Iemand vroeg iets over kleertjes. Wanneer ze naar de volgende maat gaan verschilt. Mijn nicht had een stevige jongen die direct maat 62 aan moest. Mijn dochter is 5 weken te vroeg geboren, is sowieso niet dik, maar wel lang. We stappen dus over op nieuwe kleertje vanwege lengte. Mijn dochter had 10 weken maat50 (was eerst nog erg groot, maar in het ziekenhuis zeiden ze ook al: maat 44 heeft ze dan hooguit 2 weken aan, dus dat is niet nodig). Met 4 1/2 maand ging ze van 56 naar 62. Met 7 1/2 maand in maat 74 en nu ze bijna 10 maanden is nog steeds. Iemand vroeg naar kleuren kinderkamer. In mijn album staat een foto van de kinderkamer. De tweede slaapt, net als de eerste, de eerste drie maanden in de wieg bij ons op de kamer en daarna bij onze dochter op de kamer totdat we gaan verhuizen (zetten huis te koop als alles na de bevalling weer wat rustiger is; na half jaar ofzo) @ nieuwe meiden: welkom!
Kan me voostellen dat het best zwaar word. merk zelf al dat het rijden zelf, en het in en uit de auto stappen het nodige begint te vragen. Goed op jezelf passen hoor, als je zwanger bent heb je meer recht op pauzes enzo, beebje gaat voor en jij ook! leuk trouwens dat je hem/haar zo goed hoorde schoppen, ik mag dinsdag weer, heb nu al zin!
Ik las dat je de baby gevoeld hebt, wat verschrikkelijk gaaf meis! Is zo'n heerlijk gevoel, tenminste dat vind ik zelf, ook lekker geruststellend en nog even en dan kun e echt contact gaan leggen, dat is zo gaaf! Leuk dat je al zoveel spullen hebt, ik heb nog net zoveel, beetje geldnood momenteel haha, maar we weten al wel welke commode en kast we gaan kopen bij IKEA. Als wagen wil ik de urban jungle, wel tweedehands.
sommige dingen zijn onzin hoor, als je alles op de lijst moet kopen ben je straatarm Nog gefeliciteerd met je huwelijk trouwens, las dat je een hele geslaagde dag had, gaaf! Babies wisselen ongeveer per 2 a 3 maanden van maatje. Ik zou niet teveel hele kleine maatjes kopen, 50 en 56 daar zijn ze zo uit, maar meteen een voorraadje aanleggen voor 62,68 en 74. Vaak krijg je heel veel kleine pakjes en heb je na 3 maanden ineens bijna niets meer
gaat mij vaak ook te hard hoor, je kunt het alleen maar bijhouden als je 2x per dag reageert en dat lukt me echt niet, dus je hoeft je niet te verontschuldigen! Die stomme bussen zijn bij mij ook weg, vreselijk dat gepies in die potjes bah. Hoop dat je je gauw wat beter gaat voelen. is er een reden dat je een beetje depri bent? Ik merk zelf dat nu ik dikker word ik aan de ene kant heel trots ben en aan de andere kant mezelf steeds kwetsbaarder voel...
kan me voorstellen dat het niet helemaal eerlijk voelt, maar je hoef et officieel pas met 6 maanden te vertellen, dus je zou jezelf momenteel tekot doen als je het nu al zegt. Geweldig dat je het ook al voelt!
doe niet zo gek, je blijft toch lekker bij ons?! nix niet naar de junimama's hoor vervelend dat je nog zo moe en beroerd ent, zeker met zoveel kids om je heen, zou ik aardig gek van worden blegh. Toch proberen zoveel mogelijk rust te pakken, dan moeten ze maar wat vaker een filmpje kijken ofzo, kan jij op de bank erbij liggen......
oranje met rood, ben erg benieuwd! laat je foto's zien?! Wij houden de kinderkamer zoveel mogelijk wit, maar de baby komt bij ons op de slaapkamer en onze kamer is wit met antraciet, dus er komen wel kleurige dekbedovertrekjes enzo, maar niet meubeltjes die knallen. als dit je eerste is kan het nog wel een paar weken duren voordat je echt wat voelt hoor. Ik voel het ook alleen maar omdat ik weet hoe het aanvoelt door de vorige zwangerschappen, anders was het me absoluut niet opgevallen, komt vanzelf meisje!
zo, nu is het op, i kan niet meer haha, heb zoveel mogelijk geprobeerd te reageren na een tijdje afwezigheid. Bij mij gaat alles redelijk goed, mooie buik ondertussen alleen is het helaas wel zo dat mijn rug en bekken het op gaan geven. Had ontzettend gehoopt deze zwangerschap zonder bekkeninstabiliteit door te komen (beetje naief natuurlijk gezien ik bij de vorige al met 3 maand last had, met 5 maand elke dag zat te janken en met 7 maand op krukken liep, maar goed........) Ik moet het dus heel rustig aan doen, want mijn buik protesteert echt, krijg harde buiken en de banden gaan pijn doen, denk van het groeien enzo en volgens de vk met ik het rustiger aan gaan doen. Op sommige dagen betrap ik mezelf erop dat ik net zo'n eendje ben met mijn gewaggel....... Vriendje is gelukkig heel lief, ik mag geen boodschappen meer tillen, niet stofzuigen, mag de werkster vragen vaker te komen om te strijken, echt superlief. Wel klote dat ik nu eindelijk mijn ritme in huis begin te vinden tussen huishouden en werken thuis en dan gebeurt dit, grrrrrrr! Wat wel heel leuk is dat mijn vriendin op het punt van bevallen staat, ze was bij de vk geweest en die heeft haar gestript dus we wachten af nu en als het vandaag geboren word is de kans groot dat ik erbij mag zijn want aar moeder en vriend zijn aan het werk! heeeel verhaal haha, kunnen jullie weer even op teren
@OemHudaifa: 't spijt me te horen dat je je ventje voor 3 weken moet missen. Waar gaat hij misschien naartoe dat iedereen hier zo gewichtig over doet?
zo een nieuwe pagina openen en tikken maar ben je ff niet geweest moet je gelijk een helehoop bijlezen. @dolgelukkig welkom terug meid gezellig dat je er weer bij bent. @kippe75 hij is ook super lief en leeft zo mee had ik helemaal niet verwacht van hem. @sinada lekker hier bij de mei mama's blijven is veel gezelliger. @knuffie 23 welkom hier. @lievebeesje wat goed zeg dat je contract verlengd is wij schreeuwde ook van we willen het niet weten maar 11 dec hebben we een afspraak staan en dan weten we het. @webmiertje bedankt voor de tip. gelukkig hebben we ook nog een handige nicht achter de hand die het eventueel ook kan doen. @rainbow78 jaaaaaaaaaa ik ben getrouwd het voelt totaal niet anders maar dat is misschien ook omdat we er niet veel aan hebben gedaan. @draadje ik weet hoe het is om te wachten al kan ik over 3 weken tercht maar lijkt nog zo ver weg! @oemhudaifa wat een gezellige mensen inplaats dat ze nou je opbeurende woorden geven dan dat ie niet meer terug kan komen. jullie zullen het zelf ook wel weten. meid geniet nog ff lekker met je mannetje en over 3 weken is ie weer terug en dan kunnen jullie samen verder genieten. @majkuh weet jij zo welke dingen onzin zijn? je mag me eventueel ook pben. wat super leuk van je vriendin heb je toch wat om naar uit te kijken. @kinderkamer hebben we nutrale kleuren kwa meubels en muren namelijk bruin en dan ook echt bruin en creme. de babykamer is babykamer pepper en verder willen we met losse dingentjes de boel opvrolijke. verder gaat hier alles super goed zijn gangetje. gister weer een kamer afgekregen boven moet ook wel want over 4 weken word de vloer er in gelegd. en die kamer zouden we eerst niet doen en ik vond van wel en me man weet dat als ik wat in me kop heb het niet in me kont heb. vandaag alles een beetje inrichten wat al kan en wat weg naar zolder kan al opruimen enzo.
Goeiemorgen iedereen, Voel me op dit moment iets minder. Denk dat ik niet genoeg gegeten heb deze morgen en voel me nu misselijk. Deze namiddag naar de gynea. Ben zóóó zenuwachtig. Vandaag krijgen we de nekplooimeting en maak me toch een beetje zorgen Duimen jullie voor me? Groetjes, Evy
Goedemorgen meisjes, Ik kon m'n bed maar niet uit komen vanochtend, normaal is het nog donker, maar nu met die storm lag ik zo lekker! Ik kan even niet op iedereen reageren, moet een project afronden vanmiddag, kan dus niet heel de dag shiften naar het forum! Doei!
Ik ga ook weer een poging doen mee te kletsen. Al valt dat niet mee in dit topic! Met mij verder alles goed! Ben bij de huisarts geweest en blijkt dat ik last heb van mijn bekken (ik dacht zelf onderrug). Mijn buik groeit al wel , maar ik heb even het idee of staat het weer eventjes stil. Woensdag ga ik weer naar de verloskundige! ZIe er nou alweer naar uit! En 17 dec. hebben wij een 20 weken echo. Maar even een vraagje , ik heb even een paar daagjes het gevoel of ben ik niet zwanger Heel apart... ZIjn er meer die dat gevoel wel eens hebben? Ik ben nou bijna 17 weken zwanger, en zie er eigenlijk best wel naar uit om het te voelen....
Goedemorgen meiden! Hoe is het hier met iedereen? Heb veel blijde en leuke verhalen voorbij horen komen! Gelukkig maar! Ik heb wel elke keer meegelezen, maar weet eigenlijk niet zo goed meer wat ik nu wilde zeggen.. oke, ik ga mn best doen: @ oemhudaifa: iig voor jou dikke knuff dat je je mannetje zoalng moet missen! en niet leuk dat ze zo praten! het komt vast echt allemaal wel goed! @ sabrina: ik las dat jullie een mooie dag hebben gehad! super! Ik heb een aantal lijsten samengevoegd die ik op internet had gevonden en ff vriendinnetjes gevraagd die al een kleine hebben.. heb dus gewoon lekker mn eigen lijst haha.. maar ben idd ook wel benieuwd wat jullie onzin vinden! @ nieuwe meiden: welkom hier! als je graag op de lijst wilt, pb sim80 of mij ff je gegevens, dan zetten we je er bij! @ meiden die moeten wachten op echo's, meetingen en geslachtsbepalingen : die tijd vliegt zo voorbij joh! vinden jullie niet?! ik vind het zooo snel gaan! nog ffies en dan zit ik alweer op de helf! @ majkuh: haha.. lekker bijgelezen?! @ kinderkamer: hier word ie wit met wit en taupe-achtig! hihi.. als het dan een jongetje is, wilde ik er graag aqua/turkoise accesoires bij en bij een meisje graag roze! Zie het al helemeaal voor me! nu alleen nog weer verder met puinruimen daar! pfff... En dat was het... Hebben jullie dat ook wel eens?! Als dan je concentratie ofzo ineens wegvalt en dan is het ook helemaal blanco ineens! en ik kan dan ook echt er niet meer opkomen wat ik wilde zeggen / doen / pakken, etc... heel irritant! maargoed.. Hier gaat t langzaam aan steeds wat beter! ik heb zowaar al bijna 1,5 week niet meer overgegeven! (hoewel vanmorgen bijna... ) Maar ben er toch erg blij mee! Jemig, wat was dat k*t zeg... Nu de misselijkheid nog weg en dan zit ik helemaal op mn roze wolk! haha.. ik ga nu ff de lijst opzoeken en aanpassen! Tot zo!