Hallo Dames, Daar ben ik weer eens, afgelopen dagen s'avonds Ha-Ra demo's gedraaiden dus geen tijd gehad. Er is in de afgelopen dagen zoveel geschreven, wel gelezen maar weet het niet allemaal meer. Wij willen niet weten wat het is. Je weet tegenwoordig al zoveel van die kleine frummel voor dat het geboren word. Natuurlijk zijn er genoeg redenen om het wel te willen weten maar mijn man wil het helemaal niet weten en ik twijfel een beetje. Maar als ik het wel zou weten weet ik niet of ik mij wel stil kan houden. Dus toch maar niet. Leuk om te zien al die buik foto's, bij mij is er nog niets te zien behalve een dikke buik van het vet wat er zit. Ben ook nog niets aangekomen. Mooie echo foto's ook, echt al kleine mensjes te zien. Ik kom uit Munnekezijl (ligt op de grens van Friesland en Groningen vlak bij het lauwersmeer) Zou het leuk vinden te lezen of er meer mensen uit deze buurt komen. Leuk al die angelsounds, ik twijfel nog of ik er een aan zal schaffen. Wat is de gemiddelde prijs van zo'n apparaat? Het lijkt mij wel mooi om te horen, ik voelde namenlijk bij mijn vorige zwangerschap onze zoon namenlijk bijna niet en anders heel licht. Eigenlijk behoor je je kleine elke dag te voelen maar dat had ik dus niet. Ik ben in deze zwangerschap toch wat onzekerder merk ik, dus mischien is zo'n angelsound wel iets. Remmar: goede lijst Pixie: leuk dat je toch weer bij ons bent, en een goede echo hebt gehad Sabrina/vrouw: Fijn dat je achter de kassa zit, rageren deze collega's wel leuk? Verder alle zieken beterschap, af en toe even het raam open en frisse lucht ( goed tegen de ziekte kiemen)
Weer veel geschreven! @pien1980: ja, ik geef Engels. Vorig schooljaar (tijdens 1e zwangerschap) nog 90% en nu 60%. Ik vind de combi ook zwaar. Dit jaar zwaarder dan vorig jaar, maar dat komt ook door een superzware mentorklas. Heb de hele herfstvakantie op bed gelegen en de week daarna ook thuis geweest (combi ziek - anders maybe wel gewerkt - en oververmoeid). Gelukkig is nu de ergste vermoeidheid wat over. Vorig jaar zat ik bij de maart mama's (na bevalling bij januari2008 mama's vanwege 5 weken te vroeg) en daar waren nog 2 dames die lesgaven in het vo - ook zij vonden het zwaar. @all: Was om 17.30 klaar, nog ff boodschapje en.....fiets gejat! Heb ook lidmaatschap aangevraagd voor hyve! Ben erg verslaafd aan hyves. Voor mijn dochter en de ongeboren spruit heb ik zelfs een hyve! Over geslacht: wij willen het niet weten, net als de vorige keer (al begon ik toen rond de 30 weken ook te twijfelen). De vorige keer dacht ik dat het eeen meisje zou worden en dat klopte. Nu denk ik weer dat het een meisje wordt. Wel leuk en practisch, maar misschien is een jongetje juist ook weer leuk. Die schijnen heel erg aan mama te hangen. haha
Jullie kletsen veel zeg. Wel erg eg gezellig. Ik wilde gisteren nog even reageren, maar had geen puf meer. Ben nu ook erg moe en heb erg veel last van hoofdpijn. Ga zo lekker vroeg mn bedje in. @zogelukkig, hoe is het nu met je.? Je zal wel erg geschrokken zijn. Heb je de vk al gebeld.? @Me, beterschap. @Jomi, gefeliciteerd met je 12 weken. Lekker gevoel hè.? @Remmar, ik vind het ook een goed idee om de mensen die niet meer posten van de lijst te halen. Als ze weer posten kunnen ze toch zo weer op de lijst. De lijst ziet er erg mooi uit zo.! Fijn dat je die zo goed bijwerkt.! @Kaatje, doe maar rustig aan hoor. Je bloeddruk is wel heel erg laag. Ik heb ook een lage bloeddruk normaal, maar nu is ie precies goed. Heb nog wel last van duizelingen. Helpt zout eten niet bij jou.? Ik heb altijd zoute dropjes oid bij me. @Draadje, ik ben ook zo lui. Het huishouden staat op een wel heel laag pitje. Het kan me ook niet zoveel schelen eigenlijk. Komt ook wel weer. Mijn buik staat ook stil hoor. Straks krijg je wel een inhaal slag. hihi... @Benzoblij, pak maar lekker je rust hoor. Je krijgt vanzelf weer energie. Ik ben ook nog steeds zo moe. Komt weinig tot niks uit mn handen. Veel succes zaterdag. @Lievebeestje, heel veel sterkte meid. Dikke kunff voor jou.. Pixie, gefeliciteerd met je mooie echo.! Lekker genieten nu. @Marooz, heel veel beterschap. @Lautje, gefeliciteerd met je zwangerschap. Super dat het zo snel weer gelukt is.! @Sabrina, fijn dat het goed bevallen is achter de kassa. @Bianca, dat is mooi balen van je fiets. Heb je wel aangifte gedaan.? Of heeft dat net als hier weinig zin.? Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.
Goedeavond meiden, Hehe ff rust, alles is aan kant, dus het feest kan morgen beginnen. Heel het huis hangt vol ballonnen dus zoonlief zal morgenochtend zijn oogjes wel uitkijken. @zogelukkig, dat is flink schrikken meid ennuh gewoon je vk bellen hoor! Heb je ze nou nog te pakken gehad? @jomi,feli met je 12 weken mijlpaal en hoe was het bij de vk? @remmar,je krijgt nog pb met het voorgevoel, want ik moet ook nog doorgeven dat ik in het zh beval en borstvoeding nog een vraagteken is Het ziet er in ieder geval goed uit zo en je hebt gelijk dat je de meiden die net meer schrijven er af haalt. @kaatje, ik kan met je meepraten, hier ook een onderdruk van 50 en daar kun je flink akelig van worden. Inderdaad veel drinken en zorgen dat je zout bij je hebt, ik heb zelf dubbelzoute dropjes in mijn tas. @lievebeesje,veel sterkte meid! @pixie,feli met je mooie echo! @kaatje nog een x de spookjes zijn wel halloween thema, maar zoonlief is morgen jarig en het is de tractatie voor de psz. Hier op de psz verplicht gezonde traktaties en als het even kan is een crea mama gewenst. Wel zo leuk voor de kids natuurlijk. @shannah, jeetje arm manneke al zo bezorgd. Vind het wel ontzettend lief, maar inderdaad hoeft hij zich daar nog niet mee bezig te houden. @majkuh, werk ze ennuh blijf wel een beetje aan jezelf denken hoor! @bianca, balen van je fiets! pfff volgens mij ben ik nu wel bij he? Anders moet iemand me maar weer ff bij de les roepen Het geslacht, wij willen het weer weten, het is praktisch en we zijn allebei veeeeeel te nieuwsgierig Zelf denk ik dat we weer een knulletje krijgen, manlief een meid en stiekem hoopt hij daar ook op. De hyves, ik ben Sandra daar en als iemand me wil toevoegen, gewoon doen. Het buikje, die groeit hier explosief juist. Het lijkt wel of hij een spurt maakt nu iedereen het mag weten
Joepie, vandaag 12 weken. Had het vanochtend ook al verteld, maar misschien dat nog niet iedereen het heeft mee gekregen. Probeer morgen nog wel ff op iedereen te reageren, maar ik zit nu bij schoonouders op de boerderij om koffie. Hier zit de kamer vol met mensen, ook nog voor verjaardag van mijn zwager. Hier ff snel een berichtje van mij hoe het bij de vk is gegaan. Allereerst werd gelijk mijn bloeddruk opgemeten. Dat was ook de reden dat ik eerder voor controle terug moest komen. De waarde is 138/92, dus weer te hoog. Als de onderwaarde boven de 95 komt, word ik doorgestuurd naar de gyn. en kan ik dus niet bij vk blijven. Mijn B12 waarde was 762 terwijl ik elke 2 maanden een spuit krijg, is dus veel te laag. Moet boven de 1000 zitten. Morgen ga ik dus een afspraak bij de huisarts maken. Wil voordat ik mijn B12 spuit weer krijg (moest vorige week al) weten wat nu mijn waarde is. Waarde 762 is van 3 weken terug. Dan wil ik de huisarts zover krijgen om met gyn te overleggen of afspraak met gyn. te krijgen om vaker een B12 spuit te krijgen. Maar 2 jaar geleden al veel problemen gehad met huisarts over extra injecties, dus hoop dat ik hem kan overhalen. De waarde van Rubella is 2.5 terwijl dit ong. 11 moet zijn. Rubella is rode hond. Nu vertelde de vk dat ik erom moet denken dat ik niet teveel met kinderen in kontakt kom. Hihi, lekker lastig dat ik taxi rijd en een vaste schoolroute heb. Morgen dus ook ff met bedrijfsleider om de tafel en een brief voor de ouders van de kinderen schrijf. Hierin komt dan te staan dat als zij het vermoeden hebben dat hun kind of op hun school rode hond heeft, zij dit zo snel mogelijk melden bij mij of het bedrijf. Hierdoor kunnen wij zo snel mogelijk handelen. Voor de rest waren alle waardes goed. Toen heeft de vk nog geprobeerd om het hartje te horen en JA, we hebben het heel ligt kunnen horen kloppen. Over 2 weken op woensdag 14 november moet ik om 15.45 terug komen bij vk. Dit ivm met hoge bloeddruk en om er een iets beter beeld van te krijgen.
Jomi, we hebben tegelijkertijd gepost Maar je waarde is inderdaad te laag, ik zou ervoor zorgen dat je 1x per maand mag nu. Heb je het artikel van hendrik de jong over zwangerschap en B12? Laat die anders aan je ha zien, het wil wel eens helpen. Ik hoop in ieder geval dat je niet weer zo'n strijd aan moet, want daar wordt je niet vrolijk van. Ennuh feli ...gaaf om het hartje te horen.
Ik heb verder niets gelezen aangezien we hier momenteel ff druk met onszelf zijn, we hebben vandaag de combi test gehad en de uitslag was niet goed. er is meerdere keren een verdikte nekplooi van 3.5mm gemeten en morgen moeten we naar de gyn om de verdere mogelijkheden te bespreken dat zal ws zijn een vruchtwaterpunctie of vlokkentest zijn. Maar aangezien een vlokkentest komende week al kan en een vruchtwaterpunctie pas bij 16 weken is het even afwachten wat zijn advies zal zijn, bij de ene test zien ze weer meer als bij de andere het is dus kiezen uit 2 kwade want de vlokkentest kan eerder maar dan is er een iets grotere kans op een miskraam... Naja ondanks dat we nu in de rats zitten ben ik er blij mee dat we voor de test gekozen hebben, nu hebben we nog optie's en keuzes die we zelf kunnen maken en worden we niet voor een voldongen feit gesteld.
Jeetje mamalieske wat schrikken. Heel veel sterkte... ik hoop heel hard voor jullie dat de onderzoeken goed verlopen en hoop nog meer op een goede uitslag. Dikke knuff
Hallo allemaal, Even een kort berichtje van mij, want ik ben verschrikkelijk druk geweest en ben nu erg moe, dus wil zo mn bedje in. Naast het bericht van mamalieske las ik vervelend nieuws voor Laura, sterkte meis. Verder nog steeds een aantal zieken: beterschap. Zogelukkig: van jouw verhaal ben ik ook geschrokken. Gaat het weer een beetje? Meiden met goed echonieuws, of prettige vk bezoeken: feli! Ik zit ook op hyves, ik zal eens even uitzoeken hoe ik me kan aanmelden bij de meimama's 2009. Morgen dan hè.. want ik duik nu mn bedje in! Truste allemaal.
Mamalieske: heel veel sterkte meid..dat moet wel moeilijk zijn nu voor jullie, ik zal voor jullie duimen! Wat was de gehele uitslag vand e combitest, bloeduitslagen moeten denk ik nog komen? Knuf! Zogelukkig|: hoe is het met jou? Schrok van je bericht..hoop dat het weer beter gaat en je even naar de vk bent geweest voor de zekerheid Liefs Syl
AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PBen want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt! DE MAMA'S VAN MEI 2009 28 april * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X 1 mei * Sylvia ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV * Trude 2 mei * Amy25 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * Spiffy * Lievebeesje ~ 5ste kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Klevkin ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Horselover 3 mei * shannah ~ 3de kindje ~ BV ~ TB * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV * Marloes22 ~ 2de kindje 4 mei * kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * Lynni ~ 2e kindje * Daggie1984 ~ 1ste kindje ~ BV ~ FV * Hannahw ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV * Miracle81 ~ 1ste kindje * Angelique83 ~ 1ste kindje * Brigitte 22 ~ 2de kindje * Sappie ~ 2de kindje * Illy2306 ~ 4e kindje 5 mei * webmiertje ~ 3de kindje 6 mei * Malka ~ 1e kindje ~ TB ~ BV * Meimama ~ 3de kindje * Lana81 ~ 1ste kindje ~ BV * Kaatje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Me78 ~ 1ste kindje ~ BV~ PHZ 7 mei * Ylona25 * Marloes22 ~ 2de kindje 8 mei * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV 9 mei * Nano73 ~ 1ste kindje * Mushu ~ 1ste kindje ~ ? ~ BV * KimsKie97 ~ 1ste kindje 10 mei * Yinte ~ 3de kindje * Chantal87 ~ 2de kindje * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ :-# * Sarahmei09 ~ 1ste kindje 11 mei * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Skye ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ (med ind) ~ BV 12 mei * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Grummelke ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV 13 mei * Tinke ~ PZH ~ BV 14 mei * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV * Sannie306 * Ellen1982 * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ FV 15 mei * Dafje ~ 2de kindje * Iris77 ~ 1ste kindje * Ria32 ~ 1ste kindje ~ PZH * Nina30 ~ 1ste kindje * Gaby83 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV * Cyntje ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Sabrina1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV ~ : 16 mei * Zogelukkig * Mama nel ~ 2de kindje 17 mei * Dylan07 ~ 2de kindje (?) * Tji ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Lothlorien ~ 2de kindje * Evitaaa1983 ~ 1ste kindje * Atmon05 ~ 1ste kindje 18 mei * San 19 mei * Natassie ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Manon77 ~ TB ~ BV * Pien1980 ~ 1ste kindje 20 mei * JoMi ~ 1ste kindje~ PZH ~ BV ~ [-X * mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ FV 21 mei * Benzoblij ~ 2de kindje * Lindsey1981 * Mamaspooky * Hester ~ 1ste kindje * DeboravB ~ 1ste kindje 22 mei * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV * Lapstra ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Dancevalley ~ 1ste kindje 23 mei * Aros ~ 2e kindje ~ TB ~ BV * Anci 24 mei * Bjentsje ~ 2e kindje * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB 25 mei * Jinky ~ 1ste kindje * Jinx ~ 2de kindje * Butterfly23 ~ 1ste kindje 26 mei * Whisper ~ 2de kindje ~ Bv ~ PHZ * Jannn ~ 1ste kindje * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV * Karien ~ 1ste kindje 28 mei * Tbell 29 mei * Roozje ~ 1ste kindje * Roosje75 ~ 1ste kindje 30 mei * Christie ~ 4de kindje * Dieseltje2 ~ 2e kindje ~ PZH ~ FV * joanita 31 mei * Evy77 ~ 1ste kindje * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ : 2 juni * Mamasan ~ 2de kindje ~ PZH (med ind) Er zijn op dit moment 97mei Mama´s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie. Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973, Laura28 PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding Wat denk je wat het geslacht is: 3 geen idee, 6 jongens, 3 meisjes, tweelingen Geslacht: 3 : (weet het nog niet) 1 :-# (ga het niet vertellen) , 4 [-X (wil het niet weten) Afspraken * 6 November: Manon77, afspraak vk ~ Bianca24, afspraak gyn, 8:30 uur ~ Lievebeesje, controle gyn, 13:40 uur * 7 November: Manny, 2de afspraak vk, 16:15 uur ~ Manon77, 2de echo en nekplooimeting ~ Me78, 2de afspraak VK * 10 November: Houmar, controle vk ~ Lana81, controle vk, 9:00 uur ~ Tbell, 1ste echo ~ Stillewens, nekplooimeting * 11 November: Rainbow78, 1ste echo ~ Karien, afspraak vk ~ Mamasan, gyn, 13:30 uur ~ Pien1980, afspraak vk * 12 November: Colin, termijnecho ~ Draadje, controle afspraak 11.00 uur ~ Klevkin, afspraak vk, 16:15 uur * 13 November: Dancevalley, 2e echo ~ Sylvia, controle afsoraak 8.00 15,6 wkn ~ Sylvia, echo fontys, 15.00 uur * 14 November: Sarahmei09, 5de echo, 17:45 uur ~ JoMi, 3e afspraak vk, 15:45 uur (ivm hoge bloeddruk) * 17 November: Brigitte22, controle vk ~ Marooz, controle vk * 20 November: Roosje75, afspraak vk * 21 November: Evy77, afspraak gyn, 14:45 uur * 24 November: Sabrina1984, controle vk * 26 November: Mamalieske, afspraak gyn ~ Pixie, afspraak vk * 27 November: Tinke, controle vk * 1 December: Marloes22, 2de echo ~ Webmiertje, pretecho * 2 December: Webmiertje, 3e afspraak vk * 4 December: Remmar, controle vk, 19:00 uur (19,2 wkn) * 5 December: Jinky, 3e echo * 8 December: Daggie, afspraak VK, 8.00 uur (19 wkn) * 9 December: Remmar, 20 weken echo, 8:00 uur (20 wkn) * 11 December: Sabrina1984, 3d/4d echo en geslachtsbepaling, 18:15 uur ~ Marooz, SEO (20 weken echo) ~ Joki, afspraak vk * 15 December: Brigitte22, 20 weken echo & controle vk * 22 December: Rian, 20 weken echo, 8:30 uur ~ Marloes22, 20 wkn echo * 15 Januari: Marooz, 3D/4D echo De aanpassingen zijn: @ Draadje, Klevkin, Evy77, Daggie1984, Lievebeesje, Marooz, Majkuh, Joki, Sabrina1984, JoMi, Mamasan, Pixie & Lapstra: ik heb, volgens mij, alles aangepast wat jullie me gestuurd hebben! Hoop dat t allemaal klopt zo! @ sim: sorry voor je lay-out.. hoop dat je deze ook mooi vindt?! In je pb kon ik niet opmaken wie Brenda is. Zou je mij dit kunnen pben nogmaals? Dank je!
@Remmar, mijn afspraken en wijzigingen heb je goed in de lijst gezet. Fijn dat je dat allemaal zo goed bijhoudt voor iedereen. Petje af.
Dank u, dank u hihi.. Meiden, dank voor alle pb's! Maar super lief dat jullie elke keer zeggen dat we het zo goed bijhouden! me=trots! Meiden, morgen reageer ik weer ff op iedereen.. voor nu: oogjes dicht en snaveltjes toe..
Hier vandaag een extra afspraak bij de vk om het hartje te horen. De eerste afspraak was nl. rond de 10 weken; toen kon de vk niet luisteren naar het hartje. Hopelijk vanmiddag wel! Malief gaat mee, want m'n mannetje zit in buitenland. @ JoKi, ik heb hetzelfde bij die rubella. Werd gebeld door de vk met de vraag of ik vroeger niet was ingeent, omdat de waarde bij mij ook veel te laag was. Moest heel erg lachen eigenlijk, omdat we net een inentingensessie hebben afgesloten voor onze emigratie volgend jaar (heb het idee dat m'n hele lichaam vol zit met antistoffen, maar ja, dan mis je net dat ene stofje...). Was wel gelijk een beetje geschrokken, omdat mijn oma een oogafwijking heeft doordat haar moeder rode hond kreeg tijdens de zwangerschap. De vk heeft me iig wel al gerustgesteld dat het alleen de eerste vier maanden van de zwangerschap van belang is dat je er niet mee in aanraking komt (daarna kan het niet zoveel kwaad meer). En we zijn al hard op weg naar de vier maanden, dus we houden het nog wel even vol! Iedereen heel veel sterkte en ik geniet nog steeds van de verhaaltjes hier. De nare berichten verdwijnen nu gelukkig naar de achtergrond, nu de meeste mama's de 10-12 weken grens (bijna) gepasseerd zijn.
sterkte mamalieske kan me voorstellen dat je er van overhoop bent de rest heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes las net ook dat er iemand uit munnekenzijl komt daar heb ik twee jaar geleden een woning aangeboden gekregen maar alsnog na dokkum verhuist en nu dus na leeuwarden zijn volgens mij best veel friezen hier bij de mei mamaas mamasan gefeliciteerd met je zoontje mn dochter is over 3 weken jarig en dan hebben we gelukkig alle verjaardagen gehad op die van mn man na , iedereen is hier achter elkaar jarig alleen dit nieuwe babietje niet de slingers zijn nu dus bijna voor een jaar opgeborgen is wel leuk hoor die slingers en balonnen maar als je er zoveel achter elkaar hebt is het in de kast zien liggen ook al een feest
Hoi Allemaal, Ben al sinds maandag hardstikke ziek, overgeven en hoofdpijn houd niks binnen zelfs geen water. maandag en woensdag naar de huisarts geweest werd toch een beetje bang aangezien ik nog geen echo of hartje heb gehoord. Gisteren verloskundige gebeld en uitgelegd hoe her er voor stond. Zij stelde voor om die middag nog naar het hartje te gaan luisteren dus ik gistern om 17.00 naar de vk toe. na lang zoeken heb ik het hartje gehoord! Nu aan de anti biotica om snel te herstellen (deze kan geen kwaad voor het kindje!) en wachten tot woensdag voor de echo. Ben blij dat het tot nu toe goed uitziet en vandaag 12 weken! Moest even mijn hart luchten! Groetjes Colin