Afvallen/aankomen: Ikzelf was voor mijn zwangerschap net 5 kilo afgevallen en woog 69,5 kg bij lengte 1.68. Nu weeg ik 71,5 kg.. Komt door de vreetbuien maar vind dit acceptabel. Wil er wel op letten dat ik niet te dik ga worden. Moeheid: Weet niet wie het vroeg maar je Hb zegt niet altijd iets over hoe moe je bent. Ik ben ook nog steeds moe > Hb 9 Het kindje neemt gewoon extra energie van je. Bloeddruk: Een normale bloeddruk is rond 120/80. Die van mij was 120/75. Als je een te hoge hebt merk je dat meestal wel doordat je hoofdpijn hebt. Bij een te lage word je idd duizelig en kan je wat zoute dropjes gaan eten (met mate natuurlijk) Uhh dat was t geloof ik wel weer even...
Hoi allemaal! Ik ben Manuela en helemaal nieuw hier.. Allemaal gefeliciteerd! Was wel op andere forums, maar er gebeurde zo weinig, hihi. Ik zie dat het hier een lekker drukke bedoeling is! 3 mei 2009 ben ik uitgerekend van m'n tweede kindje. We hebben al wat echo's gehad en alles gaat goed met onze Frummel. Ik krijg wel wat extra's toezicht, omdat ze een myoom, vleesboom hebben ontdekt. Deze zit in mijn baarmoederwand en daarom mag ik ook niet thuis bevallen, ze zijn bang dat ie niet goed kan samen trekken en zo voor problemen kan zorgen. Verder gaat alles goed, buikje groeit aardig en misselijkheid is aardig gezakt. Heb alleen al af en toe last van harde buiken, hebben jullie dat ook?
en ja hoor de kilo's verdwijnen hier aan de lopende band, vanochtend weer 1 kilo kwijt... ik snap dat het nie al te erg is, maar ehmm is 14 kilo afvallen niet een beetje overdreven als je wel gewoon aardig eet? (nou ja, ik doe mijn best )misschien toch vk even bellen als het zo door gaat... welkom nieuwe mama's als je je je gegevens even door PB aan Remmar dan kan ze je op de lijst zetten!
Qua aankomen.. Ik was de laatste maanden net een jojo voor ik zwanger werd. Voor de reuma en migraine had ik hele zware medicatie, was er 10 kilo van aangekomen! Nu was dat niet heel erg, woog 47 kilo.. Toen ik een ongeluk kreeg hebben ze de dosering gehalveerd, toen is mijn bloeddruk weer omhoog gegaan en mijn gewicht naar beneden. Voor ik zwanger werd, woog ik 52 kilo, ben er nu 4 aangekomen. Moet alleen wel een beetje oppassen, kan niet veel te zwaar worden met die reuma, maar heb ook zoiets van wat er aan komt komt eraan, jammer dan..
@marooz: ik vroeg idd naar je rug. Wel heftig hoor, al 10 weken thuis en geeen hoop op verbetering. @ marlies22: wat moet je geschrokken zijn! Ik heb t in m'n eerste zwangerschap gehad. @ kaatjek: lastig zeg. @ manootje: ik dacht ook dat ik harde buiken had maar de gyn zei dat dat nog niet kon. Darmen, denk hij. (was bij afspraak met 13,5 weken) Ben stiekum beetje jarloers op meiden die afvallen. Ik let wel beetje op, maar moet soms toch echt patatje eten of frikandelletje. Heb nu niet op weegschaal gezien, maar ben in vorige zwangerschap 26 kilo aangekomen (en dochterlief was ook nog eens 5 weken te vroeg). Dus zal nu ook wel niet best zijn. Dochter was 6 maanden toen ik weer zwanger was en er moest nog 10 kilo af! Nou ja, 't is voor een goed doel en als de bv over is, kan ik weer gaan lijnen zonder te denken: 't komt er bij de volgende toch weer bij (had ik nu waardoor ik niet echt gemotiveerd was). We houden het waarschijnlijk op 2 kids namelijk.
@ Bianca, oh.. Wat voelde jij? Ik heb vaak echt dat ik een hele harde bult krijg, je ziet het ook, ter hoogte en grote van m'n baarmoeder? Het voelt ook hetzelfde als met Marissa, alleen was dat idd wel verder in de zwangerschap..
manootje en bianca, je baarmoeder is 1 grote spier en die kan best wel eens samentrekken, die van mij doet dat soms ook hoor, dus dat de gyn zegt dat t nie kan is wel een beetje raar vooral als je bv eeehmmm kom ik weer aan maar sex gehad hebt en daar zelf van bent klaargekomen dan trekt je baarmoeder samen, kan totaal geen kwaad, maar je voelt je barmoeder dan wel als een hele harde bult.... ja bianca idd al 10 weken thuis... ik heb het hier helemaal gezien ook omdat het huis nog nie af is, en ik door mijn rug en bekken nie zoveel kan doen... maar ja... ik kan er weinig aan veranderen, zoalng het niet acuut wordt doen ze er tijdens de zwangerschap niets aan...
Ohoh Marloes, wat laat je ons weer schrikken! Gelukkig alles goed en nu geen gekkigheid meer he! Beterschap voor je ventje Kaatje, waterpokken is niet fijn, ik kan het me nog herinneren; vooral de jeuk! Ik was een jaar of vijf. 95% van de vrouwen die zelf waterpokken heeft gehad is resistent voor het virus! Wat rot Maarooz dat je zo'n last hebt van je rug en zo afvalt, hoe komt dat? Welkom alle nieuwe zwangeren. Jullie kunnen doorgeven aan Remmar of jullie op de lijst willen, dan gaan we weer op naar de 100!
Ben je 14 kilo afggevallen marooz? Dat is echt veel. Ik ben nu 8 kilo afgevallen (kan het hebben) en ben er eerlijk gezegt ook wel beetje blij mee. Bij mij komt het echt doordat ik zoveel heb overgegeven en weinig eet. Zijn er hier nog meer stevige zwangere dames? Waren/zijn jullie ook zo bang om enorm te worden? Ook na de zwangerschap?
ja idd zogelukkig en rian 14 kilo kwijt... in het eerste trimester kon ik echt niet best eten omdat ik erg misselijk was,maar heb niet overgegeven... maar het gaat dus gewoon door.. en dat baart me een heel klein beetje zorgen, of ik heb gewoon een hele gulzige beeb! Ik kan nog steeds erg slecht eten, en heb ook wat extra hoor Rian ben 1,85 en nu 102 kilo... ja erg heh, ik was dus bij aanvang zwangerschap 116 kilo en was ook heeeeeel bang enorm te worden! maar zoals het nu gaat kom ik er slanker uit dan ik er in ging! Mijn zus had dit ook, maar zij kreeg een tweeling, dus dat neemt dan wat meer... maar misschien is het familiair? mijn rug is een hernia waar ik al een jaar last van heb, ook ben ik hyperflexibel in mijn bekken, en dat begint nu echt zeer te doen... dus is gewoon erg vervelend. Maar verder ben ik heel positief hoor! ondanks dat ik het wel gehad heb met mijn lichaam, alles voor de beeb!
Ik ben ook te dik of heb een te hoog BMI, dat kan je ook zeggen. Ik heb er ooit hard voor moeten werken om er 20 kilo vanaf te krijgen, maar nee, ik ben daar nu totaal niet mee bezig! Ik zou er ook niet blij mee zijn als ik nu af zou vallen! Ik eet goed en snaai gezond en ik vind het prima! Ik probeer dus wel op te letten en blijf wel bewegen, want ik heb ook chronische rugklachten en in het begin al Ischias gehad. Maar lijnen of ermee zitten dat ik aankom? Nee, echt niet! Ik wil borstvoeding gaan geven en ze zeggen dat je dan ook snel(ler) je oude figuur weer terug hebt. Maar ik zal nooit een slanke den worden en dat is ook niet mijn streven!
ik heb bij mijn dochter BV gegeven maar helaas was ik een van die vrouwen die het juist vasthield... het ging er bij mij echt bijna niet af.. dat lukte pas toen ik stopte met de BV..
14 kg eraf is inderdaad veel zeg marooz, maar het klinkt alsof je het welkan missen. ik heb begrepen dat je baby er zowieso niet echt onder lijdt of je afvalt.... ik kan me voorstellen dat je niet gaat lijnen of je teveel zorgen maken over je gewicht als je zwanger bent.. ik ben gelukkig maar een paar kilootjes kwijt geraakt nu, maar ik kan er ook niet zoveel missen. weeg nu 65 kg bij 1.82, dus da's dun genoeg. ben mijn vorige zwangerschap heel keurig 15 kg aangekomen, maar deze keer gaat het wel zwaarder allemaal, was toen al een paar kg aangekomen dacht ik in de eerste maanden, alhoewel ik het niet precies meer weet. het ging er trouwens prima weer af, mede dankzij 8 maanden borstvoeding misschien? wat me wel opviel is dat het gewicht wel snel weer op peil was, maar dat het toch wat anders verdeeld zat. vet is immers lichter dan spier, dus je kunt er wat meer van hebben als je spier bent kwijt geraakt. ik had aan het einde nog steeds een flinke blubberbuik! weet niet of ik mijn strakke buikje ooit terug ga krijgen...
Marloes22: dat was schrikken zeg, gelukkig is alles oke! Fjn om te horen! Webmiertje: jee zeg, dat is niet niks allemaal! Marooz: wat vervelend! Bij mij zou het niet goed zijn als ik zoveel af zou vallen want ben al heel fijntjes (altijd al geweest, vroeger at ik me soms helemaal gek omdat ik aan wilde komen..heb er inmiddels al jaren lang vrede mee hoor, dat ik gewoon fijntjes gebouwd ben) Het enige wat bij mij groeit is mijn buik (was bij Demi ook) en na de bevalling flinke borsten, haha, heb 7 maanden bv gegeven. ik ben wel heel blij hoe mn buikje nu weer groeit en super trots (en heel trots op mn kleine meisje) Het zit je allemaal niet mee, ben wel blij te lezen dat je toch zo positief bent, want dat is wel belangrijk, positief blijven denken! Zogelukkig: iedereen is idd zoals hij is en het is juist goed als je daar vrede mee hebt! Zo vond ik mezelf vroeger nog te dun, nu zit ik er allang niet meer mee (al 10 jaar niet meer ofzo) al vind ik het stiekem wel leuk dat de weegschaal wat meer aangeeft, haha Maar zo snel gaat dat bij mij niet...bij Demi woog ik op het einde 70kg! Jeahh, vond ik wel leuk (normaal 55 kg, vrij snel na de bevalling was ik dan ook weer 55 kg) Staat een nieuwe foto in mn album
hallo dames.. en welcome nieuwe dames! ik ben al 3/4 kilo bij gekomen.. iedereen vind het weinig.. maar ik vind het veel! haha.. me buik is ook weer flink gegroeid! ik heb af en toe het gevoel dat ik een luchtbel voel in me buik.. sommige zeggen dat dat de kleine is!
Ik kan het idd wel missen gelukkig, alleen weet ik wel dat als de beeb mijn vetreserves aan gaat breken, er giftige stoffen uit vrij komen, en teveel daaraan is weer nie goed voor de beeb... dus tjah... Vroeger was ik super dun, tot ongeveer mijn 17de, doordat mijn bouw toen erg veranderde, een half jaar plat gelegen heb met ziekte van Pfeifer en ik in een zeer destructieve relatie zat, ben ik toen in een jaar 30 kilo aangekomen.... Dit heb ik er nooit meer helemaal af kunnen krijgen, mijn vetjes zitten vooral op mijn billen! hahah en mijn boobs, ik heb verder niet een hele dikke buik, en vind mezelf nu ook wel prima, al weet ik dat iets minder gewoon beter voor mijn gezondheid is... ach het zal allemaal wel loslopen! Syl ik ben altijd een poitief typje hoor! En heeeeeeeeel jaloers op jou mooie buikje!
Net terug van de vk bloeduitslagen waren allemaal goed! En we hebben even heel kort het hartje van onze kleine fliep gehoord Mag over 2 week weer heen, om te kijken of onze fliep zich nu minder verstopt hahaha. Verder was alles super! Lig trouwens verder al 1,5 week plat met griep nog meer die er last van hebben? Ben er helemaal klaar mee!