Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    goedenmorgen meiden

jeetje ik ben alweer 13 weken wat gaat dat allemaal snel zeg.

haha gister komt er een klant bij me aan de kassa:mag ik je wat vragen? ik zeg ja dat mag! zegt ze jij stond toch op het brood? ik zeg ja maar vanaf nu voorlopig hier achter de kassa.kijkt ze naar me buik en zegt ze meid ik zie het je bent zwanger he! ik moest nog vet lang werken en had geen zin meer nou vanaf dat moment wilde ik wel weer!

@mamalieske meid heel veel sterkte!

ik ben ook al aan het buiksmeren. vanaf het begin af aan al met mama buikbalsem van zwitsal er is al 1 tube doorheen.
    een vriendin van me heeft er ook mee gesmeerd en heeft een 2ling en er is geen striae niks te zien.

zijn er ook nog meiden uit noordholland of ben ik de enigste?

2. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    Haaaaai, dat van de "poep"(hihi) had ik nog nooit gehoord, ik gebruik wel buikbalsem voor mama van Zwitsal maar is dat niet voor erna of kan ik beter wat anders kopen?

3. Alle smeersels zijn gewoon puur om je lichaam lekker te verwennen!
    Ze zeggen wel dat smeren helpt tegen stria maar dat is echt grote onzin...
    Je krijgt het of je krijgt het niet ;)

Ik heb tijdens mijn zwangerschap van joey ook gesmeert met zwitsal buikbalsem voor mama maar later in de zwangerschap ontkwam ik er niet aan ...

smeren is lekker voor de verzorging en droge huid :D
    dus zou zeggen gewoon lekker smeren zowel tijdens als na de zwangerschap als je dat wil hihi

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hmm, die weleda zwangerschapsolie klinkt erg goed, ga ik kopen als ik over twee weken in nederland ben. ben een groot fan van weleda! Ik smeer de zijkant van mijn billen/ heupen inderdaad wel mee.
    Manny, volgens mij maakt het niet veel uit wat je gebruikt, als het maar lekker vet is.

Wat betreft uitscheuren, wat heel goed helpt om het te voorkomen is een waterbevalling. Heb ik gedaan, en geen scheur, schram, hechting of iets nodig gehad.... Op op veel andere fronten aan te bevelen, zal ik later nog wel eens over vertellen als het wat dichterbijis!

5. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    die smeersel s zijn idd erg lekker maar het scheuren gebeurt van binnenuit dus ben bang dat het weing nut heeft ,ook telt mee of je jong bent als je zwanger bent ik was bij mn oudste 17 en heb dus ook behoorlijk wat striae gelukkig niet meer bijgekregen bij de andere zwangerschappen dus verwacht het nu ook niet

6. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

klopt lievebeestje, maar smeren is toch wel lekker tegen een droge huid! en vanwege het uitrekken wordt het vaak erg droog.
    ik had de eerste keer helemaal niets, dus hoop dat dat weer gebeurd!

7. Pien1980

Pien1980 Lid

3 nov 2008
    12
    0
    0
    @Mamasan en Marloes22: hier nog een Brabander!

@Bianca: leuk om te lezen dat je ook in het vo werkt. Ik geef les op vwo, alle klassen. Werk vier dagen in de week. Ik denk na verlof voorlopig even twee dagen. Heb het deze week leerlingen verteld: aantal meiden zeiden dat ze het allang gezien hadden. En in de vierde zijn ze een poll begonnen: Jongen of Meisje en geboortedatum. Prijs voor de winnaar? Op kraamvisite mogen komen namens de anderen (met een groot kado, heb ik gezegd;) )

Smeren? Ja lekker! Borstencreme van Zwitsal, Buikcreme van Zwitsal, Weleda olie: het staat er allemaal en het wordt nog gebruikt ook! Ben eigenlijk normaal niet zo'n smeerder, maar vind het wel fijn om mezelf nu extra te verwennen.

@mamalieske: veel sterkte!
    @Zogelukkig: denk aan je! Hoop dat het allemaal goed is.

Tja, heb net een uur bij zitten lezen, weet het nu echt niet meer! Fijne dag en weekend allemaal!

8. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    hallo allemaal, even snel vanuit de lbby van de belcompany in veenedaal op mijn iPhone haha hoezo verslaafd?! Smeren doe ik al wel op de borsten buik en lijf altijd als ik gedoucht heb heb heel droog velletje.

Lievebeestje ik was ook 17 met de oudste 21 met de middelste en straks 30 met de derde.
    Zijn er nog meer jonge mamas hier? Oeps moet nu weg doei!

9. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Jep ben ook een jonge mamma, maar hoe jong dat houd ik voor mezelf : P

10. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    ben ik dan oud?

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als jij oud bent, ben ik bejaard, hahaha! :) 8) ;)

12. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Dan zou ik ook oud moeten zijn :cry:
    :D :D :D

13. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    je bent zo jong als je je voelt! op dit moment voel ik me 50 hahahah

14. Pfffff hebben jullie dit ook ?

Ben echt zo moeeeeeeeeeeeee... Echt de hele dag door!
    En als ik wakker blijf vallen me ogen gewoon bijna dicht en als ik naar bed ga wordt ik naderhand ook gewoon weer moe wakker :(

15. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Ja hier ook zo moe, ik dacht dat ik wel wat gewend was omdat ik ME heb ;)

Maar gelukkig heb ik nu al weer weekend, dus vandaag lekker rustig aan doen en morgen een dagje weg met vriendlief!

16. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik weet niet meer wat het is niet moe te zijn....

hier nog een bejaarde dan trouwens... maar niet zo oud dat ik niet weet wat hyves is (hihi) (grapje, nu je bloedsuiker beter is mag dat wel he zogelukkig?)

twijfel nog over die hyves trouwens, ben al zo verslaafd aan deze site... zou mijn werkgever niet blij mee zijn als ik op nog meer sites ga! gebruik hyves eigenlijk niet zo veel op het moment, maar heb wel een account.

17. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Manlief belde net dat hij een spa voor morgen heeft geboekt! Ik krijg een heerlijke zwangerschapsmassage, daar heb ik echt zo'n ontzettende zin in! Verder relaxruimtes, kruidenbaden, jacuzzi, zwembadje, lekker lunchen, wat een feest! Ik weet nog niet of de sauna een goed idee is als ik zo duizelig ben, maar die massage maakt alles goed, wat is het toch een schat!

(aan mijn uitroeptekens kun je zien hoe enthousiast ik ben, we hebben al zo lang niet iets met z'n tweeen gedaan, en ook nog eens iets zooo relaxed. Hij houdt ook erg van dit soort dingen, dus ik denk dat we als een herboren stel terugkomen)

18. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    hey meiden!

Dus iemand uit heerenveen! Ikke uit Leeuwarden, mijn man komt uit Heerenveen en zijn familie woont er ook nog, dus kom er vaak! leuk hoor ;) Met het hondje naar oranjewoud! hihi

smeren moet ik maar eesn mee beginnen, heb wel aanleg voor striea.. maar hoop zo dat het me bespaard gaat worden hahaha... tjah wie niet heh?

kaatje k, heel veel plezier morgen, pas je wel op met de sauna? daar kun je beter niet in gaan, je lichaam wordt er te warm van, en das nie goed voor de beeb ;)

Ik wou heel graag jong moeder worden, maar bij ons hebben we bijna 3 jaar moeten wachten op dit wondertje... en trouwens wat is jong? Ok... bij mij in de praktijk heb ik dit jaar twee meiden van 14 gehad, en das toch wel errug jong :p Verder ben je zo oud als je je voelt, toch?

19. me78

me78 Lid

5 aug 2008
    14
    0
    0
    Amsterdam
    He allemaal, ik ben weer hersteld van de griep. Alleen heeft m'n vriend het nu, arme jongen ;)
    Vandaag moest ik eigenlijk naar de verloskundige voor de 2e controle, maar ze belde af omdat ze net een bevalling aan het doen was. Jammer, maar kan natuurlijk gebeuren! Ik had me wel een beetje verheugd op het luisteren naar het hartje. Maar nu lekker thuis dus alle tijd om hier bij te lezen en te schrijven!

@pixie: gefeliciteerd met je mooie echo en dat alles helemaal goed is!
    @Lautje: wat fijn dat je weer zwanger bent, geniet ervan!
    @Mamalieske: wat een naar nieuws. Ook zo vervelend dat jullie nog tot kerst in onzekerheid zitten. Ik hoop van harte dat alles goed blijkt te zijn, veel sterkte de komende weken!
    @Houmar: hoe is het nu met je? Ik heb bij bijna 9 weken zwangerschap waarschijnlijk een groot bloedstolsel verloren. Op de echo die ik daarna kreeg was namelijk geen oorzaak meer te zien, maar aangezien ik veel helderrood bloed was verloren in 1 keer voorafgegaan door al weken steeds wat bruin bloed, was het het meest waarschijnlijk dat er een groot stolsel, ontstaan door de innesteling, was losgekomen. Ik ben me toen rotgeschrokken. Ookal weet je dat je baby het goed maakt, het is toch niet fijn...
    @Sabrina: wat goed dat je het naar je zin hebt achter de kassa, leuk he als mensen het aan je kunnen zien, dat kan mijn hele dag ook goed maken. Maar er zijn er ook nog genoeg die tegen mij zeggen: Goh, je zier er nog niets van he?" Grrrrrr! ik vind dat ik echt al wel een klein buikje heb.. haha!
    @Kaatje K: Ik ben wel benieuwd naar die waterbevalling. Toevallig had ik er laatst over gelezen. Het lijkt me ook wel ontspannend, nou ja, voor zover je daarvan kan spreken bij een bevalling :rolleyes: Maar vooral dat je minder kans het om uit te scheuren spreekt me natuurlijk aan. Je moet tegen die tijd inderdaad maar eens vertellen, ben benieuwd! Kan alleen thuis he, zo'n waterbevalling? Véél plezier morgen trouwens! Heeeeerlijk ontspannen, mmmm, laat je maar lekker verwennen daar!
    @Marloes22: Ik ben ook zooooooo moe! Natuurlijk net ook ziek geweest, maar dan nog. Ik kan de hele avond wel slapen, de hele nacht en dan nog 's morgens het gevoel hebben dat ik 3 nachten gefeest heb ofzo. Pffffff.... ik hoop echtd at dat straks wat minder wordt. Mijn vriend zegt al dat hij me de laatste tijd alleen nog in horizontale positie ziet haha.

nou meiden, ik ben op dreef, ik ga gewoon nog effe door, als je geen zin meer hebt om te lezen sla maar lekker over dan ;)

Over het geslacht: Jaaaa! Ik wil het wel weten, ben veel te nieuwsgierig! Lijkt me ook leuk om dan gericht spulletjes te kunnen kopen enzo. Ik heb nu het gevoel dat het een jongetje is, vriend denkt dat ook. Geen idee waar dat vandaan komt. We zouden allebei een meisje wel heel erg leuk vinden. Misschien omdat ik uit een meiden-familie kom en dat gewend ben, maar een jochie is net zo welkom natuurlijk!

Werk: Ik werk nu 5 dagen, maar dat wil ik straks echt niet meer. Ik heb nu ook heel veel reistijd omdat ik in Amsterdam-west woon en in Utrecht-oost werk. Ligt niet zo gunstig dus. Maar mijn contract loopt 1 maart af, dus dat komt wel goed uit. Ik doe nu promotieonderzoek en ik zou in mei moeten promoveren eigenlijk, maar dat stel ik maar lekker een paar maandjes uit! En in de tussentijd op zoek naar iets anders. Mijn vriend gaat per januari in Amersfoort werken, dus we zullen wel een keer moeten verhuizen. Wel een gedoe met opvang regelen, geen idee waar we gaan wonen straks en waar ik ga werken.. Ouders en schoonouders ook niet in de buurt. Nou we zien het wel, ik heb een beetje de luxe dat ik niet na drien maanden weer aan de slag móet. Maar ik wil op den duur wel weer gaan werken, 3 of 4 dagen. Mijn vriend werkt straks 4 dagen.

Smeren: ik smeer al járen dagelijks, heb een droog huidje. Nou, hoop dat het nu z'n vruchten gaat afwerpen :) Maar heb er een hard hoofd in, want ik heb op mijn billen en dijen aardig wat striae zitten van de puberteit.. Dus heb er vast aanleg voor. Mijn moeder zegt steeds dat ik iedere dag wisseldouches moet nemen, deed zij ook en ze heeft niet één streep. Maar ja, dat vind ik natuurlijk veel te koud 's morgens :( Tja, we moeten wat over hebben voor ons lijf he? Ik heb nu ook dat spul van Weleda gekocht trouwens, lekker smeren kan geen kwaad!

Zo, dat was het weer! Fijn weekend allemaal!

20. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hoi Meiden,

Pfff...wat wordt hier veel gekletst! ;) Het is niet bij te houden..

Ik ben een tijdje weggebleven ivm de 'spannende weken'.
    In januari heb ik een ma gehad met 10 weken en vandaag had ik eindelijk weer een echo. Ik stond letterlijk te trillen op mijn benen van de zenuwen, maar gelukkig was alles perfect in orde!
    De kleine was super beweeglijk; de echoscopiste moest er zelfs om lachen. We hebben het hartje horen kloppen; GEWELDIG!
    En.. ik ben 6 dagen verder dan ik dacht, 11 weken en 6 dagen ipv 11 weken. Morgen ga ik de 'beruchte' 12-weken-grens over en dan hoop ik eindelijk te kunnen gaan genieten. :D

X
    Een dolgelukkige Roosje :whistle: :whistle:

Deel Deze Pagina