Mag ik je een tip geven Joki? Probeer straks ook nog even een stukje te wandelen, want als je na een kraakbehandeling gaat liggen de rest van de dag, dan wordt je hartstikke stijf en zal je je alleen maar rotter voelen! Ik had ook altijd koppijn daarna; veel drinken meid!
Ik kom nog ff terug op je berichtje Sim. Ben bezig met het zoeken van een nieuwe wagen. Wat vond je onhandig aan de Bugaboo met buggyboard, liep het niet lekker, stuurde het niet fijn? Ik ben benieuwd naar je ervaring. Ik las op de site van Quinny dat er geen buggyboard voor de Quinny bestaat, heb je er nu geen meer nodig of hoe ga je dat oplossen c.q heb je dat eerder opgelost?
Andere dames dank jullie voor de felicitaties! Kippe, ik vond bij de bugaboo de buggyboard erg onhandig idd, omdat het er achter lopen niet mogelijk was, dus je liep er min of meer naast. Het sturen maakt het dan ook niet makkelijk. was erg vermoeiend Ik zou daar niet meer voor kiezen Voor alle duidelijkheid, dit is mijn mening en ervaring miss dat er andere zijn die het geen probleem vonden. Het kan zijn idd dat er voor de quinny geen buggyboard is. Maar je zou dan voor een universele board kunnen kiezen, die passen als het goed is op vele wagens. Ik weet niet hoe oud jou kleintje is, anders zou je nog kunnen kiezen voor een dubbele wagen. ik heb die ook een van quinny gehad waar je voor een maxi cosi in kan zetten en achter een stoeltje. En als hij/zij niet meer in de maxi cosi hoeft is daar ook een stoeltje voor bijgeleverd. Ik heb daar straks geen problemen meer mee want dan is mijn tweede al bijna 3 jaar en loopt zelf, hopelijk. Maar je zou is aan Joki kunnen vragen, zij werkt bij een babyspeciaalzaak, toch.
Hee Sim dank je voor je uitgebreide antwoord. Begrijp dat dit jouw mening is, ik vraag het ook nog na bij anderen en ga zelf eens testen, maar was gewoon benieuwd naar jouw ervaring. Joki heb ik ook al lastig gevallen met vragen ! Onze dochter is ook bijna 3 als de 2e wordt geboren, dus misschien hebben we er niet eens één nodig (ga er niet één op voorhand kopen), maar wil gewoon e.e.a. uitgezocht hebben voor het geval dat... (zou ik nu al nesteldrang hebben )
@ Mamasan, wat is dat nou weer voor diagnose? Zonder eerst naar het jochie te kijken.. Lekker makkelijk op deze manier. Oh je hebt huisdieren nou dan is het allergie. Je hebt ook mensen die daar zo van in de paniek schieten dat ze meteen d'r dieren eruit doen.. @ Zogelukkig, ik merk wel dat ik meer hartkloppingen heb, ook zomaar uit het niets. Sneller buiten adem terwijl ik al een hele tijd niet meer rook. Dat soort dingen. Voel geloof ik niet overal m'n hartslag.. Maar hij is wel sneller, als normaal. Vk zei dat het echt kwam door de baarmoeder, die heeft geloof ik een extra liter bloed nodig oid. Ik elk geval moest het hart extra hard werken. @ nieuwe foto's, gaaf hoor al die groeiende buiken! @ Kippie, dank je. Had al gebeld, maar hun kalender gaat niet tot febr. denk je op tijd te zijn, hihi. @ Sim, wat gaaf een meid! Gefeliciteerd! @ Joki, heel veel sterkte meid, rust lekker uit! Hier gaat het iets beter vandaag iets minder pijn als gisteren. Heb gister de kleine echt heel duidelijk gevoeld, alsof er iemand me aan tikte, hihi. Eerst plopjes en kriebeltjes, nu toch iniminie schopjes..
Meiden, ik heb de echo in mijn album zitten. Kijken jullie eens of je ook een meisje ziet! Marooz, laat je professionele oog eens hier over vallen. Even voor de duidelijkheid, je kijkt tegen de onderkant van de beentje aan.
@sim80 duidelijk een meisje ik krijg een nichtje en me zus heb ook zon duidelijke foto. meiden weten jullie waar ik een goeie uitzetlijst kan vinden. het is de eerste van ons dus we vragen ons af of we echt alles wel nodig hebben.
@Sabrina, vaak krijg je deze bij het kraampakket. Of anders zal het ook wel op het internet te vinden zijn. Je zal eens moeten googelen.
Hey meiden, @sim, gefeli een meid,leuk! Ennuh ik zie duidelijkeen hamburger op de echo hoor! @joki, sterkte met je meisje! @kippie, er zijn buggyboards die achter de quinny kunnen,volgens mij was het die van lascal. @sabrina, op de site van prenatal en hema staan uitzetlijsten als het goed is, maar vind zelf dat er toch wat overbodige dingen op staan. @ all, de reactie van de kno is erg kort door de bocht. Helaas was er vandaag geen plek bij de ha, dus hopelijk morgen. Hier in ieder geval geen haar op mijn hoofd die er aan denkt mijn poesjes de deur uit te doen. mijn zoontje is ook dol op ze , dus ik zou niet durven. Daarbij is de oudste al ruim 12 en heb ik haar al 11 jaar, ik zou het niet kunnen. Oowww willen jullie trouwens duimen voor me? ik heb vanavond een sollicitatiegesprek voor thuiswerk
Marooz heel veel s6 vanavond zal voor je duimen meis Joki heel veel sterkte lijkt me echt niks gekraakt worden hoor hoop dat je minder pijn krijgt nu en dat het in ieder geval geholpen heeft. Sim Gefeliciteerd met je meissieeee geweldig zeg lijkt me ook nu toch wel leuk om te weten hoor, zie het enthousiasme van jullie en krijg zelf nu ook wel zin erin hoor hahahahhah
Hier ff een kort berichtje van mij. Vanmiddag voor de 3e controle geweest bij de vk. Dit ivm mijn hoge bloeddruk. Gelukkig was de uitslag vandaag 142/87, dus is nog steeds ongeveer hetzelfde en mag dus onder controle blijven bij de vk. Daarna hebben we nog ff heel luid en duidelijk het hartje gehoord. Haha, was wel grappig. Kruimeltje is een eigenwijs babytje. Het was zo druk aan het bewegen, je hoorde regelmatig de het schopte, maar geen hartje te vinden. Heeft een tijdje geduurd, maar later dus hartje goed te horen. Op 17 dec moet ik voor de 4e contr. naar vk om 15.45 en op 05 jan. krijg ik om 15.45 de 20 weken echo. Afgelopen 2 dagen heb ik met moeite mijn avonddiensten kunnen volbrengen. Vandaag maar 2 ritten gehad. Zes uurtjes gewerkt, waarvan uur wachten op klant bij bestraling in Zwolle en 3 kwartier bij schoonzus, zwager en kleine van bijna 3 op de koffie geweest. Morgen en vrijdag weer 2 late diensten en dan maar ff kijken hoe ik het weekend ben. Ben nu ook best wel moe. Ga vroeg op bed zo en morgenochtend eerst lekker uitslapen. Trouwens volgende week zondag heb ik gelukkig de avonddienst aan een nieuwe chauffeur kunnen geven, dus weer 1 minder. Maar misschien is vrijdag wel de laatste, is nog ff afwachten. Verder reageer ik wil ff weer in het weekend. Dan pas weer internet en misschien de weer iets meer puf. Lees op dit moment alleen ff bij.
dag dames! daggie; ik heb ook heel veel gekregen hoor! en heb een lijst van de babydump waar ik op aan het afstrepen ben, en dat ging ineens heeeeel snel! hhaahaha maar gaan rustig door met shoppen hoor! vind ik veel te leuk nmelijk! sim; voor zover ik kan zien, zie ik de beentjes en een streepjescode, maar hij is een beetje ver weg, dus durf niet 100% te zeggen hoor! hihi... ria; dank je wel voor het duimen, maar bedoel je niet voor mamasan? hahaha geeft niet hoor! Als die namen ook heh? Wordt er ook wel eens een beetje raar van! hahah vooral als jullie ineens namen of avatars gaan verandern! niet meer doen hoor! anders sla ik jullie straks allemaal door elkaar! hier alles goed, en dank je marloes! ik ben ook wel blij met de speedi eigenlijk, makkelijk in gebruik! en comfort, dus me very happy!
AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PBen want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt! Ps. Ben je (ten onrechte) van de lijst gehaald, maar wil je er wel graag weer op? Pb dan ook even! DE MAMA'S VAN MEI 2009 28 april * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X 1 mei * Sheila82 ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV~ Meisje * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje 2 mei * Lievebeesje ~ 5ste kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Klevkin ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Horselover 3 mei * Shannah ~ 3de kindje ~ TB ~ BV * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV * Marloes22 ~ 2de kindje * Manoontje ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ BV ~ : 4 mei * Kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * Lynni ~ 2e kindje * Daggie1984 ~ 1ste kindje ~ BV/FV * Brigitte 22 ~ 2de kindje * Sappie ~ 2de kindje * Illy2306 ~ 4e kindje 5 mei * webmiertje ~ 3de kindje 6 mei * Meimama ~ 3de kindje * Lana81 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ : * Kaatje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ [-X * Me78 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV ~ : * Marloes22 ~ 2de kindje ~ TB ~ FV ~ :-# 8 mei * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV 9 mei * Mushu ~ 1ste kindje ~ ? ~ BV ~ :-# 10 mei * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ :-# * Sarahmei09 ~ 1ste kindje 11 mei * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ (med ind) ~ BV [-X 12 mei * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Natasssie ~ 2e kindje ~ TB ~ BV 13 mei * Tinke ~ PZH ~ BV 14 mei * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ BV 15 mei * Iris77 ~ 1ste kindje * Ria32 ~ 1ste kindje ~ Tb ~ BV * Sabrina1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV ~ : 16 mei * Zogelukkig ~ PHZ ~ BV * Mama nel ~ 2de kindje * Belinda203 ~ 1ste kindje 20 mei * JoMi ~ 1ste kindje~ PZH ~ BV ~ [-X 19 mei * Manon77 ~ TB ~ BV * Pien1980 ~ 1ste kindje * MamaSuusjuh ~ 2e kindje ~ TB ~ FV 20 mei * Mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ FV * Rce86 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV 21 mei * Benzoblij ~ 2de kindje * Hester86 ~ 1ste kindje 22 mei * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Lapstra ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Dancevalley ~ 1ste kindje 23 mei * Roosje75 ~ 1ste kindje ~ PHZ 24 mei * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB 25 mei * Jinky ~ 1ste kindje * Lily2006, 1ste kindje ~ TB ~ BV 26 mei * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV * Karien ~ 1ste kindje ~ TB ~ :-# 31 mei * Evy77 ~ 1ste kindje ~ BV * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ : 2 juni * Mamasan ~ 2de kindje ~ PZH (med ind) Er zijn op dit moment 60mei Mama´s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie. Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973, Laura28, DeboravB PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding Wat denk je wat het geslacht is: 4 geen idee, 8 jongens, 6 meisjes, 0 tweelingen Geslacht: 7 : (weet het nog niet, maar gaat het wel vertellen) 4 :-# (ga het niet vertellen) , 6 [-X (wil het niet weten) Afspraken * 20 november: Roosje75, afspraak gyn ~ Mushu, afspraak gyn * 21 november: Evy77, afspraak gyn, 14:45 uur ~ Sarahmei09, bloeduitslag * 24 november: Sabrina1984, controle vk ~ Kippie75, controle vk, 9:00 uur * 25 november: Majkuh, controle vk, 9:00 uur * 26 november: Mamalieske, afspraak gyn ~ Pixie, afspraak vk * 27 november: Tinke, controle vk ~ Karien, afspraak vk (i.v.m. hartje luisteren) * 1 december: Marloes22, 2de echo ~ Webmiertje, pretecho ~ Ria32, afspraak vk, 10:40 uur ~ Natasssie, afspraak vk en geslachtsbepaling * 2 december: Webmiertje, 3e afspraak vk ~ Houmar, controle vk + echo, 8:00 uur * 3 december: Rce86, pretecho (en geslachtsbepaling) * 4 december: Remmar, controle vk, 19:00 uur (19,2 wkn) ~ MamaSuusjuh, afspraak vk, 18:30 uur * 5 december: Jinky, 3e echo ~ Manny, afspraak vk, 15:30 uur * 8 december: Daggie, afspraak VK, 8:00 uur (19 wkn)~ Sab85, controle vk, 14.45 uur 17,4 wkn~ Sab85, pretecho en geslachtsbepaling, 20.40 uur. * 9 december: Remmar, 20 weken echo, 8:00 uur (20 wkn) ~ Karien, afspraak vk ~ Lana81, controle VK, 8.50 uur * 11 december: Sabrina1984, 3d/4d echo en geslachtsbepaling, 18:15 uur ~ Marooz, SEO (20 weken echo) ~ Joki, afspraak vk * 12 december: Bianca84, afspraak gyn, 9:30 uur ~ Sarahmei09, echo, 17:45 uur ~ Kippie75, 20 weken echo, 12:00 uur * 15 december: Brigitte22, 20 weken echo & controle vk ~ Houmar, controle vk, 9:00 uur * 16 december: Manoontje, 20 weken echo (gyn)`Sim80, afspraak vk ~ Sim80, 20 wkn echo * 17 december: Marooz, afspraak VK ~ Draadje, controle vk, 13.00 uur ~ JoMi, 4decontrole VK, 15.45 ~ Lana81, 20 wkn echo 18.30 uur * 18 december: Daggie1984, 20 weken echo, 10:00 uur * 19 december: Bianca84, 20 weken echo, 9:00 uur * 22 december: Rian, 20 weken echo, 8:30 uur ~ Marloes22, 20 weken echo ~ Natasssie, afspraak vk en 20 weken echo * 29 december: Ria32, 20 weken echo, 10:30 uur * 30 december: Draadje, SEO (21,3wkn) 15:30 uur * 31 december: Sab85, 20 wkn echo (20,6 wkn) 11:00 uur * 5 januari: JoMi, afspraak 20 wkn echo, 15.45 uur * 7 januari: Karien, 20 weken echo ~ Pixie, 20 weken echo De aanpassingen zijn: @ JoMi , je staat op 18 mei en je afspraken staan erin @ Lana, je pb de mij dat je op 9 mei een controle had, maar ik denk dat je bedoelde 9 december. Als het niet goed is hoor ik het wel. @ Bianca84, heb je naam even goed gezet, sorry
@marloes22: als de beeb onderin ligt, kun je nog wel wat boodschapjes kwijt (bij de 1e wagen had ik echt megamand eronder; moest ook wel! Ik doe ook alles lopende en op de fiets. De eerste kan nu net mee op de fiets, maar duurt straks wel weer 9 maanden voordat de 2e ook op fiets kan, dus doe ik alles lopende. Mag niet autorijden vanwege epilepsie. Daarom ook medische indicatie in zkh bevallen....). Ik schop nergens tegenan met lopen (in de winkel geprobeerd), maar ik enk dat je dat inderdaad voor jezelf even moet proberen. @Joki: sterkte met je bekke en met de kleine. @mamasan: de duimen draaien, hoor! @ sim80: geeft toch niets. Al lang mooi dat jullie de list zo super bijhouden!
Whahahahahahha zie je wel probeer ik het eens uit me hoofd krijg je dit resultaat whahahahaha nou ja was goed bedoelt toch, maar hoop dat het duimen voor mamasan ook goed gekomen is
hallo meiden heb gister dat ik bij de prenatal was een boek van hun gekregen daarin staat ook een super handige uitzet lijst. maar sommige dingen zijn echt weinig daar heb je toch nooit genoeg aan? wanneer gaat de kleine ongeveer naar een grotere maat? heb gister het eerste pakje voor de kleine gekocht,die leuk in laten pakken en aan manlief gegeven hij is er helemaal trots op en kan zijn ogen er niet vanaf houden. en een leuke verzorgings tas (wat zijn die dingen duur) ben uiteindelijk geen dure tas gaan kopen en ben dus geslaagd bij de hema voor de tas die is maar 20 euro! me man zei gister ook even dat nog 25 weken wel erg lang duurde en dan op zon manier van nou schiet eens op! verder is ie gek op me buik en gaf ie er gister voor het eerst een kus op zo lief!
Sim: Een meisje! Wat leuk zeg! Toch wel fijn om te weten he? Wij weten het hopeijk dus 9 december..dan kan ik wat gerichter spulletjes bij gaan halen..zoveel hebben we niet meer nodig maar wil wel een aantal dingetjes bij gaan halen! Oja, ik denk dus dat we weer een meisje krijgen, al maakt het natuurlijk niks uit, is mijn gevoel...dus ben benieuwd!Dus dta mag op de lijst (dat ik denk dat we een meisje krijgen) Sorry voor korte bericht, heb niet op iedereen gereageerd Liefs Syl