eerste bij 9 weken (ivm ICSI) en de tweede standaard bij 12 weken door de VK, heerlijk 2 echo's binnenkort, ik kan niet wachten.

13. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Gisteravond zijn mijn vriend en ik naar mijn oma gereden. Daar zijn mijn moeder en haar man elke zaterdagavond.
    Ik had gistermiddag tegen mijn moeder gezegd dat ik tot 00.00 uur moest werken (was niet zo). Maar hierdoor hadden ze ons helemaal niet verwacht. Rond half negen drukte ik op de bel en mijn vriend stond even om de hoek. Mijn moeder deed de deur open en dacht in 1e instantie dat ik de thuiszorg was. Ze zei, ben je hier met de taxi? Nee hoor, kijk maar. Stapt mijn vriend ook naar binnen. Moest mijn moeder wel lachen.
    Bij het 2e bakje koffie hadden ze het over de achterkleinkinderen van oma. Ik dacht, nu is het mijn kans. Toen vertelde ik: wij hebben een datum geprikt (oma vraagt vaak: hebben jullie al datum geprikt voor huwelijk). Ze kijken ons verwonderd aan en vragen wanneer. Ik vertelde dat de datum 20 mei is. Zeggen zij: samenwonen, verloven of trouwen? Heb ik de echo gepakt. Helemaal blij dat ze waren.
    Om 23.00 met moeder en haar man naar huis gegaan en die heeft de echo even gescant. Toen nog even gemaild en zodoende staat de termijnecho nu in mijn album.
    Aankomende week gaan wij het mijn vriends ouders vertellen. Ben benieuwd hoe die gaan reageren.

Liefs JoMi

14. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Hoi Meiden

Ik heb even iets.
    Ik heb gisterenavond denk ik een voedselvergiftiging opgelopen. Ik ben gaan eten met 3 vriendinnen, tapas. En de tweede tapa werd ik toch misselijk en ziek. Heb op de wc alles uitgebraakt. Eenmaal thuis ook nog veel moeten braken. Terwijl ik me van tevoren super lekker voelde. Ik was gisterenavond de enigste die ziek was, maar net belde mijn vriendin op en zij is sinds vanmorgen ook doodziek met heel veel braken.
    Nu maak ik me dus zorgen om mijn beebje. Kan dit kwaad of word de beed daarvoor beschermd. Nu heb ik morgen toch een echo, maar maak me toch zorgen. weet iemand hier iets van.
    * Een zieke sim*

15. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Sim80, als ik jou was zou ik in ieder geval even de vk bellen.
    Die mag je toch dag en nacht bellen voor vragen.
    Zou ik gewoon doen en er niet te lang mee wachten.
    Beterschap hoor.

Liefs JoMi

16. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Zo weer even bij gelezen. Wel alweer een hoop kwijt.
    Iedereen met goede echo's, super gefeliciteerd.!
    Ik mag over 3 weekjes weer.! :D

@Sim, jeetje zeg. Ik zou ook even de vk bellen. Gewoon voor je eigen gevoel.
    Beterschap meid.!

@Jomi, leuk hoe je het verteld hebt.

@Daggie, ik heb met 8 weken een echo gehad. Ik krijg met 13 weken weer een echo, omdat ik geen combinatie test doe.

@Colin, ik krijg dezelfde lauwe reacties. We hebben hier wel bijna een jaar op moeten wachten. Zo vanzelf sprekend is het allemaal niet.
    Wij zijn er net zo blij mee als bij de 1e.

Verder las ik dat bij een aantal meiden de klachten afnemen. Ik heb dat ook. Ben alleen nog heel moe, maar verder nergens last van.
    Dat maakt me wel onzeker. Die dikker wordende buik kan ook door het vele eten komen.. :)

17. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ach jeetje Sim, wat rot.. mijn advies sluit aan bij wat de andere meiden hebben gezegd.. even de vk bellen dus.

Verder veel goed echonieuws gelezen, jippie! Allemaal van gaan genieten.. Wij hebben vrijdag de 12 weken echo, spannend!

De reacties op mijn zwangerschap zijn ook een stuk minder uitbundig als bij de 1e, maar ja... als ik het hier zo lees schijnt het normaal te zijn!

Verder ben ik afgelopen vrijdag naar Marco Borsato geweest, was het 1e concert in de wit licht serie en was speciaal voor medewerkers van Univé (en introducees) en klanten en mantelzorgers, kortom het Gelredome zat gewoon vol! Ik heb echt een leuke avond gehad, ik ben niet echt een Marco fan, maar hij heeft toch wel hele mooie liedjes. Gisteren ook een erg drukke dag gehad en daar heb ik vandaag voor moeten boeten.. ik ben de hele dag verschrikkelijk moe geweest en met vlagen weer misselijk. Ach ja.. zometeen maar weer lekker op de bank en dan vroeg naar bed.

Iedereen nog een fijne avond en Sim beterschap..

18. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Heb wel alles bijgelezen. Vrijdag en vandaag veel nakijkwerk gedaan en gister het hele huis door geweest met hubbie. Lukt me echt niet meer allemaal. Ben zo moe....Moest vandaag ook echt weer even slapen....

Ik had vrijdag 10 oktober een goede echo, maar door mijn hoornvormige baarmoeder met tussenschotje zou het zo kunnen dat ik weer te vroeg ga bevallen. Maar van de 1e weten we dat er in ieder geval tot 35 weken ruimtre moet zijn.

De vorige keer vielen de 2e en 3e maand in mijn vakantie (onderwijs - 7 weken...) Moest toen met 12 weken weer aan het werk. Hopelijk niet met 12 weken weer minder moe!

Over voorkeur: niet echt. Ik wilde in ieder geval een meisje en die heb ik nu al. Practish gezien zou een meisje wel haandihg zijn met kleertjes enzo, maar ben ook wel nieuwsgierig of het met een jongetje anders is.

Wil iemand mijn 2e afspraak met de gyn in de lijst zetten? Ik moet al over 4 weken weer: op 6 november.

Ik meen me van de vorige x te herinneren dat ik eerst om de 6 weken ging en nu dus al 4 weken. wel lekker, want ik kreeg altijd bij elke afspraak een echo!

19. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Vanavond zagen we op internet een commode met ledikantje en een plankje voor boven de commode op marktplaats staan, voor niks was gratis af te halen, wij een mailtje gestuurd en was inderdaad gratis dus we gaan dinsdagavond alles ophalen en moeten het wel opknappen maar tijd zat voor dus hebben we eindelijk een commode en een mooi plankje erboven en kost alleen een blik verf. Ledikantje kreeg ik al van mijn zus dus deze kan naar mijn schoonouders mochten ze ooit een logeetje krijgen hebben ze ook een bedje hahahahhaha

20. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Hoi Annerie, ik kwam eens kijken of ik je hier terug kon vinden, blij te lezen dat alles goed gaat! Ik was hier nog niet actief, ik ben nog een beetje huiverig om me tussen de mei zwangeren te begeven, dat komt door de miskraam vorig jaar met 10wk. Ik heb donderdag weer echo met 10wk en hoop dat mijn twee ukkies er dan nog zitten! Ik heb al 2 hartjes gezien met 7,5 week, maar blijf ongerust... Bij mij zie je het trouwens ook al onwijs, ik wil het nog tot donderdag geheim houden op werk, maar eigenlijk kan dat niet meer, dus ik twijfel of ik het morgen ga vertellen of een paar dagen thuiswerken... Leuk dat je het bij jou ook al kunt zien! Geniet ervan he! Groetjes

Deel Deze Pagina