Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Hallo andere mei-mama's,
    Ik ben hier een tijdje geleden een keer geweest, maar schreef eigenlijk tot nu toe nog veel op het Vruchtbaarheidsbehandelingen forum, omdat ik daar veel contacten heb. Ik durfde met mijn achtergrond in de medische molen ook nog niet zo goed hier te schrijven, want ik ben 12 weken lang zo vreselijk ongerust geweest. Maar nu krijg ik steeds meer vertrouwen. Op het Vruchtbaarheidsforum blijf ik wel meiden steunen, maar ik merk ook dat ik me daar vaak bezwaard voel met mijn blije banner... Misschien wordt het een keer tijd om me wat meer over te geven aan het blije-zwanger-zijn-gedoe, want blij ben ik hoor! Lijkt me alleen zo ingewikkeld om jullie alle 60 te volgen en regelmatig op iedereen te reageren. Anyway, we zullen zien en ik zal me aanmelden voor de lijst met mijn gegevens. Hier alvast een korte intro: ben zwanger van een tweeling, twee-eiig, na IVF. Nu bijna 16 weken. Heb al een enorme buik... Voel me prima, alleen moe. Morgen weer echo, heb er al 6 gehad. Uitgerekend op 14 mei, maar tweelingen komen vaak wat te vroeg. Helaas heb ik de kindjes nog niet gevoeld, kan niet wachten!
    Groetjes aan allen en fijne, goede zwangerschappen gewenst. Eva

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

En welkom Eva! Ik dacht eerst dat je sim was, die heeft dezelfde banner, hihi!
    We lopen trouwens bijna gelijk op, grappig! Alleen heb ik er maar 1 in mijn buik hoor! :)

3. lapstra

lapstra Lid

15 okt 2008
    29
    0
    0
    Assistend accountant
    Munnekezijl (randje Friesland)
    Sterkte de komende weken mamalieske, heb vaak aan je gedacht. Ben benieuwd wat de gyn van de week gaat zeggen. Houdt ons op hoogte dan kunnen we eventueel ook wat steun bieden.

4. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    hoi dames,

wie ook bijna 15 weken en al een flinke buik?
    ik had met 6 weken al een opgeblazen buik. door m'n darmen dat word nu steeds minder, en het begint al goed te groeien.(zie album)

zal me verder even een beetje voorstellen.
    ik woon in noord brabant vlakbij de efteling.
    ben bijna 27 en woon al twee jaar samen met mijn vriend. zijn bijna zes jaar samen.
    zijn in juli gestopt met de pil. en het was de tweede ronde al raak. kon het niet geloven hoor.

@dolgelukkig: heb de lijst gevonden hoor, je bedoelde de bevallings lijst op dit forum, thanks.

liefs miesje

5. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @ alle zieken (heb oa sim80 gelezen) en mensen met zieke kids: beterschap

@blaasontsteking: Heb normaal gesproken nooit last van blaasontstekingen, maar in vorige zwangerschap heb ik 2x blaasontsteking gehad. Bleef er ook steeds lang mee lopen. Pas als t echt pijn deed, ging ik ermee naar zkhs. Ben bang dat ik deze zwangershap weer krijgt, ondanks dat ik nu wwel de tijd probeer te nemen om "uit te plassen"

6. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    Heeeej iemand uit de buurt van de kets.... Ik heb daar lang gewoond, ging te veel op een laaf lijken ;) Nee hoor geintje.

@EvaZ: Speciale welkom voor jou. Mijn nicht heeft er 'op jouw manier' 10 jaar over gedaan om zwanger te worden. (Zat dus veel eigen geld in zoals je begrijpt want je krijgt maar een max vergoed he) Ook 2 dinnen met 2-lingen 'op jouw manier' (1 zelf 2 stuks :D ) Ik denk altijd dat 'dat' de gelukkigste kinderen moeten zijn. Ik bedoel hoe gewenst kun je zijn? (Niet dat andere kinderen niet gewenst zijn) Gelukkig hebben wij nooit voor dat vraagstuk gestaan.

@Mamalieske: Sterkte, ook ik heb vaak aan je gedacht! Er brand nogsteeds een kaarsje voor jullie. Ik hoop dat het vlug goed nieuws is en dat je dan hier niet meer zo 'down' van word.

Geen blaasontstekingen en/of schimmel ervaringen dus geen tips sorry dames.

Morgen naar de VK ben nu toch wel gespannen aan het raken na het zien van jullie buiken. :oops:

7. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Kippie, fijn dat alles goed was! Heb jij ook zo'n last van je bil? Ik heb het ook al een paar weken, dacht eerst de reuma, maar ga toch twijfelen dat het wrs met de zwschap te maken heeft, ik moet morgen naar vk ben beniewd wat ze er over zegt..

@ Mamalieske, jeetje meid! Sterkte ermee, duim voor je!

@ Marooz, sterkte weet hoe je je voelt, gelukkig in de zwschap nog geen last van gehad, maar.... Pff sterkte!

@ Eva, gefeliciteerd! Wat een verhaal..

8. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Vanmiddag had ik nog goede hoop dat ik op de berichten van de laatste dagen kon reageren, maar dat gaat niet meer lukken, sorry allemaal.

Een paar dingetjes:
    @mamalieske: fijn wat van je te horen, helaas met niet zulk mooi nieuws weer. En een niet meewerkende vk kan je nu helemaal niet gebruiken. Heb regelmatig aan je moeten denken en hoop dat komende week en de wachtweken daarna snel voorbij gaan. Ik leef met je mee..
    @Joki: gefeliciteerd!
    @blaasontsteking: ik ben ook gevoelig voor blaasontstekingen en wilde preventief cranberrypillen gaan nemen, maar nu stond op de potjes die ik bekeken heb dat ze niet gebruikt mochten worden tijdens de zwangerschap. Iemand ervaring met een merk die wel tijdens de zwangerschap gebruikt mag worden?
    @nieuwe meimama's: WELKOM! Leuk dat jullie met ons mee komen schrijven. Het lukt mij ook niet altijd hoor om op iedereen te reageren (zie boven), dat begrijpt iedereen wel.
    @zieken/kindjes die ziek zijn: beterschap.

Ok.. dat was het weer even voor nu..

9. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Mamalieske: knuf! zit je allemaal niet mee...ik duim heel hard voor je...weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen...

FF snel: heb vandaag mn haar een stuk (echt heel stuk)korter laten knippen..valt nu op mn schouders...is voor mij echt heeeel erg kort!
    Het is wel veel handiger zo, had het altijd in een staart of opgestoken oid...
    Ik ben er niet zo blij mee...:(
    Mn mannetje vindt het helemaal super en zegt steeds dat ik dit eerder had moeten doen, dat het me zo mooi staat...
    Ik ga morgen eens wat mousse ofzo halen (gebruikte ik eerst nooit) kijken of dat scheelt...misschien is het ook gewoon wennen want toen ik mn haar zo kort had, was ik 11 ofzo..

Sorry voor ego bericht, ben ook al een paar dagen niet fit (hoofdpijn, duizelig, niet lekker voelen,misselijk, buikkrampen/harde buiken, lage rugkrampen....heb wel contact gehad met vk maar niks aan de hand zei ze..het is ook niet aan 1 stuk door gelukkig..
    Ik ga in bad en naar bed..

Liefs
    Syl

10. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Wie kan me helpen? Ik wil graag wat foto's in mn album plaatsen, maar hoe doe ik dat? Hoe maak ik een album aan? Ik kan het nergens vinden. Waarschijnlijk kijk ik niet goed..

Alvast bedankt!

11. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    even kort:
    MAMALIESKE: meis, ik heb ook zeker aan je gedacht, wat moeten jullie het zwaar hebben zeg, ik kan me er alleen een voorstelling van maken en dat lijkt vast niet op hoe het echt is.
    Ik wil toch ook zeggen dat kans van 1 op 15 nog betekent dat je een 14x grotere kans hebt dat het wel OK is, ik weet dat het je niet opvrolijkt en tuurlijk is het risico erg hoog. Maar verlies niet de hoop meis, dat is alles (lijkt mij) wat je staande houd...heel veel sterkte!

alles OK hier, met rust gaat het erg goed met bekken :) hopen dat ik dat volhoud ;)

morgen 9 uur naar de vk, ben benieuwd wat ze gaat doen.

heb een prachtige make-up kast van mijn vriendje gehad, van IKEA VINSTRA heet dat ding, waaaaaaanzinnig!

Witte lak, houten onderstel (allemaal massief) deurtjes gaan open en de achterwand is helemaal spiegel net als de zijdeuren, glazen plankje 10 cm boven de onderkant van de kast waarin 4 lades zitten, eentje speciaal om je kettingen in te leggen, eentje met allemaal vakjes, en daaronder 2 grote voor van alles.

Knetterduur (echt erg, deed me gewoon zeer...) maar zooooo mooi, alvast als kerstvadeautje (ik word echt sierlijk dor hem verwend hihi, ik zei dat ik mijn make-up niet goed op kon doen want ik had te weinig licht in de woonkamer bij de kast, meteen in de auto....is e niet lief?!)

12. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    dag meiden

even kort; de kans van mamalieske is echt niet goed.... ik snap heeeeeeel goed dat iedereen lief probeerd te zijn, maar dacht meld even dat het in deze situatie misschien niet is wat ze wil horen.... ik bedoel het goed hoor! En snap jullie allemaal ook, vind jullie alleen maar lief dat jullie dat zeggen, maar dacht.... nou ja.... meld het toch maar even...

hoop dat ik het niet verkeerd doe over komen.... niet de bedoeling namelijk... :(

mamalieske; heel veel sterkte met de komende spannende wachttijd... knuff

verder reageer ik morgen even verder, ben super moe!

lekker slapen meiden!

13. Nou zijn net terug haha
    Ons kindje is echt een eigenwijsje ... Heb flink zitten hoesten zodat de kleine ook maar iets aan ons wilden laten zien haha
    Alles zag er goed uit!
    En ons kindje heeft uitgebreid naar ons gezwaait :p
    Echt heel erg mooi en we hebben echt ervan genoten!

Het geslacht weten we ook ! Al duurde het even ;)
    Wel willen we zowiezo een bevestiging met de 20 weken echo...

Liefs

14. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    maroowe vatten het niet verkeerd op, we hopen dat onze berichtjes ook niet verkeerd begrepen worden, we bedoelen het allemaal goed ;)

Marlies wat gaat dat je het weet? Was je naar een pretecho geweest? Manlief wil wachten tot de 20 weken echo en dan daarna nog een x ter conteole, bleesegh das nog 5 weken wachten :(

15. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Joki nog gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat je een fijne dag hebt gehad.

Nieuwe mei mama's welkom op het forum.

Alles een beetje bijgelezen onder het genot van een bakkie chinese tomatensoep. Hier alles wel oke maa rheb veel last van me buik vooral als ik op 1 zij lig en ineens draai naar mijn andere zij dan heb ik echt pijn, maandag meoten we naar de verloskundige en dan zal ik wel vragen wat het kan zijn, het rommelt aardig daar beneden en weet neit precies te omschrijven wat ik voel, ben al 3 dagen erg chagerijnig neimand kan iets goeds doen in mijn buurt leuk die hormoontjes hahahhaha
    We hebben wel 2 dagen lekker uitgeslapen alleen zoveel last van mijn rug en bekken dat ik soms niet eens naar de wc toe kan komen dan moet ik eerst even wennen aan het staan en dan rustig op gang komen, wat een klachten allemaal he me ma zei al tegen me vanavond je moet er eens meer van genieten, heb gewoon even een dipfase denk ik zie dingen heel negatief op het moment.

Groetjes allemaal

16. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Mamalieske: ik duim voor jou!! En leef met je mee.

@EvaZ: Welkom!!

@Sheila82: Veel beterschap

@blaasontsteking: heb ik gelukkig nog geen last van gehad tot nu toe.

17. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    nee maar daar kon je voor kiezen hihi

18. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Kippie: ik ben niet zo goed in uileggen...maar je kan de foto verkleinen (zie in het menu van deze site, foto verkleinen) dan moet je kijken hoe de foto gemaakt is, is ie in de lengte of breedte, dit moet je dan selecteren. De grootte staat er al in het vakje. Dan opslaan en dan kun je hem uploaden in je eigen album, succes!\

Majkuh: rustig aan blijven doen! Gelukkig gaat het zo al iets beter.
    Hoe was het bij de vk?

Marooz: begrijp ook wat je bedoelt en dat pakt niemand verkeerd op denk ik hoor! Lekker geslapen? Ik ben ook zo moe de laatste tijd, misschien ook door de koude dagen ofzo.

Marloes: leuk dat jullie het geslacht ook weten, id wel fijn de bevestiging met de 20 weken :D

Ria: dat is precies hoe ik me nu voel, snel chagarijnig, moe, beetje dip gevoel...niet super erg maar toch..al heeft mn korte haar (gisteren laten knippen) er nu heel erg mee te maken

Evy: bedankt, voel me al iets beter.

Vanacht slecht geslapen...pfff...wat baal ik van me haar zeg...het klinkt heel overdreven maar vind het echt vreselijk! Ik voel me helemaal niet vrouwelijk of sexy meer...ja, wel met n dikke buk maar niet met mn gezicht.....:(
    Ik kan wel janken, zo erg vind ik het!Heb vaochtend wel een uur voor de spiegel gestaan maar er is echt niks van te maken....bah..ik baal echt ontzettend, heb al niet eens zin meer in de kerst...had al mooie jurkjes enzo besteld maarja..met dit stomme kapsel kan ik er niet eens mooi meer uitzien....ben dus wle heel blij met mn dikke buikkie, daardoor voel ik me nog wel een beetje mooi....
    (en natuurlijk ben ik trots op mn gezinnetje maar heb het even over uiterlijk)
    NOgmaals, het klinkt overdreven maar bah, zit gewoon in een dip nu van dit stomme haar!Het valt net op mn schouders maar kan er helemaal niks mee, het valt gewoon heel lelijk! En mn manlief maar zeggen dta het zooo mooi staat, lief van hem, maar ik wil mezelf ook mooi voelen en dat doe ik nu dus echt niet...wat kan een mens zeuren he, en waarover..maarja..kan het niet helpen..die horormonen werken nu ook nog eens mee...

Ons 2e kleintje voel ik wel goed, wel minder dan demi, maar nu ligt mn placenta gedeeltelijk voor.

Ik ga weer verder balen, heb mn haar in zo'n stom staartje..maar beter dan los...Zucht.....

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Meid toch! Ik geloof er niks van dat het zo erg zit, wat heb je laten doen, boblijn? Laat eens een foto zien (desnoods met zonnebril op ofzo).
    Ik ga morgen ook naar de kapper en wil ook helemaal wat anders. Mijn man gruwelt van kort, maar heb er zo'n zin in alles eraf te knippen (heb nu halflang haar en heb daar best lang over gedaan), ben m'n haar zoooooo zat! Ik heb een heel dikke bos en nu in de zwangerschap helemaal. Veel mensen zijn er jaloers op, maar het komt mij de s***t uit! Zou dat met de hormonen te maken hebben?
    Oh, ik lees nu dat je je haar nog in een staartje kan, dus geen bob. Valt het in je gezicht als je het los hebt? Da's irritant he!

20. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

He Sheila, ze zeggen toch dat je niet iets radicaals moet doen met je haar als je zwanger bent? Dat je ivm de hormonen rare dingen doet en spijt krijgt? Ben je er toch ingetrapt... Een troost, ik had het zelf een paar weken geleden ook. Ik was mijn haar aan het laten groeien, maar moest naar de kapper om het bij te knippen. Heb ik het opeens flink kort laten knippen met een pony. Toen zij het gefohnt had ging het nog wel, maar de volgende dag baalde ik stevig. Mijn man vond het erg mooi (hij houdt meer van kort haar) maar ik balen zeg... Maar ik moet zeggen, na een paar weken zit het nu een stuk beter, of ik ben er in ieder geval aan gewend. Dus hopelijk wen je er ook aan! En anders groiet het wel weer aan, je haar groeit extra snel als je zwanger bent!

Kippie, je kunt alle cranberry pillen gewoon nemen als je zwanger bent. Veel producenten zetten uit voorzorg op al hun producten dat je ze niet mag, of alleen in overleg met een arts. Maar dat is in veel gevallen overbodig, een soort indekking. Je ziet het vooral veel bij amerikaanse merken. Ik zoek vaak gewoon zelf op wat er wel in niet mag, die potjes zeggen zoveel... Ik weet vrij veel van kruiden enzo, maar als je het zelf wil zien moet je het maar even googlen, dan vind je het zo. Of aan je VK of HA vragen...

Leuk Marloes, dat je een mooie echo had. Ik wil ook! Nog een paar weekjes wachten...

Deel Deze Pagina