Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Elke wens je veel sterkte met het verwerken, en hoop echt dat je neit lang hoeft te wachten op een nieuwe zwangerschap neem rustig de tijd om dit allemaal een plekje te geven het lijkt me allemaal heel erg heftig.

2. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Doobie: heel veel sterkte meid..wel fijn dta het achter de rug is...KNuf!

Elke: voor jou ook veel sterkte en ook goed dta het voorbij is...is heel vreemd ja om zo al een kindje te zien.....
    Ik herken hetw el, het is bij mij vanzelf op gang gekomen, pas 3,5 week later dus echt veel zagen we niet, wel een beetje...heel verdrietig allemaal met veel geestelijke en lichamelijke pijn..voor jou ook een knuf!

3. Sheila82

Vandaag 12 weken......!
    Gisteren voor controle naar de vk geweest..eerst alle standaard dingetjes zoals bloeddruk opmeten, urine werd gecontroleerd (doen ze bij ons iedere keer) en op de weegsschaal...ik had al verteld dat we het hartje zelf al konden horen. :D

Toen mocht ik op de bank gaan liggen, trui omhoog, broekrand omlaag, baarmoeder was al goed te voelen, prima! Flinke dot gel erop..ik keek eigenlijk naar boven en lette niet op wat de vk deed..ik ging er gewoon vanuit dta we naar het hartje gingen luisteren.....zie ik ineens op het scherm boven me zo'n mooi klein wondertje! Kijk daar maar eens, zei de vk......wow! We waren er helemaal stil van...zo duidelijk al te zien alles! Beentjes, armpjes....hoofdje al zo mooi en we zagen het knuistje bij het mondje..(duimen) en het mondje zagen we open en dicht gaan....wow! We hebben zelfs de vingertjes en teentjes kunnen tellen! Vk zei ook dat het echt duidelijk beeld was al....wow, wat zin we trots op ons 2e mooie wondertje! (zeg meestal dat we trots zijn op onze 2 mooie wondertjes, want ons kleine meisje hoort er ook bij!)
    Ik zal proberen echo foto in mn album te krijgen.
    KLeintje was ook goed gegroeid trouwens, klopte weer helemaal precies! Ben echt blij!

Vk zei ook al meteen: nou, jij hebt nu al echt een buik naar voren! Toen ik lag ook, dat het al echt een zwangere buik was..en weer zo strak al, had ik bij Demi nl ook..wel grappig..zou ik weer dezelfde buik gaan krijgen..wel leuk! :D

Liefs
    Syl

4. Sheila82

Dancevalley, Daggie ook super van jullie mooie echo's!

Mijne staat in mn album

5. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Dancevally en daggie wat fijn de jullie echo's goed waren! Hebben jullie ook foto's gekregen? Zo ja, showen!

Sylvia wat een mooie echo weer! Ik kan niet wachten om volgende week onze frummel weer te zien, ik ben dan 11 wk 6 dagen, hopen dat ik dan net zo'n mooie echo krijg als jij!

Elke en Doobie wat fijn dat het bij jullie nu achter de rug is, heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk mogen jullie snel weer mama worden!

6. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    heel erg veel sterkte

7. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Echt!
    Misschien is het dan toch enkel lamineren dat niet gaat (dat wordt echt wel héél warm)
    Dan ga ik deze namiddag lekker m'n nieuwe echo kopieren voor de ouders :p

8. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Doobie en Elke: Véél sterkte. Ik vind jullie twee héél sterke vrouwen. Dikke knuf

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Allereerst aan de meiden bij wie het mis is gegaan: ik voel met jullie mee, vind het iedere keer weer vreselijk om te horen...

Door al die verhalen was ik best zenuwachtig voor mijn eerste echo vanochtend, ook omdat de vk maandag geen hartje hoorde... Ik heb 4 dagen met het idee van een missed abartion rondgelopen. Ook omdat de zwangerschapsverschijnselen als moe, zere borsten en misselijkheid afnamen.

Maar ik heb fantastisch nieuws; ik heb een heel mooie foetus gezien met een heel duidelijk zichtbaar kloppend hartje! Dat gevoel was echt onbeschrijflijk! Eerlijk gezegd moesten wij een traantje wegpinken. Hij of zij was lekker met de armpjes en beentjes aan het trappelen, zo mooi om te zien!

Ik ben 2 dagen verder dan ik dacht; het vruchtje is ruim 3 cm. groot. Ik zal zo eerst even mijn banner aanpassen.

Aan diegenen die de lijst bijhouden; zet mij maar op 16 mei! ;)

10. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    ja wel meerdere keren nu ook rondgedeeld..heb gewoon een kopieerapparaat van HP...Succes! denk toch dat het lamineren niet goed is

11. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

raar dat je je zenuwachtig gaat maken als je je een keertje wel goed voelt....
    misschien is zo'n forum wat dat betreft niet echt goed, je hoort allemaal verhalen. tijdens mijn eerste is het idee aan een miskraam nooit echt bij me opgekomen...
    nu ook niet serieus, maar het verbaasd me wel als ik hier lees hoe vaak het nog fout gaat. nog 5 daagjes voor de echo en dan weten we of alles goed is!

12. zogelukkig

Dat is toch mijn gevoel, mag ik?
    Ik voel me al bijna 10 weken goed, ik zeg alleen dat de typische zwangerschapskwaaltjes waren afgenomen. Dat in combinatie met het niet te horen hartje maandag jl en de verhalen hier (een kwart van de meimoeders is de foetus verloren), maakten me zenuwachtig.
    Plus het feit dat ik een hele medische historie heb en bijna 40 ben, dus nogmaals: mag ik?
    Ik was waarschijnlijk een stuk zenuwachtiger geweest als ik al zo ver als jou was geweest, 2 weken verder dus.
    Maar jij hoeft niet blij voor me te zijn hoor, dat ben ik zelf wel! Mijn dag kan niet meer stuk, ik heb een grijns van oor tot oor en kan m'n ogen niet van de echo afhouden!

IK BEN ZOOOO GELUKKIG!

13. zogelukkig

Allereerst aan de meiden bij wie het mis is gegaan: ik voel met jullie mee, vind het iedere keer weer vreselijk om te horen...

Door al die verhalen was ik best zenuwachtig voor mijn eerste echo vanochtend, ook omdat de vk maandag geen hartje hoorde... Ik heb 4 dagen met het idee van een missed abartion rondgelopen. Ook omdat de zwangerschapsverschijnselen als moe, zere borsten en misselijkheid afnamen.

Maar ik heb fantastisch nieuws; ik heb een heel mooie foetus gezien met een heel duidelijk zichtbaar kloppend hartje! Dat gevoel was echt onbeschrijflijk! Eerlijk gezegd moesten wij een traantje wegpinken. Hij of zij was lekker met de armpjes en beentjes aan het trappelen, zo mooi om te zien!

Ik ben 2 dagen verder dan ik dacht; het vruchtje is ruim 3 cm. groot. Ik zal zo eerst even mijn banner aanpassen.

Aan diegenen die de lijst bijhouden; zet mij maar op 16 mei! ;)

14. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    ik ben blij dat je je goed voelt, ik had ook zo de zenuwen toen voor de eerste echo!!!!! gefeliciteerd

15. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    gisteren was de trouwdag van mijn (stief) dochter wat een giga emotionele en mooie dag heb heel wat afgehuilt van ontroeriing en ook van verdiet haar moeder is 4 jaar geleden overleden en ze ziet mij echt als haar nieuwe moeder dat vertelde ze gisteren ook bij de plechtigheid er stond een fotoo van haar moeder en ze zei ik weet zeker dat mijn moeder jou als mijn nieuwe moeder heeft uitgekozen .... heel bijzonder! zij is 10 weken langer zwanger als ik ben maar mijn buik doet bijna niet onder aan haar buik kan het echt niet meer verbergen nu weet eigenlijk bijna iedereen het al wel bijhalve mijn werk nog niet ...... en ben in dubio om het te vertellen het bedrijf waar ik werk is failliet en een ander bedrijf wil ons overnemen .... erg fijn maar wel moeilijk als je 12 weken zwanger bent ....even een ego berichtje natuurlijk leef ik met iedereen mee en hoop dat iedereen gauw de 12 weken grens voorbij is

liefs greetje

16. zogelukkig

Dankjewel hoor! M'n vriendinnen komen zo taart eten en ga ik het ze vertellen! Ik wil die smoelwerken weleens zien. 1 zei een paar weken geleden al dat ze me vond aankomen, haha! :D

17. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Zogelukkig ik kan me de zenuwen best voorstellen zeker als je verteld dat het hartje niet gehoord werd met de doptone en je leeftijd dan ligt het allemaal toch ff net wat anders als voor een meid van bv 26 jaar.
    De risico's zijn dan net wat hoger op een miskraam. (en nee verder zeg ik niets over leeftijd alleen n koud feit)

Vind het overigens wel leuk dat hier van alles wat zit, heel jong, gemiddeld en wat ouder mooi gemêleerd.

Ik ben gisteren door mijn rug gegaan toen ik het bad uitstapte mag nu met enige spoed door naar de fysio, vanwege mijn vroegere bekkenbreuk.
    Kan Isa amper uit haar bedje tillen en alles doet pijn vanaf mijn kont :(
    Hoop echt dat de fysio me kan helpen, anders ben ik er mooi aan.

een vriendin van me past dalijk even op Isa want mijn moeder vond het een beetje teveel gevraagd, tja die zit duidelijk met zichzelf in de knoop maar ik begin er wel een beetje van te balen.

18. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hee zogelukkig, je begreep me verkeerd: ik bedoelde 'je' in de zin (vast een mooie grammaticale tem voor) van 'men', als ik 'IKZELF'. Had ik misschien wat duidleijk moeten opschrijven.
    Ik ben opeens heel erg zenuwachtig geworden voor mijn scan. Vorige x had ik daar helemaal geen alst van, had ik bijna niets gelezen over zwanger zijn enzo.

Dus jazeker mag je, ik voel het ook!

Ik ben ook blij voor je, en voor iedereen bij wie de echo goed was. En ook voor mezelf trouwens, want ik heb er alle vertouwen in dat het bij mij ook goedkomt...

19. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    Helemaal LEUK veel plezier, eetse :D

20. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben geef dan even een PB aan Sim80 of Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PBen want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt!

DE MAMA'S VAN MEI 2009 :baby:

28 april
    * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV
    1 mei
    * Sylvia ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV
    * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV
    * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV
    * Trude
    2 mei
    * Amy25 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV
    * Spiffy
    * lievebeesje ~5ste kindje~bv~pzh~ tb~
    * Klev, 1ste kindje, ~ BV ~
    3 mei
    * shannah ~ 3de kindje ~ BV ~ TB
    * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV
    * Kaatje, 2de kindje ~ TB ~ BV
    * Marloes22, 2de kindje
    4 mei
    * kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV
    * Lynni ~ 2e kindje
    * Daggie1984 ~ 1ste kindje ~ PBV ~ FV
    * Hannahw ~ 1ste kindje ~ BV ~ TB
    * Miracle81 ~ 1ste kindje
    * Angelique83 ~ 1ste kindje
    * Brigitte 22 ~ 2de kindje
    5 mei
    * webmiertje
    6 mei
    * Malka ~ 1e kindje ~ TB ~ BV
    * Meimama ~ 3de kindje
    * Lana81 ~ 1ste kindje ~ BV
    7 mei
    * Ylona25
    * Marloes22 ~ 2de kindje
    8 mei
    * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV
    9 mei
    * Nano73 ~ 1ste kindje
    * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV
    * Sappie ~ 2de kindje
    * Mushu ~ 1ste kindje ~ ? ~ BV
    10 mei
    * Yinte
    * Chantal87 ~ 2de kindje
    * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV
    * Sarahmei09 ~ 1ste kindje
    11 mei
    * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV
    * Skye ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV
    * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV
    * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ ~ BV
    12 mei
    * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV
    * Grummelke ~ 2de kindje ~ TB ~ BV
    14 mei
    * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV
    * Sannie306
    * Ellen1982
    * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ FV
    15 mei
    * Dafje ~ 2de kindje
    * Iris77 ~ 1ste kindje
    * Ria32 ~ 1ste kindje ~ PZH
    * Nina30 ~ 1ste kindje
    * Gaby83 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV
    16 mei
    * Vrouw1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV
    * Zogelukkig,
    17 mei
    * Dylan07 ~ 2de kindje (?)
    * Tji ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV
    * Lothlorien ~ 2de kindje
    * Evitaaa1983 ~ 1ste kindje
    * Atmon05, 1ste kindje
    18 mei
    * San
    * Mandy, 2de kindje ~ FV ~ PHZ
    19 mei
    * Natassie ~ 2de kindje ~ TB ~ BV
    * Manon77, ~ TB ~ BV
    20 mei
    * Ilse1973
    * Karien ~ 1ste kindje
    * JoMii, 1ste kindje
    * mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH ~ FV
    21 mei
    * Benzoblij ~ 2de kindje
    * Lindsey1981
    * Mamaspooky
    * Hester ~ 1ste kindje
    22 mei
    * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV
    23 mei
    * Aros ~ 2e kindje ~ TB ~ BV
    *Anci
    24 mei
    * Evy77 ~ 1ste kindje
    * Bjentsje ~ 2e kindje
    * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB
    25 mei
    * Jinky ~ 1ste kindje
    * Jinx ~ 2de kindje
    * Butterfly23 ~ 1ste kindje
    * Dancevalley
    26 mei
    * Whisper ~ 2de kindje ~ Bv ~ PHZ
    * Jannn ~ 1ste kindje
    * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV
    27 mei
    * Mamasan ~ 2de kindje
    29 mei
    * Roozje ~ 1ste kindje
    * Roosje75 ~ 1ste kindje
    30 mei
    * Christie ~ 4de kindje
    * Dieseltje2 ~ 2e kindje ~ PZH ~ FV
    * joanita
    31 mei
    1juni
    * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV

Afspraken :D
    * 17 oktober
    Sarahmei09, echo
    Kippie75, 2de echo (12 wkn)
    Evy77, 2de echo 14.30
    Whisper, termijnecho 14.10 uur
    * 20 oktober
    Ilse1973, termijn echo
    Houmar, 1ste echo
    * 21 oktober
    Sylvia, nekplooimeting
    Mandy1, 1ste echo
    * 22 oktober
    Stillewens, termijn echo vk
    pixie, intake vk
    Hester, afspraak vk
    KaatjeK, 2de echo
    * 23 oktober
    Dolgelukkig, 1ste echo, 8:45 uur (11,5 wkn)
    Sappie, 1ste echo (11,5 wkn)
    Roozje, 1ste echo
    Joaninta, 1ste echo
    * 24 oktober
    Draadje, 2e echo, 11.00 uur (11,6 wkn)
    * 27 oktober
    Bjentsje, 1ste echo
    Brigitte, echo, NT- Meting
    Marloes22, nekplooimeting 11:30 uur
    Mushu, Gyn + echo, 11:40 uur
    Klev, afspraak vk
    * 28 oktober
    Dolgelukkig, afspraak vk, 09:00 uur
    Tji, echo, 09:00 uur
    Evy77, afspraak gynea, 13:30 uur (2e echo)
    Kippie75, controle vk
    Rainbow78, intake vk
    * 29 oktober
    Hester, 1ste echo
    Marloes22, afspraak vk
    * 30 oktober
    Remmar, 2e controle vk (14,3wkn)
    * 31 oktober
    Manny, 2de echo vk
    * 3 November
    Natassie, 12 weken echo en afspraak vk
    Whisper, afspraak intake Vk, 10.00 uur
    Vrouw1984, echo, 15.45 uur, 12 wkn
    * 4 November
    Daggie, afspraak vk
    Mamalieske, afspraak vk
    Joki, afspraak VK & 2e echo
    Jinky, afspraak vk
    Sim80, controle vk 9.30 uur
    * 5 November
    JoMi, afspraak vk 17.00 uur
    Mamalieske, combitest,
    * 6 November
    Manon77, afspraak vk
    Bianca24, afspraak gyn 8.30 uur
    * 7 November
    Manny, 2de afspraak vk 16.15 uur
    Manon77, 2de echo en nekplooimeting
    * 10 November
    Houmar, controle vk
    Lana81, controle vk, 9:00 uur
    * 11 November
    Rainbow78, 1ste echo
    * 12 November
    Colin, termijnecho
    * 20 November
    Roosje75, afspraak Vk
    * 24 November
    Vrouw1984, controle Vk
    * 26 November
    Mamalieske, afspraak gyn

Er zijn op dit moment 89 mei Mama´s
    Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie.
    Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie

PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling,
    FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding

De aanpassingen zijn:
    @ Zogelukkig, ik heb je op 16 mei gezet , stond je eigenlijk al op de lijst
    @ KaatjeK, je staat op de lijst en ook je afspraken
    @ Marloes22, je staat er weer op.

Iemand gaf nog een idee om ook achter PHZ, medische indicatie te zetten of niet. Ik wil voorstellen mocht je toch een verandering hebben dan pas dat door te pb en. En liever niet in een berichtje hier want ik lees niet altijd alles na hier.[/quote]

Deel Deze Pagina