Vraagje voor de gene die nu zwanger zijn van de 2de.... Wat doen jullie straks met de kinderwagen ? Kopen jullie een nieuwe zodat beide kinderen erin kunnen ? Of wat ? Ons zoontje is tegen de tijd dat zijn broertje/zusje geboren kan worden ongeveer 22 maanden. Hij kan dan gemakkelijk lopen maar als je nou ergens heen moet wat wat verder weg is of wat hij niet de hele tijd kan lopen of naar de winkel gaat ? Hoe gaan jullie dat doen ?
Hallo mei mama's, Gefeliciteerd voor alle nieuwe aanmeldingen, ik leef mee met de genen voor wie het jammerlijk genoeg fout is gelopen. Dit weekend het goede nieuws aan de naaste familie verteld. Nu maar wachten op de echo van volgende week maandag. En daarna op de zelfde dag 2 uur na de echo een buikcontrole in het andere ziekenhuis van Groningen. Dit i.v.m. een foutje bij de keizersnee van de eerste. Er bleef een zenuw los zitten die pijn signalen uitzond. Hiervoor een alcoholspuit in mijn buik gehad en nu ik zwanger ben moet ik voor controle terug komen.
Marloes22, Mijn zoontje nu bijna 3. maar al sinds 1,5 niet meer in de kinderwagen. Voor jullie is een buggybord of kinderwagen plankje om op te staan mischien iets.
Wil iedereen feliciteren met de zwangerschap! en natuurlijk sterkte als het niet goed gegaan is.. Ook ik mag mij bij dit forum aanmelden.. Als alles goed mag gaan ben ik op 16 mei uitgerekend van ons 2e kindje.. We hebben een goeie echo gehad met 9w2d met een kloppend hartje te zien, geweldig.. MamaNel
Ja daar zat ik ook aan te denken vooral als het om kleine stukjes met de kinderwagen gaat! Maar aan de andere kant weer van niet.... Want moet er niet aan denken om in een supermarkt de hele tijd achter hem aan te rennen ofzo Of als ik langer ga wandelen of op pad ga hij de hele tijd moet staan ( denk dat dat leuk is voor kortere wandelingen) Ik doe namelijk alles lopend want heb geen wagen overdag
Hey meiden, Ik las net dat het verkeerd is gegaan bij een paar, heel veel sterkte! Nieuwe mama's welkom! Meiden met de goede echo's FELI! @marloes, onze knul is 3,5 als friemel geboren wordt en onze wagen is nog goed, dus die houden we. Voor een dagje weg hebben we nog de Zapp en kan de beeb in de kinderwagen. Dan rijden we gewoon allebei. Ik zit er wel aan te denken om zo'n fietskar te halen voor als ik naar de stad wil, dat lijkt me dan wel erg handig. Hier ook beginnende BI, ik herken het helaas weer van mijn zoontje. Lage rugpijn en regelmatig pijnscheuten in mijn heupen. Ik mag gelukkig naar het revalidatie centrum voor therapeutisch bad, dat verlicht een hoop. @marooz, dat is inderdaad schrikken, maar het is gelukkig oud bloed,geen 'vers' Geniet morgen lekker van het hartje. Hier nog 2 spannende dagen,als de echo woensdag goed is gaan we het vertellen. Gezien de groei van mijn buik denken we dat het goed zit en dat er gewoon niet goed gemeten is.
Bianca84, leuke wagen heb je gekocht. Wij hebben toevallig vrijdag ook al een wagen gekocht via Marktplaats. 1 van Bebecomfort, kinderwagen, wandelwagen en ook maxicosi kan erop. Wij zijn heel erg blij met donkergrijze kleur. Mandy1, succes met je echo morgen. Marooz, is zeker even schrikken. Ik wacht je berichtje morgen af. Jij in ieder geval ook goede nacht gewenst. Manon77, mijn buikje begint ook al aardig te groeien. Draag ivm werk al 2 weken een positiebroek. Ik rijd nml op de taxi en gewone broek begon al heel erg te knellen. Wnndyy, welkom hier. Ik ben op 20 mei uitgerekend. Zogelukkig, ik heb ook regelmatig van die pijnlijke steken. Hoort er gewoon bij. Evy77, gefeliciteerd met de goede echo. Ilse1973, heel veel sterkte gewenst. Ik voel mij nog steeds goed. Zelfs heel blij. Mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd en natuurlijk heb ik JA gezegd. Gaan er nog even over hebben wanneer we precies willen gaan trouwen. Mijn vriend wil het liefst nog voor de geboorte van ons 1e kindje. Ik hou jullie wel op de hoogte.
Ik las wat over BI, tja dat heb ik al erg lang vanaf 1999 na een zwaar ongeluk, toen brak mijn bekken op 2 plaatsen (voor en achterkant) ik heb daar de eerste zwangerschap veel klachten van gehad en nu weer, loop inmiddels al bij de fysio die me regelmatig kraakt. Bij de meeste is het dus puur door het zwanger zijn dat het bekken zwak word, hier helaas niet ik moet ermee leren leven en na de zwangerschap gaat het bij mij ook niet over. Kinderwagen word een duo wagen Isa is nog net geen 2 als deze kleine komt en rennen zie ik niet zitten. een phils zoals eerder al hier gepost is niet voor me geschikt daar loop je niet 100% recht achter zo ook het zelfde probleem met een kiddyboard dat is killing met rug en bekkenklachten. de quinnu speedi houden we gewoon, op marktplaats krijg je er weinig voor terug en dat terwijl die nog geen jaar oud is, als Isa goed kan lopen kan ik dan de enkele wagen nemen en gaat de duo eruit. Tja kost wat maar ze zeggen dan ook niet voor niets kindjes kopen
hallo dames! ik zal me hier ook even aanmelden, ik ben laura 28 jaar en 9 weken in verwachting van de 1e. ik mag woensdagavond voor de 1e echo en dan hopen we natuurlijk een hoop goeds te zien. ik voel me ontzettend zwanger, ik ben heel erg moe en ben af en toe echt misselijkmaar kan de hele dag door wel eten. ik heb al een erg opgezette buik en kan dus deze week naar de winkel voor positiekleding. de halve familie en vriendekring weet het al dat we in verwachting zijn. ik kan het slecht voor mij houden. de enige die we nog moeten vertellen zijn mijn opa en oma. die zullen dan voor de eerste keer overgrootouders gaan worden, ben benieuwd hoe ze dat vinden! gr laura
@ alle nieuwe mensen, welkom en gefeliciteerd! @ alle mensen met een goede echo Ook gefeliciteerd Mijn medeleven en veel sterkte voor degenen bij wie het toch nog mis gegaan is Dat gepraat over bi. Het komt me erg bekend voor. Ben gisteren naar Marco Borsato geweest. We waren er erg vroeg en zijn dus een eindje gaan wandelen (zeg maar een half uur wandelen). Ik had het gevoel dat ik mijn heupen niet meer kon bewegen, elke stap ging er een pijnschet door me heen. Daarna nog een tijdje door de stad gekuierd, en daarna nog een half uur terug. Mijn man zei dat ik aan het waggelen was. Het was erg pijnlijk. Toen we eenmaal binnen waren en ik zat was het klaar. Alleen op de terugweg in de auto, ik zat achterin (we waren met zijn 4en) en ik kon op een gegeven moment niet meer zitten zo'n pijn deed het. Ik hoop echt dat het gewoon een tijdelijk iets is ik zal volgende week even vragen, tot nog toe lijkt gelukkig alles weer goed (hoewel ik nog niet veel gedaan heb). Ook hier voel ik dat ik het 2e trimester in ga haast niet meer misselijk, voel me een stuk vrolijker, alleen ik ben nog steeds heel erg moe steeds.
AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben geef dan even een PB aan Sim80 of Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PBen want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt! DE MAMA'S VAN MEI 2009 28 april * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 1 mei * Sylvia ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV * Trude 2 mei * Amy25 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * Spiffy * lievebeesje ~5ste kindje~bv~pzh~ tb~ * Klev, 1ste kindje, ~ BV ~ * Horselover, 3 mei * shannah ~ 3de kindje ~ BV ~ TB * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV * Kaatje, 2de kindje ~ TB ~ BV * Marloes22, 2de kindje 4 mei * kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * Lynni ~ 2e kindje * Daggie1984 ~ 1ste kindje ~ PBV ~ FV * Hannahw ~ 1ste kindje ~ BV ~ TB * Miracle81 ~ 1ste kindje * Angelique83 ~ 1ste kindje * Brigitte 22 ~ 2de kindje 5 mei * webmiertje 6 mei * Malka ~ 1e kindje ~ TB ~ BV * Meimama ~ 3de kindje * Lana81 ~ 1ste kindje ~ BV 7 mei * Ylona25 * Marloes22 ~ 2de kindje 8 mei * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV 9 mei * Nano73 ~ 1ste kindje * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Sappie ~ 2de kindje * Mushu ~ 1ste kindje ~ ? ~ BV 10 mei * Yinte * Chantal87 ~ 2de kindje * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV * Sarahmei09 ~ 1ste kindje 11 mei * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Skye ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ, med ind ~ BV 12 mei * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV * Grummelke ~ 2de kindje ~ TB ~ BV 14 mei * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV * Sannie306 * Ellen1982 * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ FV 15 mei * Dafje ~ 2de kindje * Iris77 ~ 1ste kindje * Ria32 ~ 1ste kindje ~ PZH * Nina30 ~ 1ste kindje * Gaby83 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 16 mei * Vrouw1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV * Zogelukkig, 17 mei * Dylan07 ~ 2de kindje (?) * Tji ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Lothlorien ~ 2de kindje * Evitaaa1983 ~ 1ste kindje * Atmon05, 1ste kindje 18 mei * San * Mandy, 2de kindje ~ FV ~ PHZ 19 mei * Natassie ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Manon77, ~ TB ~ BV 20 mei * Karien ~ 1ste kindje * JoMii, 1ste kindje * mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH med ind ~ FV 21 mei * Benzoblij ~ 2de kindje * Lindsey1981 * Mamaspooky * Hester ~ 1ste kindje 22 mei * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV 23 mei * Aros ~ 2e kindje ~ TB ~ BV *Anci 24 mei * Bjentsje ~ 2e kindje * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB 25 mei * Jinky ~ 1ste kindje * Jinx ~ 2de kindje * Butterfly23 ~ 1ste kindje * Dancevalley 26 mei * Whisper ~ 2de kindje ~ Bv ~ PHZ * Jannn ~ 1ste kindje * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV 27 mei * Mamasan ~ 2de kindje 29 mei * Roozje ~ 1ste kindje * Roosje75 ~ 1ste kindje 30 mei * Christie ~ 4de kindje * Dieseltje2 ~ 2e kindje ~ PZH ~ FV * joanita 31 mei * Evy77 ~ 1ste kindje 1juni * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV Afspraken * 21 oktober Sylvia, nekplooimeting Mandy1, 1ste echo * 22 oktober Stillewens, termijn echo vk pixie, intake vk Hester, afspraak vk KaatjeK, 2de echo * 23 oktober Dolgelukkig, 1ste echo, 8:45 uur (11,5 wkn) Sappie, 1ste echo (11,5 wkn) Roozje, 1ste echo Joaninta, 1ste echo * 24 oktober Draadje, 2e echo, 11.00 uur (11,6 wkn) Marloes22, nekplooimeting 11:30 uur * 27 oktober Bjentsje, 1ste echo Brigitte, echo, NT- Meting Mushu, Gyn + echo, 11:40 uur Klev, afspraak vk * 28 oktober Dolgelukkig, afspraak vk, 09:00 uur Tji, echo, 09:00 uur Evy77, afspraak gynea, 13:30 uur (2e echo) Kippie75, controle vk Rainbow78, intake vk * 29 oktober Hester, 1ste echo Marloes22, afspraak vk * 30 oktober Remmar, 2e controle vk (14,3wkn) * 31 oktober Manny, 2de echo vk * 3 November Natassie, 12 weken echo en afspraak vk Whisper, afspraak intake Vk, 10.00 uur Vrouw1984, echo, 15.45 uur, 12 wkn Shannah, 2de afspraak Vk * 4 November Daggie, afspraak vk Mamalieske, afspraak vk Joki, afspraak VK & 2e echo Jinky, afspraak vk Sim80, controle vk 9.30 uur Karien, 1ste echo * 5 November JoMi, afspraak vk 17.00 uur Mamalieske, combitest, * 6 November Manon77, afspraak vk Bianca24, afspraak gyn 8.30 uur * 7 November Manny, 2de afspraak vk 16.15 uur Manon77, 2de echo en nekplooimeting * 10 November Houmar, controle vk Lana81, controle vk, 9:00 uur * 11 November Rainbow78, 1ste echo Karien, afspraak VK * 12 November Colin, termijnecho * 14 November Sarahmei09, 5de echo, 17.45 uur * 20 November Roosje75, afspraak Vk * 21 November Evy77, afspraak gyn, 14.45 uur * 24 November Vrouw1984, controle Vk * 26 November Mamalieske, afspraak gyn Er zijn op dit moment 90 mei Mama´s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie. Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973 PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling, FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding De aanpassingen zijn: @ Mamalieske, heb med ind achter je naam gezet @ Evy77, ik heb je datum aangepast en je afspraak erbij gezet @Ilse1973, heb je helaas van de lijst gehaald, heel veel sterkte @shannah, afspraak staat erbij @sarahmei09, echo staat erop Iemand gaf nog een idee om ook achter PHZ, medische indicatie te zetten of niet. Ik wil voorstellen mocht je toch een verandering hebben dan pas dat door te pb en. En liever niet in een berichtje hier want ik lees niet altijd alles na hier.[/quote]
goedemorgen meiden Ik heb even de aanpassingen op de lijst gedaan die ik via de pb heb doorgekregen. Ik geloof dat Remmar de andere zou toevoegen. Maar het is echt makkeijker als iedereen het via de pb zou doorsturen en als er nieuwe zijn die het niet weten dat het even door anderen word doorgegeven aan diegene. @Marooz, jee meid dat is even schrikken zeg. Krijg je vandaag even een echo of zo. Laat even iets wetem,zal voor je duimen. Dikke knuff. @JomI, proficiat hoor dat je gaat trouwen, super leuk. Meiden die vandaag een echo hebben, heel veel plezier en succes. Zelf voel ik me redelijk goed, maar wel erg moe. Dat is ook erg lastig, want mijn meiden trekken hier zich natuurlijk niet zo heel veel vanaan. Hoewel mijn oudste echt heel erg lief is voor mij. Ze zegt dat ze me als de baby er is met ALLES gaat helpen hihi, en hoe ze dat dan ook zegt. Echt al een grote meid.
Dag allemaal, Ik kom ook weer eens even om het hoekje kijken. Ik ben een poosje weg geweest omdat ik me iedere dag zo beroerd voelde. Nu is het alleen ochtendmisselijkheid met braken en daarna goed te doen. Ik heb de echo inmiddels gehad en alles was gelukkig goed. Op 3 november a.s. heb ik weer een afspraak bij de vk. Ik heb niet alles terug kunnen lezen, maar ik wil graag degenen waarbij het mis is gegaan heel veel sterkte wensen. Groet, Shannah
Hallo allemaal, wat een verhalen, zo veel op op te reageren... Wat betreft die kinderwagen. Ik heb een enkele urban jungle, zit er over te denken daar de dubbele van te kopen. Mijn zoontje is 18 maanden als de tweede geboren wordt, dus ik denk dat ik nog wel een wagen wil. Ik heb ook naar die Phil & Ted gekeken, maar wat mij het nadeel lijkt is dat de kinderen boven elkaar zitten. Die onderste kan dan niets zien. Ik heb nogal een actief zoontje, ik denk niet dat hij dat pikt. Zijn achterstevoren stoeltje in de auto vond hij ook helemaal niets, toen het even kon hebben we hem omgedraaid... Ik lees dat veel mensen last hebben/ bang zijn voor bekkeninstabiliteit. Ik leef met jullie mee, weet precies hoe het voelt. Heel raar, bij mij is het dus net andersom. Ik heb de ziekte van Bechterew, een soort reuma in je rug en SI gewrichten, precies die waar je volgens mij last van hebt met BI. Normaal heb ik daar dus superveel last van, kan soms bijna niet lopen/ tillen etc. Maar nu komt het mooie, de zwangerschapshormonen werken als een natuurlijk medicijn tegen de reuma, en tijdens de zwanegrschap ben ik vrijwel klachtenvrij. Een heerlijke tijd voor mij dus. Maar helaas, na de zwangerschap komt het des te harder terug, dus mijn tijd komt nog.... Maar wie dan leeft die dan zorgt, nu even genieten voorlopig. Maar ik leef mee met degenen die nu last hebben! Morgen eindelijk de eerste echo! Daarna ga ik het aan idereen vertellen. Ben benieuwd naar de reacties, of ze mijn buik al opgevallen was!
Hallo Meiden, Weinig nieuws hier te melden..Af en toe steken komt mij ook bekend voor.. Toch blij te lezen dat ik niet de enige ben. @ilse; sterkte @alle nieuwe meimoeders; welkom
OOOOHHHH WAT HEB IK TOCH EEN HEEEEEEEERLIJK KIND! Ja jullie raden het al, helemaal niets aan de hand Vandaag bij vk geweest, was erg gezellig. Ken alle meiden in de praktijk goed, dus is gewoon theekransje. En mijn baarmoeder groeit prachtig, en met de doptone was het hartje heel goed te horen... dikke prima! Oudbloed waarschijnlijk van een vaatje geweest, ben helemaal blij!