Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

thanks zogelukkig. Idd wel een goede test deze triple test, omdat op meer wordt getest dan down's. Nadeel is alleen dat je later uitslag hebt dan met een nekplooimeting. Als je vervolgonderzoek moet doen ben je dan al erg ver in je zwangerschap... maar aangezien wij toch weten wat we willen mocht er iets mis zijn vind ik het wel de moeite waard. Is het mis dan is het altijd klote, wanneer dan ook. Prettig dus dat deze test hier standaard vergoed wordt.

2. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    Hallo dames,

Wat een geklessebes zeg. HIHI gezellig. ZWAAAI aan allemaal

@Sim80: Griep of koorts kan geen kwaad hoor. Als je langer dan een volledige dag koorts heb zal ik wel ff de ha bellen. Je lichaam warmt namelijk op en je kleine krijgt dus ook een warmer badje maar als het maar beneden de 40 blijft is het zeker ok. Een molletje zonder toevoegingen kun je evt nemen. Sterkte. FF lekker uitzieken. En extra je laten verwennen.

@Essiegirly: Yep ik ben 8 mei uitgerekend. Mijn eerste komt ook uit mei. HIHI een fantastische maand als je het mij (mei ;) ) vraagt

@Joki: Van harte!

@Marloes22: Veel plezier vanavond. En ik pb je wel.... Ben wel nieuwsgierig..

--------------------------------oooooi er wordt er hier een wakker vlug uit bed plukken voordat de boel afgebroken is.

Doeeeeei
    '
    ZWAAI

3. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Dag meiden,

Remmar ik kan de bm heel goed voelen, ook door de spekjes heen, als je plat op je rug gaat liggen en je platte hand onder op je buik legt, dan even drukken en dan voel je als het goed is iets wat hardr voelt, je kan de randen volgen en zo kun je de bm heel goed voelen. Wel is het zo dat je de inhoud (beeb) pas vanaf een wk of 25/26 kan gaan voelen hoor, tot die tijd alleen de bm zelf. SUCCES!

Mijn rug; tjah die doet gewoon nog echt heel erg zeer, vooral omdat mijn bekken inmiddels vrolijk mee beginnen te doen, ben ik niet mobiel... en we zijn nog nie eens op de helft! Ik ben bij de fysio, maar eigenlijk helpt het nie veel... vooral rust, en warmte geeft verlichting.... dus luieren in bad! :)

evy; sorry dat ik het zeg maar dat is echt grote onzin hoor! Er is idd nog te weinig over bekend, maar heel even een doptone op je buik geeft zo weinig golven af... dan moet je hem al een uur op je buik leggen! Je gyn heeft zijn huiswerk nie goed gedaan of is heeeeeeeeeeeeel voorzichtig! Maar gelukkig dat je het zelf iig niet erg vond ;)

Verder hier alles nog steeds prima! Meer meiden trouwens last van baalsontstelingen en ehmm schimmels? grrrrrr.... wat een irri kwaaltje!

4. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Meiden allemaal bedankt voor de geruststelling. Ik hoop dat ik me gauw wat beter ga voelen, dit is echt niks. Het belangrijkste vind ik toch dat alles goed gaat met mijn beebje, maar ja dat wil iedereen toch.

@Joki, proficiat met je verjaardag!

@Marloes, wat een goed idee van dat pbtje, had ik ook aan moeten denken. Ik hoop ook dat niemand het bij ons gelezen heeft. Ik vind het ook wel heel fijn om geheim te houden. Heel veel succes trouwens vanavond.

@Rem, een link na de lijst, dat wil ik ook weten hoe dat moet hoor, vertellll ;) :)

@Marooz, weet je nog dat ik dat in het begin ook last van had, van allebei tegelijk. Idd grrrrr
    Vervelend met je rug zeg, zit idd nog niet op helft. Hoop toch echt voor je dat het snel wat beter gaat.

5. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    sim; je kan idd altijd een paracetamolletje nemen hoor! Daar mag je er gewoon 6 per dag van! Dan onderdruk je iig de koorts wat, hoop dat je snel opknapt! En weet idd nog dat jij de "kwaaltjes"ook gehad hebt! Het begon bij mij met blaasontsteking en door de medicatie een schimmel erbij... leuk! NOT! hahaha :)

6. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Dat is grappig dat je 2e
    ook in mei komt hihihi
    De 8e is een mooie datum

7. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @marooz= lol, ik denk dat hij idd gewoon héél voorzichtig is :D . Denk wel dat hij zijn huiswerk doet ;) aangezien hij het diensthoofd is van de dienst gynaecologie hihi.

8. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    het is de eerst *trots*

9. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    thanks, we krijgen hem de eerste week van maart...heerlijk nog effe ruimte hier

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Duurt dat zo lang? :confused:

11. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    hoi dames,

ik ben ook in mei uitgerekend. mag ik hier komen kletsen?!
    liefs miesje

12. zogelukkig

Jazeker! Welkom!
    Meld je even bij Remmar of sim80 als je op de lijst wilt!

13. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    hoe bedoel je lijst?

14. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    Er is een lijst waarop iedereen staat die in mei uitgerekend is. Met de gegevens Wie-uitgerekende datum-geslacht baby- hoeveelste kindje- volgende afspraken vk & echo-voorgenomen voeding-waar bevalling dat soort dingen.

Welkom miesje24

15. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Let wel op dat jou bloed soms erg weinig zegt over kansen op afwijkingen in de chromosonen, mijn bloed blijkt namelijk 100% in orde niets aan de hand.
    Maar juist de combinatie van de gemeten nekplooi en mijn bloed geeft ons nu de uitslag van 1 op 15 (en dat is erg slecht).

dit om je even te waarschuwen dat het je misschien niets helpt en het misschien wel niets duidelijk maakt, soort schijn "veilig" gevoel ben ik bang.

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik zal ff snel wat van onze stand van zaken vertellen, zoals hier boven al vermeld we hebben de totale uitslag binnen van de NT-meting de kans is inmiddels 1 op 15 geworden, rampzalig slecht volgens de gyn.
    En ik heb eigenlijk alles mee leeftijd gezondheid enz enz nu dus nog een week wachten op de punctie en dan kan het echte aftellen beginnen.

ik stort bijna in van de stress zie alleen nog donkere wolken want telkens komt er slechter en slechter nieuws, vk die niet mee wil werken/denken en het allemaal nog zwaarder maakt voor ons.
    Woensdag naar de gyn hoop dat hij me wat moed kan inpraten voor de komende 4 lange weken die nog komen gaan.

17. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    hoi dolgelukkig,

volgens mij sta ik daar al bij.
    links in het menu die bavallingslijst toch?
    liefs mies

18. zogelukkig

Fijn dat je weer eens wat van je laat horen mamalieske, heb nog wel aan je gedacht!
    Het zullen heel lange weken worden, vreselijk dat wachten!
    Ik leef met je mee, sterkte.

19. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

pfoe mamalieske, dat is inderdaad geen mooie kans. Maar toch, aan de andere kant 14 op 15 dat het goed is, of heb ik het mis? Het zal je niet echt opvrolijken, maar ik mag het proberen toch?
    Ik heb geen echte nekplooimeting gehad, maar ze hebben hem wel opgemeten tijdens de termijnecho omdat de echoscopiste moest trainen. Hij was 1mm, dus dat is wel een goede score. ik weet niet of ik daar straks iets mee kan qua combineren, ik krijg echt twee losse testen. maar in ieder geval was die meting heel goed, dus ik maak me niet zoveel zorgen.

Marooz, naar van je rug zeg. ik weet heel goed hoe je je voelt, ik probeer nu erg te genieten van mijn (reuma) pijn vrije zwangerschap, maar de moeheid en lage bloeddruk verpesten het een beetje.

Hier veel ervaring met blaasonteking en schimmels. Wat betreft blaasontsteking, zo gauw je iets voelt opkomen meteen hard aan het cranberry sap. Pillen ook, ik deed allebei. Pillen kun je bij de natuurwinkel kopen. Zowieso heel veel drinken, liefst zuur kan het helpen voorkomen, of oplossen als het beginnend is. Vitamine C, ook zuur, is ook goed. Ik heb mijn vorige zwangerschap continue cranberry geslikt en gedronken, anders ging het meteen mis. Ben nu nog niet begonnen, het was pas iets later dacht ik. Als het echt mis gaat moet je aan de de antibiotica en daarmee komen de schimmels vaak. Dus als het even lukt probeer ik dat altijd te voorkomen. Wat een ellende die schimmels. Ter voorkoming kun je wassen met een zure zeep (Lactacyd oid heet het geloof ik in NL, in ieder gevaal van die speciale voor daar beneden zeg maar) als je aan de antibiotica gaat. Dus preventief doen!

Bij mij begon de schimmelellende pas echt met de borstvoeding, nooit geweten dat je het op je borsten kunt hebben. Dat doet echt superveel pijn. maar dan mag je gelukkig weer flucazanol pillen, en die werken super!

Zo, lekker even zitten en uitpuffen voor ik weer naar huis mag rijden. Was vanmiddag bezig met testen in onze proeffabriek, dus veel staan en hurken etc. Merk dat dat me toch niet zo goed afgaat... Ik voel me echt een bejaarde!

20. lapstra

lapstra Lid

15 okt 2008
    29
    0
    0
    Assistend accountant
    Munnekezijl (randje Friesland)
    Ja heb net een vag infectie achter de rug jeuken! :evil: Maar gelukkig had de ha (is mijn vk) een oplossing. Drie dagen s'nachts een pil er in en alle jeuk is weer weg. Ben helaas de naam vergeten. Bij de ha lag er toevallig ook net een heel klein vriekant foldertje over in de wachtkamer.

Ben vandaag geweest te bloedprikken in het ha-laboratorium. Moest hier voor nuchter zijn. Dit leverde vanmorgen nog wel wat misslijkheids problemen op. Ik moet s'ochtends eerst wat eten anders kan ik geen geurtje verdragen.
    Hoop dat daar wat uit komt waarom ik zo moe ben. Anders zal ik het toch wat rustiger aan moeten gaan doen.

Deel Deze Pagina