Afspraken van vandaag zijn / waren: * 17 november: Brigitte22, controle vk Marooz, controle vk Lapstra, 1e controle vk En onze speciale afspraak: SABRINA1984 TROUWEN!
Hallo allemaal! Welkom nieuwe mama's! @Majkuh: wow wat een namenlijstje heb je. Wij hebben echt maar 1 of 2 namen die we leuk vinden, maar we weten nog niet of DE naam er wel bij zit. @Sarahmei: leuk dat jullie het geslacht al weten en 1 - 11/2 kilo aangekomen is toch heel netjes. Ik ga helaas iets harder (nu 4 kilo). @Sabina1984: gefeliciteerd met je trouwdag! @Manootje: bij onze eerste hebben we een 3D/4D echp laten maken bij Babyview in Barendrecht. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vond dat de echoscopiste het leuk deed. Ik ben er tevreden over. @Marooz: beterschap, bleh buikgriep. @Zogelukkig: Yes! een fijne winterjas.. hoe gaat het eigenlijk met je suikerspiegel/hoe voel je je? @Brigitte22: fijn dat controle ok was. En wow dat je beeb al zo goed voelt. @Jomi: lijkt mij ook zwaar die avonddiensten. Je hebt gelijk dat je het deze week nog even aankijkt en als het niet meer gaat.. laat ze dan idd maar wat anders regelen, jij moet goed om jezelfd denken. @Remmar: de Teutonia ken ik helemaal niet. Ziet er mooi uit, net als de rest van je spulletjes. @Sim: morgen al een echo! Ik kan me voorstellen dat een knul geweldig zou zijn. Ik zou het ook geweldig vinden om een knul te krijgen, maar idd als het weer een meid zou zijn zou ik ook superblij zijn. Ga je het hier vertellen? Ben benieuwd.. @vernoemen: onze dochter hebben we vernoemd naar mijn moeder (de 2e naam). Als we een zoon hadden gekregen hadden we deze vernoemd naar mijn vader (ook alleen de 2e naam). Deze beeb vernoemen we sowieso naar mijn vader of het nu een meisje wordt of een jongetje (wederom alleen de 2e naam). Hier gaat het zn gangetje, heb een lekker druk weekend gehad, gisteren een beetje veel gelopen, dus nu last van mn bekken. Heb me vanmorgen opgegeven voor zwangerschapsyoga, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. De vorige keer heb ik zwangerschapsgym gedaan en dat was erg leuk (vooral ook gezellig). De (meeste) meiden van de gym zie ik nu nog regelmatig, soms met de hele groep (8 mama's), soms apart, soms met kids en soms zonder. Ik had graag weer dezelfde cursus gevolgd, maar die wordt gegeven op een dag dat ik niet kan. Zijn jullie er al uit of en wat je gaat volgen?
Nou hier weer eens een berichtje van mij. Ik ben zo druk, dat ik nauwelijks aan het forum toekom. Ik ga proberen wat vaker te komen en te reageren. @Ria, wat sneu van je cavia's. @Majkuh, wat fijn dat je je zo goed voelt.! Wat naar van je rug. Wel fijn dat het zo goed heft geholpen die voetreflex. @Marooz, een jongetje.! Wat gaaf dat je het nu al weet.! Ik kan niet wachten tot dat wij het weten. @Zogelukkig, waar blijven de foto's.? @Sabrina, gefeliciteerd met je huwelijk en hopelijk heb je een prachtige dag gehad. @Oemhudaifa, hoe gaat het met je.? Ben je al wat minder duizelig.? Mijn vk zei dat ik gewoon drop en extra zout mocht eten hoor al s ik me duizelig voelde. Ik hoop dat je je wat beter voelt. @Evy, ik werk in een babyzaak, als je wat wilt weten kan je het ook altijd aan mij vragen. @Dancevalley, gefeliciteerd met je mooie echo @Mamasan, wat fijn dat het wat beter gaat met je schoonmoeder. Wat sneu van je zoontje. Het is ook niet niks voor zo'n klein ventje. Hoe gaat het nu met hem.? @Koken, mijn mannetje kookt bijna elke dag. Heerlijk hoor. Echt een luxe dat het eten lekker klaar staat als je thuis komt. Ik mag alleen de stampotten maken. Vind ik ook niet erg hoor. @Nieuwe meiden, welkom en gefeliciteerd.! @Kaatje, veel plezier in Nederland.! @Majkuh, stom is dat hè.? De ene keer heb ik al een echte buik, en de andere keer lijkt ie wel minder geworden. Het ligt zo aan wat je aan hebt. @Mamasan, De bugaboo verkleurd niet echt snel hoor. Ik vind hem alleen zo belachelijk duur en te laag. De speedi raad ik echt af, omdat de kindjes in het buggy gedeelte een beetje "hangen". De buzz vind ik wel een fijne wagen, maar dan zou ik de 4 wielr adviseren. Is veel wenbaarder. Succes met je keuze. @Manoontje, mamalicious heeft veel kleine maatjes en ook de H&M. Succes met de zoektocht. @Marooz, het zit je ook niet me hoor. Veel beterschap voor jullie. Wel gaaf dat je je kleine mannetje hebt gevoeld. @Brigitte, hoe was het bij de vk.? @Sarahmei, wij hebben niet speciaal een peter en meter. We hebben voor mn meisje wel een voogd aan gesteld voor het geval er iets et ons gebeurd. Voor dit kindje doen we dezelfde persoon. @Jomi, wel rustig aan doen hoor. Echt aan jezelf denken. @Sim, wat spannend zeg. Dat is snel zeg morgen al. Ben erg benieuwd.! @Kippie, wat leuk dat je je hebt opgegeven voor yoga. Ik heb dat de vorige zwangerschap gedaan. Ik weet nog niet wat ik wil gaan doen. Ik ga met een oud collega iets volgen. Zij is eind mei uitgerekend. Moeten nog even overleg plegen. Wanneer ga je beginnen.? Ik heb een lekkere nacht achter de rug. Mn meisje heeft nauwelijks geslapen. Wij dus ook niet. Nu slaapt ze, maar ik zit met wallen onder mn ogen op de bank. Vanavond maar vroeg naar bed en hopen dat ze wel slaapt dan. Over de kinderwagen, wij zij er wel uit. We gaan voor de mura, de 3 wieler. De grijs/zwarte. Ik ga hem begin december bestellen. Leuk hoor.!
Ja, hartstikke goed! Lief dat je ernaar vraagt! Mijn suikerspiegel blijft laag, maar ik eet regelmatig wat en heb nergens last van, voel me juist superfit en -gelukkig! @Joki: foto's komen echt hoor, ik hoop deze week, moet eerst even een projectje afronden. Maar blijf me er maar aan herinneren hoor, beloofd is beloofd! Waar is trouwens die 9 maanden beurs? Wat is het precies?
Zogelukkig, wat fijn dat het goed gaat met je suikerspiegel. De 9 maandenbeurs is in de RAI in Amsterdam. Is gelijk met de huishoudbeurs. Er staan enorm veel stands met allerlei leuke en nieuwe babyspulletjes. Ook kan je er echo's laten maken. (gratis en betaald) Erg leuk hoor. Je moet er alleen wel met een dikke portemonnee heen gaan. haha...
Er zullen dan ook wel leuke aanbiedingen zijn zeker? Maar dat is denk ik te laat om nog iets voor de babykamer of een kinderwagen te bestellen? Krijg mijn man denk ik niet mee, die gruwelt daarvan, haha! Maar mijn moeder wil vast wel!
ik ben de vorige keer ook met mn moeder gegaan. Heb een echo laten maken en lekker rond geneusd. De kinderwagen en het kamertje hadden we toen al. Je kan er hele leuke ideeën op doen.
Ik ga ook naar de 9 maanden beurs, samen met mijn moeder Wij zijn er gelukkig al helemaal uit over de namen, nu alleen nog weten wat het geslacht is en dan weten we gewoon hoe ons kindje gaat heten! Wij hebben ook al een kinderwagen gekocht. Hij is van het Duitse merk Moon en voldoet aan al mijn eisen, dus ik ben helemaal happy. Wij hebben gekozen voor een lichtblauwe, dat vind ik de mooiste kleur en ik vind het prima voor een jongen en een meisje kunnen. Ik zal proberen een paar foto's ervan in mijn album te plaatsen.
Nou Joki da's toch een hele uitgebreide reactie! Is echt killing gebroken nachten, zeker nu je zwanger bent. Is de yoga jou goed bevallen (dat woord staat zo grappig in deze context)? Ik weet nog niet wanneer ik ga beginnen, daar word ik nog over gebeld. Fijn dat het goed gaat zogelukkig, houden zo! Misschien ga ik wel naar de 9 maandenbeurs, dat zal dan ook met mijn moeder zijn, want hubbie krijg ik daar echt niet mee naar toe. Mooie wagen Draadje, ook dat merk kende ik niet. Wij overwegen ook om een nieuwe wagen aan te schaffen. We hebben nu de Quinny Freestyle, maar nu deze is omgebouwd tot zitgedeelte is die veel te groot om mee te nemen. Eerder had ik bedacht dat ik wel met een buggy vooruit zou kunnen rondom deze leeftijd, maar in de buggy past mevrouw al niet meer goed in (ze is al te lang met haar 21/2 jaar), met als gevolg dat ik niet met de buggy kan lopen. Ik wil dus op zoek naar een wagen die wat minder ruimte in beslag neemt. Wij overwegen de Bugaboo, maar vind m wel erg, erg duur. Las ook dat Sim er niet zo tevreden over was en dan vooral in combi met een buggyboard. Die moet er bij ons ook aan, dus zal nog eens goed rondkijken en rondvragen.
Ja meiden, ik vind het zeker heel erg spannend voor morgenavond. @Rem, ik weet niet of ik vannacht zal slapen ik denk het wel hoor. Anders duurt het zo lang hihih @Kippie, ik weet nog niet of ik het hier zal vertellen. Zal er over na denken Ik denk dat ik ook zeker na de 9 maanden beurs ga, is altijd wel heel leuk. @Draadje, wat een mooie wagen zeg, hij lijkt wel een beetje op de quinny buzz, of niet? Au au, ben straks van de trap gevallen met wat dozen sjouwen (ja ik weet het ook niet slim) Heb nu overal pijn. Ga maar even zitten.
Hoi Dames, Ik wil me ook toevoegen, Ik ben 19 mei uitgerekend. Ik ben 22 jaar, en heb nu een dochtertje van 9,5 maand. Erg leuk allemaal, ben benieuwd of de 2e net zo makkelijk zal zijn als zij. Groetjes Suus
Welkom Suus! Sim, doe je voorzichtig?! Hij lijkt idd op de Buzz, alleen goedkoper en een enorme boodschappenmand eronder
Welkom Suus! Sabrina, ben benieuwd hoe je dag geweest is, gefeliciteerd met jullie huwelijk! Sim: leeeeeeeuuuuk! Morgen al geslachtsbepaling! En Sarah weet ook al wat het is, en Marooz ook dus....ik moet nog wachten tot 9 december....echt balen dat ze niet eens wilde proberen te kijken bij Fontys...vind ik echt jammer...want ze hebben niet eens tussen de beentjes willen kijken.. Ben zo benieuwd en wil graag de babykamer verder afmaken. Ik ben niet zo van het neutrale, vandaar En dan weet ik of ik heel veel moet gaan shoppen (jongen) of maar een paar dingen omdat we nog heeeeel veel meisjeskleertjes hebben, haha. Al ga ik natuurlijk wel een paar nieuwe kleertjes kopen hoor, en een knuffeltje enzo, plus paar basisdingetjes nog zoals oa nog een waskussen etc etc, kamertje hebben we al voor de 2e Ai..Sim..ik lees nu dat je gevallen bent..rustig aan hoor! Degenen met al 1 of meerdere kleintjes: vinden jullie het ook zwaar? Demi kan nog niet lopen (al zal het niet heel lang meer gaan duren, los staan doet ze harstikke goed, plus op tafeltjes klimmen enzo kan ze ook al..uhm. ) Ze zegt steeds meer zoals bijv ; Kijken' (dan wijst ze ergens naar en wil daar dus naartoe, zo schattig als ze dat zegt, Kijken, ze zegt het echt al duidelijk, doet ze sinds 2 daagjes) verder ook Bah, als ze gaat poepen en gepoept heeft (handig al zie en ruik ik het ook altijd wel, maar vind het knap dat ze het vantevoren al zegt!) papa en mama, ze heet 2 keer bal gezegd...gaat nu steeds sneller, erg leuk! Ik praat wel heel veel tegen haar, al vanaf de geboorte. Mensen zeggen vaak dta ze het zo leuk vinden hoe ik tegen haar praat en dat ik alles vertel (en op normale manier, haha, wel iets liever praten dan normaal maar geen toettoet maar een auto, en ja de auto doet toettoet, en dat is een hond(je) en de hond zegt wafwaf (wafwaf zegt ze soms ook, hihi) Ik ga nu even stoppen want kan uren over mn meisje praten, ben gek op haar en oh zo trots! Zogelukkig: fijn te lezen dat het zo goed gaat! Over de 9 maanden beurs, daar wil ik ook eens graag heen! Alleen met Demi ergens heen gaan is niet altijd handig, ze heeft er al gauw genoeg van, dus denk dat ik met een vriendin ga, Demi vind zoiets toch niet leuk en vind het dan zo zielig voor haar om haar mee te nemen, dan breng ik haar een keertje naar mijn moeder ofzo, dat vind ze wel leuk en kan ik rustig kijken! Oja, en papa vind dat ook niet leuk, ik wil dan op een doordeweekse dag gaan als het dan is en dan werkt mn man Sorry dat ik niet op iedereen hebt gereageerd... Liefs Syl
Ja het is een prachtig geschenk. Ik ben er zo gigantisch blij mee! Bedankt allemaal voor de fijne reacties! Hoe moest ik ook weer regelen dat ik lid gemaakt wordt van de pagina? Want dat lijkt me wel erg leuk! Liefs
@Kippie, de yoga beviel erg goed. Wat ik alleen erg jammer vond is dat er weinig contact was tussen de meiden daar. Het was ook een doorstroom clubje, dus de een was al uitgerekend en de ander was pas op de helft. Ik wil nu wel iets gaan doen waar er wat meer contact onderling is. @Sheila, het is idd heel zwaar nu met een kleintje erbij. Die van mij is bijna 18 maanden. Ze is zo erg druk. Wel erg leuk, want ze kletst je de oren van de kop. Wees maar blij dat Demi nog niet loopt, want dan kan je echt je lol op. Die van mij rent door het hele huis en wil steeds naar buiten. Soms wou ik dat ik haar nog even in de box kon zetten, maar de box is hier al een half jaar uit de kamer. Het was steeds gillen erin. Het is zo leuk hè.? Ik kan ook wel uren over mn meisje praten. hihi.. @Suus, welkom en gefeliciteerd.! @Sim, je gaar het toch wel met ons delen wat het gaat worden. We zijn erg nieuwsgierig. @Draadje, mooie wagen hoor. Die zie je niet zo vaak.
JOki: ja,met beginnend lopen wordt het nog erger ja, haha Heb nu wel iedere avond last van een pijnlijke buik/harde buiken gevoel...bukken gaat dan bijna niet meer omdat mn buik zo gevoelig is (van het toch teveel tillen denk ik van Demi, maar kan even niet anders, al doe ik het zo weinig mogelijk en s avonds neemt Twan veel van me over met tillen in ieder geval,dus trap op vooral)Al is mn meisje niet zwaar hoor, ken ik wel met kindjes van 8 maanden jonger die maar 3a 4 kg minder wegen dan Demi (en zo ongeveer zelfde kledingmaat heben), maar die zijn dan ook wel errug groot en flink..(eten veel, Demi eet voldoende maar is geen grote eter) Anders zou het nog zwaarder zijn..maar ik zeur er niet over hoor, maar het is gewoon vervelend s avonds..pijnlijk! Maar dta kletsen enzo wat ze steeds meer doen, heerlijk en zo gezellig! Kan er zo van genieten! Liefs Syl (iedereen mag me wel gewoon Syl noemen, het si vooral dat bekenden gaan zoeken op Sylvia en forum/zwanger etc etc..heb ik vorige keer gehad, vandaar!)zoekt ze dan via google..
Heee Sim wat spannend, een geslachtsbepaling! Gaan veel mama's hier het weten? @ Suus, ben er zelf pas een paar daagjes bij, maar welkom, naamgenoot Ik ga trouwens ook naar de negen maanden beurs in de Rai, samen met een vriendin die ook zwanger is Wij hebben vandaag het hartje geluisterd bij de VK! Ze kon het makkelijk vinden, maar he tklonk erg zacht want he tkindje lag vrij diep. Maar het was wakker en kwam dichterbij gezwommen, en toen hoorden we he theel goed! *verliefd* Ik vind dit zoooo veel echter dan de echo!