Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Marloes, Ria32 en Renmar, fijn dat jullie een goede echo hadden. Gefeliciteerd. Ik heb voor je geduimd Marloes.

Even een vraagje. Afgelopen dagen heb ik 's ochtends 2 broodjes als ontbijt (pm 6.00) en 3 broodjes tussen de middag (pm 12.00). Wat is nu het geval, rond half 3 krijg ik echt vreselijke trek, word er gewoon wat beroerd van, trillende handen enz. Normaal at ik 's ochtends 1 en tussen de middag 2. Dus al 2 broodjes extra. Zou dit door lage bloedsuiker kunnen komen of zou ik gewoon veel meer nodig hebben?

Sylvia, succes met de verhuizing.

2. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Jomi ik zou gewoon een gezond tussendoortje nemen rond die tijd. Waarschijnlijk is het dan wel over. Ik had er vorige zwangerschap ook veel last van. Doe dit een paar dagen en kijk of het helpt...

3. @Remmar : super echo´s joh! Heel erg mooi :D Fijn dat alles ook weer goed was!

@Mamasan : Zal er snel opklimmen horo op die roze wolk! En blijf er nu samen met jullie allemaal zitten :)

@Sylvia : Sucses met de verhuizing! Zal effe zwaar zijn maar wel lekker als het straks klaar is en jullie zitten in je nieuwe huis!
    En denk ook aan jezelf he ;) :D

@Pixie : Lieverd thanks voro de berichtjes en steun!

@Ria : Ook van harte gefeliciteerd met de mooie echo foto's! Super!

@Daggie : effe goed in de gaten hoduen hoor en anders ana de bel trekken bij de huisarts!

Wil jullie nogmaals bedanken voor alle leuke lieve en steunende reacties!
    Echt super lief van jullie :D *knuffel voor jullie*
    Verders gaat alles goed!
    Ga vannavond vroeg naar bed want heb afgelopen nacht weinig geslapen...
    Maar wou toch nog effe kijken hoe het hier met jullie ging en natuurlijk on skleine deugnietje laten zien aan jullie!
    We hebben een mooie profiel foto meegekregen! :D

liefs

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ben al een paar dagen niet meer geweest, wilde ff laten weten dat hier alles prima is.

@Marloes pikte jou verhaal net ff wel mee met snel lezen en ben blij te lezen dat je gewoon een eigenwijsje in de buik hebt.
    Hoop dat je nu lekker kan slapen vannacht!

5. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    Goedenmorgen meiden

@Marloes wat een goed nieuws helemaal top!
    @remmar gefeliciteerd met je goeie echo

Nou ik heb gister een afspraak gemaakt voor 3d/4d echo en mag 11 december om 18.15uur savonds heen(mag op de lijst gezet worden).
    we krijgen dan foto's en een film op dvd met de geslachtsbepaling erbij ik ben dan bijna 18 weken.
    met 28 weken mag ik dan weer terug komen en dan krijgen we er nog een.
    me mannetje is helemaal happy en vind het super dat we nu 2 extra echo's krijgen want als nu bij 12 weken de laatste was vond ie maar saai en hij zei dan moet ik zolang wachten voor ik het vast kan houden en weer kan zien:D hij is er meer mee bezig dan ik en zo lief!
    ik kreeg van de week weer een bos bloemen van hem aaaaa wat is het een schatje.

nou meiden niet teveel kletsen vandaag moet zo werken en vanavond lees ik weer bij.

6. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    EGO:

maak me beetje druk :(
    kan de baby sinds gisteren niet meer voelen en dat lukte al ene paar dagen zeker savonds wel.......:( maak me beetje zorgen

7. colin

colin Actief lid

11 sep 2008
    121
    0
    0
    Noord brabant
    Marloes: wat fijn voor je dat alles ok is!

Hier verder alles ok

Voel heel veel beweging in mijn buik denk dat mijn darmen aardig van slag zijn. Heb al een hele week last van dunne ontlasting :oops:
    Maar ben verder niet ziek.
    Buik groeit ook niet hard meer gelukkig ging in het begin zo snel.

Werk ze allemaal of alvast een leuk weekend

Groetjes Colin

8. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Goedemorgen meiden

@Marloes, wat geweldig voor jullie dat alles goed is met jullie kleine beeb. En wat een mooie echo. Geniet er maar lekker van nu.

@ Remmar en Ria, ook voor jullie goede echo's. De echo's zien er ook geweldig uit zeg.

@Syl, doe je wel een beetje rustig aan met het verhuizen, laat die mannen maar sjouwen hhihi. Succes.

@Colin, vervelend dat je darmen zo vervelend doen, ik heb daar ook wel eens last van.

@ Makjuh, probeer je niet al te veel zorgen te maken meid. Ik voel de beeb ook niet elke dag, het is ook nog wel erg vroeg dat je hem elke dag zou moeten voelen. Probeer eens op je rug te liggen met opgetrokken knieen en dan concenteren. Zo lukt het mij meestal wel.

@ vrouw, leuk dat je al een afspraak hebt voor een 3d/4d echo. Dat zijn echt hele mooie echo's

9. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Mogguh,

@ria, Feli met je goede echo!

@shannah, roosvicee laxo kan ook helpen.
    Ik drink het ook anders duurt gerust een week eer ik kan.

@marloes, prachtige eigenwijsje heb je meid.

@vrouw, leuk,leuk,leuk 3d, en wat lief van je mannetje!
    kan de mijne nog wat van leren, die laat me op mijn eigen verjaardag nog mijn eigen bossie halen :)

@majkuh, maak je geen zorgen meid, je hoeft je uk nog niet iedere dag te voelen.

Hier zijn nu de vreetbuien echt serieus begonnen, heb constant hongerrr.
    Ik moet er ook echt aan toegeven anders wordt ik er akelig van.
    Gisteren ben ik begonnen met zoeken naar een andere zorgverzekeraar.
    Met deze is het constant ellende dat ze niet uitbetalen en we kregen dus een brief van de deurwaarder over een tandarts rekening.
    De tandarts stuurt het wel op naar de verzekering, alleen wordt er niet uitgekeerd, wat ze wel moeten doen.
    Ben het helemaal zat, straks krijgen we dat met de bevalling en daar zit ik niet op te wachten.
    we hebben nu FBTO op het oog, iemand ervaring mee?

Nou ik ga me door de was heen worstelen, er liggen 3 wasjes te wachten, ik kom later weer even gluren.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goedemorgen meiden!

Ik ben vanochtend als in alle vroegte naar de huisarts geweest om suiker te prikken en de waarde is omhoog gegaan; ik zit nu op 4, joepie! Da's nog steeds wel heel laag, maar ik voel me al wel veel beter. Ik drink nu om het half uur een glas limonadesiroop en om het uur eet ik iets van een crackertje met appelstroop of een evergreen oid. En dan weer een banaan, appel of wat mandarijntjes. Doordat ik nu de hele dag snaai heb ik 's avonds niet zo'n trek, mar volgens de ha moet ik mezelf de hele dag een beetje blijven voeren om de bloedsuikerspiegel constant te houden.

Ik heb nog niks gevoeld in mijn buik, ik wist niet dat dat al zo vroeg kon Majkuh, maar lijkt me wel fijn als je al wat kan voelen!

Ik laat ook een 4D echo maken vrouw 1984, maar pas in het nieuwe jaar met ruim 20 weken. Zo rond de jaarwisseling heb ik dan nog de 20 weken echo, krijg jij die niet?

11. me78

me78 Lid

5 aug 2008
    14
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik ben nu 13 weken zwanger van de eerste, maar heb in het begin heel veel bloedverlies gehad. Nu, na een paar goede echo's, heb ik er eindelijk een beetje vertrouwen in dat het wel goed gaat komen en lijkt het me hartstikke leuk om me bij jullie aan te sluiten en mee te kletsen!
    Beetje laat dus, ik val er nu middenin, maar hopelijk vinden jullie het ok! Ik ben 6 mei uitgerekend.
    Allemaal fijne zwangerschap gewenst!

Groetjes ME

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

@Mamasan: ken je de site van Independer? Daar kan je zorgverzekeraars aan de hand van je eigen wensen vergelijken en kijken hoe de vergoedingen zijn en wat ze kosten, heel handig!

@Me78: welkom!

13. dancevalley

dancevalley Actief lid

9 jan 2008
    238
    0
    0
    @Marloes: gefeliciteerd meid wat een opluchting
    @me78: welkom hier, hoe meer zielen hoe meer vreugd..

Wat betreft mijzelf begin ik het weer steeds onwerkelijker te vinden dat ik zwanger ben..Heb al een paar kaartjes gekregen maar durf ze niet neer te zetten.
    Heb sinds een aantal dagen lage rugklachten, begin meteen het ergste te denken, zijn er meer die hier last van hebben (gehad)?

14. mamasan

mamasan Fanatiek lid

@zogelukkig, fijn dat je suiker omhoog klimt meid, hopelijk ben je snel weer op peil en de oude.
    Van independer hebben we trouwens deze verzekeraar, de vergoedingen zijn wel goed, alleen administratief is het daar chaos.
    Bij FBTO is het ook handig geregeld met de aanvullingen, je kunt het per maand zo wijzigen.
    Ik ben alleen benieuwd hoe het daar loopt met de declaraties, want om van de ene chaos in de andere te stappen... :(

@me78, welkom!

@dancevalley, ik heb ook snel last van mijn rug, kunnen gewoon je banden zijn hoor of in mijn geval bi.

15. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hoi allemaal, goedemorgen.

Me78, welkom, ik ben ook de 6de uitgerekend!

Majkuh, het is heel normaal als je je baby een paar dagen niet vloet, zul je verderop in de zwangerschap ook nog wel eens meemaken.

klevkin, eindelijk al iemand gesproken?

Gisteren bij de tandarts was geen groot succes. Hij gaf me verdoving, en ik werd meteen superduizelig. Heb zowieso een hekel aan verdovingen. Na een paar minuten voelde ik nog weinig, wilde hij me nog meer geven. Ik dacht mooi niet, doe het maar zo. Kan niet erger zijn dan bevallen toch? Heb ik ook zonder verdoving gedaan. (ben banger voor zo'n prik dan een beetje pijn...)
    Toen is hij een uur bezig geweest! Moest 10 minuten zitten voor ik durfde te lopen...

16. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Hey hallo,

Tijdje niet geweest. Hopelijk niet te veel gemist.
    Vorige week had ik herfstvakantie en heb ik een week lang van vermoeidheid bijna alleen op bed of op de bank gelegen. Deze week ziek thuis. Ben nu dik 12 weken zwanger en had gehoopt dat die vermoeidheid over zou zijn......

Hoop snel weer te komen

17. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    DAG DAMES! \:D/

Zo even twee dagen niet geweest en moest heel wat bijlezen, even zien wat ik onthouden heb:

Marloes; wat een schrik maar gelukkig alles goed! JOEPIE

Borsten; ikke heb heeeeeleeee grote bloemkolen haha , namelijk cup E, en mijn bh's passen niet best meer :( Hoop dat ze niet groter worden!

Ontlasting; door de progesteron worden ook je darmen slapper, en werkt de peristaltische beweging, die het eten kneed en voortduwd minder goed, vandaar dat het langer duurt voordat je naar de wc kan, en omdat de ontlasting langer inde darmen blijft, wordt er meer water aan onttrokken en dat veroorzaakt dus die akelige late, en harde ontlasting! (technisch verhaaltje erbij is altijd leuk toch :) ) Dank voor alle tips, aangezien ik er ook last van heb!

EHmmm... oh ja, zogelukkig; goed dat je uitleg gegeven hebt, en ik weet dat hypoglykemie zeker invloed heeft op je mood, dus dat geloof ik zo. Het is vaak 1 van de eerste symptomen die je omgeving aan je merkt ;)

Nu ikke!

Gister weer even naar frummel kunnen kijke, en wat wordt ie groot! Hij loopt lekker voorin groei, maar niet teveel gelukkig... ik ben zelf 1,85 en mijn man 2.00 dus dat het een lang kind zal worden verbaasd me niets. Verder was ie echt zo leuk weer! Hij lag compleet relaxed met zijn benen omhoog, en 1 hand achter het hoofd, en toen draaide hij zijn hoofd om, en keek recht in de camera (hallo papa en mama!) Daana liet ie even zien dat ie een clown is! hahah Ging heel overdreven doen, en zijn tong uitsteken, niet 1 keer maar 10 keer! We hadden dikke lol! :)

Verder ben ik helaas ziek, vandaar de afwezigheid. Maar met rust hoop ik er snel weer bovenop te zijn!

Dikke knuff meiden en sorry voor het lange bericht!

18. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    misschien tekort aan ijzer? :(

19. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    Haai Dames
    Ben net terug van mijn Echo. HET WAS FANTASTISCH
    Goed goed goed, goed, het is heerlijk die woorden van de mevrouw te horen, alles goed, en wat groeit het hard!
    Liefs M

20. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Sorry hoor maar ben blij dat je uberhaupt al iets voelt, je hoeft de baby pas na de 20 weken (zelfs later meen ik) iedere dag te voelen.
    Ik vind ook wel dat jij snel in de gordijnen hangt.
    sorry maar moest het ff kwijt, en dat heeft niets met hormonen te maken.

Deel Deze Pagina