Welkom Dylan07! Beterschap aan alle zieken en zieke kinders! Ik heb al een paar nachten kramp gehad in mij kuiten. Ik las dat je daar magnesium tegen kon slikken. Dat zit idd niet in de Gravitamon-tabletten. Iemand mee bekend? Vandaag relaxte dag, ik moet weer eens aan de poets, het is hier een huishouden van Jan Steen!
@Sabrina: Sucses dadelijk weer bij de vk! @joki: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag vandaag! @Colin: Beterschap met je zoontje! Oorontsteking is erg gemeen en kunnen ze flink last van hebben @Kaatje: Hebben je gemist hoor... @Sim: Ook beterschap! zijn er idd veel ziek.... @Rian: Fijn dat alles weer goed was en je het hartje weer gehoord hebt! Sorry dat ik niet op iedereen reageer ! Zal straks als ik tijd heb verder reageren! Vanmiddag voor de eerste keer naar therapie voor bekken en SI-gewrichten... Ben benieuwd wat ze doen! Vannavond de 2d echo meiden... spannend vind ik het! Zowiezo om ons ukkie weer te zien en ook omdat we misschien vannavond weten of ons Joey een broertje of zusje krijgt Wij willen het voor andere geheim houden en aangezien er op internet makkelijk dingen terug gevonden kunnen worden zal ik het hier niet vermelden! Wel wil ik het in een pbtje vertellen hoor Dus wie het vannavond wil weten pb me maar Moeten er pas om 21.30 uur zijn en duurd het half uurtje... Dan nog een half uurtje rijden terug naar huis dus zullen pas tegen half 11 thuis zijn... Liefs!
Spannend Marloes. Ik zal je zeker een pb-tje sturen.! Succes vanmiddag bij de therapie. Ik hoop dat het helpt.
hallo was ik weer me is happy alles was goed bloeddruk 120/50 hartslag baby 143 en me baarmoeder zit al tot me navel wel grappig ik mocht zelf voelen en me man ook. we hoeven 5 januari pas weer heen om 9.20 weer. dus dat mag bij op de lijst. we hebben toch ook maar wel gekozen voor een 20 weken echo dus ga zo nog ff een afspraak maken.
Sim; door koorts kan je lichaamstemp. stijgen, maar zolang je niet dagen achter elkaar 40 graden koorts hebt, valt dit allemaal wel mee hoor meid! beterschap!
heey meiden! Hoe is hier met iedereen? Heb wel bijgelezen elke keer, maar ben het alweer kwijt.. grom.. @ sim: beterschap meid! rust lekker uit (voor zover mogelijk) en volgens mij kan het verder niet te veel kwaad.. @ joki: HIEPERDEPIEP HOERAAAAAAAAA! *vraagt zich af waar de taart is?!?!* haha.. @ sabrina: super! weer goed nieuws dus! Bij mij zat mn bm ook al tot mn navel, bij de vorige controle. Maar wat ik mij afvroeg, hoe kunnen jullie dat voelen?! bedoel, mijn buikie bevat nog wel wat spekkie, kun je dat daar doorheen voelen!? of is dit nu een vraag voor het 'domme vragen topic'?! @ marooz: hoe is het met je rug eigenlijk? (en kan me idd voorstellen dat scheren moeilijk word met zo'n zere rug.. bah!) Vind het wel leuk om te lezen dat ik niet de enige ben niet wat groter is (qua lengte en gewicht hihi..) @ all: hier ook een btje grieperig geweest t weekend.. bah! niets aan.. het heerst dus iid wel! En nu ga ik de lijst eens ff opsporen! dus als er nog aanpassingen zijn, ff snel pb'en! haha..
Bedankt voor de felicitaties.! @Remmar, de taart is al op..! Sorry Ik kan mn baarmoeder wel goed voelen, is een hard bolletje. Bij mij komt ie tot 3 vingers onder mn navel. @Marooz, is er al verbetering in je rug? Met mijn rug gaat het eindelijk beter. Dat kraken heeft echt geholpen. Beetje jammer dat het alleen eerst erger moet worden. Heb net gebeld voor de 20 weken echo. Spannend.! Ik mag op 30 december. Dan weten we ook of we een jongen of een meisje krijgen.
AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PBen want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt! Ps. Ben je (ten onrechte) van de lijst gehaald, maar wil je er wel graag weer op? Pb dan ook even! DE MAMA'S VAN MEI 2009 28 april * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X 1 mei * Sheila82 ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV ~ Meisje * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje 2 mei * Lievebeesje ~ 5ste kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Klevkin ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Horselover ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 3 mei * Shannah ~ 3de kindje ~ TB ~ BV * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV ~ [-X * Marloes22 ~ 2de kindje ~ :-# * Manoontje ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ BV ~ : 4 mei * Kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * Lynni ~ 2e kindje * Daggie1984 ~ 1ste kindje ~ BV/FV * Brigitte 22 ~ 2de kindje * Sappie ~ 2de kindje * Illy2306 ~ 4e kindje 5 mei * webmiertje ~ 3de kindje 6 mei * Meimama ~ 3de kindje * Lana81 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ : * Kaatje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ [-X * Me78 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV ~ : * Marloes22 ~ 2de kindje ~ TB ~ FV ~ :-# 8 mei * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV 9 mei * Mushu ~ 1ste kindje ~ ? ~ BV ~ :-# 10 mei * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ :-# * Sarahmei09 ~ 1ste kindje ~ :-# 11 mei * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ (med ind) ~ BV [-X 12 mei * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Natasssie ~ 2e kindje ~ TB ~ BV 13 mei * Tinke ~ PZH ~ BV 14 mei * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ BV 15 mei * Iris77 ~ 1ste kindje * Ria32 ~ 1ste kindje ~ Tb ~ BV * Sabrina1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV ~ : 16 mei * Zogelukkig ~ PHZ ~ BV * Mama nel ~ 2de kindje * Belinda203 ~ 1ste kindje 18 mei * JoMi ~ 1ste kindje~ PZH ~ BV ~ [-X 19 mei * Manon77 ~ TB ~ BV * Pien1980 ~ 1ste kindje * MamaSuusjuh ~ 2e kindje ~ TB ~ FV 20 mei * Mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ FV * Rce86 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV 21 mei * Benzoblij ~ 2de kindje * Hester86 ~ 1ste kindje 22 mei * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Lapstra ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Dancevalley ~ 1ste kindje 23 mei * Roosje75 ~ 1ste kindje ~ PHZ 24 mei * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB 25 mei * Jinky ~ 1ste kindje * Lily2006, 1ste kindje ~ TB ~ BV 26 mei * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV * Karien ~ 1ste kindje ~ TB ~ :-# * Sinada, 1ste kindje ~ BV 31 mei * Evy77 ~ 1ste kindje ~ BV ~ :-# * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ : 2 juni * Mamasan ~ 2de kindje ~ PZH (med ind) Er zijn op dit moment 60mei Mama´s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie. Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973, Laura28, DeboravB PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding Wat denk je wat het geslacht is: 5 geen idee, 8 jongens, 7 meisjes, 0 tweelingen Geslacht: 8 : (weet het nog niet, maar gaat het wel vertellen) 7 :-# (ga het niet vertellen) , 7 [-X (wil het niet weten) Afspraken * 25 november: Majkuh, controle vk, 9:00 uur * 26 november: Mamalieske, afspraak gyn ~ Pixie, afspraak vk ~ Horselover, 3e controle vk, 11:40 uur ~ Roosje75, afspraak vk * 27 november: Tinke, controle vk ~ Karien, afspraak vk (i.v.m. hartje luisteren) * 1 december: Marloes22, 2de echo ~ Webmiertje, pretecho ~ Ria32, afspraak vk, 10:40 uur ~ Natasssie, afspraak vk en geslachtsbepaling * 2 december: Webmiertje, 3e afspraak vk ~ Houmar, controle vk + echo, 8:00 uur * 3 december: Rce86, pretecho (en geslachtsbepaling) * 4 december: Remmar, controle vk, 19:00 uur (19,2 wkn) ~ MamaSuusjuh, afspraak vk, 18:30 uur * 5 december: Jinky, 3e echo ~ Manny, afspraak vk, 15:30 uur * 8 december: Daggie, afspraak VK, 8:00 uur (19 wkn)~ Sab85, controle vk, 14.45 uur 17,4 wkn~ Sab85, pretecho en geslachtsbepaling, 20.40 uur. * 9 december: Remmar, 20 weken echo, 8:00 uur (20 wkn) ~ Karien, afspraak vk ~ Lana81, controle VK, 8.50 uur ~ Sheila82, controle vk + 20 weken echo (19,4 wkn) * 11 december: Sabrina1984, 3d/4d echo en geslachtsbepaling, 18:15 uur ~ Marooz, SEO (20 weken echo) ~ Joki, afspraak vk~ Sinada, pretecho oja en ook mannetje jarig. * 12 december: Bianca84, afspraak gyn, 9:30 uur ~ Sarahmei09, echo, 17:45 uur ~ Kippie75, 20 weken echo, 12:00 uur * 15 december: Brigitte22, 20 weken echo & controle vk ~ Houmar, controle vk, 9:00 uur ~ Sinada, controle Vk * 16 december: Manoontje, 20 weken echo (gyn)`Sim80, afspraak vk ~ Sim80, 20 wkn echo~ Me78, 20 wkn echo, 9.30 uur. * 17 december: Marooz, afspraak VK ~ Draadje, controle vk, 13.00 uur ~ JoMi, 4de controle VK, 15.45 ~ Lana81, 20 wkn echo 18.30 uur ~ Horselover, 20 weken echo * 18 december: Daggie1984, 20 weken echo, 10:00 uur * 19 december: Bianca84, 20 weken echo, 9:00 uur * 22 december: Rian, 20 weken echo, 8:30 uur ~ Marloes22, 20 weken echo ~ Natasssie, afspraak vk en 20 weken echo * 29 december: Ria32, 20 weken echo, 10:30 uur * 30 december: Draadje, SEO (21,3wkn) 15:30 uur ~ Majkuh, 20 weken echo, 11:00 uur (21 wkn) ~ Joki, 20 weken echo, 18:30 uur * 31 december: Sab85, 20 wkn echo (20,6 wkn) 11:00 uur * 4 januari: Sabrina1984, controle vk, 9:20 uur * 5 januari: JoMi, afspraak 20 wkn echo, 15:45 uur ~ Sinada, SEO * 6 januari: Evy77, afspraak vk & geslachtsbepaling, 19:00 uur * 7 januari: Karien, 20 weken echo ~ Pixie, 20 weken echo De aanpassingen zijn: @ Majkuh: je afspraak stond er wel tussen! Haha.. denk dat sim m ondertussen had gezet @ Joki: staat er tussen! Idd, spannend! @ sabrina1984: las toevallig je afspraak, dus heb hem er meteen ff tussen gezet.. @ evy77: je afspraak staat er tussen!
@ Sim, beterschap meid! @ Colin, sterkte en beterschap ook met je kleine ventje! @ Marloes, Spannend! Veel plezier vanavond Mijn meisje is ook ziek thuis, ben blij dat ik niet zo veel uren meer hoeft te draaien, is ook fijn voor Marissa als ik gewoon thuis ben. Vanavond wel werken maar dan is m'n ventje weer thuis. Morgen naar vk ben erg benieuwd wat ze over de harde buiken zeg.. Misschien heeft het ook wel met die myoom te maken?
*inbreken* Wat gaat het snel! Ik was eigenlijk een juni mama, maar werd een Mei mama Ik wil jullie allemaal feliciteren en geniet van je zwangerschap! Die van mij werd plotseling (5 weken te vroeg) afgebroken... maar het is een gezonde meid geworden hoor! zijn er dames die op 8 mei zijn uitgrekent? xxx
@joki: Proficiat met je verjaardag @colin: beterschap met je zoontje, verwen hem maar lekker @marloes: wij willen het ook een geheim houden wat het wordt. Indien m'n curiositeit te groot wordt zal ik je wel PB'en hartslag: Mijn gynea wou de hartslag niet laten horen. Hij vertelde dat het nog niet is nagegaan of het wel goed is voor de baby om zo vroeg al met die electrische apparaten de hartslag te laten horen. Dus doet hij dat dan ook niet. Vind het niet zo erg, aangezien ik heb kunnen zien hoe actief ons beebje wel was.
Hoi Essie, welkom. Ben zelf 6 mei uitgerekend, maar dat scheelt niet veel he... Joki, gefeliciteerd! Zo, ben me weer aan het vervelen op mijn werk. Moet heel erg veel doen, maar moet eerst wachten tot anderen iets gedaan hebben. Wat irritant! Zul je zien dat het vanmiddag laat wordt omdat ik niet kan beginnen. Heb natuurlijk wel andere dingen te doen, maar niet echt urgente. Zou wel weer eens een echo willen, duurt nog zooo lang. Of in ieder geval hartje horen. Even een bevestiging of alles goed is. Voor mijn gevoel had ik vorige keer veel meer afspraken. Doen er nog mensen de triple test? Ik weet niet hoe die in het nederlands heet. Het is een bloedtest voor oa Downssyndroom. Ik zou die morgen hebben, maar kan niet ivm mijn werk. Mijn VK had gezegd dat het uiterlijk week 17 moest. In dat geval zou ik het niet later dan morgen moeten doen. Ze doen het maar een keer per week (idioot trouwens, het is gewoon bloed afnemen!). Omdat ik echt hier moet zijn morgen heb ik het ziekenhuis gebeld of het echt niet een andere dag kan, maar toen zeiden ze daar dat het tussen 16 en 20 weken moet, en dat het dus makkelijk volgende week kan! Ikke snap het niet meer! Handig die tegenstrijdige informatie. Ik heb het nu maar verzet naar volgende week, maar ik twijfel nu toch of het niet wat laat is... Misschien toch maar de VK bellen? Of het ziekenhuis maar vertrouwen?
Waarom krijg je die? Is dat ipv de combi-test? Volgens mij heet dat hier de MSAFP-test en word uitgevoerd tussen de 16 en 18 weken.
eigen keuze. krijg de nekplooi-meting niet vergoed, en deze wel... vind het toch wel fijn iets te laten testen. ik denk dat er gewoon andere testen standaard zijn dan in nederland? deze is hier de enige die standaard aangeboden wordt.
@ joki: he potver! hihi.. was ie lekker?!? @ kaatjek: vroeg me idd hetzelfde af als zogelukkig! hihi.. maar je antwoord was er al! denk dat t idd verschilt vergeleken hier in NL. Staat er op internet toevallig niet ergens info hierover? meestal staat er wel ergens een termijn, toch?!
Heb het nog even gegoogled, en het lijkt erop dat het inderdaad gewoon tot week 20 kan. Relaxed! dit is wat hij meet: http://en.wikipedia.org/wiki/Triple_test
Nou, als mijn onderschrift nu niet duidelijk is, weet ik het ook niet meer! haha.. Als je op de link klikt 'lijst mei 2009 mama's' dan kom je automatisch op de laatste lijst! (als ik n onderschrift heb aangepast tenminste! haha..) Leek me wel handig en heb ff uitgepuzzeld hoe het moest, wist ik nooit.. hihi.. Nu dus wel!
heb het ff snel doorgelezen.. maar volgens mij komt t redelijk overeen met de test hier in NL. of heb ik dit verkeerd?! Idd, wel relaxt dat t nog kan tot 20 weken! hihi.. misschien was je vk in de war met een andere test?!?! (zeg maar wat..)
Goedemiddag allemaal! Heb een heel druk weekend gehad, heb alle berichtjes wel (snel) doorgelezen, maar geen tijd gehad om te reageren. Hopelijk heb ik daar in de loop vd dag even tijd voor. Ben vanmorgen bij de vk geweest en alles was goed. Hartje ook weer even gehoord, altijd fijn. De pijn in mijn bil wordt alleen niet minder, dus de vk heeft toch aangeraden om een fysiotherapeut te bezoeken. Daar zal ik eens naar op zoek gaan dus. Over 4 weken mag ik weer, ik zal Sim/Remmar wel even pb-en.
Ik heb de wiki-link gezien; heet hier idd de MSAFP- of tripel-test. Je kan op veel meer zaken testen dan met de combi-test. Hij is hier niet standaard en wordt niet vergoed. http://www.gr.nl/samenvatting.php?ID=201