Mei 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Sheila82, Aug 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kippie75

kippie75 Bekend lid

Apr 8, 2008
    845
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Wat is er gisteren veel geschreven zeg! Lekker veel om bij te lezen, maar beetje lastig om overal op te reageren.

@Klevkin: wat rot dat je zo'n dip hebt. Ik ben wel veel emotioneler en om de kleinste dingen kunnen er al tranen rollen. Misschien is het een idee om het bespreekbaar te maken bij je vk of je huisarts, zij kunnen je misschien helpen/tips geven.
    @Mamasan: balen zeg dat gedoe rond die koop van die angelsound. Via het forum zou je toch denken dat het meer betrouwbaar is.
    @Marloes22: of je het hartje kan horen ligt er denk ik aan hoe groot je bm nu is, waar de baby ligt en vast aan nog veel meer dingen. Bij mijn bezoek aan de vk gisteren moest ze wel even zoeken, maar wel gevonden. Ik was gisteren 13 wk en een dag.
    @Oemhudaifa: ik heb ook bloedgroep A- en mijn ijzer was 7.9! Dus idd bij 30 weken bloedprikken en een prik, heb ik bij mijn 1e zwangerschap ook gehad, ach ja.. moet nu eenmaal.
    @Vrouw1984: feli met jullie voorgenomen huwelijk!
    @Lapstra: moeilijke situatie, voor haar is het idd pijnlijk, maar voor jou is het ook moeilijk. Hopelijk kunnen jullie er samen wel over praten, zodat jij je gevoelens ook kwijt kan.

Verder ben ik gisteren bij de vk geweest en alles was goed, bloeddruk, buik, gewicht ;) en hartje gehoord.

De wagen die we hebben aangeschaft voor onze dochter, de Quinny freestyle houden we. Ik zou heel graag de Bugaboo willen hebben, maar we hebben hem destijds gekregen van mijn ouders en ik vind het zo ondankbaar om nu een nieuwe wagen aan te gaan schaffen. Helemaal omdat mijn vader in tussentijd is overleden geeft dat geen goed gevoel.

Onze dochter krijgt een nieuwe kamer en de meubelen van haar gebruiken we voor de baby. Het kamertje is limegroen met wit, dus neutraal. Misschien verplaats ik wat meubelen en koop ik wat nieuwe accesoires, maar verder houden we hetzelfde.

Zo dat was weer ff een update.. nu aan het werk!

2. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    vraagje:

waar zit jullie baarmoeder ergens? Ik kan hem al 3 vingers (!) boven mijn schaambeen uitvoelen! dacht dat je nu et et randje zou moeten voelen, of zou hij al zo groot zijn ivm dat dit de derde is ofzo....?

3. Manny

Manny Bekend lid

Mar 20, 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    EGO*ik voel me rot en heb jullie antwoorden even nodig*

Ik ben onuitstaanbaar thuis. zit binnen no time op de kast. tegen hysterie aan. me vriend baalt behoorlijk van mijn gedrag...het zijn momenten ..ben vreselijk Chago.
    hoe of wat ik heb de Angelsounds en nu haal ik me in me hoofd dat ik TEVEEL stress heb
    het hartje hoor ik sinds zaterdag. de ene dag HARDER dan de andere dag. dan links dan rechts.
    MAAR. wat is normaal. -zit soms op 130 aanlagen en soms op 150-
    me vriend dacht gister dat er iets mis zou zijn en maakt me dan bang met die woorden.
    ik zelf dacht vandaag in eens, wat nou als ik me eigen hart (bij me lies) hoor?
    heeft iemand antwoorden
    EINDE EGO

4. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    majkuh, bij een volgende zwangerschap is het mogelijk dat je je bm sneller boven het schaambeen voelt uitsteken.

Onze echo:

5. Klevkin

Klevkin Bekend lid

Aug 26, 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    misschien is dat idd een goed idee, dit is al de 2e keer namelijk in vrij korte tijd, de vorige keer heeft mijn moeder me opgehaald ;) met afleiding knapte ik al snel weer op. Denk dat ik nu ook maar die kant opga :) mijn man weet ook neit zo goed wat hij met mij moet nu :oops: (niet dat hij thuis is, hij is aan het werk).

Ik kan mijn baarmoeder nog niet voelen, maar nou zit er bij mij ook een aardige vetlaag ter hoogte van daar :)

6. Klevkin

Klevkin Bekend lid

Aug 26, 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    Oh nieuwe berichtjes tijdens mijn typen :) Mooi echo Lintje! :D

@ manny, daarom hoef ik geen angelsound, ben op het moment al onzeker genoeg (hoewel ik nu best graag het hartje zou willen horen)........misschien is het verstandig om er niet meer zoveel naar te luisteren? Wat betreft de eigen hartslag, ik heb geen flauw idee, je kan altijd even vragen aan de vk hoe dat zit. Het is natuurlijk niet fijn om je daar druk om te maken! En wat betreft het onuitstaanbaar.........zeer herkenbaar (voor mijn man dan ;) )

7. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Manny, leuk he die hormonen?! :( Nou meid, je vriend moet maar een beetje relaxed met je omgaan. Heb je het boekje: HELP, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!" van Kluun al? Dat is leuk voor jullie om te lezen en staat ook in hoe hij met jou om moet gaan (ehm.. zoiets zeg maar). Probeer voordat je iets zegt tot tien te tellen, rustig adem te halen en "lief" te praten. Of ga even gillen in de hal. Je kunt er niets aan doen, het zijn je hormonen..

Wat je hoort met de angelsound is het hartje van je baby. Je baby zwemt wat naar links en rechts dus soms hoor je het beter dan anders, er zijn zelfs vrouwen die constant heen en weer moeten gaan met de angelsound omdat hun baby zo druk is. Maak je geen zorgen, zolang je het hartje hoort kun je gerust zijn. Of bel anders de vk die je gerust kan stellen. ;)

8. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    oh lintje wat een mooie echos'!

manny, meisje, relax! adem in, adem uit.....;)

Er is niets met je kindje aan de hand, jouw hartslag is geen 150 dus is echt van je kindje.....dat ie soms wat langzamer is kan kloppen, als jij rent slaat je hart ook sneller dan wanneer je slaapt, zelfde voor e kindje.......relax :)

Wat betreft je humeur, ik weet dat het raar klinkt, maar vaak is sjacherijnig zijn een keuze.....of je laat je erin meeslepen, of je kiest ervoor om het niet te doen, ik zeg niet dat het makkelijk is, maar zeggen:''ik ben nu eenmaal sjacho, zijn de hormonen,'' is wel heel makkelijk, want zo hb je geen eigen verantwoordelijkheid....

et zijn net deomstandigheden, maar jouw reactie erop die bepalen ho je je onder iets voelt, snap je...? ;)

neem jezelf smorgens voor je door niets uit je evenwicht te laten trekken, en ik praat uit ervaring, doe al jaen yga, heb opleiding tot docent gedaan en was zelf ook megasjacho doordat ik zo misselijk was, tot ik ervoor koos om niet meer sacho te zijn, dat was moeilijk, maar het resultaat was dat mijn vriend ineens ook weer lief tegen mij was.

Niet meteen want hij was nog best boos op me, maar als hij eit zo lief reageerde reageerde ik wel met liefde naar hem, en na 2 dagen was alles over, probeer het eens....

liefs maaike

9. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

Sep 4, 2008
    224
    0
    0
    Lieve Manny,

Ik heb helaas geen pasklare oplossing voor je. Probeer misschien iets te vinden waar je ontspanning in vind. Lopen? Breien? Kinderkleertjes kijken?

De stress wordt minder zodra je de kleine voelt. Vertrouw op je lichaam en probeer niet te veel het hartje te zoeken. Dat het hartje elke keer ergens anders te vinden is is heel normaal. Je kleintje heeft ruimte zat om te bewegen. Het is echt je eigen hart niet (anders mag je wel opgenomen worden. ;) )

Hartslag tussen de 130 en 150 is heel netjes. Ook je kindje zal zijn/haar rust nemen en dan is de hartslag lager dan wanneer hij/zij actief is. Dus NETTE hartslag hoor meid.

Over je 'moodswings'. Tja helaas hoort het erbij. Dat je het zelf ziet is heel goed! Het is niet leuk voor je partner dat kan ik me voorstellen maar probeer er anders over te praten. Als hij weet dat jij het zelfs moeilijk hebt met je 'moodswings' zal het hem vast ook een stuk opluchten. En misschien kun je een 'code' afspreken dat hij je 'terecht' kan wijzen. (Iets leuks positiefs misschien?)

Het zijn maar ideetjes he meid. Probeer niet zo te stressen probeer te genieten! Hoe moeilijk het ook is/lijkt.

10. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Zijn er meer meiden met bekkenpijn?
    Ik heb er bij mijn 1e geen last van gehad, maar nu er een hummeltje rondsjeesd en ik superdruk ben.. auwah! Moet echt rustiger aan doen.

11. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Mogguh,

@vrouw84, boers in spijkerbroek :) geweldige omschrijving.
    maar who cares...zolang jullie maar genieten.
    Ennuh ik zit ook al een flinke cup groter, bij mijnzoontje was ik van B naar een dubbel D dus ja je kan nog verder groeien.

@oemhudaifa, hier hetzelfde lucht probleem, ik wacht ook op de goudentip.

@marloes, succes bij de vk en met de zenuwen.
    Hopelijk kun je het hartje horen, maar schrik niet als je beeb zich niet wil laten horen en lekker diep is weggezwommen.

2klevkin, dikke knuf meid, hoop zo datje je snelweer wat beter voelt.

@majkuh, ik kwam gister tot de ontdekking dat mijn bm ook al bovenhet schaambeen uitkomt, miss toch omdat het niet onze 1e is?

@manny, leuk he die hormonen :)
    ik ben regelamtig ook niet om te genieten,
    tipje van de gyn als je twijfelt of je de beeb hoort of niet, laat je man je eigen hartslag opmeten, verschil is overduidelijk!

@ lintje, mooie echo's meid, Feli!

Ik heb trouwens net de laatste PB gestuurd voor de angelssound, ben ik vanavond niks wijzer onderneem ik aktie.
    En nu ga ik mijn luie bips onder de douche gooien, ik zit nog in mijn ochtendjas :)
    Ik zou me moeten schamen :D

12. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    oeps, VK belde, mijn bloeduitslagen waren binnen, mijn HB zit aan de ondergrens, dus mot opnieuw laten prikken want ze willen weten waar het door komt en dan eventueel al aan de staalpillen......in 99% van de gevallen is het gewoon bloedarmoede zegt ze, maar wat is dat andere dan.......*ieks*

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hallo........

Ben ik weer; die vreselijk felle tante! 8)

Maandag na het herlezen en laten bezinken van de hele heisa, vroeg ik me af waarom ik toch zo overkwam op mensen; was ik dan echt zo bruut? Me? Ik ben toch een redelijk en behulpzaam mens? Ik kwam eigenlijk tot de conclusie dat ik mezelf niet was geweest.
    Iemand had het over hormonen, daar heb ik net als velen van jullie ook last van, maar het was al een tijdje anders. In het weekend ben ik ook flauwgevallen, ik dacht dat ik te lang met de hond had gewandeld (3 uur en had geen boterhammetje of appel of pakje sap oid bij me).

Dinsdag zag ik alles wazig en hoorde mezelf raar en had last van hartkloppingen. Mijn man is thuisgekomen en ik kon meteen bij de huisarts terecht. Ik had -niet nuchter- een glucosewaarde van onder de 3.5! Vandaar dat ik me zo beroerd voelde! Ik eet geen (geraffineerde) suiker en koek en snoep en drink geen frisdrank, maar ik eet wel koolhydraten (brood, pasta) en fruit en ik heb veel zin in appelsap en zelfgemaakte smoothies. De ha dacht aan hypoglykemie? Ik moet nu naar de internist en naar het ziekenhuis voor een suikertest, want het kan zijn dat ik niet goed suikers opneem.
    Het advies is nu dat ik elk uur iets eet; liefst iets met trage koolhydraten. Ik ben geen mens van tussendoortjes (behalve fruit), maar het moet maar! Heb al wel het gevoel dat ik me iets beter voel, ben nog wel gruwelijk moe en m'n zicht is nog niet je van het, maar hopelijk is dit iets tijdelijks en wordt het opgelost door regelmatig te eten.
    Ik baal hier wel van, want ik let juist erg goed op wat ik naar binnen werk; eet heel gezond en bewust.

Mijn ha vroeg nog of ik niks gemerkt had aan mijn stemming.... of ik gauw boos werd of opvliegerig was enzo.... :oops:
    Ik praat uiteraard niks goed, maar misschien verklaart het wel mijn gedrag. Ik snap nu wat beter wat iedereen nou toch zat te "zeiken" over mijn toon, ik ben toch best een vriendelijk mens? :(

Vrijdag moet ik terug naar de ha voor een glucosemeting.

Ik hoop dat jullie het begrijpen en dat ik weer welkom ben hier.
    Sorry voor mijn gedrag, ik heb nooit bewust lelijk willen doen...

Groetjes van zogelukkig ;)

(Ik heb geprobeerd mijn verhaal kracht bij te zetten met smilies, ik hoop dat ze goed overkomen!).

14. Rian

Rian Actief lid

Nov 7, 2007
    443
    0
    0
    Ik lees altijd alles, maar reageer te weinig!

Ik merk dat ik soms vergeet te kijken op deze site. En volgens mij is dat wel een goed teken. Dat ik er niet te veel mee bezig ben.

Ik heb al een afspraak voor mijn 20 weken echo. 22 december. Dan heeft mijn man ook vrij dus dat is wel fijn.
    Maandag naar huisarts geweest. Hartje voor het eerst gehoord. Was wel fijn!

Nou iedereen veel succes!

Groetjes Rian

15. Manny

Manny Bekend lid

Mar 20, 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    WELKOM TERUG IK HEB OOK LAST VAN MOODSWINGS EN HEB DAT VOOR MEZELF DOOR DE REACTIES VAN ANDEREN NU OOK ERKEND :D

16. Manny

Manny Bekend lid

Mar 20, 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    LIEVE allemaal
    BEDANKT voor jullie reactie's
    ga er mee aan de slag.
    doet me even heel goed...Liefs Manon

17. Manny

Manny Bekend lid

Mar 20, 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    had ik vorige week ook te horen gekregen. HB is 6.5 slik nu staaltabletten en dan maar even kijken of het aanslaat :(

18. Klevkin

Klevkin Bekend lid

Aug 26, 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    Welkom terug :) ik hoop voor je dat het gauw opknapt! en gewoon lekker weer meedoen ;) een frisse lei.

en wat betreft de smileys :) moet eerlijk zeggen, dat in dit berichtje de toon al stukken better is :D en smileys zijn altijd leuk natuurlijk (zegt een veelvuldig smiley gebruiker).

19. Klevkin

Klevkin Bekend lid

Aug 26, 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    Van mij uit, ook allemaal bedankt voor de beterschapswensen, ik stap zo op de fiets naar mijn moeder en ga me daar lekker vermaken. Zoals majkuh ook al aangaf, ik ga nu proberen mezelf eruit te halen door gewoon wat te doen ;)

@majkuh, ik heb nog nooit gehoord dat je hb ergens anders laag van kan zijn :S ik heb maandag ook laten prikken, maar de mijne was erg goed voor mijn doen. 8,6 zeg maar. normaal zit ik onder de 7 haha :)

20. dancevalley

dancevalley Actief lid

Jan 9, 2008
    238
    0
    0
    @zogelukkig; Een laag glucose peil kan ook beslist een oorzaak zijn van een enigzins geagiteerd overkomen. Misschien voor jou een goede graadmeter, mits jeje er bewust van bent/kunt worden..

Share This Page