Nou weer een pb verstuurd... Op zich maakt het me niks uit als het een paar dagen later is, maar reageer dan ook op een pb. Al is het maar van joh ik zoek het ff voor je op, dan weet ik tenminste wat. Normaal koop ik ook alleen maar wat als ik het zelf kan afhalen, maar dacht hier op het forum geen problemen te krijgen. Ik wacht het nog ff af tot maandagavond en als ik dan nog niks hoor/heb ga ik over tot actie. @marooz, graag gedaan hoor, hier helpt de laxo goed gelukkig. Bij mij was het alweer een week geleden en had vanochtend echt kramp en het enige wat eruit wil is lucht. Ennuh nog een met een goede arts, we zijn met recht het mazzelkluppie dan op dat gebied. @zogelukkig Raar dat je vriendin geen folium mocht. Als je niet behandeld wordt voor B12 klopt dat wel ,maar zo gauw je spuit mag je weer folium slikken, het helpt zelfs om de opname van de injectie te bevorderen. @kaatje, fijn dat je weer wat opknapt! Het slechte slapen kennen we, ik wacht ook nog op de gouden tip Voor je bloeddruk helpt het ook om veel te drinken en verder rustig aandoen helaas. Ik ben trouwens ook flink prikkelbaar hoor, ook mijn man heeft het zwaar met mij. Zoonlief maakt het er niet makkelijker op, nu ik zwanger ben is hij het toppunt van een draak. Hopelijk is dit maar weer een fase, want zelfs de juf op de creche heeft al gemopperd over zijn gedrag
gedroogde abrikozen willen ook nog wel eens helpen. niet te veel in een keer maar een stuk of 3 dagelijks. te koop bij de lidl. ik heb nog steeds het zelfde probleem. eet nu dagelijks wat abrikozen en dat werkt prima. daarnaast zijn ze volgens mij ook nog rijk aan ijzer en vit c. succes en het proberen waard. gr laura
bananen, helpen bij diarre want dan stoppen ze het,helpen bij verstopping om het sneller eruit te laten komen, multifunctioneel fruitje!
Hoi, voor de lastige ontlasting: heel veel vezels eten. je kunt bijvoorbeeld tarwezemelen door je yoghurt doen, of iets vergelijkbaars. lijnzaad is nog beter, zit ook foliumzuur in supergoed voor jou en je baby! bij de natuurwinkel hebben ze vanalles. je hebt ook van die drankjes. abrikozen moet je een beetje mee oppassen, bevatten veel vezels maar zit ook vrij veel ijzer in en dat werkt weer verstoppend. Dus inderdaad met mate. sinaasappelsap (met vruchtvlees!) is ook goed
Je hebt gelijk. Ik had haar gisterenavond aan de lijn en toen zij alleen nog maar het tekort had en niet spoot, mocht ze geen B11. Zij had een heel vervelende ha die niet wou spuiten, zij is naar een ander gegaan. Lijkt me toch wel belangrijk dat je je B12 binnenkrijgt, helemaal als je zwanger bent. Wat zijn sommige ha-en toch vreemd.
goedemorgen dames.. raar he.. de klok achteruit! denk je dat je lang geslapen hebt! hahaha ik ga vanavond lekker zwemmen in een thermea bad.. mag dat trouwens? nou wel he?
Ik heb al jaren PDS en weet dus wat verstopping is, of eigenlijk was, want ik heb al tijden geen last. Er zijn een paar dingen die helpen: *vezels *vocht *voldoende lichaamsbeweging. Vezelrijke producten zijn alle grove graansoorten, neem dus volkorenbrood, volkorenpasta, zilvervliesrijst etc. Pruimen, rozijnen en citrusvruchten werken ook bevordelijk. Iedere ochtend beginnen met 1 versgeperste sinaasappel en 1 citroen doet wonderen, je kan ook een glas lauw(warm) water met citroen drinken (desnoods met een lepel honing). Pruimen, rozijnen en noten werken ook goed. Plak ontbijtkoek bij de koffie. Ontlasting ontrekt vocht aan de darmen. Drink daarom 1,5 a 2 liter water per dag als je verstopping hebt, dat lijkt veel, maar je bent er zo. Je kan ook vruchtensiroop nemen van bijv. Roosvice, dat is al gezegd. Zitten ook vitamientjes in. En een beetje beweging helpt ook. Als je niet van die bank afkomt, komen de darmen ook niet in beweging. Je kan ook extra vezels toevoegen aan je yoghurt oid. (Zure melkproducten als yoghurt, karnemelk, kwark en biogarde zijn ook goed voor je darmflora). Psyliumvezels zijn ook goed, dat wordt bij de drogisterijen onder eigen merk verkocht als "darmreiniger". Ik heb ook baat bij probiotica. Dat zit in diverse yoghurtdrankjes als Yakult en Vifit, maar je hebt ze ook in pil-vorm. Middeltjes als lactulose maken je ontlasting alleen zachter, dat is misschien lekker als je al een paar dagen verstopping hebt of harde ontlasting, maar het verandert niks structureels aan je darmflora of darmwerking. Dus hopelijk hebben jullie wat aan de tips, succes ermee!
Mogguh, Ik moet me schamen, ben net wakker Heb wel heeeeeeeeerlijk geslapen. @daggie, lekkerrr thermaalbad, ik wil ook! Het bad mag gewoon volgens mij,je moet alleen uitkijken met de sauna. Dus veel plezier meid! @zogelukkig, het zijn niet alleen Ha's hoor, ook internisten,neurologen en gyn zijn zo erg, want het is MAAR een vitamientje. Maar dat vitamientje zorgt er wel voor dat ik zwanger blijf. Ach ja het zal helaas altijd wel een strijd blijven vrees ik.
goedenmorgen meiden nou vannacht een super kut nacht gehad. ben om de haverklap wakker geweest last van banden pijn. weten jullie misschien iets tegen de banden pijn? als ik tot rust kom zoals snachts of savonds op de bank word ik er gek van heb het sinds een week ongeveer! houd dit ook nog lang aan?
Hoi allemaal, Hier alles rustig en nog hetzelfde! Laura Heeeel veeel sterkte met wat komen gaat! Groetjes uit Brabant
meiden als mijn echo volgende week goed is moet ik afscheid van jullie nemen want dan ben ik waarschijnlijk korter zwanger en moet dan naar de juni mama's. even afwachten nog voor mij. ik moest 5 pagina's bijlezen weet niet meer waar ik op wou reageren. ik zag mooie echo's en een mooi wiegje!
Hallo lieve dames weer even een berichtje van mij. Onze echo was goed. Ik had de nacht heel slecht geslapen van de angst, maar een mooi bewegelijk kindje was te zien. De termijn is ook exact goed. Zelfs de niertjes waren te zien en de maag zat goed vol dus slikken weet hij/zij ook al. 2 armen 2 benen. Super weer. Voel me nu ook echt een stuk geruster. Onze kleine was er dit keer niet bij maar volgende keer gaat hij mee hoor Dinsdag de vk. (Voor het eerst) Wie weet hoe het zit met een sauna? En zit er verschil tussen traditionele of een infra rood. (We hebben er thuis 1 maar zit er niet meer in. Manlief wel uiteraard HAHA) Jeemig Mandy wat jammer. Maarja je bent wel zwanger iig, toch? Dan duurt het maar wat langer. Overigens had mijn buurvrouw ook zoiets raars. Ze wist niet hoe ver ze was. Eerste afspraak: 8 weken. 4 weken later: 16 weken.... Hmmmmmm....? Bizar he. Ze is dus ineens veel verder. (Eerst dus achteruit gezet toen weer vooruit. Hoe dat zit? Ik snap het niet) Ze is buitenlandse dus we zitten met een taalbariere Ik denk dat de eerste afspraak geen echo was, maar een 'voel' bepaling. NEway het geheim hier is er helemaal van af. HIHI ook weer leuk. Eerste felicitatiekaartje is ook alweer binnen. Nou dag dag. Sorry voor mijn ego stukkie....
Fijn dat er weer goede echo's waren! MandyL: ik hoop dta je in ieder geval gwoon zwanger bent al is ht wel jammer dat je dit topic moet verlaten. Vandaag verjaardag van Demi alvast gevierd (gisteren ook, maar niet te druk hoor, ze is nog zo klein). Schoonmoeder is net met haar vriend geweest..pfff..ze gaat weer lastig lopen doen..schoonmoeder is heel erg goed in doordrammen en dingen honderd keer vragen ook al zeg je dat het niet nodig is (was bijv ook zo met ons trouwen, ik wilde alleen met mijn moeder gaan, had ik al vaak gezegd, maar keer op keer bleef mevrouw vragen dat hetniet heel gezellig was als zij ook meeging, dat zou mijn moedr vast heel leuk vinden etcetc....niet dus, ze is dus uiteraard ook niet mee gegaan, echt geen behoefte aan!) Nu ook weer, ze komt as dinsdag en vrijdag helpen (heeft mn man zo afgsprken helaas wat van mij hoeft dat echt niet!) e verwacht dus dat ze de hele tijd met Demi kan spelen enzo...ik zei dus al zo: oh, hoeft maar een paar uurtjes hoor, ik ben ook gewoon beneden. Zegt zij: maar je moet zorgen dta je alles ingepakt hebt dus als ik jou was zou ik maar doorwerken en mij op Demi laten passen! Uhh,,niet dus! Ik maak dat zelf wel uit zeg! (dta dacht ik dus). Ik ga vanaf morgen s avonds poetsen van 17-19.30uur, wel licht poetswerk want het is daar al heel schoon en netjes. Zegt ze meteenh, dat is vervelend voor Twan, dan kom ik wel hierheen dan kan Twan naar het nieuwe huis toe om daar te werken want ja, dat moet wel gebeuren he! Anders moet hij hier gaan zitten wachten, dan kom ik wel gewoon hier bij Demi en kan Twan weg..(weer dacht ik: dus niet! Jij blijft niet alleen met Demi! Zij is trouwens de enige persoon die ik niet op Demi op willen laten passen, Twan zijn zus en diens vriendin zijn oke en uiteraard zijn mijn moeder en zusjes ook oke!). Echt niet leuk dus! k zei dus dat het niet nodig was, en zij daarna naar Twan: ik kom deze donderdag wel na het uitstapje van mn werk op Demi passen, als Sylvia is werken dan kun jij ook gewoon weg...nouja zeg, stom achterlijk mens dat het is! PLus...dat ze ook nog eens meteen over morgen begon: als Sylvia toch gaat werken, kom dan naar mij toe met Demi! (ik dacht meteen..nee..akelig rotmens..ze doet altijd zo overdreven en denkt dat z enog 18 is..ze voelt zichzelf heel wat maar ziet er niet uit!) Demi stinkt helemaal naar die parfum van haar, wordt er gewoon misselijk van. Maar dus oer morgen, ik was Demi naar bed brengen en zij gingen weg..hoor ik schoonmoeder nog zo tegen m man (Twan)zeggen: dan neem eten mee voor Demi, dan ga ik dat geven! Pff..stom wicht! Ik geef Demi rond 16.30uur al eten...heeft zij ff pech! Sorry voor mn geklaag maar ebn echt wel boos...ik zie er nu helemaal tegenop om dta werk zo te gaan doen. ben echt bang da schoonmoeder iedere avond voor de stoep staat..ze weet dat het druk is met het nieuwe huis en dta ze dan Twan gat overhalen om daar heen te gaan zdat zij kan oppassen...dat wil ik dus echt niet hebben! Bah... oja, ok heeft ze al honderd keer gezegd dat we maar in haar huis moeten gaan wonen tijdelijk totdta et huis helemaal af is...nou, dat willen we dus niet! We zorgen dat de bovenverdieping klaar is (vloeren erin en muren gestuct en geverfd, wordt aankomende week al aan begonnen) zodat we netjes en schoon boven kunnen slapen etc, en overdag kunen we dan naar het huis van goede vriend toe die dan 2,5 week op vakantie is. Wordt ze vandaag bijna boos, dat ze zich afvraagd waarom we niet in haar huis gaan ziten! Zij gaa dan wel bij haar vriend wonen maar zal dus wel iedere dag nog veel in haar huis komen...e daar heb ik helemaal geen zin in! (want dan gaat z eook zo beginnen van: zo, nu kun jij even boodschappen doenfzo, dan pas ik op..... BLeeeeh, heb hetff helemaal gehad et dat mens! Twan ziet dat helaas niet dat ze zo doordramt! Maar merkte wel aan mijn zusje die hierook zat dat zij het wel zag dta schoonmoeder zo zeurde en dramde etc.. Ik heb ff mijn hart gelucht..heerlijk! Sorry, natuurlijk mogen jullie dit overslaan maar is ff fijn om het van me af te schrijven! Liefs Syl
Wat een frustraties allemaal over schoonmoeders zeg! Ik las het ook al in twee andere topics. Je bent toch volwassen en hebt zelf een gezin, dus lekker negeren en langs je heen laten gaan. Misschien een goed gesprek een idee? En weet je zeker dat ze niet meeleest? Je maakt jezelf en je gezin met naam en toenaam bekend en hoe je haar noemt: ""stom achterlijk wijf", "stom wicht", "akelig rotwijf"... Ik snap ook niet dat als jij zo'n bloedhekel hebt aan je schoonmoeder, je geen duidelijke afspraken daarover kan maken met je man. Hij nodigt haar dus tegen jouw zin uit om op te passen? Nou, mijn man staat op 1 lijn met mij en zou het ook overleggen! Misschien dat je dus ook een beetje boos kunt zijn op je man, die heeft haar per slot van rekening uitgenodigd! Bedenk wel dat ze het goed bedoelt om op te passen en dat jullie welkom zijn in haar huis! Ik lees weinig wat ze echt verkeerd doet, heeft ze je besodemieterd en bedrogen? Ik vind hoe jij over haar spreekt getuigen van weinig respect!
Zogelukkig: ik vind niet echt dat je leuke opmerkingen maakt, dit valt me al vaker op...jij weet er toch niks van? Sorry dat ik het zo zeg, maar dit is nog maar een kleine greep en je ziet al wat voor groot stuk dit is.... Natuurlijk zeg ik het allemaal toch gewoon, dat heb je toch gelezen?! En nee, als ik mijn man echt duidelijk maak dat ze niet hoeft op te passen gebeurt dit echt niet hoor, en ook hierover: hoe kun je nou zoiets zeggen?!Mijn man heeft juist heel veel respect voor me en doet juist ontzettend veel voor ons en voor anderen ook trouwens. En respect..daar weet jij geloof ik niks van af als ik jou zo lees..sorry, maar vind echt je reactie helemaal nergens op slaan, zoals ik dus al vaker heb gezien bij jou.. Ik heb weinig zin om nog op jou te reageren.. Ik vind dat je echt een discussie/ruzie zoeker op forums bent... Enne, ik had het getypt om mijn hart te luchten, ja, prima als je dan zo'n reactie geeft maar om mij dan te zien als respectloos en dsat je niet snapt dat ik zo;n hekel aan haar heb..ik hief toch niet alles hier neer te typen? Einde bericht van mij, nromaal reageer ik niet zo, komt ook door de hormonen maar vooral de manier waarop jij altijd je berichtjes schrijft
Ik vind het trouwens niet echt gezellig om allemaal zo te reageren, een forum hoort gezellig te zijn. Dus andere meiden: niet naar jullie bedoeld uiteraard!
@sylvia wat erg zeg meid dat je zon contact heb met je schoonmoeder! maar ik kan me wel in je verplaatsen ik heb dit alleen met mijn eigen moeder en dus ook geen contact meer met haar.maar met mijn schoonmoeder daarin tegen een betere band dan mijn eigen moeder! owja niet alles komt door de hormonen he! ze zal altijd zo wel zijn geweest @zogelukkig ik denk dat je als je zo wilt reageren op een forum maar beter weg kan blijven want zoals sylvia al zegt jij stuurt alleen maar van zulke rare berichten!de bedoeling van een forum is gezellig met elkaar babbelen en je leuke en minder leuke ervaringen met elkaar te delen maar blijkbaar kan jij er niet tegen als iemand een minder leuke ervaring heeft! of is jouw leven zo perfect?