Ik ga voor tweedehands, niet zozeer voor de prijs maar ik houd daar gewoon meer van. Onze meubels zijn vooral antiek enzo... Je kunt het dan heel persoonlijk maken dmv verven, nieuwe stofjes erop enzo. Dat vind ik leuker dan een kant enklare set kopen. Ik had voor mijn zoontje de wieg van mijn oma (heeft de halve familie ingelegen), daar heb ik zelf een nieuw hemeltje voor genaaid. Lakentjes waren door mijn oma en moeder geborduurde, ook al generaties in de familie. Dekentje heb ik wel nieuwe gekocht, ook een nieuw matrasje. Ik had via marktplaats een antieke commode gekocht heel mooi en lekker hoog (ben lang!). Het is geloof ik eigenlijk een meidenkast. Ik had nog een groene ikea kast staan, en die paste er best mooi bij vond ik. ik heb daar leuke stickers opgeplakt met beesten, heel grappig. Voila, kinderkamer klaar.... De nieuwe baby gaat weer in dezelfde wieg. Ik heb voor mijn zoontje via marktplaats een antiek frans ledikantje gekocht, dat heel leuk oranje geverfd. Hij heeft nu de groene kast met beesten ook in zijn nieuwe kamer (we zijn net verhuisd), de commode gaat naar de nieuwe baby. Ik verschoon hem toch altijd op het bed, want hij wil niet op zijn rug liggen, de commode daar valt hij zo af... Voor de tweede heb ik dus verder eigenlijk niets meer nodig denk ik... (tenzij ik weer de kriebels krijgt en op markplaats/ ebay terecht kom. is een beetje een verslaving van me, tot wanhoop van mijn man. maar hij vind het gelukkig ook wel leuk, en het scheelt veel geld omdat ik veel tweedhands koop en opknap, en daar heeft hij natuurlijk weer geen problemen mee!) Ik zal eens kijken of ik ergens een foto heb, ben nu op mijn werk...
@Hester gefeliciteerd met je goede echo. @Mamasan, veel plezier in de trein en met het shoppen. @Evy, beterschap meid @Majkuh, gefeliciteerd met je 12 weken.! Ik ben ook 12 weken vandaag.! @Vrouw, gefeliciteerd met je as huwelijk. Super @Klevkin, ik ben benieuwd naar je spulletjes. Leuk hè, dingen voor de kleine kopen.? Wij hebben trouwens onze babykamer uit groningen. (via internet) 3 delig helemaal nieuw voor 199 euro. (Ik zag dat ie nu 275 koste) Je moet hem wel zelf schilderen en in elkaar zetten. Ik woon in gelderland en voo 40 euro werd ie thuis bezorgd. Dit is ie.. http://www.blankhoutenhuis.nl/bhh/index ... 4&r=20&p=7 @Daggie, ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap mijn piercing eruit gehaald. Om die reden ook. Nu heb ik wel een klein littekentje op mn buik, maar ja ik ga toch niet meer met een blote buik lopen..hihi.. @dolgelukkig, je moet het hele traject weer in, erkennen en gezeg aanvragen. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar de luiers zitten in de prenataldoos.
@klevkin van alles kun je wat leuks maken toch! @dolgelukkig volgens mij moet je bij elk kind weer alles opnieuw aanvragen! ik heb bij google zwangerschaps doos ingevuld en alles aangevraagd je bent een hollander of niet hahaha @sylvia wij hebben nu al een babykamer, kinderwagen,box en boxkleed. zondag gaan we wat van de korting besteden en dan gezellig shoppen met pa en ma. we hebben dus een nieuwe kamer gekocht en is later uit te breiden naar kinderkamer. bij ons is het de eerste ik denk als we een tweede hadden dat we dan dezelfde kamer hadden genomen en voor de 1ste een nieuwe hadden gekocht. het is trouwens babykamer pepper van comingkids erg mooi.
o ja, en voor de box wilde ik perse zo'n ouderwetse houten met van die gekleurde kraaltjes. zag ik nergens in winkels, dus even op marktplaats kijken, en ja hoor, gratis af te halen zelfs! we hebben juist wel weer een hele dure kinderstoel gekocht. Het is een soort sixties design, een oranje bal waar je kin dinzit. hij is eigenlijk een beetje onhandig, maar ja, wel mooi om te zien... en niet zo onhandig dat het erg is gelukkig!
ik heb vorige keer eerst zo'n zwangerschps piercing gehad, maar die er na een maand of 6 ook uitgehaald, zat niet fijn... het is wel jammer, maar mijn buik was na de zwangerschap toch niet meer echt mooi genoeg om te tonen, en zo'n uitgelubberde buik met een piercing is het ook niet echt...
Kaatje: het is ook erg leuk om de meubels zelf een ander kleurtje te geven enzo idd. I wil ook gaan proberen om zelf een lampekap op te gaan knappen met leuke stofjes, maar weet nog niet hoe dat moet, ga ik nog nazoeken. Oja, matrasje koop ik ook gewoon nieuw, lakentjes enzo heb ik nog best veel liggen maar ga daar wel van bijhalen, tenminste ledikantlakentjes enzo. De eerste periode leggen we de kleine nl in een wieg (die we toen tweedehands gekocht hebben, mijn moeder heeft dat opnieuw bekleed, is echt heel mooi, hadden we toen ook al voor Demi gebruikt) Joki: dat is een leuke kamer voor weinig geld, kun je dan helemaal naar eigen inzicht verven enzo, erg leuk hoor! Vrouw, heb het gegoogled, erg leuk ook hoor! Kaatje: heeft ook wel wat zo'n oude box. Wij hebben zo'n oude box in het vakantiehuis van mijn ouders staan. Ik ben wat meer van de iets moderne meubeltjes, maar zo'n box heeft wel wat ja! Als je van antiek enzo houd en veel opknappen kun je ook eens bij hetgoed kijken ofzo, soort van kringloop winkel. daar staan eigenlijk vrijwel altijd wat oudere meubeltjes. Ik ga ergens op internet van dat leuek plakfolie kopen, voor denk ik oa de plank boven de commode. Misschien dat ik deze zilver wil maken. Wil hetw el neit te druk maken, moet wel rustig kamertje zijn. Heb er wel zin in hoor, alleen het verven enzo doe ik zelf niet omdta ik dat nu niet zo goed idee vindt met de zwangerschap (ook al zeggen ze dat op waterbasis wel mag, ik voel me er niet zo prettig bij)
@Klevkin : Wij zijn voor ons zoontje geslaagd voor een babykamer bij Aktiebaby in Breda! Daar heb je ook babykamers in alle prijsklasses... Wij hebben daar een complete babykamer bestaande uit : Ledikant,2 deurs kast,commode en commode plankje voor 500 euro gekocht! Op de beebiesite van ons Joey kan je de babykamer zien (link website onderaan mijn bericht) Volgens mij hebben ze ook een online winkel! Sucses @daggie1984 : Wat vervelend dat je zo'n last hebt van bandenpijn! En je hebt idd speciale zwangerschaps piercings Die kan je je gehele zwangerschap inhouden! ik had de mijne er toen ik zwanger was van joey uitgehaald... Vond het bij mij echt geen gezicht , dikke buik met een piercing haha @vrouw1984 : Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! @Dolgelukkig : Wat fijn dat je een fijn gesprek heb gehad bij de vk! En wat lekker dat ze er 40 min. voor uittrekken @Sylvia : Als je idd nog een babykamer wil kan je idd ook 2dehands kopen... Zijn heel vaak nog hele mooie betaalbare bij! En waarom dan niet he .... Jullie hebben 2 mooie babykamers hoor @Kaatje : Wat bijzonder dat jij nu voor de kleine die wieg hebt ! Mooi hoor... Wij gaan niet voor een 2de babykamer.... als onze 2de kruimel komt is ons Joey ongeveer 22 maanden. Wij gaan als ik rond de 20 weken ben op pad voor een slaapkamer voor Joey met groot bed. Zit altijd nog levertijd op en we willen hem betijds hebben zodat Joey er ook aan kan wennen Toch heel anders! De babykamer van joey nu wordt dus straks voor de baby! Alleen wordt de babykamer dan opnieuw aangekleed enz.
Wij doen het hetzelfde als marloes22. Onze nieuwe gaat in de babykamer (deze was neutraal qua kleur omdat we niet wisten wat het werd en we vinden hem nogsteeds leuk). Hij wordt die maand 2 ik twijfel alleen aan ledikant of 'groeibed' voor hem. Voor hem gaan we echt een stoere jongenskamer maken. Met wat weet ik nog niet. Helaas is hij net iets te jong om zijn eigen wensen kenbaar te maken. Wij willen hem voor de kleine zich aandient naar de nieuwe kamer verhuizen. Niet op hetzelfde moment (of dicht bij elkaar) want wij willen hem niet het idee geven dat hij uit zijn kamer 'geschopt' wordt. Ookal zal de baby de eerste tijd in een wiegje (familie-erfstuk) bij ons op de kamer slapen.
Heeey meiden! Was ik ook weer ff! @ lijst: vanmorgen maar ff de lijst snel aangepast. Sorry, meiden maar had echt niet eerder tijd! @ 12 wekengrens: gefeliciteerd, super hè!?! @ mezelf: Hier is het altijd nog steeds hetzelfde, moek zeggen. Misselijk en niet aan het werk.. bah! Gesprek gehad met de ARBO arts en teamleider en sta voorlopig voor dit jaar ziek gemeld.. Leuk vooruitzicht dus.. maargoed, het zij zo... @ babykamer / wagen: Wij hebben nog geen babykamer of kinderwagen uitgezocht.. vind het ook zo moeilijk! Moet zelf donderdag naar de VK en hoop daarna ff langs te wippen bij babypark! Ben benieuwd! Ben vanmorgen naar mijn vriendin geweest, die is gisteravond bevallen van een meisie! Ohw, zo leuk! @ all: Sorry dat ik verder op niemand reageer, maar heb nog niet zoveel energie / puf om alles na te lezen enzo.... Liefs
@sylvia, zie nu je berichtje boven de mijne pas haha. Als het doorgaat dan is de kinderkamer van ons voor 125, de box was 50 euro. Hij is er gelukkig nog is een licht houten box met een la eronder (waar ik echt mijn zinnen op had gezet). De kinderkamer moet ik zeggen lijkt een beetje zelfgemaakt. Dus ik been ook benieuwd naar de staat ervan. Het is een soort hoge kleding kast met een plank ertussen als commode en nog weer een plank ernaast (beetje lastig uitleggen als we hem al kopen en hij is goed, dan plaats is fotos ) Ik vind ook dat mensen verbazingwekkend veel geld vragen voor een kinderkamer op marktplaats! Sommige vragen gewoon 1000 euro! voor een tweedehands (soms zelfs 4ehands) kamer. Daarentegen, wij hadden een week terug onze bank op marktplaats, sommige mensen verwachten ook wonderen van dingen die op marktplaats gezet worden. Was iemand die bood ons 60 euro en verwachte eentje in nieuwstaat! Die banken kosten 700 euro in nieuwstaat! @ kaatje, dat is idd een groot voordeel van tweedehands kan het gelukkig nog aanpassen wij krijgen ook een familiewiegje voor de kleine, ik moet eerlijk bekennen dat ik me neit kan herinneren wie er allemaal in gelegen heeft ,maar mijn moeder maakt er nu al heisa om, want mijn neef zijn kind is uitgerekend in januari, mijn moeder is bang dat de kleine van hun nog niet uit de wieg is als ik bevallen moet........"wat nu als de kleine van hun te laat komt en die van jou te vroeg!" Ik ben van mening dat mijn neef vast niet zo is dat hij de wieg dan persee nog die ene maand langer wil hebben @marloes, das een mooie kamer! alleen ik woon in friesland best een eind weg van breda , ik bedenk maar zo wat ik kan vinden op marktplaats is mooi meegenomen ik wil graag een nieuwe kinderwagen kopen, dus dan kan ik daar weer wat moois aan besteden
Wat vervelend remmar, hoop toch dat je je gauw wat beter voelt zeg! Lijkt me geen leuk vooruitzicht nee. Gefeliciteerd met je vriendin! erg leuk! Hihi en soms is er ook zoveel om op te reageren, volgens mij zijn er wel meer die niet altijd evenveel puf/energie hebben om alles te lezen/reageren
Dank je! Lief van je! Ja, hoop ook dak me gauw beter voel.. hihi.. moet toch echt zeggen, dat t op deze manier niet echt op een roze wolk zitten is.. maarja, ik mag niet klagen.. (vind ik.. hihi..) Ja, ohw, het is zo'n schattie! Lekkere dikke beebie met ribbels! Meestal lees ik alles wel mee, maar vergeet dan de helft alweer en heb dan ook al helemaal geen puf meer om te reageren.. hihi.. gelukkig hebben jullie (jij) daar begrip voor! Ik vergeet jullie absoluut niet hoor!
Wij willen het kamertje ook tweedehands. Hadden we bij mijn zoontje ook gedaan (waren toen 125,- kwijt voor compleet kamertje en het kamertje leek wel gewoon nieuw) Kinderwagen twijfel ik nog over. Mijn zoontje is 17 maanden als zijn broertje/zusje geboren wordt. Ik heb hier al wel een dubbele wagen staan omdat ik gastouder ben maar denk dat ik tweedehands nog een andere dubbele wagen wil aanschaffen, een iets betere en dan een met een babynestje, want die heb ik nu niet. Ik heb ook de wandelwagen van mijn zoontje nog en hij zou in de buggy kunnen, dus heeft nog allemaal geen haast Vanmorgen intake bij de vk gehad. Stond vrij snel weer buiten omdat alles bij mijn vorige zwangerschap al was besproken en wij geen extra screening willen. Bloeddruk gemeten, voor mijn doen aan de lage kant (ik heb normaal hoge bloeedruk van 140/85, nu was ie 140/70). Is alleen maar goed zeiden ze. Ze hebben nog geprobeert het hartje te luisteren. Helaas lukte dit niet. Ze dacht dat ze hem even hoorde, maar mocht het niet als positief opschrijven. Nu dus nog maar 2 weken in onzekerheid zitten en de echo afwachten...
@all bedankt voor de felicitatie's allemaal. zo net maar even me hormonen laten werken het hele huis is weer schoon heb zelfs met de regen de ramen staan lappen buiten! ja ik spoor niet @remmar wat erg dat je je zo rot voelt meid. leuk he baby's kijken succes meid.
Zo jullie zijn actief aan het schrijven zeg! Kan het echt niet allemaal bijhouden Wij willen voor de babykamer een mooie ladekast en kledingkast bij Ikea kopen en dan waarschijnlijk tweedehands een ledikantje kopen en daarbij dan een nieuw matrasje kopen. Omdat de ladekast/commode en kledingkast mooi neutraal zijn kunnen die heel lang mee, dat vind ik wel prettig. De kinderwagen hebben we al uitgezocht, we gaan hem volgende week bekijken. Hij voldoet precies aan alle eisen die ik heb, alleen nog even testen hoe hij rijdt! Verder hebben we ook nog een klassieke kinderwagen, maar die is voor hier in de buurt (hond uitlaten enz.) omdat die niet zo makkelijk in de auto kan.
Dag meiden! Zo goed om te lezen dat we met zijn allen allemaal goed op weg zijn in de zwangerschap! Hopen dat het tweede trimester voor ons allemaal heeeeeerlijk gaat worden! Wij hebben alles tweedehands! Ik ben een echt creabea, en ga alles opknappen, dus wordt vast heel mooi :-D De wagen etc, krijgen we nieuw van mijn ouders, en verder maak ik ook veel lakentjes, kleden etc. zelf... dan krijg ik het precies zo als ik het wil.. hahaha... erg heh? Verder gaat het hier prima... ben alleen erg moe, dus ben benieuwdnaar mijn bloeduitslagen, zal volgende week even bellen :-D Knuff Sorry dat ik niet op alles regaeer hoor meiden, maar zag dat er een paar mensen niet lekker zijn, heel veel beterschap! En syl jij ook met je kleine!
hier komt de baby bij ons op de kamer in het oude wiegje van de jongste net 1 jaar en dan vanaf juli gaat mn jongste dochter zij is 18 jaar verhuizen na zweden dus dan komt er een kamer vrij en kan de baby daar slapen denk wel dat we een tweelingwagen aanschaffen welliswaar tweedehands want de jngste is net 18 maanden als de baby word geboren we zien het wel hoe het allemaal loopt
dringen de vraag vanaf hoeveel weken kan je het geslacht zien? we hebben net besloten dat we het toch wel willen weten. en als je verder geen onderzoeken wilt hoeveel echo's krijg ik dan nog?
hihi.. als het goed is, krijg je alleen nog de 20 weken echo en dan kun je ook het geslacht zien... (tenminste, volgens mij.. ik kan het mis hebben)
Klopt wat Remmar zegt. 20 weken echo is tegenwoordig standaard en dan kunnen ze het (mits de kleine meewerkt ) wel zien.