Goedemorgen allemaal. Eindelijk gisteren de eerste echo, en alles was goed! het blijft zo maf en fascinerend zo'n klein wezentje te zien dat in je woont, en lekker op en neer aan het springen was! Ik heb ook de data bevestigd gekregen, zat er maar een paar daagjes naast, mijn nieuwe datum is 6 mei (mijn trouwdag, dus dat is makkelijk te onthouden). Ik voel me nu echt helemaal zwanger! (toch zouden het kotsen, de moeheid, de dikke buik en o ja, die positeve test toch wel genoeg moeten zijn? Maar nee, eerst zien dan geloven blijkbaar...) Heb ook met interesse de discussie over wel of niet testen gelezen. Het kan toch best wat vriendelijker af en toe lijkt me, let's agree to disagree zeg maar... Laten we onze hormonen proberen te beteugelen. Ik weet het het is moeilijk, vraag maar aan mijn echtgenoot, die heeft het zwaar te verduren gehad de afgelopen weken, hihi. Wij waren nog aan het twijfelen of we een nekplooimeting wilden. Ik heb op zich geen risicoleeftijd (32) en niets in de familie. We waren het er echter over eens dat we geen gehandicapt kind op de wereld wilden zetten. Deels egoistisch misschien, maar ook voor de rest van het gezin. Ik hab al een zoontje, en wil er waarschijnlijk hierna nog meer. Het hele gezin komt ontzettend onder druk. Ik denk dat ik niet geschikt ben voor zoiets. Maar goed, dat is natuulijk een hele persoonlijke keuze. Ik heb zeer veel respect voor de mensen die er wel voor zouden kiezen. Ik kan me ook voorstellen dat het prettig kan zijn het te weten, kun je je voorbereiden. Aan de andere kant kan het dan ook zijn dat je voor niets in de stress zit. Ik denk dat ik als ik zeker wist het kind toch te laten komen geen test zou doen. Maar goed, wij twijfelden dus nog, het is best een dure test.. Maar toen bleek gisteren tijdens de echo dat ze de echoscopistes aan het opleiden waren voor deze test (deden ze eerst niet) en ze boden aan een meting te doen. Je zou geen officiele test krijgen met kansberekening, maar wel afhankelijk van het resultaat doorverwezen worden voor een verdere test. Dat hebben we toen natuurlijk gedaan. resultaat was 1mm, dus super. Erg fijn, en we weten dat we de officiele test niet hoeven te doen! Ik heb nog wel van alles te vertellen, maar het is al zo'n lang verhaal dus ik bewaar het voor een volgende keer. Alle anderen met een goede echo ook gefeliciteerd! Ik heb geloof ik de afgelopen dagen geen slechte verhalen gehoord, dus hoef niemand sterkte te wensen gelukkig (sorry als ik iemand vergeten ben... maar ik probeer de slechte verhalen een beetje te blocken uit mijn geheugen) . Mandy, je ziet, jij valt onder positief, hoop houden meid!
@Remmar: Op het werk waren ze allemaal enthousiast. Ik ben dan ook al de 3e collega die zwanger is (eentje voor januari, eentje voor maart en ik voor mei ) @Jomi: Proficiat dat je gaat trouwen! @Syl: Tof dat alles zo goed is! Bij mij loopt alles vrij goed. Niet té veel klachten, buiten enorm veel last van misselijkheid. Ben gisteren nog thuisgebleven omdat het te moeilijk was. Heb nu ook reeds al m'n bokes binnen gespeeld, voelde me eventjes beter maar dat is ook weer over. Pffffffffffff, die misselijkheid mag wel snel over zijn
@Majkuh, heel veel sterkte. Ik hoop dat het snel wat beter met je gaat. @Mandy, ik kan me goed voorstellen dat je erg onzeker bent. Zeker als je echt denkt 4 weken verder te zijn. Kun je niet eerder terecht.? 2 weken onzekerheid is toch ook niet goed voor jou en je beebje.! Ik zou het gewoon proberen. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. @Klevkin, bandenpijn is soms echt verschrikkelijk. Je moey er wat voor over hebben. Veel rust nemen hoor. @Rian, mooie kinderwagen hoor. Leuk hè, om al spulletjes voor de kleine te kopen.? @Kaatje, gefeliciteerd met je mooie echo. Hier gaat alles goed. Ben 's ochtends nog heel even misselijk. Als ik dan even wat eet is het over. Verder de dag geen last meer van. Wel heel moe. Dat gaat echt voorlopig nog niet over ben ik bang. Ik moet straks werken, tot 9 uur vanavond. Pfff.... moet er niet aan denken. Gelukkig morgen weer vrij.
joki als ik eerder kom dan zou het volgende week zijn dan zit ik net op 7 weken, ze zei dat dat net de grens is of we het wel of niet kunnen zien. vandaar dat ze 2 weken aanhoud want dan moeten we het gewoon zien zoniet dan is het mis gegaan.
Mandy, ze moeten volgens mij wel eerder wat zien hoor. Ik had bij mn dochter een echo met precies 6 weken. Ik zag al een kloppend hartje. Ik hoop dat de tijd snel voorbij gaat. Dikke knuff...
He meiden, Hier vanochtend ook een geweldige echo gehad! Beebje deed het fantastisch. Hier ff 2 fototjes.
Hier ook geen echo op DVD hoor. Ook straks niet met de 20 weken echo. Maar ik laat wel een pretecho maken! @Mandy: als je niet eerder terecht kan, zou je dan niet bij een particulier echo-bedrijf langs willen gaan? Ik zag dat je al een 2D-echo (die de vk ook maakt) hebt met wat foto's voor 50 euro. Ik zou het haast niet meer houden van de spanning, dat is toch ook niet goed? Sterkte hoor, ik vind het echt rot voor je! Ik heb hier al vaak genoeg gelezen dat er met 6 a 7 weken al een kloppend hartje te zien is. 4 weken is trouwens precies een hele cyclus, heb je je niet een maand vergist?
@joki bedankt! @sappie wat geweldig haha het zwaait echt! @zogelukkig dat wil mijn mannetje niet hij gaat ervanuit dat alles goed is en we zien het 4 november wel en ik ga het niet stiekum doen.
@sappie wat een geweldige foto's! helemaal top meid. @mandy ik heb toch ook hier al op het forum gezien dat er meiden zijn met een veel eerdere echo. ze moeten inwendig ook wat kunnen zien. ik zou helemaal gek worden. wij willen ook een 3d echo laten maken maar lijkt me zo mooi om de 12 weken ook op dvd of video te hebben. meiden vanavond laat of morgen ochtend vroeg lees ik de rest bij. ik moet zo weer werken. fijne dag allemaal
En toch heb ik mijn dvd met de echo erop. Ik wist niet dat het kon, de echomeneer vroeg het, voor 10 euro kon het op dvd. Bij mij was het moeilijk te zien dus mocht ik 2 weken later terugkomen en dus heb ik 2 echo`s op de dvd.
Hoi Mandy, ik kan me ergens wel voorstellen dat ze liever wachten. Stel dat je volgende week weer mag en je kunt nog niets zien dan ga je alleen maar nog meer stressen. Soms kun je dan wel wat zien al, soms niet. Maar ik snap ook dat je natuurlijk zo snel mogelijk zou willen. En aan de andere kant stress je toch al... Maar 4 weken is wel inderdaad net een hele cyclus, dus eigenlijk logischer dat je dat ernaast zit dan iets anders. Geweldige foto sappie, die van mij ziet er net zo uit. Ik dacht dat ie misschien op z'n duim zoog maar de echoscopiste vond dat onzin.. nou ja, zwaaien dan, ook goed! bizar hoe je al die vingertjes ziet he! ik blijf het wonderbaarlijk vinden, 6 cm groot en alles al d'r op en aan! Bij mijn zoontje leek het trouwens op de echo foto (die van 20 weken dan) net of hij 6 vingers had Echt iedereen die de foto zag zei er wat van. Maar het bleken er toch 5 te zijn gelukkig!
hallo dames.. even een ego bericht had net ene gesprek met mijn baas.. waar ik al 2 jaar werk.. en ik krijg me contract niet verlengd.. ik ga per 23 maart op zwangerschaps verlof.. moet eigenlijk half juli terug komen..maar dat zijn 2 weken voor de bouwvak.. dus die 2 weken pak ik me ook op.. en dan de bouwvak lekker erachteraan.. me contract loopt af in de bouwvak.. dus vanaf dan.. zit ik zonder werk! maart is het zo! dus het gaat echt snel
ja me contract wordt niet verlengd.. omdat ik fulltime werk. en ik wil daarna parttime werken.. en dat was en is niet mogelijk daar!
Hallo allemaal, @Kaatje: het kan wel al hoor zuigen op een duim. In de informatie hier op de site die van week tot week beschrijft hoe je baby zich ontwikkeld, staat bij week 12: "Ook al zijn de hersenen van je kindje flink gegroeid, de structuur ervan zal bij de geboorte hetzelfde zijn als nu. Die hersenen zorgen er zelfs al voor dat je baby leuke menselijke trekjes gaat krijgen, zoals gapen, op zijn of haar duimpje zuigen of voelen met de handjes." @ Daggie: jeetje wat een rotnieuws. En nu? Ga je het aankijken of ga je ander werk zoeken? @Sappie: mooie foto's. Echt super schattig. Verder goed (echo)nieuws gelezen.. heerlijk! Hier gaat verder alles zn gangetje.