Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    wat fijn al die goede en mooie echo's, ik kan niet wachten!
    kan je het hartje al horen met 9 weken ik weet het niet meer.

2. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Hallo allemaal,

Heerlijk om al dat goede nieuws van vandaag te lezen! Marloes, idd schrikken zeg, gelukkig is ook bij jou alles goed.

Hier niet veel bijzonders te melden. Ik wilde dat het vrijdag was.. dan hebben wij weer een echo. Spannend!

Fijne avond allemaal..

3. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Hoi iedereen

Hier weer even een klein berichtje van mij.

@Marloes: Jee... dat moet echt schrikken zijn geweest. Gelukkig is alles goed!

Heb verder een hoop mooie buikjes al gezien en veel mooie echo-foto's! Ik ben zo jaloers... Wil ook al...

Vandaag was heerlijk weer dus ik heb een lange wandeling gemaakt met mijn zoontje. Nu moet ik de prijs ervoor betalen. Heb al sinds ik terug ben buikpijn op verschillende plaatsen. Het zullen mijn banden wel zijn, maar voelt niet lekker!

4. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Iedereen met een goede echo, gefeliciteerd en geniet ervan.

Ook mijn buikje begint al erg te groeien. Dit is ook mijn 1e zwangerschap. Ik heb al sinds vorige week een positiebroek aan. Gewone broek kon ik in ieder geval in mijn werk al niet meer aan. Ik rijd op de taxi (gem. 5 dagen in de week), met zitten knelde het bij mijn buik al.
    Ook zijn mijn borsten al erg gegroeid, heb al een bh moeten bestellen met 2 cups groter. Bijna niet te krijgen.

Voor de rest gaat het zijn gangetje, nog steeds moe en nog verkouden.

5. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hey ladies,

Gelukkig zijn er weer veel goede echo's geweest hier, super! Ben helemaal blij voor jullie! Voor Marloes was het even schrikken maar gelukkig is alles oke!
    Ik lees dat ik niet de enigste ben die nog steeds misselijk is...bij mn zwangerschap van Demi, was de misselijkheid rond 14/15 weken weg...

Bij mijn zwangerschap van Demi had ik al snel een buik maar nu helemaal..iedereen zegt steeds: wow, nu al zo'n buik! En het is echt alleen mn buik die groeit en geen vet ofzo (eet ook helemaal niet veel door misselijkheid, al gaat fruit en gelukkig goed in, iedere dag 2 sinaasappels geperst,2kiwi's en soms ook een appel verdeelt over de dag, verder vaak crackertjes en zoveel mogelijkheid groenten)

Ik heb al mooie buikjes voorbij zien komen! Leuk en mooi!

Ik heb ok maar weer een nieuwe foto in mijn album gezet van gisteren, blote buik foto :D
    Vind hem zelf al best wel groot..(slik) maar ook welleuk!

Ik heb al wel last van bandenpijn maar komt ook wel doordat ik veel til (mn dochtertje) en nu veel bezig ben opruimen en inpakken ivm verhuizing binnenkort.OJa, bedankt nog voor jullie felicitaties voor ons nieuwe huis, erg lief van jullie!

Liefs

Syl

p.s as donderdag naar de vk !

6. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Mooie buik al Syl!

7. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    een hele goedemorgen dames!

Sylvia, hihi ja jij bent echt zwanger, geen tijfel over mogelijk! ;)

De rest van de dames buikt ook al aardig uit zie ik, ik ook hoor, ga vanmiddag foto's maken en die zal ik in mijn album zetten samen met de echo's.

vandaag bloedprikken voor de combitest, wel fijn dat we dan als we de echo gehad hebben meteen de uitslag krijgen van de test, nog even 2 weken spannend dus!
    fijnde dag vandaag!

8. dancevalley

dancevalley Actief lid

9 jan 2008
    238
    0
    0
    Hier nog 1 dagje geduld.. Ben deze dagen ook nog vrij dus ze zullen wel langzaam voorbij kruipen..PPFFF
    Ben al twee kilo aangekomen. Volgens mijn vriendin ga ik heel erg dik worden, dat is niet een leuk beeld, was net 5 kilo afgevallen en het ging zo goed..
    Het is zo moeilijk om fantsoenlijk te eten. Ik heb zo n behoefte aan zoetigheid en heb vaak erg honger tot misselijkheid aan toe.. Gister een appel naar binnen gewerkt maar werd daar misselijk van..

9. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Ja sorry, heb het nogal druk laatste tijd, maar hij komt eraan hoor.
    Probeer het echt zo goed mogelijk bij te houden.

10. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben geef dan even een PB aan Sim80 of Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag nog op staat. Liever niet naar allebei PBen want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt!

DE MAMA'S VAN MEI 2009 :baby:

28 april
    * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV
    1 mei
    * Sylvia ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV
    * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV
    * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV
    * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV
    * Trude
    2 mei
    * Amy25 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV
    * Spiffy
    * lievebeesje ~5ste kindje~bv~pzh~ tb~
    * Klev, 1ste kindje, ~ BV ~
    3 mei
    * shannah ~ 3de kindje ~ BV ~ TB
    * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV
    4 mei
    * kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV
    * Lynni ~ 2e kindje
    * Daggie1984 ~ 1ste kindje ~ PBV ~ FV
    * Hannahw ~ 1ste kindje ~ BV ~ TB
    * Miracle81 ~ 1ste kindje
    * Angelique83 ~ 1ste kindje
    * Brigitte 22 ~ 2de kindje
    5 mei
    * webmiertje
    6 mei
    * Malka ~ 1e kindje ~ TB ~ BV
    * Meimama ~ 3de kindje
    7 mei
    * Ylona25
    * Marloes22 ~ 2de kindje
    8 mei
    * Lana81 ~ 1ste kindje ~ BV
    * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV
    9 mei
    * Nano73 ~ 1ste kindje
    * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV
    * Sappie ~ 2de kindje
    * Mushu ~ 1ste kindje ~ ? ~ BV
    10 mei
    * Yinte
    * Chantal87 ~ 2de kindje
    * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV
    * Sarahmei09 ~ 1ste kindje
    11 mei
    * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV
    * Skye ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV
    * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV
    * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ ~ BV
    12 mei
    * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV
    * Grummelke ~ 2de kindje ~ TB ~ BV
    14 mei
    * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV
    * Sannie306
    * Ellen1982
    * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ FV
    15 mei
    * Dafje ~ 2de kindje
    * Iris77 ~ 1ste kindje
    * Ria32 ~ 1ste kindje ~ PZH
    * Nina30 ~ 1ste kindje
    * Gaby83 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV
    16 mei
    * Vrouw1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV
    17 mei
    * Dylan07 ~ 2de kindje (?)
    * Tji ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV
    * Lothlorien ~ 2de kindje
    * Evitaaa1983 ~ 1ste kindje
    * Atmon05, 1ste kindje
    18 mei
    * San
    * Mandy, 2de kindje ~ FV ~ PHZ
    19 mei
    * Natassie ~ 2de kindje ~ TB ~ BV
    * Manon77, ~ TB ~ BV
    20 mei
    * Ilse1973
    * Karien ~ 1ste kindje
    * JoMii, 1ste kindje
    * mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH ~ FV
    21 mei
    * Benzoblij ~ 2de kindje
    * Annerie ~ 1ste kindje
    * Lindsey1981
    * Mamaspooky
    * Hester ~ 1ste kindje
    22 mei
    * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV
    23 mei
    * Aros ~ 2e kindje ~ TB ~ BV
    *Anci
    24 mei
    * Evy77 ~ 1ste kindje
    * Bjentsje ~ 2e kindje
    * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB
    25 mei
    * Jinky ~ 1ste kindje
    * Jinx ~ 2de kindje
    * Butterfly23 ~ 1ste kindje
    * Dancevalley
    26 mei
    * Whisper ~ 2de kindje ~ Bv ~ PHZ
    * Jannn ~ 1ste kindje
    * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV
    27 mei
    * Mamasan ~ 2de kindje
    * MissQ ~ 2de kindje ~ BV
    29 mei
    * Roozje ~ 1ste kindje
    30 mei
    * Christie ~ 4de kindje
    * Dieseltje2 ~ 2e kindje ~ PZH ~ FV
    * joanita
    31 mei
    * Roosje75 ~ 1ste kindje
    1juni
    * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV

Afspraken :D
    * 15 oktober
    Tji, 1ste afspraak vk
    Annerie, 1ste afspraak vk (9 wkn)
    Dieseltje2, 1e echo
    * 16 oktober
    Sylvia, afspraak vk, 18:30 uur
    Daggie, 1ste echo
    Mandy1, afspraak Vk
    Meimama, intake gesprek
    * 17 oktober
    Sarahmei09, echo
    Kippie75, 2de echo (12 wkn)
    Evy77, 2de echo 14.30
    Whisper, termijnecho 14.10 uur
    * 20 oktober
    Ilse1973, termijn echo
    Missq, 1ste afspraak vk
    Houmar, 1ste echo
    * 21 oktober
    Sylvia, nekplooimeting
    Mandy1, 1ste echo
    * 22 oktober
    Stillewens, termijn echo vk
    pixie, intake vk
    Hester, afspraak vk
    * 23 oktober
    Dolgelukkig, 1ste echo, 8:45 uur (11,5 wkn)
    Sappie, 1ste echo (11,5 wkn)
    Roozje, 1ste echo
    Roos75, 2de echo
    Joaninta, 1ste echo
    * 24 oktober
    Draadje, 2e echo, 11.00 uur (11,6 wkn)
    * 27 oktober
    Bjentsje, 1ste echo
    Brigitte, echo, NT- Meting
    Marloes22, nekplooimeting 11:30 uur
    Mushu, Gyn + echo, 11:40 uur
    Klev, afspraak vk
    * 28 oktober
    Dolgelukkig, afspraak vk, 09:00 uur
    Tji, echo, 09:00 uur
    Evy77, afspraak gynea, 13:30 uur (2e echo)
    Kippie75, controle vk
    Rainbow78, intake vk
    * 29 oktober
    Hester, 1ste echo
    Marloes22, afspraak vk
    * 30 oktober
    Remmar, 2e controle vk (14,3wkn)
    * 31 oktober
    Manny, 2de echo vk
    * 3 November
    Natassie, 12 weken echo en afspraak vk
    Whisper, afspraak intake Vk, 10.00 uur
    Vrouw1984, echo, 15.45 uur, 12 wkn
    * 4 November
    Daggie, afspraak vk
    Mamalieske, afspraak vk
    Joki, afspraak VK & 2e echo
    Jinky, afspraak vk
    Sim80, controle vk 9.30 uur
    * 5 November
    JoMi, afspraak vk 17.00 uur
    Mamalieske, combitest,
    * 6 November
    Manon77, afspraak vk
    Bianca24, afspraak gyn 8.30 uur
    * 7 November
    Manny, 2de afspraak vk 16.15 uur
    Manon77, 2de echo en nekplooimeting
    * 10 November
    Houmar, controle vk
    Lana81, controle vk, 9:00 uur
    * 11 November
    Rainbow78, 1ste echo
    * 11 November
    Colin, termijnecho
    * 24 November
    Vrouw1984, controle Vk
    * 26 November
    Mamalieske, afspraak gyn

Er zijn op dit moment 81 mei Mama´s
    Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie.
    Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123

PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling,
    FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding

De aanpassingen zijn:
    @ Rian, ik heb je naar 3 mei gezet
    @ Mamalieske, heb je datum en afspraken veranderd.
    @ Vrouw1984, heb je afspraken erbij gezet
    @Bianca24, Je afspraken staan erop
    @meimama, intake gesprek erop gezet
    @Klev, je staat erop, proficiat met je zwschap

11. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Hallo allemaal :)

Goh! 2 dagen niet gekeken en een heleboel om bij te lezen! Zoveel dingen waar ik op wil reageren! Als ik iemand over het hoofd zie dan bij voorbaat sorry :oops:

Iedereen die een goede echo heeft gehad! Gefeliciteerd!

Ik heb zelf met 8w en 4 dagen een echo gehad, meestal doen ze het bij ons met 10 week, maar ik had nogal lopen stressen dus kon het eerder (had een beetje bloedverlies gehad) moet nu alleen wel wachten tot 20 weken voor de volgende echo! (wat eigenlijk best wel een lange ruk is :()

@rainbow, je moet idd nog lang wachten op je echo! lijkt me spannend!

@mamasan, nog een laat bedankje voor het antwoord op mijn vraag over de buddy's! En wat vervelend voor je dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt! Ik ga voor je duimen!

@Majkuh, hoe is het met je moeder? las dat ze een operatie heeft gehad?

@mamalieske, 24,95 is idd niet duur voor een broek! Helaas moet ik een behoorlijk eind rijden voor een prenatal en ik heb geen auto! (kan bovendien amper in een auto zitten, zelf rijden of als passagier en ik wordt al hardstikke wagenziek).

@Ria, dat is mazzel hebben met die commode! Laat je fotos zien? ben erg benieuwd! Wel jammer van je echo's :( erg vervelend voor je moeder! kan me voorstellen dat die het heel vervelend vind!

Wat betreft de link over dat het niet zo is dat ons hersenen minder werken :) dat kan kloppen, zo'n cognitieve test kijkt naar de werking van de hersenen en het zou wel heel raar zijn als die minder gingen werken omdat je zwanger bent :p wat wel zo is :) is dat je lichaam en dus onbewust ook je gedachten heel veel met de baby en de zwangerschap bezig zijn :D daardoor wordt je chaotisch en ga je dingen vergeten ;).

Ik ben zelf ook afgevallen, niet zo heel veel, schommel tussen de 2.5 kilo en de niet afgevallen. Is echt enorm wisselend elke keer en weet niet goed waar dat van komt. Je kunt het bij mij ook al zien, kan dan ook al drie weken mijn eigen broeken niet meer aan, maar ben van mezelf al behoorlijk aan de maat, dus ik zie het zelf eigenlijk nog niet (behalve aan mijn kleding). Hoewel ik soms het gevoel heb dat ik wel voor 5 maanden zwanger door kan gaan :D.

Verder heb ik nu al 2 dagen niet overgegeven :D ben echt heel blij met die mijlpaal!

Ook krijg ik een keer in de zoveel tijd een berichtje van manlief of aan de telefoon de mededeling, "ik word papa!". Volgens mij begint het nu tot hem door te dringen :D de eerste keer dat hij dat deed zei ik: ja dat weet ik, tenzij er iets anders is dat je me moet vertellen! :)

@Sim80 bedankt! :D

12. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    Super voor je maaike!! en wat groeit de pinda hard he? ik mag pas over 2 weken!!!! nou doeggggg

13. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    JA VIA DE ECHO

14. Ria32

Ria32 Niet meer actief

@Ria, dat is mazzel hebben met die commode! Laat je fotos zien? ben erg benieuwd! Wel jammer van je echo's :( erg vervelend voor je moeder! kan me voorstellen dat die het heel vervelend vind!

Ja ze vind het echt vervelend maar nu mag ze als straf mee naar de volgende echo hahahahhah is voor de schrik. We hebben ook in het 9 maanden dagboek gezet dat oma de fotoos verpest heeft dit vond ze echt leuk tja zegt ze wie weet als alles goed blijft gaan dan lachen we er later om, we hebben nu wel een extra echo door haar dus wij vinden het echt neit zo erg dan zien we ons kindje veel beter.

Ik ga later op de dag even de fotoos in mijn album zetten, gisteren is alles opgehaald en ziet er echt prachtig uit, die mensen deden het weg omdat het kindje bij hun in bed slaapt ze hebben zelfs een groter bed gekocht hiervoor lijkt mij niet echt een oplossing maar ja wie ben ik. het is echt massief hout en heel stevig bij hun stond het in de weg vandaar dat het gratis op te halen was.

15. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste berichtje op deze site. Ben benieuwd naar al jullie verhalen!

even een kleine introductie: ik ben 32 jaar, woon in Engeland en ben op het moment ruim 11 weken zwanger van de tweede. Mijn zoontje is nu 11 maanden oud.

Ik ben denk ik op 3 mei uitgerekend, maar wacht nog steeds op mijn termijnecho... Ze zijn niet zo snel hier helaas! Het lijkt me erg fijn een bevestiging te krijgen dat alles goed is. Alhoewel ik me wel flink zwanger voel overigens, misselijk, moe, alles. En wat een buik al. Ik wilde wachten tot na die echo voor ik het op mijn werk vertel. Maar heb het maandag al aan mijn baas opgebiecht, het begint al zo op te vallen. Verder nog niet, ik draag wijde truien en houd mijn buik in...

groeten Kaatje

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik heb trouwens een vraagje of misschien een aanvulling over de lijst.

Er staat nu PZH omdat je in het ziekenhuis gaat bevallen maar kan er dan misschien ook bij of dat vanwege een medische indicatie is?

17. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    @silvia wat een mooie buik al!
    @manny ik bedoelde eigenlijk of je het hartje ook kunt horen buiten de echo om dus gewoon bij de vk.

ik heb vanmiddag mijn eerste afspraak bij de vk ben gewoon zenuwachtig haha.
    bij noa ben ik tot 16 weken misselijk geweest nu heb ik gelukkig nergens geen last van. wel ben ik al 1,5 kilo aangekomen.

18. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    meestal doet de vk het pas bij 12/13 weken, dan kunnen ze er beter bij. dat zei zij tegen mij tenmiste...heb bij 8 weken en 3 dagen de echo gehad en daar kon ik het wel zien/en horen

19. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Kaatje; welkom hier! ben benieuwd hoe het allemaal in engeland verloopt! leuk om iemandhier te hebben die ons alle verhalen kan vertellen! :) wanneer denk je je eerste echo te krijgen?

EGO!

Ok ben net bij de ARBO geweest, en moet toch weer naar de neuroloog, omdat ik sinds een tijdej niet zo makkelijk kan plassen maakt ze zich een beetje zorgen over mijn hernia... ggrrrr.... Nu maar kijken wat die zegt, maar als het erop neer komt dat ik door de MRI moet, ga ik dit niet doen... ik wil geen enkel risico lopen voor me kindje... klinkt stom misschien, maar we zijn zo blij dat ik eindelijk zwanger ben... en als ik door de MRI moet en er komt uit dat ze willen opereren... dat brengt hel wat risico's met zich mee... nee dan maar 6 maanden plat...

Ik weet wel wat als het plassen slechter gaat dat ik dan geen ekus heb, maar vind dit echt :-# .....

EINDE EGO!

knuff

20. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Hi mei-mama's!
    Ik ben die van een tweeling, althans, ik durf het zelf nog nauwelijks te geloven en stond een beetje versteld toen ik zag dat er hier al 81 mei-mama's zijn en ik geloof nog geen andere tweeling, dat maakt het nog onwaarschijnlijker en moeilijk te bevatten. Maar morgen weten we meer! Dan heb ik 10wk echo. Met 7,5 week hadden we twee prachtige vruchtzakjes en hartjes gezien, heel speciaal! Net als sommige andere hier heb ik al een flink buikje en kan het niet meer geheim houden, dus ben paar dagen niet naar het werk, want ik wil echt morgen de echo afwachten. Het zal even duren voordat ik jullie alle 81 een beetje ken ;). Ik was hier tot nu toe nog maar 1 keer voor Annerie, op wie ik even wil reageren. Annerie, vandaag heb jij je echo! Spannend en hoop straks mooi nieuws van je te lezen.
    Zijn er hier meer van IVF/ICSI? Groetjes allemaal en op naar de dikke buiken!

Deel Deze Pagina