even snel een egoberichtje.... over een half uurtje weer controle bij de VK. Wat zijn de afgelopen 3 weken weer snel gegaan (maar misschien komt dat ook doordat het de tweede is en we druk zijn met ons nieuwe huis)....... Sinds een week voel ik de kleine uk af en toe ook al echt kleine schopjes geven.... het zijn geen kriebels of plopjes meer maar echt harder... lekker onder in mijn buik.. soms heerlijk tegen mijn blaas hihii
Hier even weer een berichtje van mij. Ik heb het afgelopen weekend best wel zwaar gehad. Heel erg moe, hoofdpijn en gewoon tegen deze week opzien. Afgelopen vrijdag had ik ook al avonddienst en vorig weekend ook al. Dat breekt mij gewoon op. Ik kijk wel waar deze week strand en anders moeten ze maar een ander zoeken voor die diensten. Ik kom na vandaag niet eerder dan woensdagavond weer. Ik heb namelijk de hele week avonddienst, waar ik als een berg tegenop zie. De diensten duren van 12.00 tot 0.00. Vandaag en morgen dus avond en woensdag vroege dienst ivm controle verloskundige. Zal proberen om op iedereen nog ff een reactie te geven, maar ben hier vrijdag voor het laatst geweest. Dus vergeef mij als ik iemand oversla. @OemHudaifa, ik hoop dat je duizeligheid al wat minder is geworden. @Manootje, fijn dat je na wat extra te hebben gewerkt een dagje vrij krijgt. Geniet er dan ook maar lekker van. @Makjuh, gelukkig dat je rugpijn minder is geworden na bezoek bij de voetreflexvrouw. Is je hubby al een beetje afgekoeld? @Dancevalley, gefeliciteerd met je goede echo hoor. @sim80, wat mooi dat je hebt genoten van je weekje vakantie aan zee. @mamasan, wat vervelend dat ze je de waarde van de B12 niet willen geven. Wat hebben zij er nu meer of minder om. Ook fijn dat het wat beter gaat met je schoonmoeder. Verder veel sterkte met je zoontje, hoop dat het snel ook beter met hem gaat. Kan me voorstellen dat je je dan zo hulpeloos voelt. @Sabrina1984, hoop dat het vandaag een mooie dag is voor je. Het is in ieder geval hier zonnig weer en droog. Dat is in ieder geval al mooi mee genomen. @Zogelukkig, heb je je banketstaaf al opgegeten? Of heb je nog een stukje voor mij bewaard. Ik vind die ook wel zo lekker hè. @Lily2006, natuurlijk ben je welkom hier. Gefeliciteerd met je zwangerschap. @daantje79, ook jij bent nog welkom en ook gefeliciteerd met je zwangerschap. @marloes22, ik hoop dat je moeheid gauw iets minder wordt en dat je vandaag een mooi dag hebt. @saramei 09, wat fijn dat alles goed was bij je controle van de gynaecoloog. @marooz, beterschap gewenst. En je waarde 200 van B12 is echt te laag hoor. Ik mag al iets vaker injecties halen bij een waarde 678. Dus ga hier beslist mee aan de slag. Succes ermee. @all, ik ga geen positiewinterjas kopen. Ik heb besloten om onder mijn jas van het werk, mocht het nodig zijn maar een fleecevest te doen. Ik zit nml. met werk toch bijna de hele tijd in de auto. Ik mag van de vk al bijna geen zout meer eten. Ik moest vooral om drop, kant en klaarmaaltijden, chinees, chips, enz. denken. Ik moet wel extra water drinken ivm hoge bloeddruk. Wij zijn ook al uit een meisjesnaam, jongensnaam heb we wel een aantal mogelijkheden, maar hebben nog geen besluit kunnen nemen. Ik kan onze kleine kruimel nog niet voelen, maar ja, dit is ook de eerste. Zullen dus nog wel ff een paar weekjes moeten wachten. Mijn vriend is geen keukenprins, hij maakt wel vaak een lekker soepje. Ook bakt hij op zondag een patatje. Vind ie wel leuk om te doen. Ook allemaal mooi buikfoto's hoor. Ik hoop dat ik voor het weekend er ook ff wat foto's op kan zetten. Alleen in mijn eigen huisje doet internet het niet en mijn vriend heeft nog geen bluetooth. Dus moet het ij mijn moeder doen. Vrijdagavond vroeg een schoonmaakster in het ziekenhuis of ik mijn benen in mijn positie nog wel ff op kon tillen. Zij wilde nml. ff de vloer vegen. Hihi, heb haar verteld dat ik nog maar 13 weken zwanger was, zij dachten dat ik al verder was. Sorry voor mijn lange verhaal. Hihi, jullie zijn in ieder geval tot woensdagavond van mij verlost ivm mijn werk. Ook moest ik nu ff van 3 dagen bijlezen en reageren. Ook dan krijgen jullie weer ff een berichtje hoe het is gegaan bij de vk.
Hallo, wanneer denken jullie de meter en de peter te vragen? Wij denken rond de feestdagen. Nu nog een gepast cadeautje vinden. Is er iemand inventief?
@ Marooz, veel beterschap! @ Zogelukkig, lees dat jij het ook zo koud had! Ik ook, eigenlijk nog steeds.. En idd als je een grote maat heb ook balen, zeg. Nee een heren broek is ook niet echt een optie.. Sterkte met zoeken! @ Brigritte, Succes bij de vk. @ JoMi, denk je een beetje aan jezelf? Sterkte de aan komende week. @ Sabrina, hele fijnedag gewenst!
@ Sarah, vind het zo moeilijk te bedenken wie de peter en meter wordt! Bij Marissa was ik nog erg jong en alleen en zijn mijn ouders het geworden. Ze is ook in de kerk gedoopt waar ik ook ben gedoopt. Mijn schoonmoeder doet vrijwillergerswerk in haar kerk, zij gaat daar ook elke week naar toe en is er erg aan gehecht. Dus hebben besloten dat dit kindje daar wordt gedoopt. De jurk van Marissa hebben we speciaal gekocht om een nieuwe generatie in te laten dopen en daarin zal dit kindje gedoopt worden.. Wij hebben beide nog 3 broers en zussen, maar wie de peter en meter worden? Idd wel erg leuk om het met de feestdagen te vragen!
Peters en meters daar doen wij niet aan, maar we willen wel vernoemen, maar hoe gaat dat? Stel, het wordt een jongetje; dan willen wij de 4 namen van de opa's meegeven, maar dan krijgt hij 5 namen! En in welke volgorde hoort dat eigenlijk?
een peter en een meter, nou mijn vriendje is peter! haha just kidding, in nederland hebben we volgens mij niet echt zo'n gebruik, maar we moeten wel eens gaan praten over wie ons mopje op gaat voeden als wij overlijden, en hoe we zorgen dat die zijn broertjes de bij mijn vriend zijn ex wonen dan, en mijn dochters die bij mijn ex wonen dan, blijft zien (pffff, lastig zo'n samengesteld gezin!
heey meiden! Hoe is het met jullie allemaal! @ sabrina1984: heel veel plezier vandaag en geniet ervan meid! @ kinderwagen: we hebben een teutonia gekocht: makkelijk in te klappen, niet te zwaar, gewoon lekker degelijk ding eigenlijk (voor foto, zie album) @ jas: heb laatst een gewone nieuwe gekocht, maar dan een wat wijder model. hoop hier toch nog wel ff mee vooruit te kunnen.. @ namen: nog GEEN idee! vind het zoo moeilijk! we zijn van de hollandse namen. Niet te kort (dus 2 of meer lettergrepen) en niet te veel voorkomend.. dus als iemand nog ideeen heeft hihi.. @ lijst: ga hem nu weer ff updaten!
Terug van de VK en weer een APk erbij.... Alles was goed; bloeduitslagen prima, bloeddruk goed (67/114) en ook uk heeft zich mooi laten horen. Baarmoeder zit nu op 1/2 NS. Over 4 weken terug voor controle en de 20-weken echo. Ze zei nog denk er maar over na of je wilt weten wat het is....... we denken van niet, maar ik twijfel nog een heel klein beetje
gefeliciteerd meis! ik mag morgen bellen voor de SEO, wij willen het wel weten, we zijn nu met 3 meiden en 3 jongens, dit kind gaat de meerderheid bepalen en is al maaaaaaanden onderwerp van gesprek haha!
Dames, ik kon het niet laten. Ik heb zojuist een echo buro gebeld voor een geslachtsbepaling! En wat denk je ik kan morgen al terecht om 20.00 uur. Vind het echt zo spannend. Na 2 meiden verlang ik echt naar een jongen (tevens stamhouder) Maar met een 3de meid ben ik natuurlijk ook echt superblij. Wij hebben wel peters en meters voor onze meiden, nu gaan we 2 suikertantes vragen. Dan hebben we teminste al onze zussen gehad. Wij laten het wel vastleggen wie onze kinderen krijgen mochten wij plotseling samen te komen overlijden, bij de notaris. Zo krijgen we geen getouwtrek of iets dergelijks en blijven ze samen. Pff Zogelukkig 5 namen is wel erg veel hoor. Wij hebben 3 namen (eigen naam en 2 doopnamen. Moet nu al af en toe denken hoe de volgorde ook al weer was en wat ze waren. . Bij de eerste hebben we de namen van de oma's gegeven en bij de tweede de namen van de opa's. @marooz, het zit je ook niet mee he, nu weer die vervelende buikgriep. Wij hebben hem hier ook gehad, au'tjes. Beterschap meid. @Sarahmei, super dat jullie het geslacht al weten hoor en dat alles goed was. @JoMi, denk ook aan jezelf hoor, aan een zieke mammie heeft je beebje niets aan. Succes met je werk en denk maar aan dat weekje strand .
@ Sim80, spannend! @ Brigritte, fijn dat alles weer goed was! @ Zogelukkig, ik heb zelf 4 namen en je moet ze nog best vaak allemaal opschrijven, kan je vertellen dat ik daar vaak niet zo blij mee ben..
Wij willen vernomen naar onze opa's of oma's, daar heb je er vier van... Wat is een gebruikelijke volgorde voor vernoeming? Stel dat we opa's doen en kiezen voor twee: moet dat dan zijn de vaders van onze vaders of de vaders van onze moeders? Of van 1 van ons de vaders van vader en moeder? Nog een andere vraag: Waar kan je vinden wat maten moeten zijn van bijv. wiegje, ledikantje (ruimte tussen spijlen, hoogte e.d.)? Moet je ook nog op de kwaliteit van matrasjes letten; bijv. bepaalde dikte, materiaal?
@Zogelukkig, bij de oudste hebben we de namen van onze moeders, Namelijk Janne Adriana Getruda, Bij de tweede hebben we Fiene Cecilia Hendrica, Omdat de vader van mijn man Jan heet hebben we Janne al naar Opa vernoemd, dus die hebben we ook niet meer genomen bij de tweede. Daar heb ik als doopnaam de naam van mijn vader en de naam van mijn beste vriendin erbij gepakt. Kijk deze link eens, staat alles in over veilig slapen http://www.veiligslapen.info/modules/co ... ?section=1
@ sim: oh super! morgen al?!?! jemig, das wel heel snel! haha.. geweldig! ben je erg nieuwsgierig? volgens mij zou ik er bijna wakker van liggen..
AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PBen want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt! Ps. Ben je (ten onrechte) van de lijst gehaald, maar wil je er wel graag weer op? Pb dan ook even! DE MAMA'S VAN MEI 2009 28 april * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X 1 mei * Sheila82 ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje 2 mei * Lievebeesje ~ 5ste kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Klevkin ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Horselover 3 mei * Shannah ~ 3de kindje ~ TB ~ BV * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV * Marloes22 ~ 2de kindje * Manoontje ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ BV ~ : 4 mei * Kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * Lynni ~ 2e kindje * Daggie1984 ~ 1ste kindje ~ BV/FV * Brigitte 22 ~ 2de kindje * Sappie ~ 2de kindje * Illy2306 ~ 4e kindje 5 mei * webmiertje ~ 3de kindje 6 mei * Meimama ~ 3de kindje * Lana81 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ : * Kaatje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ [-X * Me78 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV ~ : * Marloes22 ~ 2de kindje ~ TB ~ FV ~ :-# 8 mei * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV 9 mei * Mushu ~ 1ste kindje ~ ? ~ BV ~ :-# 10 mei * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ :-# * Sarahmei09 ~ 1ste kindje 11 mei * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ (med ind) ~ BV 12 mei * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Natasssie ~ 2e kindje ~ TB ~ BV 13 mei * Tinke ~ PZH ~ BV 14 mei * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ BV 15 mei * Iris77 ~ 1ste kindje * Ria32 ~ 1ste kindje ~ Tb ~ BV * Sabrina1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV ~ : 16 mei * Zogelukkig * Mama nel ~ 2de kindje * Belinda203 ~ 1ste kindje 19 mei * Manon77 ~ TB ~ BV * Pien1980 ~ 1ste kindje 20 mei * JoMi ~ 1ste kindje~ PZH ~ BV ~ [-X * Mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ FV * Rce86 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV 21 mei * Benzoblij ~ 2de kindje * Hester86 ~ 1ste kindje 22 mei * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Lapstra ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Dancevalley ~ 1ste kindje 23 mei * Roosje75 ~ 1ste kindje ~ PHZ 24 mei * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB 25 mei * Jinky ~ 1ste kindje 26 mei * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV * Karien ~ 1ste kindje ~ TB ~ :-# 31 mei * Evy77 ~ 1ste kindje ~ BV * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ : 2 juni * Mamasan ~ 2de kindje ~ PZH (med ind) Er zijn op dit moment 60mei Mama´s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie. Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973, Laura28, DeboravB PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding Wat denk je wat het geslacht is: 3 geen idee, 8 jongens, 6 meisjes, 0 tweelingen Geslacht: 7 : (weet het nog niet, maar gaat het wel vertellen) 4 :-# (ga het niet vertellen) , 6 [-X (wil het niet weten) Afspraken * 19 november: JoMi, 3e afspraak vk, 15:45 uur (i.v.m. hoge bloeddruk) * 20 november: Roosje75, afspraak gyn ~ Mushu, afspraak gyn * 21 november: Evy77, afspraak gyn, 14:45 uur ~ Sarahmei09, bloeduitslag * 24 november: Sabrina1984, controle vk ~ Kippie75, controle vk, 9:00 uur * 25 november: Majkuh, controle vk, 9:00 uur * 26 november: Mamalieske, afspraak gyn ~ Pixie, afspraak vk * 27 november: Tinke, controle vk ~ Karien, afspraak vk (i.v.m. hartje luisteren) * 1 december: Marloes22, 2de echo ~ Webmiertje, pretecho ~ Ria32, afspraak vk, 10:40 uur ~ Natasssie, afspraak vk en geslachtsbepaling * 2 december: Webmiertje, 3e afspraak vk ~ Houmar, controle vk + echo, 8:00 uur * 3 december: Rce86, pretecho (en geslachtsbepaling) * 4 december: Remmar, controle vk, 19:00 uur (19,2 wkn) * 5 december: Jinky, 3e echo ~ Manny, afspraak vk, 15:30 uur * 8 december: Daggie, afspraak VK, 8:00 uur (19 wkn) * 9 december: Remmar, 20 weken echo, 8:00 uur (20 wkn) ~ Karien, afspraak vk * 11 december: Sabrina1984, 3d/4d echo en geslachtsbepaling, 18:15 uur ~ Marooz, SEO (20 weken echo) ~ Joki, afspraak vk * 12 december: Bianca24, afspraak gyn, 9:30 uur ~ Sarahmei09, echo, 17:45 uur ~ Kippie75, 20 weken echo, 12:00 uur * 15 december: Brigitte22, 20 weken echo & controle vk ~ Houmar, controle vk, 9:00 uur * 16 december: Manoontje, 20 weken echo (gyn) * 18 december: Sab85, controle vk, 14.45 uur 17,4 wkn~ Sab85, pretecho en geslachtsbepaling, 20.40 uur. * 19 december: Bianca24, 20 weken echo, 9:00 uur * 22 december: Rian, 20 weken echo, 8:30 uur ~ Marloes22, 20 weken echo ~ Natasssie, afspraak vk en 20 weken echo * 29 december: Ria32, 20 weken echo, 10.30 uur. * 31 december: Sab85, 20 wkn echo (20,6 wkn) 11:00 uur. * 7 januari: Karien, 20 weken echo ~ Pixie, 20 weken echo * 15 januari: Marooz, 3D/4D echo De aanpassingen zijn: @ colin, klevkin: jullie gedachten staan erbij! @ Sarahmei09: je staat er weer tussen hoor! (we hadden de mensen van de lijst gehaald die al een tijd niet geweest waren, vandaar!) @ kippie: verdwenen?! Nouja zeg! Hihi.. fijn dat je ze nogmaals gepbt hebt! @ evy77: staat erbij!