Ik lees al een tijdje mee en wil toch het volgende zeggen. Ik vind ook dat er soms op anderen (o.a. schoonmoeders) gereageerd op een manier die ik niet ken en met woorden die ik nooit gebruik. Wij gaan hier heel anders met elkaar om en natuurlijk stuit je soms op vervelende dingetjes, maar wij bespreken dat meestal of tonen gewoon veel geduld. Desalniettemin is ons leven (van mij en mijn familie e.d.) niet een weerspiegeling van hoe iedereen zou moeten leven. Ik snap zogelukkig heel erg goed dat ze het een beetje 'to much' vind. Maar aan de andere kant is haar reactie wel erg fel. Als we het niet met elkaar eens zijn, dan kunnen we de minder leuke reacties van anderen toch gewoon negeren? Er is geen reden om syl of zogelukkig af te vallen. Je persoonlijke mening geven mag altijd, maar doe het op een manier dat het niet zo fel overkomt, of doe het simpelweg niet. We kunnen niet afgaan op een paar getypte zinnen op dit forum en dan oordelen over het hele verhaal wat er misschien nog achter zit. Het is de keuze van syl om dit te doen en alles wat daar uit voortvloeit is toch aan haar? Het is haar goed recht om te zeggen wat ze wil en als je er niet naar wilt luisteren dan negeer je het gewoon. Maar het is ook niet leuk om zo in te hakken op zogelukkig, want naar mijn idee verpest ze de sfeer helemaal niet hier op dit forum. Misschien komt ze ietwat fel over af en toe, maar je kunt haar er toch ook over informeren. In eerdere reacties op haar kon dat ook gewoon, maar nu een iemand uithaalt, loopt de rest er ook achteraan. Laat elkaar gewoon in elkaars waarde. Kritiek geven mag, maar doe het op een volwassen manier. Sorry, ik hoop niet dat ik vervelend overkom, maar ik vind het zo jammer dat gedoe om niets. (probeerde het ook te negeren, maar gaat wel erg ver door) Hopelijk kunnen we het nu weer leuk hebben. Groetjes
gaat effe lekker boodschapjes doen ... Heb zo'n zin om monchou taart te gaan maken haha en effe wat boodschappen voor vannavond! Denk dat het lasagna wordt *smul smul*
hoi marloes, ik denk soms ook dat ik wat voel, maar heel moeilijk of het echt zo is, inderdaad een beetje vlindertjes... het lijkt me wel cool als ik het straks voel. ik ben nu vooral veel met mijn zoontje bezig, ik viste tot mijn schande net de echofoto uit mijn agenda, hele weekend niet naar gekeken. de vorige keer stond hij meteen op de schoorsteenmantel. soms voel ik me daar wel schuldig over... zogelukkig, van mij hoef je echt niet weg hoor. zoals ik eerder zei, je mening geven is prima, je hebt vaak goede tips en zinnige dingen gezegd, ik denk dat het vooral je toon is die mensen stoort. ik ben zelf ook iemand die snel met z'n mening klaarstaat, en heb door schade en schande geleerd dat mensen dat best acceptabel vinden als je het maar vriendelijk brengt. en het gaat je er neem ik aan om om een boodschap over te brengen juist? een beetje aanpassen kan toch dan geen kwaad? en mensen soms gewoon laten als ze iets zeggen/ doen waar je het niets mee eens bent. dit geldt trouwens niet alleen voor jou, voor alle duidelijkheid, maar voor ons allemaal. dan kunnen we het weer gezellig hebben met elkaar, zo als het hoort!
O ja, kaneel is geen probleem in kleine hoeveelheden. Dus niet 'therapeutisch' gebruiken, of tien koppen kaneelthee drinken per dag, maar op de normale manier via voedsel is geen probleem. ontbijtkoek, en straks natuurlijk pepernoten zijn dus geen probleem!
Ik begrijp werkelijk waar niet wat de toon is die mensen stoort. Mijn eerste reactie op Sylvia gisteren, dat is een eerlijke, maar correcte reactie. Fel wellicht, maar ik wou ook wel een statement maken. Het ging mij om het schelden waar ik behoorlijk van schrok! Maar daar valt niemand over. En eerlijkheid wordt hier niet altijd gewaardeerd, heb ik het idee. Mensen op een forum willen vaak aardig gevonden worden door mensen die ze helemaal niet kennen! Wat er vervolgens gebeurt is dat mensen elkaar naar de mond gaan praten, maar daar pas ik voor! Als iemand hier in geuren en kleuren een verhaal typt, dan heb ik het recht daarop te reageren en dat kan je ook verwachten. En ik ben niet zo van: "Poediepoediepoedie, lucht je hart maar lekker meid". Geen probleem als mensen hun hart luchten, maar kennelijk is het niemand opgevallen dat ze haar schoonmoeder werkelijk waar verrot scheldt! Daar schrik ik van, is dat normaal? "Stom achterlijk wijf", "stom wicht", "akelig rotwijf" dat vind ik pas fel, onvriendelijk, maar vooral onbehoorlijk en ongepast op een forum. Misschien verzieken dat soort woorden voor mij wel de gezellige sfeer. Als je werkelijk zo'n probleem hebt met je schoonmoeder, wees dan volwassen en pleur het niet op een openbaar forum, maar ga met haar praten! De naam van de schoonmoeder wordt nog net niet genoemd, maar wel dat ze de moeder is van Twan, de schoonmoeder van Sylvia (die van de foto) en de oma van Demi, dus herkenbaar is ze wel gemaakt. Zo ga je toch ook niet om met mensen in reallife? Of zou er ook zo gescholden worden waar de kinderen bij zijn? Zou kunnen hoor, ik ben nogal oldfashioned, uit de sixties he: PIECE man! Denk er maar eens over na, over wat normaal is en wat niet. Maar jullie mogen mij de zwarte piet toedelen hoor, ik kan het hebben, maar om in plaats van te wijzen zou heel even naar binnen kijken voor sommigen geen overbodige luxe zijn! Een betere wereld begint bij jezelf, dat is het laatste wat ik wil zeggen! Oh ja; de mensen die me een lief pb-tje hebben gestuurd; bedankt!
Als jullie het niet erg vinden reageer ik niet op de de overdreven discussie..doel hier op zogelukkig. Ik kom hier echt voor mijn gezelligheid, tips, tips geven etc etc, ik heb het hier goed naar mijn zin. Zonde als dat verpest moet worden door iets wat mijn mening is. Ik typte in dat bericht ook dat ik even mijn hart moet luchten en dan gebruik je soms die woorden...Verder had ik ook gezegd dat kritiek gven natuurlijk prima is, maar wel op een normale manier..verder speelt er nog veel meer mee...mijn schoonmoeder en ik zijn gewoon aardig tegen elkaar hoor, maar mijn man en ik hebben ons leven en zij hoeft niet te bepalen wat er gebeurt want dat doet ze nu namelijk, nouja, dat wil ze maar dat laat ik niet gebeuren. Ik vind dat ik veder geen voorbeelden van schoonmoeder naar voren hoef te halen. Verder zogelukkig: geen commentaar, sorry, vind dat dit een leuk topic moet blijven, wil het graag leuk houden. IK ga straks bijlezen, maar eerst ff wat eten en drinken, en even rusten Tot straks! p.s ik lees wle dat Majkuh geloof ik de kleine al gevoeld heeft, super he! Ik moet je zeggen....dat ik ook zeker weet dat ik de kleine al voel! Ook al wat langer dan vandaag..wel heel zacht natuurlijk, soort van plopjes/tikjes..maar wel fijn om dta alvast te voelen he! Lekker van genieten! OP de rest reageer ik later, maar dus niet meer over de discussie omdat ik van de gezelligheid ben en niet van het doorgaan over zoiets
zogelukkig: als jij mensen die jou soms pijn doen en veel meer dingen achter je rug om etc etc..(zoals gezegd: ik voel me niet verplicht verder heel vervelende situaties van schoonmoeder naar voren te halen) kan jij daar gewoon zo mee omgaan van: nou oke, niks aan de hand? JIj weet helemaal niet wat er verder speelt, nu echt einde discussie want ik vind dit helemaal niet zo leuk en gezellig... wil graag leuk blijven kletsen hier..was dat ook van plan maar aangezien jijj door blijft gaan weet ik niet of ik dta nog wel zo gezellig vind...en natuurlijk mag je zeggen wat je niet zint, maar niet op zo'n discussie opwakkerende manier etc
Hallo allemaal, Pfoe.. ik had even wat stukjes om bij te lezen.. Tuurlijk mag jij je hart luchten Sylvia, dat is toch heerlijk. Ik vind jouw stukje helemaal niet zo heftig, je bent gewoon boos en dan gebruik je wel eens wat minder mooie woorden. Ik vind niet dat je hierover op je vingers getikt hoeft te worden (zo komt de reactie van zogelukkig op mij over). En zogelukkig: je bent zeker beleefd en respectvol, maar dat wil niet zeggen dat bepaalde berichten niet verkeerd kunnen vallen. En soms is het dan beter om óf even te wachten met reageren, óf het via een PB te doen, óf om je woorden/tekst wat vriendelijker te formuleren. Ik lees dat jij niet begrijpt dat mensen zich kunnen storen aan de toon in jouw berichten. Toch is het zo gezien de reacties, je raad anderen aan om even naar binnen te kijken, zelf ook doen hoor! Ik ben trouwens ook bekend met grote problemen met schoonloeder. Tussen mijn man en mij heeft het jaren gekost om op één lijn te komen, het is en blijft toch zijn moeder (ondanks alles wat ze ons heeft aangedaan en bij ons is dat echt heftig). Uiteindelijk heeft het ertoe geleid dat zowel hij als ik schoonloeder niet ziet. Schoonvader en de rest van de fam zien we wel, maar alleen bij ons thuis. Gelukkig heb ik een hele lieve moeder, maar leuk is anders. Maar zo te lezen ben ik niet de enige met "problemen" met moeder/schoonmoeder. Mamasan en vrouw1984 voor jullie ook geen leuke situatie. Mamasan: heb je nog wat gehoord over de angelsound? Majkuh: whoeii! gaaf dat je denkt dat je het kindje al voelt. Ik voel het de laatste dagen ook wel eens kriebelen.. denl ook wel eens "zou dat de baby zijn?". Onze dochter voelde ik met 15 weken..
Ik ben er vandaag ook mee begonnen om meer mee te lezen, moet nog heel wat lezen voordat ik ga reageren. Durf het nu aan. Ben morgen 13 weken zwanger! Dit is mijn 3e kindje (6e zwangerschap) Ben nog wel heel erg onzeker of het allemaal wel goed gaat, maar we hebben er goede hoop in. Ik heb van de week ook een angelsound gekocht, ideaal, als ik wat onzeker ben kan ik naar het hartje luisteren. De kleine laat zich steeds gemakkelijk vinden, gelukkig!
Niemand hoeft van mij ook echt niet schijnheilig te gaan doen en overal ja en amen op te zeggen. En het zal idd soms door anderen verkeerd begrepen worden wat je schrijft/ bedoeld. Dus daar ga ik wel in je mee. Maar soms vragen mensen niet om je mening maar om een luistererd oor. Dus ik ben wel voor dat iemand echt helemaal zijn hart mag luchten hier, maakt niet uit waarover. Ik denk dat daarom dat sommige mensen wat fel op je reageerde, omdat iemand een heel persoonlijk verhaal neerschrijft en jouw reactie daarop echt wat te fel was. Ik neem terug dat je hier beter niet meer kan schrijven, want daar ben je natuurlijk helemaal vrij in.
nou sylvia voor jou is het klaar en voor zogelukkig is het ook klaar! dus discussie voorbij of je het nou eens bent of niet! In precipe zeggen jullie beiden hetzelfde alleen Sylvia is fel met woorden over haar schoonmoeder wat zogelukkig zo nooit zou doen! En zogelukkig is heel direct met haar reactie daarop wat sylvia zo nooit zou doen en vervelend vind! Tuurlijk heeft iedereen wel eens ruzie met iemand of een rot gevoel over wat iemand doet ... De 1 gooit dat wel op een forum en de ander niet... De 1 gebruikt in zijn woede en om zijn hart te luchten bepaalde woorden en de ander niet! Dat is nu wel duidelijk! Zogelukkig zal ook heus wel eens zoiets zeggen of denken maar het niet op een forum gooien en sylvia wel... Dat is jullie verschil! Vind eigenlijk dat er niks aan de hand is! Vind het ook rot als iemand hierom weg zou gaan want dat is nergens voor nodig! wil wel effe zeggen dat ik absoluut niet vind dat sylvia door zogelukkig op haar vingers getikt wordt ... Ze plaatst een bericht wat haar goed recht is want je mag plaatsen wat je wil en je hart luchten. En ja dan kan je leuke en minder leuke reacties daarop ontvangen. sommige snappen heel goed dat sylvia dat zo typt en sommige niet! ik snap bijvoorbeeld goed dat ze zo dacht over haar schoonmoeder op dat moment maar zou het zelf nooit zo ergens neerzetten maar lekker voor me eigen houden en men hart luchten bij manlief of een vriendin! Maarja daar is iedereen anders in Maar er zijn er ook verschillende hier die het zelfde denken als zogelukkig! Verschil is alleen dat die het dachten en zogelukkig schreef het... Nou ja moet kunnen ... Niet iedereen is het met mekaar eens en meningen geven mag dus zo ook zogelukkig! Zie eerlijk gezegt het kwaad er totaal niet in Nou ik heb alles in huis om straks heerlijk monchou taart te gaan maken! Mhhhhh vannavodn lekker smullen dus Ohh eigenlijk helemaal niet goed maarja...
Het is echt niet meer leuk die discussie Iemand met wijsheid weet wanneer te spreken en wanneer te zwijgen
Jeeeeeeeeeeeeeeetje! Mijn hemel wat een gedoe..... ok ik vind het heel knap syl dat je niet meer wil reageren, mijn hormonen gieren door mijn keel! Als iedereen even alle pagina's terug willen lezen vanaf het moment dat ze hier voor het eerst posten, dan zullen ze lezen dat er hier heel veel meiden zijn die meer verteld hebben, ook syl over haar familierelatie.. Een heleboel meiden schrijven hier al bijna 10 weken! En weten dus heel wat van elkaar, als er dan op een super heftige manier gereageerd wordt op een persoonlijk verhaal, en er dus meiden zijn die het voor syl opnemen (onder wie ikzelf) dan vind ik dat meer dan terecht.... Ik zie een boel van jullie als vriendinnen, zeker na de tijd die we hier al doorbrengen. En voor vriendinnen kom je op...tenminste ik wel. De toon zogelukkig, is er 1 die in meerdere berichten van jou te voelen is, het feit dat er meerdere mensen zijn die dat zo zien, moet voor jezelf wel een teken zijn dat er een kern van waarheid in zit, doe er wat mee meid... ik hoop dat je het allemaal niet zo ongelukkig bedoeld, en dat je idd een aardig persoon bent. de meiden die de boel proberen te sussen, dit snap ik heel goed, maar ik vind dat er zeker voor elkaar opgekomen mag worden, en dat als er iets geschreven wordt hier op gereageerd mag worden. misschien beter om het zo te laten, en verder te gaan. Syl is er duidelijk klaar mee, en ik zal proberen een voorbeeld aan haar te nemen maaike! wat cool dat je je kleine al voelt! ik doe altijd heel erg mijn best hahah maar voel echt helemaal niets....hihi
OemHudaifa precies! laten we het over wat leukers hebben: zwangerschap bijvoorbeeld! Ik voel me ietsje beter vandaag, joepie! vorige keer was de misselijkheid na 13 weken weg, hopelijk ben ik er nu bijna. ook de hormonen enzo, toch weer nogal wat aanvaringen met mijn man dit weekend. Ik ben soms zo'n zeur... nog wel supermoe, jammer dat mijnheer mijn zoon denkt dat het leuk is 's nachts 3 keer wakker te worden. ik hoop zo dat dit een fase is want ik wordt er horendol van! Ik heb echt zin in het tweede trimester, vond dat vorige keer echt super. Ik voelde me goed, iedereen kon zien dat je zwanger was, dus iedereen houdt er rekening mee en is er zo positief over. nog even dus... voor degenen die iets minder ver zijn, geduld! ik vind dat het soms heel langzaam gaat, soms juist heel snel...
Kaatje K, ik hoop dat je je idd snel wat beter voel. Sinds ik mijn elfde week ben ingegaan, lijk ik wel meer kokhalsneigingen te krijgen. Ik voel ook ander soort krampjes, miss van het groeien van de baarmoeder. Wat betreft de irritaties met je man...had ik ook in het prille begin. Was schrikken voor mijn man, want normaal was ik altijd heel geduldig en niet van mij stuk te krijgen. Maar hij is er nu al aardig aan gewend. Mijn emoties veranderen per vijf minuten. Misschien dat je even met hem kan praten en zeggen dat je het soms helemaal niet zo vervelend bedoeld, en dat als je weer in je bui bent of hij daar beetje rekening mee kan houden. Morgen trouwens gesprek bij de vk, hopelijk gaan we dan het hartje horen! Ik vind de tijd aan de ene kant langzaam, maar aan de andere kant snel gaan...Hahha Het is maar hoe je het bekijkt denk ik. je kan denken zozo al drie maanden of pfff ik moet er nog 6 Nou meiden allemaal sterkte indien nodig Ennuh...Mandy1 heb jij al nieuws?
Ik sluit me volledig aan bij Marooz. Ik ga eens proberen de rommel een beetje op te ruimen hier in huis. Het lijkt wel een warzone. HAHA. Lekker weer om buiten te wandelen zeg! Ik heb vanochtend lekker met onze man gefietst heerlijk. Ik ben overigens ook blij dat de 12 weken er zijn. Die eerste weken vond ik vorige keer al zo lang duren en nu weer. Wij hadden gelukkig het voordeel dat we er nu een vakantie in hadden zitten. Daardoor leek het nu wel korter dan vorige keer. Maar als ik terugdenk aan de vorige keer dan zijn we zo 'hoogzwanger' hoor. De komende periode is iig erg druk met sint/kerst oud en nieuw. Pfoe voor je het weet is de sint intocht weer.