Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hoi Sim, het is altijd een gepuzzel! Ik heb een creche op mijn werk, daar gaat hij minimaal 3 dagen naartoe. Daarnaast werk ik minimaal een dag per week thuis. Ik mag niet thuiswerken met z'n zoontje thuis van mijn werk dus ik heb een nanny die dan komt en bij me thuis voor hem zorgt. Zo zie ik hem dus nog wel een beetje en hij is lekker thuis. Het scheelt mij ook 2 uur in de auto zitten want ik moet een uur rijden naar mijn werk. Mijn man werkt ook af en toe thuis (met of zonder nanny) maar niet elke week, en helaas krijgt hij binnenkort een nieuwe baan en zal dat moeilijker gaan. Het lastige is dus dat de creche zo ver weg is dat ik hem er niet heen kan brengen als ik ziek ben... En mijn man ook niet, want die werk compleet de andere kant op. Er zijn wel creches dichterbij, maar wij wonen in een hele dure buurt (vlak boven londen) en die zijn meer dan twee keer zo duur als die op mijn werk...

Het is dus nog een heel gepuzzel elke week! Vooral omdat ik ook nog wel eens naar het buitenland moet voor mijn werk. Dan komt de nanny ook of mijn man blijft thuis.

Ik denk dat ik als ik er straks twee heb het toch iets anders moet gaan doen, anders ga ik er aan onderdoor! Ik wil misschien minder gaan werken, dat lijkt me zowieso wel prettig. Eerst maar eens zwangerschapsverlof (hier een jaar verlof, dus ik heb even) en dan hoef ik pas te beslissen. als ik voor betaald verlof ga (mijn werkgever betaald me 9 maanden volledig salaris, de overige 3 zouden onbetaald zijn als ik daar voor kies) dan moet ik wel minimaal 6 maanden terugkomen daarna. En dat kan ik natuurlijk niet echt laten lopen, 9 maanden doorbetaald. Zowieso, als ik een baan dichterbij moet vinden dan moet het wel een goed verdienende baan zijn! De creche om de hoek kost 58 pond per dag per kind! Dus 116 per dag voor twee. Dat is ongeveer 145 euro, dus wat je dan daarna nog overhoudt van je salaris is ook amper de moeite! Je snapt dat veel moeders hier dus stoppen met werken, ook al omdat parttime lastiger is dan in Nederland.

Maar ik wil zowieso wat meer tijd bij mijn kinderen gaan zijn, dus iets veranderen gaat er wel!

Sorry, geen kort antwoord, maar is ook iets wat me erg bezighoud op het moment, dat snap je wel! Ben benieuwd wat jullie allemaal van plan zijn qua werk/ creche etc. Blijven jullie werken of niet? Full-time, part-time?

2. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    @ mamalieske sterkte! Hoop dat de uitslagen toch nog goed zijn.

@ de zieken, beterschap. Ik heb de laatste tijd erg veel last van hoofdpijn... hoorde het laatst nog iemand hier zeggen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

@ de rest: bijna alles weer vergeten, sorry :oops: .

Wat betreft werk, ik werk nu fulltime en wil straks parttime gaan werken. De planning staat nu op 3 dagen per week. Maar eens zien hoe dat gaat.
    Een jaar zwangerschapsverlof, wil ik ook wel! Lekker joh!
    Beetje jammer dat daar dan weer tegenoverstaat dat je moeilijk parttime kan werken en dat de opvang zo duur is...

3. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    hallo dames..

ik heb 18 december om 10.00 een 20wk echo! spannend zeg!

ik hoorde een beetje slecht nieuws.. sterkte....

4. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Ik blijf gewoon 5 dagen werken. Het scheeld dat ik bij mijn ouders in de zaak werk.
    3 dagen in de week gaat kind naar kinderdagverblijf en 2 dagen probeer ik het bij mijn werk te doen. Misschien dat er nog oma`s zijn die zich aanbieden maar dat enthousiasme is volgens mij redelijk verminderd nu ze beide al oma zijn. Bij mijn broer wilde ze heel de week wel oppassen en nu hoor ik niets. Ik denk dat ze het toch tegen vind vallen. Jammer, ook voor hun...

Eigenlijk ben ik nu 6 dagen in de week aan het werk alleen is zaterdags wat relaxter. Er is meer hulp in de zaak en als ik een boodschap moet doen kan ik zo even weg.
    Ook woon ik (samen met mijn man) op dit moment bij mijn ouders vanwege verbouwing van ons huis. Als dit klaar is zal ik meer tijd nodig hebben. Ik moet dan weer koken, wassen, schoonmaken en een kind verzorgen.

Lang verhaal, maar ik merk dat weinig mensen begrijpen dat je zoveel kan werken als je het naar je zin hebt. En als het een beetje van je eigen is (is de bedoeling in de toekomst).

Pfff is wel heel lang verhaal. Niets voor mij...

5. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Sorry dames momenteel lees ik niets bij ik hoop dat jullie het me vergeven kunnen, vandaag bij de gyn geweest op 1 december krijgen we de vruchtwaterpunctie eerder kan helaas niet omdat dan de termijn niet goed is voor zo'n test.

Dan na 1 week krijgen we een voorlopige uitslag en na 3 weken definitief.
    Rond kerst weten we dus pas echt meer :(

6. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Ik probeer ook op wat dingen te reageren:

* woonachting in Friesland
    * wil hoogstwaarschijnlijk niet weten of het een jongetje of een meisje is
    * werk nu 3 dagen (26 uur) en blijf dat straks ook doen, maar voordat mijn dochter kwam werkte ik 4 dagen (34 uur). Mijn man werkt ook 4 dagen en voor 2 dagen hebben we opvang. Ik heb nu nog een gastouder bij ons thuis maar die is ook zwanger en gaat dus straks stoppen, dus per januari gaat onze dochter die 2 dagen naar het kdv.

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ohh mamalieske, wat lang nog.... wachten is eigenlijk nog het ergste, of niet? Krijg je nog een soort kansberekening zodat je een beetje weet waar je rekening mee moet houden?

OK, ophouden met internet, ik moet echt eens gaan werken!

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Meid toch, ik vind het vreselijk voor je!
    Je hebt zelf duidelijk aangegeven hoe je over dit soort zaken denkt, maar als je dan pas de uitslag krijgt, is de foetus al 19 weken.... maakt dat eea niet nog moeilijker dan?

Ik heb gelezen dat een vlokkentest eerder kan, nu al, uitslag duurt ook twee weken en de kans op een mk is even groot als bij een vruchtwaterpunctie!

Heel veel sterkte met alles!

9. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    wat lang dat je in onzekerheid zit mamlieske , nogmaals sterkte

ik kom net terug van mn afspraak en alles was goed de baby bewoog goed en kon dus al best dat ik hem/haar voel mn bloeddruk was ook goed mn bloeduitslagen waren ook goed en het hartje was een heel mooi geluid het mooiste liedje wat ik vandaag gehoord heb ;)

10. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Pff mamalieske wat duurt dat nog lang zeg.. en dan nog zo lang wachten op de uitslag. Ik weet niet waar je woont, maar bij de aprilmama's zit ook een mama die een slechte uitslag had (ze heet IMD), die is naar Nijmegen geweest voor een vruchtwaterpunctie en daar konden ze kiezen voor een snelle versie en een minder snelle versie. Bij de snelle versie werd naar minder afwijkingen gekeken, maar dat scheelde geloof ik niet zoveel. Zij kregen na een aantal dagen al een brief en zouden nog eerder gebeld worden als de uitslag "niet goed" zou zijn. Ik weet niet of je het prettig vind om er contact over te zoeken, maar je zou eens bij haar kunnen informeren (of bij andere mama's die een vwp hebben gehad, maar toevallig heb ik dit verhaal gevolgd).

In ieder geval heel veel sterkte

11. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Dames

Remmar heeft het pas al in de groep gegooid, over het opschonen van de lijst. Ze had ook jullie mening gevraagd. Degene die hadden gereageerd vonden het ook goed. Nu hebben we samen besloten voor de mensen die al meer dan een maand niet meer hier zijn geweest eraf te halen. Niet omdat ze dan niet meer mogen komen, maar meer om de lijst overzichtelijker te maken en het is dan ook makkelijker om bij te houden. Uiteraard kunnen deze mensen als ze toch weer graag mee willen kletsen weer op de lijst komen. Dus dit is helemaal niet slecht bedoeld maar zo houden we de lijst mooi bij de tijd en schoon.
    mochten er dames zijn die hier echt problemen mee hebben, laat maar horen.

p.s Dit kijken we na via de gebruikerslijst, hier kunnen we zien wanneer de laatste keer is geweest dat iemand online is geweest.

12. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Hey, ik woon ook in Leeuwarden!

Over werken en opvang:
    Ik werkte vorig jaar 90% (in het voorgezet onderwijs - ben lerares Engels voor klas 1, 2 en 3 havo en vwo) en ben toen eind januari met verlof gegaan. Ben eind augustus weer begonnen en werk nu 60% op 3 dagen. Nu ga ik in April met verlof en kom ik waarschijnlijk na de Kerstvakantie (9 maanden vrij) terug. Daarna blijf ik 60% op 3 dagen werken.
    Mijn man is 1 dag thuis (ook onderwijs, dus ook ruim ouderschapsverlof - met de bevalling heeft hij 2 dagen en dan nog 5 dagen als kraamverlof!))en ik dus 2. De andere 2 dagen gaat m'n dochter naar een gastouder waar de 2e straks waarschijnlijk ook heen kan.
    Tot volgende Kerst ben ik dan thuis en werkt m'n man weer 5 dagen en na de kerst neemt hij weer een jaar lang een dag vrij.

Vanmorgen naar de gyn geweest. Aklles is goed. Weer even een echo gehad en hartje horen kloppen. Op vrijdag 12 december moet ik weer naar de gyn en op vrijdag 19 december (vrijdag voor de kerstvakantie) heb ik een 20-weken-echo bij het echocentrum in het ziekenhuis. Bij m'n vorige zwangerschap kon het nog niet, maar deze keer laten we aalsuitend op de 20-weken-echo nog een dvd maken.

13. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Wat betreft werk: ik werk nu 3 dagen per week en dat vind ik heerlijk. Dat wil ik ook graag blijven doen als de 2e er is. Naast mijn werk heb ik nog een webwinkel in outlet en nieuwe merkbabykleding (een uit de hand gelopen hobby) en daar gaat ook veel tijd inzitten (maar nu oh zo leuk om weer voor mezelf in te kunnen kopen ;)).

Voordat onze dochter werd geboren wilde ik graag 4 dagen blijven werken, maar dan zou onze dochter 4 dagen in de week naar de creche moeten en dat vonden wij teveel. Achteraf gezien ben ik heel blij met die 3 dagen, want meer werken zou ik teveel vinden.

14. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Ik had nog niet gereageerd, maar ik vind het een prima idee. Ik heb gezien dat dit bij de andere maanden ook gebeurd/is gebeurd en voor wie dat wil kan zo weer aansluiten.

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

En nav de vwp bleek de baby toch gezond!

16. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Fijn om te lezen dat er ook weer een aantal goede bezoeken aan de vk of gyn zijn geweest.

@Marooz: aha een logeetje, leuk, alleen de aanleiding niet. Beterschap nog.
    @zogelukkig: fijn dat je je beter voelt, hopelijk blijft dat zo. Als de vk het niet had vertrouwd had ze je vast willen zien. Maar als jij het echt niet vertrouwd.. bellen!
    @Kaatje: heel interessant om te lezen hoe dat allemaal in Engeland gaat, is toch wel anders als hier idd. Ik kan me voorstellen dat dit je erg bezig houdt, moeilijk allemaal. Maar wat is het duur zeg de crechekosten. En dat jaar zwangerschapsverlof.. nee dat kan je bijna niet laten lopen..

Ik ga ook weer ff aan het werk..

17. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Helemaal gezond idd (vergeten erbij te zetten inderdaad).

18. houmar

houmar Actief lid

19 mei 2008
    470
    0
    0
    Hey allemaal,
    Wat is er weer lekker veel gekletst!

@ mamalieske, wat naar zeg die onzekerheid en dan ook nog zo lang....

Hier ook een beetje onzekerheid.... Afgelopen maandag was er op mijn echo een heel goed functionerende beeb gezien maar ook een bloedstolsel die ik mogelijk zou kunnen gaan verliezen. Nu heb ik sinds vandaag bruinige afscheiding. Dit zou dus best ene voorteken kunnen zijn van het verliezen van dat stolsel. Verder heb ik geen krampen en ook geen reden om me zorgen te maken en toch doe ik het.... Ik weet gewoon niet wat ik moet verwachten. Sorry dat ik jullie ermee lastig val maar het relativeert al een hoop als ik het opschrijf.

19. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PB’en want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt!

DE MAMA'S VAN MEI 2009 :baby:

28 april
    * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X
    1 mei
    * Sylvia ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV
    * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV
    * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV
    2 mei
    * Spiffy
    * Lievebeesje ~ 5ste kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X
    * Klevkin ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV
    * Horselover
    3 mei
    * shannah ~ 3de kindje ~ BV ~ TB
    * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV
    * Marloes22 ~ 2de kindje
    4 mei
    * kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV
    * Lynni ~ 2e kindje
    * Daggie1984 ~ 1ste kindje ~ BV ~ FV
    * Hannahw ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV
    * Brigitte 22 ~ 2de kindje
    * Sappie ~ 2de kindje
    * Illy2306 ~ 4e kindje
    5 mei
    * webmiertje ~ 3de kindje
    6 mei
    * Malka ~ 1e kindje ~ TB ~ BV
    * Meimama ~ 3de kindje
    * Lana81 ~ 1ste kindje ~ BV
    * Kaatje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV
    * Me78 ~ 1ste kindje ~ BV~ PHZ
    7 mei
    * Marloes22 ~ 2de kindje
    8 mei
    * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV
    9 mei
    * Nano73 ~ 1ste kindje
    * Mushu ~ 1ste kindje ~ ? ~ BV
    * KimsKie97 ~ 1ste kindje
    10 mei
    * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ :-#
    * Sarahmei09 ~ 1ste kindje
    11 mei
    * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV
    * Skye ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV
    * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV
    * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ (med ind) ~ BV
    12 mei
    * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ :(:
    * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV
    13 mei
    * Tinke ~ PZH ~ BV
    14 mei
    * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV
    * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ FV
    15 mei
    * Iris77 ~ 1ste kindje
    * Ria32 ~ 1ste kindje ~ PZH
    * Cyntje ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV
    * Sabrina1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV ~ :(:
    16 mei
    * Zogelukkig
    * Mama nel ~ 2de kindje
    [ 19 mei
    * Manon77 ~ TB ~ BV
    * Pien1980 ~ 1ste kindje
    20 mei
    * JoMi ~ 1ste kindje~ PZH ~ BV ~ [-X
    * mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ FV
    21 mei
    * Benzoblij ~ 2de kindje
    * Hester ~ 1ste kindje
    22 mei
    * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV
    * Lapstra ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X
    * Dancevalley ~ 1ste kindje
    23 mei
    * Aros ~ 2e kindje ~ TB ~ BV
    24 mei
    * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB
    25 mei
    * Jinky ~ 1ste kindje
    * Butterfly23 ~ 1ste kindje
    26 mei
    * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV
    * Karien ~ 1ste kindje
    29 mei
    * Roosje75 ~ 1ste kindje
    31 mei
    * Evy77 ~ 1ste kindje
    * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ :(:
    2 juni
    * Mamasan ~ 2de kindje ~ PZH (med ind)

Er zijn op dit moment 64mei Mama´s
    Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie.
    Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973, Laura28, DeboravB

PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling
    FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding

Wat denk je wat het geslacht is: 3 geen idee, 6 jongens, 3 meisjes, … tweelingen
    Geslacht: 3 :(: (weet het nog niet) 1 :-# (ga het niet vertellen) , 4 [-X (wil het niet weten)

Afspraken :D
    * 6 November: Manon77, afspraak vk ~ Bianca24, afspraak gyn, 8:30 uur ~ Lievebeesje, controle gyn, 13:40 uur
    * 7 November: Manny, 2de afspraak vk, 16:15 uur ~ Manon77, 2de echo en nekplooimeting ~ Me78, 2de afspraak VK
    * 10 November: Houmar, controle vk ~ Lana81, controle vk, 9:00 uur ~ Tbell, 1ste echo ~ Stillewens, nekplooimeting
    * 11 November: Rainbow78, 1ste echo ~ Karien, afspraak vk ~ Mamasan, gyn, 13:30 uur ~ Pien1980, afspraak vk
    * 12 November: Colin, termijnecho ~ Draadje, controle afspraak 11.00 uur ~ Klevkin, afspraak vk, 16:15 uur
    * 13 November: Dancevalley, 2e echo ~ Sylvia, controle afsoraak 8.00 15,6 wkn ~ Sylvia, echo fontys, 15.00 uur
    * 14 November: Sarahmei09, 5de echo, 17:45 uur ~ JoMi, 3e afspraak vk, 15:45 uur (ivm hoge bloeddruk)
    * 17 November: Brigitte22, controle vk ~ Marooz, controle vk
    * 20 November: Roosje75, afspraak vk
    * 21 November: Evy77, afspraak gyn, 14:45 uur
    * 24 November: Sabrina1984, controle vk
    * 26 November: Mamalieske, afspraak gyn ~ Pixie, afspraak vk
    * 27 November: Tinke, controle vk
    * 1 December: Marloes22, 2de echo ~ Webmiertje, pretecho
    * 2 December: Webmiertje, 3e afspraak vk
    * 4 December: Remmar, controle vk, 19:00 uur (19,2 wkn)
    * 5 December: Jinky, 3e echo
    * 8 December: Daggie, afspraak VK, 8.00 uur (19 wkn)
    * 9 December: Remmar, 20 weken echo, 8:00 uur (20 wkn)
    * 11 December: Sabrina1984, 3d/4d echo en geslachtsbepaling, 18:15 uur ~ Marooz, SEO (20 weken echo) ~ Joki, afspraak vk
    * 15 December: Brigitte22, 20 weken echo & controle vk
    * 22 December: Rian, 20 weken echo, 8:30 uur ~ Marloes22, 20 wkn echo
    * 15 Januari: Marooz, 3D/4D echo

De aanpassingen zijn:
    Mochten we een fout gemaakt of ben je er onterecht afgehaald, sorry, laat het dan maar even weten.
    Of als je er iemand bij ziet staan en die is volgens jouw ook al meer dan een maand niet meer geweest, horen we het wel.

20. houmar

houmar Actief lid

19 mei 2008
    470
    0
    0
    @ Sim, de lijst ziet er weer mooi en overzichtelijk uit!

Deel Deze Pagina