Voor de VWP is geen snelle of minder snelle versie enkel de uitslag kan na 1 week gegeven worden, de resterende afwijkingen krijg je dan pas na 3 weken te horen. Dit omdat het vruchtwater op kweek moet, sneller kan dus echt niet. Eerder als de termijn van 16 weken een VWP uitvoeren is niet aan te raden namelijk. En een vlokkentest willen we niet omdat daarmee het risico op een miskraam te groot word naar mijn gevoel. en dat een ander toch een gezond kindje kreeg vind ik nog niet erg geruststelend eerlijk gezegd.... ik hoef namelijk maar net die ene te zijn bij wie het niet goed zit. Vooralsnog gaan we er van uit dat het kindje gezond is maar ik ga me ook niet blij zitten maken met succes verhalen van anderen, hoop dat daar begrip voor is. Ik wil namelijk wel realistisch blijven.
Houmar; je valt ons nooit lastig hehemeid, daar is het forum voor, lijkt me inderdaad wel even spannend, maar beebje doet het goed en daar gaat het om remmar en kippie; ja is heel gezellig logeetje, alleen was ik aan het begin van de week (want hij is er al sinds maandag) echt nog ziek, maar nood breekt wetten en het is een schatje dus ik mag niet klagen... ik op de bank, hij voor de tv (foei heh? ik weet het ) en dan komt ie me zo nu en dan een aai over mijn hoofd geven... zwijmel! hahaha ZO 1 WIL IK NOU OOK! zogelukkig; doe maar rustig aan! en die pammetjes zijn idd erg slecht voor je! wat slecht van die arts zeg! bianca; ga je weer naar Sicht! Leuk hoor! Dat is normaal mijn werkdag maar waarschijnlijk kan ik helemaal niet meer aan het werk vanwege mijn rug... Dus helaas zien we elkaar weer niet... verdikke werk; ik werk maar 2 dagen, en die dagen is mijn man vrij, of heeft hij late dienst, dus wij kunnen het ideaal regelen!
@mamalieske: veel sterkte, ik duim voor jullie Ik had graag geweten wie van jullie al aan het smeren is op de buik? Een vriendin van me zei dat ik al van in het begin moest beginnen smeren met amandelolie en niet alleen op de buik maar ook op de poep Groetjes, Evy
of je striae krijgt is meer erfelijk bepaald dan dat smeren helpt... Maar omdat je huid zo oprekt en daardoor vaak uitdroogt kan een beetje smeren natuurlijk alleen maar goed zijn... Ik smeer regelmatig mijn buik in met een lekkere vette body cream. Amandelolie is ook goed voor je huid. Ik weet ook dat sommige mensen hun perineum insmeren/ masseren om scheuren te voorkomen, maar dat hoeft pas in de laatste maand(en). ik geloof ook niet dat het echt helpt. maar waarom op de 'poep'? dat heb ik nog nooit gehoord...
smeren en masseren van het perineum helpt wel hoor! hahaha echt bewezen en wetenschappelijk ondersteund Er is nu ook een soort van ballonnetje om het perineum al wat op te rekken, ik hoor daar hele goede verhalen over, maar weet niet of ik het zelf ga doen eigenlijk... hahah wat het belangrijkste is is dat je goed luisterd naar de vk tijdens de bevalling.... maar soms heb je gewoon dikke pech!
Realistisch bijven is goed. Ik vind het knap van je, het zijn toch geen makkelijke zaken. Ik heb een boek van een vooraanstaand Amerikaanse verloskundige en hoofd van de afdeling Perinatale Echografie en zij heeft een heel hoofdstuk gewijd aan prenatale testen. Onder het kopje: "Mythes" schrijft ze dat veel vrouwen denken dat het risico van een mk na een vlokkentest hoger is dan na een vruchtwaterpunctie, maar de risico's blijken gelijk te zijn, nl. 0,3% (bij een vlokkentest via de buik, bij en vlokkentest via de vagina is dat 0,4%). Een vlokkentest via de buik kan gedaan worden vanaf 12 weken en de uitslag is binnen 2 weken bekend. Ik probeer alleen maar me te denken meid, vind het zo rot voor je!
Yep, vanaf dag 1; baat het niet, schaadt het niet! Het is ook gewoon vreselijk lekker om een beetje extra aandacht aan je huid te besteden toch? Je huid is je grootste orgaan en wordt behoorlijk uitgerekt, dus ik smeer met Weleda zwangerschapsolie, echt lekker spul! Ze hebben ook perineummassage-olie maar dat hoeft pas vanaf week 34! Maar wat als gezegd is: goed luisteren naar de vk verkleint de kans op inscheuren nog het meest. Maar mooi meegenomen als het daar lekker soepel is.
Zo dames, tijd voor ontspanning. Wij gaan vanavond naar Jannes! Dus ik ga ff snel onder de douche en me optutten, morgen lees ik wel weer bij. Na mijn werk uiteraard, want moet gewoon aan het werk morgen... Niet al te veel schrijven hè!
Heel veel plezier bij Jannes Wij gaan zo even naar het poolcentrum al onze vrienden zijn daar ook, dus ook even lekekr ontspannen daar. Wens iedereen een fijne avond toe
Ik smeer me ook al weken lekker in met de zwangerschapsolie van Weleda, die heb ik gekregen van een vriendin. Ik doe dat vooral omdat mijn huid wat droger is door het groeien en na het douchen heel erg trekkerig is. Mocht het ook striae helpen voorkomen is dat mooi megenomen Ik heb er trouwens een nieuw kwaaltje bij, ik heb pijn in mijn rechterbil Volgens mij is er een spier bekneld ofzo, echt fijn is het iig niet...
Houmar, hoe gaat het nu met je? Ik kan me voorstellen dat je toch schrikt van die bruinige afscheiding. Het kan goed van dat stolsel komen, dat had de echoscopiste toch ook aangegeven dat je die kon verliezen. Ik hoop dat het bij wat afscheiding blijft en als je je zorgen maakt.. vk bellen (afgezaagd misschien, maar hij/zij is de deskundige)!
Hallo Dames, Leuk te horen dat er meer mama's uit het noorden komen. Dancevally: waar ongeveer in friesland we zijn alletwee op 22 mei uitgerekend. Grappig he. Mamalieske: Strekte de komende tijd en dar je realisties kan blijven is wel een plus punt. Hoop dat je daardoor goede beslissingen kunt nemen. Ik ben weer zo moe, ga morgen maar weer eens naar de ha om te controleren of mijn hb wel goed is. Ik voel me nog moeier als toen ik met de ijzer tabletten begon.
Mamalieske, je moet ook realistisch blijven en ik vind het hartstikke rot en moeilijk voor je. Mijn reactie was ook zeker niet bedoeld om te proberen om je gerust te stellen, maar meer om je op de hoogte te brengen van een ervaringsverhaal wat een zwangere dame hier onlangs gedeeld heeft. In dat verhaal staat dat zij wel degelijk konden kiezen voor een vwp waarbij de artsen de uitslag na 3 dagen kregen (een snelle versie dus). Ik ben verder helemaal niet bekend met de materie, maar probeerde met je mee te denken hoe die onzekere periode evt verkort zou kunnen worden. Ik hoop dat je een beetje goed door deze onzekere tijd heen kunt komen.
Is ook helemaal niet erg ik weet dat jullie het goed bedoelen ik ben me er verder ook van bewust dat veel mensen hele andere beslissingen zouden nemen in deze situatie. En dat is ook prima maar ik ben wel blij dat niemand daar hier over begint. helaas kan je pas oordelen als je er in zit en gelukkig hadden wij (mijn man en ik) al vaker goede gesprekken over gehad, en dat moet je dus ook echt als je een test laat uitvoeren. Nog even over de VWP wij krijgen dus al de snelste methode aangeboden normaal moet je echt 3 weken wachten als het risico minimaal zou zijn, schijnbaar is bij ons aan de hand van de meting "erg" genoeg om ons maar 1 week te laten wachten, de rest van de testuitslag krijg je dan wat later maar als er echt wat mis is hopen we dat na of binnen die ene week te horen.
Goedeavond, Ik ga proberen overal op te reageren, maar ben helemaal gaar. Mamalieske, veel sterkte de komende weken! @kaatje, de poep is vlaams voor bips Smeren doe ik trouwens niet, ik reageer bijna overal allergisch op ennuh dan maar een zebrapadje. Bij mijn zoontje is mijn buik bespaard gebleven,alleen mijn bips heeft wat strepen staan, maar dat zie je amper. Maar wat een hoop noordelingen hier, volgens mij ben ik de enige Brabantse? Hier trouwens een niet werkende mama. Ik heb mijn praktijk tijdelijk stilgelegd voor mijn studie en zwangerschap. Ik moet nu nog 3 jaar studeren, alhoewel ik het over een jaartje toch weer langzaamaan weer wil gaan combineren met de praktijk. Ik ga zxo eens richting bedje. Laatste bezoek is net weg en het is een druk dagje geweest. Smurfje heeft een topdag gehad, op de psz hebben ze er echt een feest van gemaakt en toen hier thuis nog. Zaterdag weer een dolle dag, opa heeft als verassing geregeld dat meneer in een hijskraan mag rijden en hijsen Een betere verjaardag kan een 3 jarige zich niet wensen lijkt mij.
goede morgen dames! de lijst ziet er goed uit! mooi! ik doe ook nog niet smeren... ik heb 18 december op 10.00 afspraak voor de 20wk echo! verheug me eral op! kan niet wachten.. maar dat moet helaas.. haha fijne dag dames!
@Mamasan : Ik ben ook een echte btrabander dus je bent niet meer de enige Ook hier nog niet begonnen met smeren... ik heb wel van dat mama smeersel van zwitsel maar eigenlijk nog niet gebruikt! Vergeet dat altijd hihi... Dat pernerium spul heb ik gekocht toen ik zwanger was van Joey... Was echt bang voor inscheuren of knippen Maar ben het gewoon vergeten te gebruiken! Tijdens de bevalling helemaal niet aan aan scheuren of inknippen! Gelukkig was dat ook niet nodig... Niet ingeknipt geweest en ook niet in gescheurd... Wel had ik schaafwondjes waarvoor ik 4 hechtingen had maar heb daar nisk van gevoeld... alleen de dagen erna
Bedankt iedereen voor de reactie op m'n vraag. Ik heb gisteren voor de eerste keer gesmeerd. Ga het proberen volhouden want denk dat ik wel wat aanleg heb voor striemen. Weet nog niet of ik me bij amandelolie ga houden, vond het niet zo lekker ruiken. Idd poep is vlaams voor bips . Veel belgische meiden zijn hier niet hé?
Ik kom uit Heerenveen en jij? Of had je dat al eens verteld? Zo de slaap nog niet uit haha zie het al staan.. Heb sinds woensdag een afkeer van eten gekregen.. Zo raar.. Niet van alles maar veel dingen staan me ineens tegen.. Word er beroerd van als ik er aan denk..