Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Meiden met goede een goede echo, gefeliciteerd.!

@Majkuh, hoe gaat het nu met je.? (of heb ik erover heen gelezen.?)
    Geweldig wiegje.

@Sab, gefeliciteerd met je meisje.

@Vrouw1984, fijn dat je ander werk krijgt. Al is het iets minder leuk,
    dit is toch beter voor je.

@Daggie, wat erg. Ik hoop dat je straks iets anders leuks vind.

@Laura, sterkte meid.!

@Syl, leuk hoor je nieuwe huisje. Succes met de verhuizing en ales wat erbij komt kijken.

Bah, ik ga de griep krijgen volgens mij. Heb hoofdpijn en heel erg verkouden. Voel me niet lekker.

Wij willen wel weten wat het geslacht van ons kindje is. Iedereen mag het ook weten.
    Bij mn dochter wisten we het niet. Dus nu heel wat anders.

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Majkuh, wat een schattig wiegje! Heb zelf een oude wieg van mijn oma, heeft mijn moeder nog in gelegen, ikzelf en de helft van de familie. Ook met hemeltje, heel lief.

3. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Dank je!

Mooi wiegje! Mijn vriend is bezig met een wiegje te maken voor onze baby, ik heb een foto in mijn album gezte.
    Hij staat nu nog in de grondverf en er komt nog een hemeltje boven.
    Ik vind het zo lief dat hij dit maakt voor ons kindje!

4. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @marloes ik lees hier iets over de prenatale test? Maar bloedprikken daarvoor moet voor 11 weken.. ik hoop voor je dat je een andere test bedoelt

@laura: ach meid wat een naar bericht

@meisje of jongen: bij mijn dochter wisten we het niet en ik denk dat we het nu weer niet willen weten. De kleuren van de kamer doen we toch neutraal en ik vond het zoooooooooooooooooo bijzonder om bij de geboorte pas te weten wat de naam van ons kindje zou zijn en hem voor het allereerst te mogen uitspreken. Het voelde dat ik haar echt haar naam gaf. En als ik het al had geweten dan had ze die naam al in mijn buik gehad....

5. Ik heb vanmiddag contact gehad met mijn verloskundige en die zei dat het tot en met 13 weken en 5 dagen of zoiets kon!
    Ze wisten dat ik het tegelijk liet doen want dat is hier ook heel normaal...
    Had er zelfs nog nooit van gehorod dat ze bloedprikken soms eerder doen zodat je de uitslag tegelijk met de echo hebt!
    Met mijn zoontje heb ik het ook tegelijk gedaan met 12 weken!
    dus hoop dat dat zo is ;)

Vanmiddag een soort van angelsound gekocht... Zelfde als de angelsound maar heet anders!
    Kan vanaf 12 weken maar ik kan maar geen treintje horen :(
    Baal er zo van want omdat het de vorige echo niet gehoord hebben en ze erg lang moest zoeken naar een kloppend hartje ben ik toch wat meer een stresskip!
    Had gehoopt het te horen zodat ik weer gerustgesteld was....

6. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Haaaaaai,

Pfff er is weer lekker veel geschreven zeg.

@laura, veel sterkte meid!

@Majkuh, wauwie die wieg! ik vind hem heel bijzonder, je ziet ze niet zo vaak zo luxe aangekleed.

@sylvia, heel veel klusplezier in je nieuwe huisje!

@sab, feli met je meid!

Ik zag ook weer goede echo berichten voorbij komen, super meiden.

Vandaag bij de HA geweest en hij vond me er slecht uitzien :(
    Hij gaat nu contact opnemen met de gyn dat er regelmatig gekeken wordt naar mijn B12 en Folium gehalte.
    Dus kort voor mijn injectie B12 prikken en een dag na de injectie.
    Hij vond dat ik veel te warrig was in mijn woorden (bij mij 1 van de 1e symptonen van tekort) en vermoed dat er te weinig voor mij over blijft.
    Friemel krijgt gelukkig zeker genoeg, maar als ik nu al tekort kom krijgt friemel in het laatste tremester ook niet genoeg meer, want dan heeft tie het meeste nodig.
    Verder moest ik meer rusten, tja doet dat maar eens met een draakje van bijna 3 :(

Voor mijn BI moest ik de reva maar weer eens achter hun kont aan zitten :)
    Dus maandag maar weer bellen *zucht*

Manlief dacht trouwens vandaag het goede nieuws aan mijn stiefkindjes te brengen, maar ze wisten het al :confused:
    We vermoeden dat dochterlief ons heeft afgeluisterd, maar ze vinden het wel errug leuk om nog een broertje of zusje bij te krijgen.
    Ze hopen net als manlief op een zusje, maar dan moeten ze nog even geduld hebben tot de 20 weken echo.

7. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Probeer eens met een goede volle blaas en heel veel bodylotion, dat wil nogal eens helpen.
    Ennuh niet stressen meid, je uk heeft alle ruimte om rond te zwemmen, dus grote kans dat uk lekker diep weg gedoken is.

De mijne is helaas niet binnen gekomen :cry:
    Hij zou woensdag al op de post gegaan zijn, dus begin me lichtelijk zorgen te maken of het nog wel aan komt.

8. Ik heb geen olie of bodylotion gebruikt :(
    Stond ook niks van bij in het boekje ....
    Of ik moet eroverheen gekeken hebben want is engels talig! ;)
    Weet dat ik me niet druk moet maken maar had zo gehoopt het hartje te horen! zodat ik het stressen effe achter me kan laten ;)

Wat jammer dat jij hem nog niet binnen heb gehad!
    Had er idd allang kunnen zijn!
    Je had hem toch via iemand besteld van dit forum ?
    Heb je die nog een berichtje gestuurd ?

9. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    marloes, niet stressen hoor, al ben ik zelf ook wel zo ;)

ik gebruik heel veel olie, en iedereen zegt volle blaas maar met een volle blaas kan ik hem niet vinden, ik ga juist eerst naar de wc en dan heb ik zo gevonden, al moet ik soms wel heel goed zoeken hoor! en dan opeens issie daar, en soms is hij ook heel snel weer weg, hoor ik wat plonzen daarbinnen :)
    anders gewoon over een paar dagen nog eens proberen, heel laag , stukje voor stukje.
    het helpt ook om de angelsound een beetje te bewegen op 1 plaats zegmaar, soms hoor ik niets als ik hem recht hou m aar als ik hem dan iets schuin druk is opeens het hartje daar.
    beetje wazig verhaal maar hopelijk heb je er wat aan ;)

en zoals ik al zei bij mijn dochter kon ik pas met week 13 of 14 wat horen, met heel veel moeite.

10. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    oh lees nu dat je geen olie hebt gebruikt :) dan maakt hij geen contact dus zul je niet zoveel horen ;) ben benieuwd of je het met olie wel kunt vinden !

11. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    @marloes22 je moet vaak wel bij die dingen olie gebruiken.
    ik heb het op de plek van mijn eigen hart eerst geprobeerd en dat ik babyolie gebruikte hoorde ik het pas. en ja zonder kloppend hart leef je niet!
    misschien is dat wat om te proberen dan.
    ik heb hem kunnen vinden door te denken waar de vk ong heeft gezocht met het echo apparaat.
    beetje drukken goed luisteren en geduld hebben meid.

wel kan ik hem beter en sneller vinden als ik rustig aan heb gedaan. en minder als ik gewerkt heb.
    succes meid hoop dat je er wat aan hebt.

@all bedankt voor jullie reactie's ivm mijn werk.
    word allemaal nog vervolgd als ik meer weer.
    nu weer naar bed morgen maar weer werken.

fijne avond allemaal

12. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Snap je wel hoor, daarom heb ik em ook gekocht, gewoon om het hartje te horen en dat uk het goed maakt.
    En ook ik moet dan in mijn achterhoofd houden dat uk alle kanten uit kan zwemmen.

Maar berichtje is verstuurd en ook opgehaald, maar nog geen reactie :cry:
    Dus zit beetje te stressen of het wel goed gaat komen, maar ja ben dan ook een stresskip :)

13. ja mijn eigen hart heb ik zo gevonden zonder olie of wat ook haha
    Nu het hartje van de kleine nog...

Zal het zo eens proberen met volle blaas en olie haha

14. Helaas nog niks te horen...
    Volgende week nog maar een keer proberen ;)

Gelukkig ben ik niet de enige stresskip :)

15. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    succes ermee!

16. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Mamasan, ff een vraagje voor jou. Ik ben vorige week te bloedprikken geweest. Ook voor de waarde van de B12, omdat ik ook elke 2 maand een injectie krijg. Weet jij wat de waarde nu ongeveer moet zijn als je zwanger bent? Ik krijg over anderhalve week uitslag van de hoogte bij de verloskundige.

Laura, veel sterkte gewenst.

Voor de rest iedereen met een goede echo gefeliciteerd.
    Voor diegene die het nodig hebben,sterkte.

Wij willen niet weten of het een meisje of een jongen wordt. Ook doen wij die combinatietest niet. Verder ga ik hier niet op 1, dit is onze keus.

Iedereen een fijn weekend gewenst.

17. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Jomi,

De waardes zelf veranderen niet, je verbruikt alleen meer als je zwanger bent.
    Wat je moet aanhouden als je spuit is dat op het moment je weer een injectie nodig hebt, je waarde rond 1000 pg/mol ligt.
    Liever ook iets erboven dan eronder.
    Bij het bloedprikken is het ook het beste om dit te doen zo kort mogelijk voor de injectie.
    Dus bijv sochtends bloedprikken en dan je injectie.
    DIt geeft de beste indicatie of je voldoende spuit.
    Een bovengrens is er niet na je injecties, de een voelt zich super bij 1500, de ander pas bij een hogere waarde.

Ik ga nu zelf ook een beetje schuiven met mijn spuiten om te zorgen dat als ik mijn afspraak bij de gyn heb ik weer aan mijn spuit toe ben.
    Ik weet niet hoe bekend jouw vk is met B12, maar let erop dat ze niet de standaard waardes gebruiken.
    Veel artsen hebben er een handje aan om dit te doen en bij iemand die niet spuit is 1000 natuurlijk een prima waarde, maar als je spuit betekend dat tijd voor een nieuwe.

Dus vraag even je waarde op en mocht je tegen problemen aanlopen geef maar ff een gil, dan heb ik een heel mooi medisch artikel voor je waar het staat uitgelegd ook ivm zwangerschap.
    Dat wil nog wel eens helpen.

18. Ja erg he dat met bet b12!
    bij mij zeiden ze ook altijd ohhh je hoeft voorlopig geen injectie want je waarde ligt rond de 800 :confused:
    Nou daar was ik het dus ook niet mee eens aangezien ik me nog steeds even slecht voelde!

en idd je kindje pakt ook wat en juist nu moet er voldoende over blijven voor ons anders krijgen we meteen weer klachten!
    Mijn huisarts nu is gelukkig niet zo moeilijk...
    Die zegt al zelf dat er weinig over bekend is maar dat hij aan mij overlaat wanneer ik een injectie nodig heb aangezien ik het voel en niet hij!
    Daar ben ik al heel blij mee........ ;)

19. mamasan

mamasan Fanatiek lid

pfff tis inderdaad een gedoe hoor die B12.
    ik snap ook niet dat artsen zo moeilijk doen over het spuiten.
    Hydro is lichaamseigen, dus wat is het probleem?

Mijn HA is gelukkig ook makkelijk, maar hij wil nu niet de gyn doorkruizen met behandeling.
    mocht ik vastlopen dan neemt hij wel actie.
    Maaruh jij hebt inderdaad ook mazzel hoor.

20. Gelukkig wel...
    Heb echt 2 jaar lopen touw trekken met mijn oude huisarts!
    Ben dus allang blij dat het nu zo gaat...
    Was alleen wel fijn geweest als mijn man de injecties kon geven en als de artsen er iets meer vanaf weten!
    lijkt onderhand zelf vort meer arts dan hun soms...
    wordt ook weinig tijd aan gegeven terwijl als je het zo hoort er veel mensen zijn die er last van hebben.

Deel Deze Pagina