Hi zogelukkig, wat een mooi stukje heb je geschreven (over je "mood"). Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat dit een heel tijdelijk iets is. En natuurlijk welkom terug.
Oke, ik heb een offday denk ik Ik voel me helemaal niet lekker. Hoofdpijn, mijn ogen voelen gezwollen, misselijk, helemaal uit mijn element... En dan heb ik nog een heel groot huis wat opgeruimd moet worden...grrrrr
GOEDEMIDDAG MEIDEN! *komt snel even om het hoekje gluren bij alle mei mama's* Hoe is het hier met iederee? @ mamasan: vreemd zeg, van die angelsound. Ik had heb ook willen kopen via iemand hier, maar hoorde ook niets terug en heb hem maar via internet gekocht. (via vos medisch ofzo, had iemand hier aangeraden en die is idd goedkoper! dus alsnog bedankt voor de tip, wie het ook was hihi..) @ zogelukkig: fijn dat je dit bericht voor ons getypt hebt. Ik denk dat het nu wel een stuk duidelijker voor iedereen is geworden waarom je zo hebt gereageerd! Dank je hiervoor! Idd wat mij betreft beginnen we met z'n allen met een schone lei, dus WELKOM! hihi.. (en smilies kunnen vaak je verhaal of strekking daarvan verduidelijken) @ marooz: thanx voor je uitleg over de echo's! Wat moesten we toch zonder jou @ kinderwagen: mij lijkt de stokke idd ideaal. Ik ben lang en mijn vriend is nog langer.. haha.. dus maar eens ff kijken in de winkel wat t echt daadwerlijk qua hoogte scheelt vergeleken bij andere (goedkopere en misschien praktischer) kinderwagens... wordt vervolgd... @ all: ik ga nog ff de lijst naar voren toveren.. BRB! Liefs
AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PBen want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt! DE MAMA'S VAN MEI 2009 28 april * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 1 mei * Sylvia ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV * Trude 2 mei * Amy25 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * Spiffy * lievebeesje ~ 5ste kindje ~ bv ~ * Klevkin ~ 1ste kindje ~ BV * Horselover 3 mei * shannah ~ 3de kindje ~ BV ~ TB * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV * Marloes22 ~ 2de kindje 4 mei * kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * Lynni ~ 2e kindje * Daggie1984 ~ 1ste kindje ~ PBV ~ FV * Hannahw ~ 1ste kindje ~ BV ~ TB * Miracle81 ~ 1ste kindje * Angelique83 ~ 1ste kindje * Brigitte 22 ~ 2de kindje * Sappie ~ 2de kindje 5 mei * webmiertje ~ 3de kindje 6 mei * Malka ~ 1e kindje ~ TB ~ BV * Meimama ~ 3de kindje * Lana81 ~ 1ste kindje ~ BV * Kaatje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV 7 mei * Ylona25 * Marloes22 ~ 2de kindje 8 mei * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV 9 mei * Nano73 ~ 1ste kindje * Mushu ~ 1ste kindje ~ ? ~ BV * KimsKie97 ~ 1ste kindje 10 mei * Yinte ~ 3de kindje * Chantal87 ~ 2de kindje * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV * Sarahmei09 ~ 1ste kindje 11 mei * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Skye ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ, med ind ~ BV 12 mei * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV * Grummelke ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV 13 mei * Tinke ~ PZH ~ BV 14 mei * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV * Sannie306 * Ellen1982 * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ FV 15 mei * Dafje ~ 2de kindje * Iris77 ~ 1ste kindje * Ria32 ~ 1ste kindje ~ PZH * Nina30 ~ 1ste kindje * Gaby83 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV * Cyntje ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV 16 mei * Vrouw1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV * Zogelukkig * Mama nel ~ 2de kindje 17 mei * Dylan07 ~ 2de kindje (?) * Tji ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Lothlorien ~ 2de kindje * Evitaaa1983 ~ 1ste kindje * Atmon05 ~ 1ste kindje 18 mei * San * Mandy ~ 2de kindje ~ FV ~ PHZ 19 mei * Natassie ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Manon77 ~ TB ~ BV 20 mei * Karien ~ 1ste kindje * JoMi ~ 1ste kindje * mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH med ind ~ FV 21 mei * Benzoblij ~ 2de kindje * Lindsey1981 * Mamaspooky * Hester ~ 1ste kindje * DeboravB ~ 1ste kindje 22 mei * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV * Lapstra ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV * Dancevalley ~ 1ste kindje 23 mei * Aros ~ 2e kindje ~ TB ~ BV * Anci 24 mei * Bjentsje ~ 2e kindje * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB 25 mei * Jinky ~ 1ste kindje * Jinx ~ 2de kindje * Butterfly23 ~ 1ste kindje * Laura28 26 mei * Whisper ~ 2de kindje ~ Bv ~ PHZ * Jannn ~ 1ste kindje * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV 28 mei * Tbell 29 mei * Roozje ~ 1ste kindje * Roosje75 ~ 1ste kindje 30 mei * Christie ~ 4de kindje * Dieseltje2 ~ 2e kindje ~ PZH ~ FV * joanita 31 mei * Evy77 ~ 1ste kindje 1juni * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 2juni * Mamasan ~ 2de kindje Afspraken * 30 oktober Remmar, 2e controle vk (14,3 wkn) Ria32, 3de echo, 15:45 uur (11,6 wkn) * 31 oktober Manny, 2de echo vk Laura28, controle vk * 3 November Natassie, 12 weken echo en afspraak vk Whisper, afspraak intake vk, 10:00 uur Vrouw1984, echo, 15.45 uur (12 wkn) Shannah, 2de afspraak vk Houmar, termijn echo, 08:15 uur Majkuh, nekploometing, 11:45 uur Ria32, afspraak vk, 11:30 uur Sap, afspraak vk * 4 November Daggie, afspraak vk Mamalieske, afspraak vk Joki, afspraak vk & 2e echo Jinky, afspraak vk Sim80, controle vk, 9:30 uur Karien, 1ste echo * 5 November JoMi, afspraak vk, 17:00 uur Mamalieske, combitest * 6 November Manon77, afspraak vk Bianca24, afspraak gyn, 8:30 uur * 7 November Manny, 2de afspraak vk, 16:15 uur Manon77, 2de echo en nekplooimeting * 10 November Houmar, controle vk Lana81, controle vk, 9:00 uur Tbell, 1ste echo Stillewens, nekplooimeting * 11 November Rainbow78, 1ste echo Karien, afspraak vk Mamasan, gyn, 13:30 uur * 12 November Colin, termijnecho * 13 November Dancevalley, 2e echo * 14 November Sarahmei09, 5de echo, 17:45 uur * 17 November brigitte22, controle vk * 20 November Roosje75, afspraak vk * 21 November Evy77, afspraak gyn, 14:45 uur * 24 November Vrouw1984, controle vk * 26 November Mamalieske, afspraak gyn * 27 November Tinke, controle vk * 9 December Remmar, 20 weken echo, 8:00 uur (20 wkn) * 15 December brigitte22, 20 weken echo & controle vk Er zijn op dit moment 96 mei Mama´s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie. Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973 PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling, FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding De aanpassingen zijn: @ brigitte22: je afspraken staan erbij! @ remmar: je 20 weken echo afspraak staat er ook tussen
Lieve lieverd aller eerst welkom back Ik pakte je reacties niet zo op zoals sommige andere maar je reacties kon je ook op verschillende manieren lezen en dus aantrekken! Vandaar dat sommige hier jou wel fel vonden overkomen.... Hopelijk komt dat niet meer voor .... Denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat we het leuk vinden dat je terug bent! Wel heel erg naar dat je bent flauwgevallen en jezelf zo slecht voelt! hopelijk komen ze er snel achter wat er aan de hand is en kunnen ze er iets aan doen
Ah, jullie zijn echt lief, doet me goed hoor! Ik hou helemaal niet van ruzie en een slechte sfeer enzo, ben helemaal niet zo'n tough one als ik doe overkomen! Jullie maken m'n dag hoor! Ik heb goed gelunched en ga nu lekker naar de stad, de zon schijnt!
@ marloes: hoelaat heb je je afspraak vandaag? laat je ff weten hoe het was? @ zogelukkig: dat is fijn om te horen!
ppff ja weet dat ik me dan niet druk moet maken.... Ken dit gevoel ook helemaal niet! want hoe spannend de eerste zwangerschap van Joey ook was toch was ik niet zo zenuwachtig en stresskippig als nu! Denk echt dat het komt door mijn mk voor deze zwangerschap... En dat ik het hartje met de termijnecho wel heb gehoord maar dat ze het hartje niet zagen kloppen met de 2de termijnecho! Als je dan te horen krijgt dat je je vast moet voorbereiden op slecht nieuws gaat dat je niet in de koude kleren zitten! En dan daarna doorleuk zeggen o kijk het klopt wel Zelf heb ik het niet zien kloppen en ze hebben het ook niet laten horen... dus ook al zeggen hun het gezien te hebben en je hun moet geloven blijf je er toch onzeker over en je blijft er aan denken... Vandaar dat ik zo hoop dat kleintje ons een plezier kan doen zou meteen wat stress enz weghalen hihi
Hey Remmar ik heb om 18.10 uur de afspraak .... Zal jullie zeker nog iets laten weten maar zal wel later op de avond worden want daarna moeten we nog effe weg Maar jullie horen het nog!
Bij de VK geweest, formulieren voor bloedprikken opgehaald, niets ana het handje zei ze, heeft nog wat uitgelegd dus ben helemaal gerustgesteld. OOk meteen mijn kraamzorg geregeld! op het werk gata het goed, net 1,5 maand geleden thuis gestart met alles en vanmiddag ga ik als het goed is mijn 3e deal voor deze week sluiten, dat is een slagingspecentage wat we nu ab-so-luut nog niet verwacht hadden, staan er echt van te kijken, fantastisch voel me zo blij!
Zo, weer een hoop bijlezen dames! Eerst even mijn verhaal kwijt, dan zal ik daarna eens reageren op mensen... Wat een stressdag. het begon al gisterenavond, terug van mijn werk kwam ik opeens in een sneeuwstorm terecht! In oktober, in zuid engeland! Te bizar, is het bij jullie ook zulk raar weer geweest? Alles is nu nog helemaal wit, heel mooi, maar ook ijskoud en superglad op straat. Vannacht weer geen goede nacht, zoonlief werd weer veel wakker. Laten huilen, in slaap knuffelen, toen maar bij ons in bed uiteindelijk, maar zelfs dat hielp niet. Toen maar een flesje gegeven. Dat kwam er een half uur later weer uit.... Hij is al zo lang niet helemaal lekker (eet heel weinig de laatste dagen) dus toch maar even langs de huisarts dacht ik... Maar goed, het was pas 6 uur, dus konden nog niet bellen. Wij opstaan, douchen. Vraag mijn man of hij eindelijk het handschoenenvakje wilde openbreken in de auto (slot is al maanden stuk) omdat ik dacht dat we wel eens toe zijn aan een MOT (=APK). Bleek die al 3 dagen verlopen te zijn! Stress, ik maar vrij genomen, alle garages in de buurt afbellen voor een afspraak... gelukkig een gevonden, maar wel een half uur rijden. Je moet toch wat. Ik dus ruim in de file staan (boom op de weg!) om de auto weg te brengen, en dan haasten terug voor de doktersafspraak. Vlak naast de garage was een staionnetje, dus ik denk spaar een taxi uit, ga met de trein... Komt net een trein aan, ik vraag aan de conducteur waar hij naar toe gaat, hij zegt StAlbans. Ik denk prima, lkan ik daar overstappen ben ik zo thuis... Stopt die trein vrij snel weer, StAlbans Abbey, hij blijkt niet naar centraal te gaan... Conducteur zegt, dan loopt u toch mevrouw, het is niet ver. Ok, zonnetje schijnt, witte wereld (lijkt wel wintersport) duus waarom niet. Maar mooi wel ruim 20 minuten steile berg op! Met mijn stadsbuggy, dus zo'n opklapbare, niet de all-terrain, door de sneeuw! Doodop bij het stion, trein vertraagd... Haal het gelukkig net op tijd bij de dokter... Zoon blijkt oorontsteking te hebben, of die van een maand geleden is nooit goed over gegaan (zou verklaren waarom hij sindsdien niet slaapt...) of een nieuwe. Hoe dan ook, antibiotica gekregen en HOPELIJK helpt het en krijgen we weer nachtrust! PFFF, toen natuurlijk lekker een taxi naar huis genomen! Even op de bank zo, want moet de auto natuurlijk ook weer ophalen. en dan ga ik lekker niet met de trein, maar met de taxi!
Zo, zal nu ook even interesse tonen in andere mensen: vrouw1984, wacht maar af tot je gaat bostvoeden, dan wordt het pas erg. Ik ging tijdens mijn zwangerschap van D naar DD, en daarna naar F. Leuk als je van nature A hebt, maar anders, pfff OemHufaida, voor mijn werkt cranberry heel goed preventief tegen blaasontsteking. Sap en pillen. de hele zwangerschap gedaan, anders was het steeds mis! Alle zuren dingen zowieso, vitamine C bv. En voor je darmen, tja, je doet al veel goed. Vezels vocht en beweging. Je zou gedroogde pruimen kunnen proberen? Alle dames die last hebben van hormonen, stress, chagerijnig etc. Tja, heb ik ook, even uitzitten. Je kunt het inderdaad wel een beetje beinvloeden door positief te blijven. Lekker naar buiten, geniet van de zon. Of juist even ontspannen. (mocht je nou wel in de sauna of niet?) Even quality time met je partner is ook goed. Ik heb de babysit geboekt, hebben we eens tijd voor elkaar. Maar het makkelijker gezegd dan gedaan, hier veel ruzie nog steeds. Hopelijk gaat het snel beter (hij zei al dat als het zo gaat hij geen derde wil...) Zogelukkig, welkom terug, ik hoop dat je je snel beter voelt. felicitaties voor iedereen verder met goed nieuws, ik ga even eten en proberen nog wat te rusten voor zoonlief weer wakker wordt...
o ja, en wat betreft kinderwagen. Ik heb er al een aantal versleten. heb nu een Urban Jungle van Mountain Buggy, helemaal geweldig, een absolute aanrader. Ik heb rugklachten, ,maar deze lijkt echt vanzelf te rijden bijna, je hoeft amper te duwen of the sturen. En hij kan over alle bospaadjes, akkers enzo! Daarbij heb ik zo'n simpele lichte opklapbare, voor in de stad (metro's enzo). Die waarmee ik dus net door de sneeuw een berg mee op ben gelopen, daar had die Urban Jungle echt geen probleem mee gehad! Ik zit erover te denken een dubbele Urban Jungle te kopen, mijn zoontje is pas 18 maanden als de tweede komt. Ik ben alleen bang dat hij erg breed is..
ik heb van nature A en ga tijdens de zwangerschap naar DD........en geloof me, ik vind er niets aan, tietjes he-le-maal naar de haaien daarna heb al een operatie gehad en met mannetje afgesproken dat als ze weer op mijn knieen hangen, we het net zo hard weer laten doen!
pfoe Majkuh, da's ook niets... een vriendin van me was er juist blij mee, weet eigenlijk niet wat de staat erna was... Ik weet niet hoe dat bij mij gaat, ben meteen van borstvoeden naar weer zwanger gegaan. er is meer, dus ook meer te hangen vrees ik...
ja manny, als je van nature A hebt en ze groeien tot DD, dan rekt je vel heel ver uit, krijg je groeistrepen etc en dat gata niet weer weg, je ehbt dus na je bevalling de inhoud van een cup A in de omvang van een cup DD......no fun! Ik had een kleine A en ga nu naar de C......... dan komt er nog meer bij en dan nog stuwing, je kan je lol op....zucht.....en ik voel dat ze groeien, want ze doen pijn!
pffff dat lijkt me idd niks neej.... nou gelukkig zijn er na de zwangerschap mogelijkheden om ze weer een beetje aantrekkelijk te maken al heb je natuurlijk liever niet dat dat nodig is! ik heb van me eigen een b cup.... en ik ben er nooit blij mee geweest terwijl veel mensen me voor gek verklaren met een b cup! Een b cup is erg mooi maar moet ook wel bij je lichaam passen! Bij mij past het niet en ben er ook echt niet tevreden mee.... Heb er nooit iets aan laten doen omdat ik wist dat ik kinderen wilden... Na de zwangerschap van joey ging ik weer terug naar een b cup maar dan wel een slap cupje.... nog erger dan het al was ... wij zouden straks geen 3 kindje willen dus volgend jaar laat ik zeker iets aan mijn (.)(.) doen! En kijk er echt nu al naaruit