hey mamasan en marloes! Ook ik heb weer even op mijn waarde laten prikken, ben een beetje ongehoorzaam geweest met prikken ... zeg maar lui! Dus is even zaak om er naar te gaan kijken en eventueel wat vaker te spuiten. Ik spuit zelf dus is lekker makkelijk :-D Verder alles goed met de meiden? Ik heb erg last van mijn ontlasting. Ok even niet zo heerlijk bericht... hahaha maar normaal ging ik twee maal per dag voor een grote boodschap, nu al 3 dagen niets te beknnen! En een buikpijn joh! Voel me gewoon vol, maar krijg het er niet uit! Ehmmmm iemand goede tips? hihi
Marooz, heb er ook last van hoor.. Bij mijn zoontje heb ik roosvicee laxo gebruikt. niet erg lekker, maar werkt wel. Ga zo boodschapjes doen en ook maar weer een fles halen. Marloes, als je alles goed inleest over B12 weetje inderdaad meer dan menig arts. Heel triest, dus lang leve het net. ZO en nu ga ik echt boodschapjes doen, heb lekkere trek, dus manlief gaat niet blij worden
Ik heb al héél veel problemen gehad met huisarts en B12. Wij hebben er zelfs ruzie over gehad. Ik ben dus heel erg benieuwd wat de uitslag is en wat de verloskundige hierover zegt. Ik ben bang als mijn waarde te laag is dat ik het niet voor elkaar krijg om vaker een injectie te krijgen. Ik heb zelfs geen zin om hier weer met hem in discussie te gaan. Zo erg is het met mijn eigen huisarts. In mijn verwijsbrief een paar maand geleden voor pijnpoli stond, naar herhaaldelijk dringend verzoek extra injecties gegeven in juni, juli 2006, waarna de klachten wel verminderden. Dus alleen al hoe hij het in verwijsbrief heeft gezet. Ik hoop dat ik straks bij mijn nieuwe huisarts wel begrip krijg en dat ik vaker mag spuiten.
Ga anders naar een natuurarts of homeopaat toe meid. Die weten veel meer over B12 dan de HA en mogen B12 injecteren. Als dat ook niet wil kan ik je een website mailen die speciaal voor B12 patienten is opgericht. Deze verkoopt hydro en naalden voor de normale prijs, je zult danalleen iemand moeten vinden die kan spuiten en leren op gevoel te spuiten.
ppff zo zat ik dus ook met mijn oude huisarts! ik had ook een verwijsbrief gekregen en daar stond van alles in ... Niet alleen de vraag en onderzoek naar waar mijn b12 tekort vandaan kwam... Neej mijn hele levensverhaal wat de huisarts van mij kent! Ben een tijdje depressief geweest na overlijden van mijn moeder en andere persoonlijke dingen die mij geraakt hebben en dat stond er dus allemaal in! En ja wat krijg je dan ? Dan beginnen ze daar over ! Dan willen ze het daar op gooien... Of dat je het jezelf aanpraat! Dat je het denkt beter te weten dan hun! Dat je wat je op internet leest niet allemaal moet geloven en aannemen enz enz ... Had toen een stukje van de site van hendrik de jong meegenomen ! Dus weet wat je bedoeld! Kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat je een nieuwe goeie arts treft die je wel wil helpen! en dat je gewoon een b12 injectie krijgt wanneer jou lichaam erom vraagt!
toch eigenlijk te erg voor woorden dat er mensen zijn die op zo'n manier aan de b12 injecties moeten komen Ze zouden zich er eens meer mee bezig moeten houden die artsen! En er meer bekendheid over maken....
@Marooz : Erg he als je zo'n last hebt van niet of moeilijk naar de wc kunnen! ik heb dat nu ik zwanger ben ook veel last van! Normaal moest ik om de dag ofzo maar nu kan dat wel langer duren .... Of echt (sorry ) harde ontlasting @joki : Beterschap! Hopelijk ben je snel weer beter!
He Joki, beterschap... Mijn griep begint iets te verbeteren gelukkig, maar ik voel me nog zo slap. Ik slaap ook verschrikkelijk slecht. Hebben meer mensen daar last van, en misschien tips? Ik slaap wel in, maar wordt 's nachts wakker en dan slaap ik niet meer in. mijn bloeddruk is ook nogal laag (90/50) en daar ben ik denk ik ook zo moe/ duizelig van. Zout eten, drop, het doet wel wat maar nier genoeg... Het grootste probleem is dat ik van de moeheid zo chagerijnig wordt. Mijn man moet het dan bezuren. We hebben heel erg veel ruzie de laatste tijd, en normaal nooit. De hormonem zullen ook wel niet helpen. Hebben meer mensen hier last van? Ik zou er graag wat aan doen, die arme jongen doet zo zijn best, en toch krijgt hij steeds mij over zich heen. ik voel me dan achteraf schuldig, maar doe het steeds weer...
Een vriendin van mij had B12-tekort tijdens haar zwangerschap en die kreeg toen ook injecties, maar die mocht toen geen B11 (foliumzuur).
dank je wel voor de tip mamalieske en mamasan! Het si echt heel erg drama hahah ja marloes idd erg harde ontlasting, heb een ware bevalling moeten leveren vanmiddag! hahahah Ben dan gelijk zo bang dat ik aambeien ga krijgen! Daar zitten we natuurlijk ook niet op te wachten! Mijn HA is heel goed hoor! Als ik dit zo lees, dan vind ik het echt naar dat sommige artsen hun eigen ego belangrijker vinden dan het welzijn van de patienten! En trouwens tegenwoordig moet je bijna zelf aangeven wat je zelf denkt wat het kan zijn, en dan gaan ze daar misschien wel mee verder! Nou ja zeg! Mijn HA vertelde me dat de waarde echt te laag was, en dat ik vanaf toen voor altijd moest gaan spuiten om deze op peil te houden! Dus hij is er heel relaxed in! Trouwens hebben er meer een cyste in hun buik zitten? En dan niet de luteine cyste die rond 10-12 weken zichtbaar is in de eierstokken, maar een andere? Ik namelijk wel. Donderdag was er een hele grote cyste zichtbaar, die tegen de buitenknat van mijn baarmoeder aan zit. Waarschijnlijk heb ik daar soms even goed buikpijn van! Vroeg me af of er meer meiden zijn!
Ik ga nu ff zeuren meiden, maar heb ff advies nodig. Van de week heb ik een angelsound van iemand op het forum overgenomen en betaald. woensdag zou hij verstuurd zijn, maar nog niks binnen. ik heb al een pb gestuurd om te vragen om de track en trace, die is gelezn, maar geen reactie. Vanmiddag was de bezorger bij de buurtjes, toen ik hem zag heb ik gevraagd of er een pakketje miss bij een van de buren was afgegeven. Was niet het geval. zal ik maar weer een pb sturen? gisteren heb ik dat dus ook al gedaan. Of ben ik nu een piet ongeduld?
Een pakje binnen Nederland versturen duurt niet langer dan 2 dagen, je had je angelsound dus gisteren al moeten hebben en nu is het zaterdag, dus nee, je bent miz geen zeur als je nogmaals om de track&trace vraagt!
mamasan, tsja, ik denke r dan ietsj anders over ik vind je geen zeur, maar je hebt net zoveel geduld soms duurt hetw at langer, neem je je oor iets te versturen, en blijft het een dagje langer liggen, soms doet de post er ietsje langer over, soms duurt het langr voor de bank het daadwerkelijk overmaakt terwijl het al wel van je rekening is......ik zou nog even wachten, is het er maandag nog niet, stuur dan nog een mailtje
hallo dames! @kaatje.. ik weet hoe het is.. heb ook steeds meer ruzie met manlief.. hij is gestopt met roken.. en iik heb de hormonen.. en dan zeg ik tegen hem dat hij geen begrip heeft voor me....... erg he? heb vandaag bij de babydump een zwangerschaps doos afgehaald!
majkuh, het geld stond er al op,was ook de afspraak,verzenden zo gauw het er op staat. Dat het een dagje blijft liggen ok, maar zeg dan niet dat het verstuurd is Daarom vroeg ik ook om track en trace, dan kan ik zelf bj tnt kijken waar mijn pakje uithangt zonder iedere x te moeten vragen.
ahaa, dan heb ik niet goed gelezen, als ze zegt dat het verstuurd is hb je alle recht naar de track en trace te vragen, mij excuses. In dat geval zou ik nog eens mailen, en er nog eens om vragen , uitleggen dat je best iets langer wilt wachten, maar dat je het vervelend vind als je niets hoort.
oh mamasan wat vervelend allemaal! ik zou ook gewoon een berichtje sturen ... Hopelijk klopt het allemaal en is het ook daadwerkelijk verstuurd! Ik zelf ben altijd huiverig ervoor en betaal dan ook nooit voordat ik iets heb.... doe altijd onder rembours , wel duurder maar wel zekerheid! hopelijk komt het gewoon nog anders effe de bank bellen hoor... misschien kunnen ze het geld nog terug halen! of gegevens verstrekken wat bij het rekening nummer hoort