Wat een drama hier zeg, vanmorgen om half 9 ik kijken hoe het ging met de moeder van mijn jonge caafjes, is ze overleden, we hadden 2 nestjes en nu hebben we dus nog 1 vrouwtje met 4 jongen, en de andere 3 zijn weesjes nu, gisteren was ze aan de diarree we hebben haar nog gevoerd gisterenavond zodat ze niet uit zou drogen en vanochtend was het al te laat, mijn zus had de zorg op zich genomen van 1 van haar kinderen en die is dus tegelijkertijd met haar gegaan, we zijn bij de dierenarts geweest vanmidda gomdat ik er toch over inzat dat ze neit een virus zou hebben wat ook schadelijk voor mij en de kleine en mijn man kan zijn, dit was neit het geval, we hebben nu spullen mee gekregen en hopen dat met veel voeden ze het dus nog wel gaan halen, wat een leuek ervaring moest zijn is een drama geworden helaas, en dit was mijn lieveling dus heb al heel wat gejankt vandaag, het is gelukkig neit schadelijk voor mij en de baby maar moet wel voorzichtig zijn en goed me handen blijven wassen, de moeder en jong zijn begraven in me zus haar tuin bij elkaar. Bedankt allemaal voor de lieve reacties en begrippen, ik zal het zeker eens proberen met die 2 schermen, bedankt voor de tip dacht al dat jullie erbij zaten te schrijven hahahah
Allereerst welkom ! Maarruh, hoe kan het nou dat je 12 weken in verwachting bent zonder dat je dat wist? Je werd niet ongesteld en toen dacht je niet: misschien ben ik wel zwanger? En had je nergens last van? Niet van misselijkheid, moeheid, krampjes hier en daar? Maar wel fijn dat je er blij mee bent! Jammer Syl dat je nog niet weet wat het wordt! Anders laat je gewoon een pretecho doen! Ga ik ook doen hoor, lijkt me zo leuk!
Zo, moet echt vaker bijlezen! Sommige meiden typen ook hele lange rfeacties op anderen. Goed hoor! Heb ff niet alles onthouden...sorry Over dingen kopen voor de 2e. Wij hebben een nieuw wipstoeltje gekocht, omdat de oude niet beviel. Daarnaast nog pakje maat 50 en pakje maat 56, gewoon voor de leuk. Speciaal voor de 2e. We moeten nog een ledikantje erbij (omdat de eerste bij de geboorte nog maar 1 jaar en 3 maanden is en dus ook nog in ledikant slaapt), maar het extra beddengoed voor 2x ledikant is er al wel. Volgens mij hoeven we verder niets. Over namen: we hebben destijds 2 jongens en 2 meisjesnamen bedacht (ook direct voor de tweede die we graag wilden). Voor een meisje zijn we wel uit de roepnaam, maar nog niet uit de andere 2. Ik wil de 2e graag net als de eerste 3 namen geven als t een meisje wordt - voor jongen hadden we 2x2 namen (anders ook nog jarloers daarover....). Onze dochter heet Doutzen Liefke (naar mijn moeder's echte naam) Elisabeth (naar mijn man's moeder). Had gister echte emo-baaldag. Was helemaal overstuur en toen ik achter de comp ging zitten op m'n werk (na schooltijd) en een beetje tot rust kwam, voelde ik de beeb voor het eerst! Vandaag tijdens vergadering weer!
@Sylvia, Het is zeker een fijn idee dat het misschien wel weg gaat. Ik voel mij op erge moeheid en hoofdpijn wel goed hoor. Ik zie alleen tegen die avonddiensten van morgen en volgende week op. Het afgelopen weekend had ik er ook twee en daar ben ik gewoon kapot van. Ik kijk wel hoe het gaat aankomende dagen en anders ga ik met de bedrijfsleider om tafel zitten dat ik het niet meer kan opbrengen. Hoop dat hij er dan mee akkoord gaat dat ik niet meer avonddiensten draai. Roos1989, welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Ff kort verhaaltje van mijn planner en zijn vriendin. Zijn vriendin was in januari voor het laatst ongesteld geweest. Zij heeft het pco syndroom, dus heeft ze heel vaak (geloof ik) geen eisprong en wordt dus wel eens maanden niet ongesteld. Zij had een tijdje terug wel kort pijnlijke borsten gehad. Maar verder niet misselijk of zo. Ook had zij niet het gevoel dat zij gegroeid was (zij is om het zo maar te zeggen heel erg stevig). Ze had alleen iedere keer last van zuurbranden en daar heeft zij zelfs nog maagonderzoeken (in ziekenhuis dus) gehad. Onze planner had al een gezegd: doe eens een test, maar zij had het idee dat ze niet zwanger was en wilde niet weer teleurgesteld worden. Wat bleek... 26 weken zwanger en 27 oktober hebben ze een gezonde zoon gekregen. 2 november uitgerekend. Dus heeft van het begin niet veel van haar zwangerschap mee gekregen. Dus kan wel. Iedereen met verjaardagen gefeliciteerd en fijne dag of dagen gewenst. Ook met goede echo's en hartjes gehoord gefeliciteerd. Voor de rest weet ik niet meer en door hoofdpijn niet zoveel zin meer. maar 2 schermen is een zeer goed idee en daar ga ik volgende keer gebruik van maken, zodat ik ook wat beter op iedereen kan reageren.
ria jeetje wat naar dat je kleine caafje is overleden en dan nu ook nog een moeder kwijt zogelukkig een winterjas en een jurk! showen, showen, showen! sabrina1984jaaa leuk he, ik heb ook sinds een paar dagen dat als ik op mijn rug lig je een buikje kan voelen, vind het zo gaaf! Het is nu ook al zo duidelijk zichtbaar, ben er supertrots op alsof het mijn eerste is haha sylviahaha, nou als je mijn buikfoto's ziet ga je net zo verbaasd kijken hoor, ben echt de afgelopen weken knetterhard gegroeid! Ik hoorde dames over stilstaan, maar ik neem echt elke dag in omvang toe nu remnardankjewel voor het bijwerken van de lijst! en fantastische spullen hoor, wauw!! kaatjeknog steeds ziek kind? niet leuk, heel veel sterkte! all hoe doen jullie dat met namen? Ik weet van mezelf dat ik niet nu al een naam kan verzinnen en dat ik dat aan de baby kan geven. Bijvoorbeeld, mijn jongste wilde we Ltte Noa noemen, ze was geboren en mijn ex en ik keken elkaar aan en ik zei: het is van alles, maar dit is geen Lotte, dit is een Noa1 En ze heet dus Noa. Met mijn oudste ook zo, naam eigenlijk pas verzonnen toen ze geboren was, dan pas weet ik het, hebben meer mensen dat? Verder voel ik me erg goed, heb een nieuwe manier van eten gevonden en slik dus al bijna 2 weken GEEN medicijnen meer! 8) Mijn buik groeit erg hard, foto's moet ik nog even schuldig blijven. Met ons eigen bedrijfje gaat het HEEL goed, ik krijg manlief binnen bij bedrijven waar ze normaal niemand binnenlaten en we krijgen veel complimentjes over onze mailing, echt zo gaaf, als we zo doorgaan lopen we straks lekker binnen! (mag ook wel met een gezin van 7 hahaha! maar het mooiste is data ls dat lukt, ,kindje 6 er ook nog komt!) liefs maaike
Ok dames even snel een berichtje van mij, morgen lees ik alles door, maar wou jullie even het volgende mee delen: HET IS EEN JONGEN! Mijn ene collega had het super druk dus vroeg of ik een ander dagje kon komen, toen heb ik mijn andere collega, tevens vriendin en verloskundige (ja ik weet het wat een luxe ) gebeld, en zij heeft me zonet nog even (lees drie kwartier) geechoed... Ik was de hele dag zo verdrietig, en ben heel blij dat ze me zo blij gemaakt heeft. Ze heeft alles bekeken, en alles was super goed in beeld te krijgen, ook het geslacht, geen twijfel over mogelijk, duidelijk een piemeltje! hihi Morgen lees ik bij en typ ik meer! knuff van een hele blije marooz
Gefeliciteerd Maarooz! Wat knap he dat ze dat tegenwoordig als zo snel kunnen zien! Ach Ria toch, wat sneu! Ja Majkuh; ik heb het beloofd, dus de foto komt er echt!
De 2de echo gehad.. Alles was prima. Wat kan zo n kleine al bewegen.. Ongelooflijk..super... @Marooz: Jeetje wat leuk dat je nu al weet wat het wordt. Ik wil het ook weten straks
goedenmorgen meiden @roos1989 meid welkom en wat een leuke verassing. beter met 12 weken dan zoals een vriendin van me met 7 maanden. @joki we hebben zon 6 weken geleden besloten om te gaan trouwen ivm mijn ouders(heb met beide geen contact meer)we zijn maandag 3 nov in ondertrouw gegaan en komende maandag dus trouwen. we geven geen feest maar alleen naaste familie ouders en zusje van me vriend en van mijn kant me 2 zussen.we hebben alles al geregeld alleen de boodschappen voor de lunch smiddags nog. we gaan de laatste week van januari op een soort van huwelijksreis naar center parcs wel leuk want daar is ook de kleine verwekt dus al met al goedkoop maar super leuk. @syl wat jammer dat ze nog niks hebben kunnen zien. @marooz gefeliciteerd met je mannetje wat super @majkuh ik ben ook zo trots op me buikje wat ook super leuk is is dat klanten het nu op gaat vallen!
Ha dames, Hier alles ok! Wij hebben de namen denk ik?! Voor een meisje zijn we er al uit voor een jongen hebben we er twee en zien wel bij mijn zoontje had ik nog een hel;e discussie over de naam tijdens de rit naar het ziekenhuis maar de naam is hetzelfde gebleven dus we zien wel. Mijn voor gevoel is dat het een meisje is slaat nergens op maar het gevoel blijft maar een jongen is ook goed we zien het wel bij de geboorte. Ik ga werken moet tot vanavond 20.00 dus volhouden ben dan wel gebroken en gelijk naar bed. Tot gauw Colin
EGO: vanmorgen wakker geworden en er is iets mt mijn rug gebeurd wat ik nog nooit gevoeld heb, middenin zit een band van 30 cm, helemaal verkrampt bkken lukt niet, lopen doet zeer, mijn hele rug zit vast aaargh! gelukkig zo naar de voetreflexmevrouw want dit is iet te harden pfff.....
hallo allemaal ik ben heir al onwijs lang nie tmeer geweest dus kan ook helaas echt niet alles bijlezen maar ga vanaf nu weer mee schrijven als dat mag hoop verander me uitrekendatum ook maar dat moet volgens mij via PB doorgestuurd worden dat komt nog wel in ieder geval xxx natasja
Even een wat ego berichtje, wil nog van alles opzoeken op internet. En vandaag is my birthday..26 jaar alweer...ik ben niet zo dol op verjaardagen hoor, mijn verjaardag mag ongemerkt voorbij gaan Sorry dat ik nu niet op iedereen reageer.. Majkuh: ai, wat vervelend! Niet fijn! Bterschap! Ik ben benieuwd naar je buikfoto's! Marooz: een jongen, wat leuk dat je het nu al zeker weet! Ik lees ook vaak dta ze met 16 weken al best goed kunnen zien, maar ze wilden geen van allesn (die docenten) een poging doen..dus niet eens proberen om te kijken..en dus ook niet veel mooie beelden gehad helaaas..natuurlijk is zo'n knipperlichtje mooi maar je wilt graag het kindje zien, de handjes en voetjes, het gezichtje, het mondje wat open en dicht gaat...alleen maar eventjes snel een handje gezien, gelukkig zwaaide ons kleintje wel meteen, erg lief. Marooz: heb jij ook een beetje buikpijn gehad na de echo? Ik had het maar heel licht hoor, soort van harde buiken gevoel, maar dat heb ik eigenlijk ook wel iedere avond maar nu had ik het al na de echo. Dinsdag 9 december hebben we de 20 weken echo bij de vk. Wel prettig dat dit bij onze eigen vk is. Bij Demi heeft ze toen ook echt naast het medische, er ook echt iets leuks van gemaakt! PLus dat we een dvd en foto's meekregen. 9 december is eigenlijk best wel snel..toch (dan ben ik 19 weken en 4 dagen zwanger) Ja, heb het al vaker gezegd maar ik heb echt 2 super vk's! Welkom Roos! Ik heb zelfs verhalen gelezen van vrouwen die ineens moesten bevallen..ook heel apart. Kan dus allemaal. Natassie: maakt niks uit meid, gezelig dat je er weer bent! Zogelukkig: we hebben de standaard 20 weken echo dus op 9 december om 19.15uur. Ben benieuwd! Een pretecho is ook erg leuk, die zou ik dan misschien rond 28 weken willen doen, maar dat is wel erg duur. Bij Demi hadden we toen ook zo'n 2/3/4 d echo laten doen ergens, we hadden een cadeaubon gekregen. Ik had zelf al een afspraak staan bij ander buro (die mij ook veel beter leek) maar dat had ik afgezegd....wij toen dus die echo laten maken bij dat buro die anderen hadden uitgezocht voor ons...viel zwaar tegen! Het liep heel erg uit, waren pas om 22.45uur aan de buurt,half uur later. Kan gebeuren natuurlijk, maar het stomme was dat zij , de echoscopiste erg gehaast was...niet leuk!3/4 d was niet gelukt, Demi lag er niet goed voor....dus echt balen. de 2d was wel heel mooi hoor, maar vond die vrouw dus niet echt leuk, onpersoonlijk en gehaast..dat had ze beter kunnen zeggen dat we een andere keer konden komen of nog een keer terugkomen. MIjn vermoeden dat dat buro niet zo goed was, was dus juist! Als we weer gaan, gaan we naar Kijknou! daar heb ik ook veel goede dingen over gehoord. Toen ik een mail naar die man had gestuurd voor info, had hij ook een lange persoonlijke mail teruggestuurd met daarin uitgebreid alle informatie enzo.
Hoi meiden, Ik heb even mijn naam gewijzigd (is wel echt mijn 2e naam maar dit weet bijna niemand!) omdat er bekenden zijn die op google op mijn naam en forum etc zoeken..heb ik niet zo'n behoefte aan..dus vandaar..zo ben ik ook meteen wat anoniemer..ook als iemand mij op wil zoeken met mijn eigen naam
Hee Sheila (vind Sylvia veel mooier, haha), GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG! Wij wilden eerst in de kerstvakantie een pretecho laten maken, omdat mijn man niet zomaar een dagje vrij kan nemen en dan vrij is, maar dan heb ik ook al de 20-weken echo, dus wij plannen de pret tussen week 20 en 30 denk ik. Ik verbaas me nog steeds over jouw mooie buik. Maandag zocht de vk het hartje en ze moest echt flink onder het schaambot zoeken, ze zei dat daar de baarmoeder nog zat met 13 weken en dat die zo rond de 14 weken naar boven kruipt. De foetus is nu zo'n 9 cm. groot. Dat staat allemaal op en kalendertje dat ik heb, verder staat er bij week 16: "je baarmoeder reikt nu tot ongeveer halverwege je schaambot en navel, bij een tweede kan dit wat hoger zijn." dat is het dus bij jou! En ik denk ook dat je het buikje bij slanke vrouwen eerder ziet. Ik heb boven mijn navel alleen buikvet, haha, maar ik merk wel dat de onderbuik nu echt hard groeit. Majkuh; ga naar de fysio meid, daar kan je zonder verwijzing terecht, dit is toch ook niks!
Goedemorgen meiden! Ja wat leuk heh? Het maakt het echt wel een echter, het is een klein mannetje! hihi Syl; was echt heel duidelijk te zien bij ons, meneer deed zijn benen een aantal keer even goed uit elkaar, nou en als dit toch een meid wordt dan is dat een beetje zielig zullen we maar zeggen! En ja ik had ook een beetje pijn gehad, en harde buiken heb ik zo nu en dan ook hoor! Kan zijn dat ze een beetje te hard gedrukt hebben, is een blauw plek gevoel, bij jou ook? Ik zal hier wel even proberen de foto van het geslacht te posten, doe ik niet op de babysite omdat daar mensen zijn die het niet willen weten, ik heb gezegd dat ik mijn best ga doen, maar goed hahaha Ik heb ook een nieuwe buikfoto geplaatst op de babysite, dus nieuwsgierig? hahaha kunnen jullie kijken hoe groot ik wordt! Mijn baarmoeder groeit eerst naar boven en niet eerst opzij, dus hij zit al tot mijn navel! Maar de beeb is precies goed qua groei dus niets aan de hand Ik ga echt alles even bijlezen hoor! maar ga eerst lekker met mijn moeder de stad in! Dikke knuff