Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Nou, lang verhaal, zal het kort proberen te houden, vanmorgen VK gebeld, reeg assistente aan de lijn, vertelde dat ik em ongerust maakte en zij zei dat het evels te vroeg is om wat te voelen dat dat helemaal niet kan.

Ikke dus helemaal uit het veld geslagen door haar begon vreselijk te huilen en daar schrok ze van, 10 minuten met haar gepraat overwat er is (oa stress voor de nekplooimeting maandag) en toen heeft ze me doorverbonden naar de vk want ik moest op een gegeven moment bijna hyperventileren,w as echt zo overstuur.

met de vk gepraat , heel fijn en zij zei ook dat het eigenlijk niet kan, maar dat we er geen discussie van gingn maken, wilde ik ook niet, maar hoe dan ook kan het soms zijn dat als je wat voelt dat je dan een hele week niest voelt, dat is heel normaal, dus ikw as hoe dan ook gerustgesteld :)

2. me78

me78 Lid

5 aug 2008
    14
    0
    0
    Amsterdam
    Zo, dit forum werkt meteen al verslavend. Ben een dagje thuis aan het werk, maar dit is veel leuker natuurlijk :D

@dancevalley: ik kan me goed voorstellen dat je het af en toe onwerkelijk vindt. Ik had dat ook heel erg, bij alles wat ik voelde of juist niet voelde dacht ik steeds 'als het nog maar goed zit'. Ik had net helder rood bloedverlies gehad toen het eerste kaartje binnenkwam.. zelfs na de eerste echo, ook bij bijna 9 weken, toen ik een kloppend hartje had gezien was ik maar even gerustgesteld. Terwijl je hoort dat de kans dat het dan nog mis gaat echt véél kleiner is. Het bleef maar bloeden. Ik heb bij 11 weken en bij 13 weken nog een echo gehad en nu eindelijk kan ik er echt van genieten, bloedverlies is inmiddels ook gestopt, en probeer ik me maar niet meer zo druk te maken om wat ik allemaal voel. Het is ook allemaal voor het eerst en je leest en hoort zoveel verhalen. Gewoon hartstikke spannend! Maar die lage rugklachten kunnen heel goed veroorzaakt worden door het groeien van je baarmoeder en het trekken aan die banden. Ik zou die kaartjes maar lekker neerzetten en proberen te genieten.

@kaatje k: ja, leuke datum he, de 6e! mijn vriend is ook op die dag jarig. Het zal vast niet precies die dag worden, maar ik ben zelf 30 april jarig, ligt ook dicht in de buurt.. we wachten het af!

@bianca84: fijn he die moeheid, ik heb er ook last van. ik hoorde dat het vaak bij een week of 15/16 verwdijnt en dat je er dan tomeloze energie voor terugkrijgt! nou, daar wacht ik dan maar op ;)

@marooz: beterschap! Gelukkig heb je net weer een leuke echo gehad, kikker je vast van op.

@manny: gefeliciteerd met je goede echo!

Zo en nu weer aan het werk (echt zo geen zin haha)

3. me78

me78 Lid

5 aug 2008
    14
    0
    0
    Amsterdam
    He majkuh, vervelend joh dat je zo ongerust was. Goed dat je even hebt gebeld en dat ze je gerust konden stellen. Ik kan me voorstellen dat als je het idee hebt dat je je baby voelde en dan ineens is het er een hele tijd niet meer dat je dan schrikt. Ik las trouwens ergens anders dat je je baby pas vanaf 28 weken iedere dag moet voelen.
    liefs

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ja me78 , zeker mooie datum, is ook mijn trouwdag, en die van mijn grootouders! Maar goed, ze komen meestal toch niet op de uitgerekende datum, mijn zoontje was twee weken te vroeg!

5. Zo ben ik ook weer effe... :D

@dancevalley : Als het aan blijft houden die lage rugpijn moet je het daar effe met de vk over hebben!
    Ik heb dat namelijk ook al effe en als het erger wordt krijg ik fysio ;) Schijnt dan goed te helpen!

@zogelukkig: Fijn dat het beterder gaat en dat je suiker waarde al iets hoger was! Komt helemala goed! :)

@Me78 : Welkom hier ! Gezellie.... Ook ik ben de 6de uitgerekend!

@Bianca : Hopelijk wordt het snel minder !

@Marooz : Mooi he als je dan dat verschil ziet iedere keer!
    Ze groeien zo snel ! Tis ieder keer weer om een brok van in je keel te krijgen he... :D

@Manny : Gefeli met de goeie echo weer! Super leuk!

@Majkuh niet te druk maken meteen hoor ;) Als je nu al iets voelt is dat errug vroeg maar niet onmogelijk hoor! Maar idd als je de kleien gevoelt hebt wil dat niet zeggen dat datiedere dag zo zal zijn.... Dat is meestal pas rond de 20 weken of zelfs nog later :D
    En je eigen druk maken is niet goed voor de kleine spruit ... ;)

6. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    thanx girls ;) voel me ook alweer veeeeel beter!

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goed zo meissie; chill! ;)

Marooz en Manny; fijn dat jullie mooie echo's hebben gehad. Ik zou ook wel weer willen hoor, maar moet nog 8+ weken wachten....snik....

8. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    pfff, heb maandag de nekplooimeting, ben er best een beetje zenuwachtig voor, wie van jullie heeft em al gehad?

volgens mijn vk krijg ik meteen de uitslag omdat ik 2,5 week geleden al bloed heb laten prikken, dat schijnen ze meteen in de computer te gooien en de uitslag te weten.

wat ik net op het forum als vond ik ook wel gerusttellen, was iemand met een kans van 1 op 28 en dat kindje was gezond en zow aren er wel meer, dus de kans is nog altijd vele malen groter dat je een gezond dan ongezond kindje krijgt!

9. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Maaike; je kan je kleintje echt wel voelen, ook al is het heel vroeg, en voel je je kleintje bij een eerste idd pas vanaf een week of 19/20. Ik hoor zo vaak om me heen dat dames de kleine al in de derde maand voelen! Maar het hoeft idd echt nog niet dagelijks! Dat hoeft nog lang niet joh! ;) knuff

Meiden het is idd heerlijk om de baby weer te zien, maakt het weer even echt. Al trekt dat gevoel wel vaak snel weer weg helaas:) Vinden jullie de tijd ook zo snel gaan? ik ga nu week 15 in! En vind het allemaal erg rap voorbij gaan! hahaha

10. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Maaike gewoon rustig blijven dat komt helemaal goed!

11. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    thanx marooz, moest gewoon zo huilen, volede e echt zo NIET serieus genomen toen ze zei, ''ja maar Maaike, je bent pas 12 weken, dan kan je het nog helemaal niet voelen'' grrrrr....NIET mee eens, maar goed, wel 20 minuten brullen daarna haha, kan er nu om lachen!

12. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    @Makjuh, fijn voor je dat je gerustgesteld bent hoor. Ik vind altijd als je je zorgen maakt, altijd bellen, anders blijf je er maar mee rond lopen. Dat heb je goed gedaan meid.
    Ik kan mijn beebje nu ook al voelen hoor, dus het kan wel.

@ Marooz, heb je je kleine spruit weer kunnen bewonderen, geluksvogel. hihihi. O ja en veel beterschap hoor.

@zogelukkig, vind het fijn voor je dat je waarde gestegen is en dat je je ook wat beter voelt dan eerst.

13. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ach ja, zo'n huilbui krijg je als je zwanger bent... ik voelde m'n eerste rond de 16 weken, meen nu af en toe wel eens iets te voelen kriebelen maar het zijn meestal m'n borrelende darmen, voel ik vlak daarna een gasbel...

voel me gelukkig iets beter vandaag, misschien het begin van de betere periode? Heb ook iets langer geslapen, zoon hield het vandaag tot half 6 uit, joepie. hopelijk morgen nog wat langer, voor een weekende is dat nog wel wat vroeg...

in ieder geval hoeven we niet te werken, dat is ook al heel wat. Mijn zoontje staat hier nu naast me te musiceren, in een hand een sambabal, de andere belletjes. Hij schudt ze een voor een, vind het helemaal geweldig. Wat mooi toch zo'n kleine, ben benieuwd hoe hij gaat zijn als grote broer! Hij probeert nu het toetsenbord te rammen, minder geslaagd, hij heeft er al een paar gesloopt (ook mijn werk laptop al twee keer, wordt een beetje genant opbiechten steeds) En dit toetsenbord mist ook al een toets, de ~ gelukkig niet zo'n essentiele, en ik weet nu dat ie daar zit!
    Ben benieuwd wat die beebjes in onze buiken volgend jaar allemaal gaan uitspoken. Ik ben zo benieuwd hoe die wordt , niet alleen geslacht, maar ook karakter enzo.
    O, nu moet ik hem weer met z'n vingers uit de plant halen.. Die volgende wordt vast net zo stout, kunnen ze gaan samenwerken! Gelukkig is het bijna bedtijd, is altijd toch wel heel relaxed als hij er eenmaal in ligt!

14. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden

nou vandaag is de kogel door de kerk!
    ik ga vanaf volgende week dus op de kassa werken blijf de zelfde hoeveelheid uren werken!
    dus dat is allemaal wel lekker ben er hartstikke blij mee.
    en na vandaag op de afdeling helemaal meiden houden geen rekening met me en hoe ze reageren is niet leuk.
    ik werk al een jaar met hun samen en had dit niet verwacht!
    maar goed ga nu toch naar een andere afdeling!

fijne avond allemaal

15. lapstra

lapstra Lid

15 okt 2008
    29
    0
    0
    Assistend accountant
    Munnekezijl (randje Friesland)
    Hallo Dames,

Wat was er weer veel geschreven zeg!
    marloes en remmar fijn dat jullie nu weer een goede echo gehad hebben en dat alles gezond is.

Bedankt voor jullie leuke reacties, had ook ook wel een beetje nodig na die bewuste vermoeiende dag. Heb i.d.d. besloten om maar niks meer over mijn zwangerschap te zeggen tegen over haar. Over twee weken ga ik het op mijn werk vertellen(ben volgende week vrij) en dan zal ze er toch mee geconfronteerd worden. Ik vind het vervelend voor haar, maar het zal toch een keer moeten. Heb het nu al twee weken uit gesteld.

Ben vandaag echt heel erg moe van de verjaardag van Thomas(3) gisteren. Heel leuk maar vermoeiend feetje gehad. We hebben de hele dag door visite gehad.
    Vanmidag ook nog een pv activiteit gehad van het werk ( Solexen in drenthe) was er leuk maar ook vermoeiend.

Zo nu ga ik even lekker in bad en dan naar bed. Zal morgen wel weer wat uitgebreider reageren.

16. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Haaai,

@majkuh, fijn dat je nu wat geruster bent meid ennuh ga gewoon lekker genieten van de nekplooi.
    Heerlijk is het zo'n uitgebreide echo.

@me78 Het is hier inderdaad verslavend :)
    Ik moet ook iedere dag even gekeken hebben,anders mis ik echt te veel.
    Meestal kan ik het dan ook niet laten om ff te reageren.

@marooz, ik vind het nog echt te langzaam gaan, maar ik moet mijn magische 12 weken grens nog bereiken.
    Weet wel nog van mijn zoontje dat het daarna echt megasnel ging.

@kaatje, hier is er ook al een toestenbord gesneuveld :)
    Ik heb nu zo'n flexibel ding aangeschaft, ideaal met kids, mag nat worden,ze mogen er op rammen, hij overleeft het.
    Alleen typt het wat lastiger, dus zit savonds lekker op de lapdoos, dan is het verantwoord :)

@vrouw, wat l*llig joh van je collega's, dan is het zeker goed dat je naar een andere afdeling mag.

Mijn broer vroeg net of ik mee ging naar trance energy in maart.
    Ik heb hem gezegd daar maar niet op te rekenen omdat ik dan al een week of 30 ben, dat trek ik nooit.
    Niks mee te maken, ik plof je gewoon in een rolstoel was het commentaar :)
    Die mannen denken er toch ook maar weer simpel over he?
    Eens kijken als ze zelf zo lopen of ze dan ook nog gaan :)

17. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    whoewhoewhoe ben zo happy de pappy!

vandaag 12 WEKEN :thumup: :thumup: :whistle: =D> :) \:D/

we hebben zon zin in maandag dan :baby: weer bewonderen!

zo dat moest ik ff kwijt sorry ik weet het het is vroeg!
    nog 1 dag werken op me oude afdeling!

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

ME TOO! :D :D :D :D :D :D

19. Ria32

Ria32 Niet meer actief

En hier ook een heerlijk gevoel is dit :D :D :D

20. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Oke,

EGO-Berichtje

Ik ben meestal heel relaxed. Maak me niet zo snel druk (om de baby) etc.

Maar nu heb ik met 12 weken het hartje niet gehoord, en daar baal ik mooi even van. De vk had al gezegd dat het waarschijnlijk te vroeg was. En mn darmen zijn extra opgezwollen (daarom steeds inwendige echo) dus ja...

Maakte me dus niet druk...Over 2 weekjes weer afspraak

Maar nu begin ik me langzamerhand toch onzeker te voelen...

Dus posi-berichten zijn welkom!

Deel Deze Pagina