ik heb even meegelezen over de angel sounds denk niet eens dat ik er eentje wil ik ga denk ik veel te snel stressen! dus ik ga dat lekker voorkomen door gewoon niet te kunnen luisteren ik moest nogal wat bijlezen! Ik ben nu op het werk dus kan niet op alles reageren, wilde alleen even wat van me laten horen ik zal morgen eens even zien of er nog meer is waar ik op kan reageren Vind wel idd dat je gewoon je hart moet kunnen luchten hier, al is het alleen maar om de hormoontjes (geweldig die benaming : Horrormoontjes). @Syl, ik ken het gevoel, van die over behulpzame schoonmoeders. Toen wij een aantal jaar terug gingen verhuizen wilde ze perse helpen met uitpakken, ja daaag, dat is prive, daar hoefde ik ahar niet bij, dit weken van te voren al meerdere keren aangegeven. Ook mijn man heeft dit met haar besproken. Op de dag zelf, alle meubels waren over, nou zegt ze, dan gaan we nu alles maar uitpakken he, waarop ik zei, weet je wat? wij redden ons wel, gaan jullie maar lekker naar huis en bedankt voor alle hulp. Ze zijn wel weg gegaan, maar ze was beslist niet blij! Stukje ego: Ik voel me de hele dag al super belabberd, ik weet niet wat het is, heb steeds het gevoel dat ik over moet geven. Maar gelukkig niet gedaan, ben ook eigenlijk niet misselijk ofzo. Ben ontzettend gedemotiveerd. Ook kijk ik wat op tegen morgen. Dan moet ik naar de vk. Mijn onderrug en heupen zijn erg pijnlijk, als ik een kwartiertje loop is het al mis, ik heb net mijn bed hier opgemaakt (slaapdienst) en zelfs dat deed me pijn. Mijn man is gelukkig erg lief en begripvol, hoewel ik mezelf soms een enorme kenau vind! Ik heb vandaaag dus ook niks gedaan (Tot ik moest werken dan). Nou ik moet weer verder hier! Ik laat morgen wel horen hoe mijn bezoek bij de vk is geweest
@mamasan, zie nu bij terugkomst jou berichtje pas, we hadden blijkbaar tegelijk gepost. Lijkt me dat dat niet prettig voelt nee, als je moeder zo weinig belangstelling toont gelukkig dan dat je het bij je schoonmoeder wel kunt vinden! Gelukkig zijn schoonmoeders niet altijd slecht haha (de mijne kan ook best wel lief zijn hoor ) Oh en nog even over de sauna's, is idd alleen infrarood sauna niet, en de eerste drie maanden sowieso niet ik ga over een maandje of wat eindelijk weer lekker even naar de sauna ik ontstress er altijd zo lekker (helaas kan mijn vriendin niet eerder dan half december )
Even ego berichtje... Ben net bij huisarts geweest. Voor het eerst hartje gehoord en verder was het goed. Was 4 kilo afgevallen vergeleken met vorige keer, maar ik kan het hebben. Bloeddruk was goed. Ja verder stelde het weinig voor. Vinden jullie het ook zo langzaam gaan. Ben nu "pas" 13 weken. Iedere zwangere zegt van geniet ervan het is zo voorbij, maar ik heb zoiets van wat duurt het laaaang. (misschien kom ik hier over een paar weken op terug) Ervaring van anderen zwangeren?
Nou Rian ik vind het eigenlijk ook wel heel erg lang duren hoor.. maar misschien komt dat omdat ik nog maar in de tiende week zit en pas over 3 weken weer voor een echo mag..
Ach, ik vind mezelf een beleefd mens, dat kan ik van jou niet zeggen hoe jij op een publiekelijk forum je schoonmoeder schoffeert! Dan hebben we het hier over respect in dit topic, maar noem jij dit respectvol naar je schoonmoeder toe? Het is wel de moeder van je man. Hoe zou je het vinden als hij jouw moeder zo op een forum zat uit te kafferen? Oke, misschien is respect een groot woord en hoef je niet perse respecctvol te zijn naar je schoonmoeder toe, maar dit is gewoon onbeschoft. En dan kan je mauwen over mij, maar ik gebruik zulke taal niet! Je kan ook open en eerlijk zijn op een fatsoenlijke manier! Bovendien: jij zet het hier toch neer? Mag ik dan niet reageren? Ik hou het nog netjes, want ik vind het echt vreselijk hoe jij die vrouw uitscheldt! Maar kennelijk wil je alleen maar horen hoe zielig je bent! Nou, echt niet!
Ik "stuur alleen maar van zulke rare berichten"? Omdat ik reageer op iemand die op niet misverstane manier haar schoonmoeder uitscheldt? Of heb je het over andere berichten? Name it, zou ik zeggen! Ik ben trouwens tegen jou altijd vriendelijk geweest, maar goed.
Hoi Meiden Ik heb niet alles bijgelezen (sorry) maar heb begrepen dat het veel over schoonmoeders ging. Gelukkig heb ik een hele lieve . Nee maar ik begrijp wat je bedoelt Syl Meid ik zou zeggen lucht lekker je hart hier en heb er maar poepie aan wat andere zeggen.. Was wel even schrikken zeker dat je het hartje niet kon vinden. Gelukkig waren het alleen maar de batterijen. En zwemt je beebje lekker rond in je buikje. Hoe staat het met de verhuizing? Mandy1, ik hoop echt voor je dat je echo goed is en dat je dan lekker met de juni mama's mee kan kletsen, (hier mag ook hoor) daar is het ook heel gezellig!
Hey allemaal, Even geen tijd gehad om te reageren maar ben wel trouw aan het meelezen Mandy, ik hoop ook dat je een mooie goede echo hebt! Over dat het lang duurt, dat vind ik ook al lijkt het soms weer wat sneller te gaan. Maar ik wil gewoon graag die 12 weken grens over. Misselijkheid wordt hier trouwens minder al heb ik gister wel veel overgegeven..... Over verstoppingen, daar heb ik ook veel last van maar bij mij helt het eten van kiwi's heel erg goed. Als ik er in de ochtend 2 eet kan ik bijna zeker vlak daarna door naar het toilet Ik weet dat ontbijtkoek ook helpt maar ik heb ook ergens gelezen dat de schadelijke effecten van kaneel op de zwangerschap onderzocht wordt. Kaneel zit in ontbijtkoek en speculaas etc. Daarom durf ik dat niet zoveel te eten. Nou dat was het weer ff. Groetjes
@Zogelukkig, ik vind het juist knap van syl dat ze dat hier neer zet, wat moet ze dan, alles opproppen! Zij denkt er zo over, laat haar hier in vrij, respecteer dat. Nee je hoeft het niet eens te zijn met wat ze schrijft, maar breng het dan iets anders dan dat je deed of reageer niet. En dan zal je wel zeggen, maar ik mag mijn mening toch geven, dat mag. Maar je weet wat van tevoren dat dat niet iedereen accepteerd en dat je dat dan ook van anderen te horen krijgt en de sfeer hier verpest. Dus zoals ook al anderen gezegd hebben mocht je alleen maar van dat soort kritiek hebben kan je beter hier weg blijven.
AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PBen want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt! DE MAMA'S VAN MEI 2009 28 april * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 1 mei * Sylvia ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV * Trude 2 mei * Amy25 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * Spiffy * lievebeesje ~ 5ste kindje ~ bv ~ * Klevkin ~ 1ste kindje ~ BV * Horselover 3 mei * shannah ~ 3de kindje ~ BV ~ TB * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV * Marloes22 ~ 2de kindje 4 mei * kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * Lynni ~ 2e kindje * Daggie1984 ~ 1ste kindje ~ PBV ~ FV * Hannahw ~ 1ste kindje ~ BV ~ TB * Miracle81 ~ 1ste kindje * Angelique83 ~ 1ste kindje * Brigitte 22 ~ 2de kindje * Sappie ~ 2de kindje 5 mei * webmiertje 6 mei * Malka ~ 1e kindje ~ TB ~ BV * Meimama ~ 3de kindje * Lana81 ~ 1ste kindje ~ BV * Kaatje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV 7 mei * Ylona25 * Marloes22 ~ 2de kindje 8 mei * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV 9 mei * Nano73 ~ 1ste kindje * Mushu ~ 1ste kindje ~ ? ~ BV * KimsKie97 ~ 1ste kindje 10 mei * Yinte ~ 3de kindje * Chantal87 ~ 2de kindje * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV * Sarahmei09 ~ 1ste kindje 11 mei * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Skye ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ, med ind ~ BV 12 mei * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV * Grummelke ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV 13 mei * Tinke ~ PZH ~ BV 14 mei * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV * Sannie306 * Ellen1982 * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ FV 15 mei * Dafje ~ 2de kindje * Iris77 ~ 1ste kindje * Ria32 ~ 1ste kindje ~ PZH * Nina30 ~ 1ste kindje * Gaby83 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV * Cyntje ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV 16 mei * Vrouw1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV * Zogelukkig * Mama nel, 2de kindje 17 mei * Dylan07 ~ 2de kindje (?) * Tji ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Lothlorien ~ 2de kindje * Evitaaa1983 ~ 1ste kindje * Atmon05 ~ 1ste kindje 18 mei * San * Mandy ~ 2de kindje ~ FV ~ PHZ 19 mei * Natassie ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Manon77 ~ TB ~ BV 20 mei * Karien ~ 1ste kindje * JoMi ~ 1ste kindje * mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH med ind ~ FV 21 mei * Benzoblij ~ 2de kindje * Lindsey1981 * Mamaspooky * Hester ~ 1ste kindje * DeboravB ~ 1ste kindje 22 mei * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV * Lapstra 23 mei * Aros ~ 2e kindje ~ TB ~ BV *Anci 24 mei * Bjentsje ~ 2e kindje * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB 25 mei * Jinky ~ 1ste kindje * Jinx ~ 2de kindje * Butterfly23 ~ 1ste kindje * Dancevalley * Laura28 26 mei * Whisper ~ 2de kindje ~ Bv ~ PHZ * Jannn ~ 1ste kindje * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV 28 mei * Tbell 29 mei * Roozje ~ 1ste kindje * Roosje75 ~ 1ste kindje 30 mei * Christie ~ 4de kindje * Dieseltje2 ~ 2e kindje ~ PZH ~ FV * joanita 31 mei * Evy77 ~ 1ste kindje 1juni * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 2juni * Mamasan ~ 2de kindje Afspraken * 27 oktober Bjentsje, 1ste echo Brigitte, echo, NT- Meting Mushu, Gyn + echo, 11:40 uur Klevik, afspraak vk Lapstra, 1ste echo Hester, 1ste echo Tinke, 1ste echo * 28 oktober Dolgelukkig, afspraak vk, 09:00 uur Tji, echo, 09:00 uur Evy77, afspraak gynea, 13:30 uur (2e echo) Kippie75, controle vk Rainbow78, intake vk * 29 oktober Marloes22, afspraak vk * 30 oktober Remmar, 2e controle vk (14,3wkn) * 31 oktober Manny, 2de echo vk Laura28, controle vk * 3 November Natassie, 12 weken echo en afspraak vk Whisper, afspraak intake Vk, 10.00 uur Vrouw1984, echo, 15.45 uur, 12 wkn Shannah, 2de afspraak Vk Houmar, termijn echo, 08:15 uur Majkuh, nekploometing, 11.45 uur * 4 November Daggie, afspraak vk Mamalieske, afspraak vk Joki, afspraak VK & 2e echo Jinky, afspraak vk Sim80, controle vk 9.30 uur Karien, 1ste echo * 5 November JoMi, afspraak vk 17.00 uur Mamalieske, combitest, * 6 November Manon77, afspraak vk Bianca24, afspraak gyn 8.30 uur * 7 November Manny, 2de afspraak vk 16.15 uur Manon77, 2de echo en nekplooimeting * 10 November Houmar, controle vk Lana81, controle vk, 9:00 uur Tbell, 1ste echo Stillewens, nekplooimeting * 11 November Rainbow78, 1ste echo Karien, afspraak VK Mamasan, gyn, 13:30 * 12 November Colin, termijnecho * 14 November Sarahmei09, 5de echo, 17.45 uur * 20 November Roosje75, afspraak Vk * 21 November Evy77, afspraak gyn, 14.45 uur * 24 November Vrouw1984, controle Vk * 26 November Mamalieske, afspraak gyn * 27 November Tinke, controle vk Er zijn op dit moment 96 mei Mama´s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie. Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973 PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling, FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding De aanpassingen zijn: geen aanpassingen Iemand gaf nog een idee om ook achter PHZ, medische indicatie te zetten of niet. Ik wil voorstellen mocht je toch een verandering hebben dan pas dat door te pben. En liever niet in een berichtje hier want ik lees niet altijd alles na hier Heb even de lijst naar voren gehaald, wat een veel echo's vandaag. Iedereen veel succes en plezier.
Wil toch effe iets kwijt! Aller eerst vind ik ook dat je je hart moet kunnen luchten! Denk dat iedereen dat vind... Ook zogelukkig! Ik begrijp beiden dames wel.... Sylvia lucht haar hart hier en ja als je dat doet komen er soms minder leuke woorden naar voren... Ik had er zelf voor gekozen om dat op een andere manier te doen en idd sommige woorden weg te laten. ik zal ook niet snel zulke woorden gebruiken maargoed gelukkig is iedereen anders ( wat ik al een keer eerder gezegt heb ergens ) Ik moest effe slikken van het bericht van sylvia over haar schoonmoeder omdat ik het zelf nooit zo zou neerzetten , niet met die woorden maar moest ook slikken van het berichtje van zogelukkig Maar waar ik vooral van moest slikken is de reacties daarna naar zogelukkig toe! Dames dat kon ook op een andere manier ( hoop niet dat ik dat nu vervelend neerzet want dat bedoel ik niet zo! Tenminste zogelukkig komt op mij over als iemand die recht voor zijn raap is en soms kan dat leiden tot een misverstand maar dat wil niet zeggen dat ze een ruzie zoeker is... En dan neem ik het niet voor haar op maar wil ik alleen even laten weten dat ik denk dat niemand hier het zo slecht en hatelijk bedoeld! En ik krege het idee dat het in 1 keer meerdere tegen 1 waren... Sorry dames zo kwam het over Ze zegt wat ze dacht na het bericht gelezen te hebben... ik dacht eerlijk gezegt ongeveer het zelfde alleen had ik het misschien iets anders neer gezet Komt omdat ik overal teveel over nadenk waarschijnlijk. Iedereen is anders en dat blijkt maar weer eens zo he Maar goed ook toch ? Laten we niet mekaar of met mekaar samenspannen maar het gewoon leuk houden... En er moet gezegt worden wat je wil zeggen en je moet je hart kunnen luchten maar houd er wel rekening mee dat je reacties kan krijgen leuke of minder leuke... Het blijft een forum! En op een forum is het soms moeilijk de juiste woorden te gebruiken waardoor er snel misverstanden kunnen komen... kus voor jullie allemaal.... zo haha toch nog mijn verhaal gedaan! En dit is ook het eerste en laatste wat ik hierover zeg
ik vind het nu ook langzaam gaan hoor! mijn ervaring met de vorige zwangerschap is dat het vanaf de 25ste week pas sneller ging naar mijn gevoel! Dus dat duurd nog effe haha
Hey meiden, Een tijdje niet geweest. Beetje boel druk de laatste tijd... Alle vrienden en familie langs om het fantastische nieuws te vertellen. Wel allemaal leuke dingen, maar dus wel druk. De laatste week ook vreselijk moe... Begin ook behoorlijk te groeien. Kan mijn eigen broeken al niet meer aan. Lekker shoppen dus woensdag! De stad leegkopen! Heel vervelend... Heb ook al veel kleertjes en knuffels gekregen. Echt superlief! Kan niet wachten tot het mei is... Duurt idd erg lang. Maar goed. Van de zwangerschap zelf moet je ook genieten. Hopelijk binnenkort minder moe en minder misselijk. Dan kan het genieten beginnen! Hoe is het verder met iedereen? (muv schoonmoeders... jammer dat er zo'n discussie ontstaan is...) x Manon
Ik begrijp dus dat mensen mij onvriendelijk vinden. Puur omdat ik het weleens niet eens ben met anderen? Omdat ik altijd bereid ben met duidelijke, medische tips en links aan te komen? Wordt kennelijk niet gewaardeerd! En je kan van mij zeggen wat je wilt, ik hou het altijd netjes. En ik heb altijd een felicitatie klaar als iemand bijv. een goede uitslag heeft gehad en ik heb altijd een oprecht woord van medeleven als iemand een miskraam heeft gehad. Dat wordt kennelijk niet gezien. En wie was het ook weer die over respect begon in dit topic? Op woensdag 22 okt. schreef ik: Maar ik ben nu veroordeeld tot de pik-kip. Het is kennelijk zo dat je alleen vriendelijk wordt gevonden als je meeklaagt met de ego-berichtjes van anderen. Nou, ik zit niet op een forum om aardig gevonden te worden of om vrienden te maken. Ik heb zeker geen perfect leven, wat iemand mij vroeg, maar wel een real life waar ik uiterst tevreden mee ben. Ik vond het hier best gezellig en ik vind het leuk om tips te geven en te lezen hoe anderen het doen. Maar deze pik-kip kiest eieren voor haar geld. Ik wens jullie het beste!
Vind dit erg jammer zogelukkig! hopelijk ga je er nog anders over denken want van mij hoef je helemaal niet weg!
OK, EGO bericht voor wie het wil geloven...... Ik heb mijn kindje gevoeld.....begrijp dat sommigen nu denken tuuuuurlijk, maar dit is al mijn 3e zwangerschap en door mijn yoga en meditatie ed heb ik best wel goed contact met mijn lijf (al zeg ik het zelf, dus denk dat het daardoor komt ) Enfin, Lisa voelde ik met 16 weken, Noa met 12 en deze dus nu ook al.......heeeeeel lichtjes hoor, moet me erg concentreren en even in mijn buik prikken haha, maar heel zachtjes binnenin voel ik dan iets ''vlinderen'' vind het zelf wel cool
ben trouwens morgen 12 weken, die banner klopt steeds net en ik ga em niet meer wijzigen, word er een beetje moe van
Dank je Marloes22. Ik ben zeker geen ruziezoeker! Ik vind mezelf heel vriendelijk en geinteresseerd naar anderen toe, maar ja, ik heb wel een eigen mening en blijf daar ook stellig bij als ik die kan onderbouwen! Duidelijke taal spreken is wat anders dan expres de boel verzieken, zo steek ik toch echt niet in elkaar. Het is jammer dat je elkaar niet kan zien en horen, dan zou eea misschien anders geinterpreteerd worden. Ik ben ook niet van de SMS-, chat- en smilie-generatie! Maar 't is goed zo. Misschien ben ik wel wat te oud of serieus voor dit soort dingen.