Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

He zogelukkig, pas op als je naar de kapper gaat! Geen gekke dingen doen door de hormonen!

2. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    @Syl, ik heb het ook een paar keer meegemaakt dat ik super heb gebaald na een bezoek aan de kapper. Echt balen. Probeer zelf nog een leuke coupe te maken!

Ik ben niet bij de kapper geweest maar ik baal nu ook van mijn kapsel. Kan er helemaal niks mee beginnen. ik heb dat elke keer als ik zwanger ben. Het pluist en gaat helemaal naar buiten staan :( .
    Hoort er helaas allemaal bij ;)

@Kippie, ik doe altijd de foto's verkleinen en uploaden via http://photobucket.com/, als je er nog niet uit bent dan vraag het me maar even dan kunnen we het samen doen. Ik ben ook niet zo goed in uitleggen zo hihihi.

@Ria, het zou miss bandenpijn kunnen zijn. Daar kan je last van hebben als je je ineens omdraait? Sterkte meid.

@mamalieske, want een ellende meid. Ik snap dat niets je pijn kan verzachten nu. Heel logisch dat je op het puntje van de rand staat. Ik hoop dat je toch nog goede professionele begeleiding en advies krijgt.
    Heel, heel veel sterkte voor jullie allebei.

3. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Zogelukkig: het is alleen korter geknipt, dus idd geen bobline ofzo,ook geen pony of laagjes, dit expres niet omdat het dan nog korter zou zijn...
    Foto zal ik maar niet doen...te erg, haha...
    Heb het nu een beetje,zo ver als dat lukte, in soort van knotje gedraait (ja, niet zo'n oma knotje dan he, haha) zit het nog een beetje...
    Het valt op zich wel mee met heel kort maar voor mij is het wel gewoon heel erg kort!
    En idd wat kaatje zegt zal dus wel waar zijn, niet je haar zo'n stuk korter laten knippen tijdens zwangerschap! Want denk wel dat het te maken heeft met die rothormoontjes, dat maakt het wat erger, haha.
    Ik wilde dus ook iets anders, en eigenlijk was het iets korter geworden dan ik bedoelde...dus meid, i zaou het je dus niet aanraden nu..na de bevalling misschien? :D :D

Kaatje: daar had ik dus niet zo bij nagedacht..die hormonen hebben er vast en zeker mee te maken idd..die maken het nog dramatischer, haha..sjonge, waar heb ik het over zeg..maarja, iedereen weet wel hoe belangrijk je haar eigenlijk is....een bad hair day is erg, maar ik heb nu dus bad hair weeks.....of months...maar idd, las ik eraan gewend ben valt het misschien weer mee, laten we het hopen,
    Gelukkig groeit het weer aan..en mijn haar groeit sowieso wel snel, dat is nog wel geluk hebben dan.

Sim: heb i dus geprobeerd..morgen doe ik weer een pogng, heb het nu ff gehad, haha :D :D
    de meesten van jullie herkennen het dus wel, hoe erg je kan balen...en idd: tijdens je zwangerschap kan je haar ook nog veranderen, dat het juist niet meer goed zit, of juist wel. Het is wat he, hihi

4. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0

goed, thanx voor het vragen! hasrtje gehoord en alles was OK, mijn baarmoeder was wel erg groot, dus kinde heeft ruimte zat volgens de VK ;)

leuk weetje, mijn vriendin heeft weeen en al 4 cm ontsluiting!

Ik ben nu wl erg benieuwd naar je haar hoor! heb het zelf lang en wil het eigenlijk graag kort. Maar waarom heb je het er dan afgeknipt als ik vragen mag?

5. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    haha, telt ook voor de rest trouwens, alles OK bij de VK, hartje gehoord, bloeddruk was 105/55 laag as usual ;)

baarmoeder best groot, dus kindje heeft alle ruimte :)

leuk detail, mijn beste vriendin heeft sinds vannacht 4 uur weeen en heeft momenteel 4 cm ontsluiting, we verwachten dus een babietje binnen 24 uur!

6. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    Zojuist terug van de vk. Een nieuwe onervaren meid die voor 4 maandjes het eea waarneemt. Maarja het is nu toch allemaal nog niet zo erg belangrijk. De groei is nog goed, bloeddruk weer 110/60, urine ook ok. Was een kilo afgevallen maar ook dat is niet schrikbarend. Het hartje gehoord nou dat was echt weer even emo. Zoooiets moois. En voor partnerlief was het dit keer de eerste keer dus die was ook happy. Ik heb wel mijn aanhoudende negatieve 'sfeer' aangekaart. Ze raadde aan om als zoonlief slaapt ook te gaan slapen of rust nemen. (Dus lig nu languit op de bank naar jullie te typen) Maar heb wel gezegd dat het 'achterstallig onderhoud in de huishouden' mij depressiever maakt. Daar moest ik maar afstand van nemen. Tja en hoe doe ik dat! Ze gaf aan dat ik meer aan partnerlief moest overlaten. Partnerlief vindt dat prima maar gaf aan dat inderdaad de tijden zonder hem (Vooral als hij weer een tijd in het buitenland is) voor mij het moeilijkste is. De vk denkt dat vanaf 20 weken het allemaal beter moet gaan, nog even doorbijten dus. Maar dat wellicht visolie tabletten een beetje helpen. Volgende afsraak 24 dec, na de 20 weken echo.

Geregeld dat ik vanochtend eerder met onze vent naar de gym kon. Dat vond hij weer helemaal fantastisch!

Sorry voor mijn ego bericht....... Met iedereen verder ok?

7. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @marooz: ikdenk dat het goed is dat je het even aangeeft dat de kansen gewoon niet goed zijn en dat ze het dan misschien niet wil horen van ons. Je hooort dat vrouwen in dit soort situaties (vooral bij zwangeren) veel goedbedoelde opmerkingen krijgen die dan toch verkeerd kunnen vallen.
    Wij weten dat het goed bedoeld is, maar soms (vooral bij zwangeren) valt het gewoon ff niet goed

8. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    *ego*

ik heb even m'n eerste kiekjes van m'n echo's eraf gesmeten en er nieuwe opgeplaatst (ingescand, veel beter kwaliteit).
    'k heb er ook dan direct de echo's van vrijdag bijgeplaatst. :D

*einde ego*

9. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Hier ook even een ego-berichtje. Ik ben al een aantal dagen absoluut niet lekker en heb een keelonsteking. Bah!

Vanmorgen met mijn zoontje naar het cb geweest. Hij kreeg weer 2 prikken en heeft hartverscheurend gehuild. Zoooooo zielig!

Daarna haasten naar huis, hem in bed gelegd want ik moest naar de vk. Ben nu officieel een week teruggezet en bevallingsdatum is nu 1 juni. Ik geloof er nog steeds niks van, zeker gezien de dag waarop mijn vriend en ik geklust hebben, maar goed...., heb mijn bannertje hier ook maar even aangepast.

Mamalieske ik wil jou heeeel veel sterkte wensen in aankomende periode!

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hoi dolgelukkig, ik herken die moeilijke buien van je heel erg. Rustig aandoen is nog niet zo makkelijk he, zeker met een kleine erbij. als hij slaapt ga je dan algauw cleanen en opruimen, maar dat moet je dus juist niet doen! eerder nog als hij toch aan het spelen is, en als hij slaapt helemaal rusten.
    kun je als je man weg is niet wat extra hulp krijgen voor het huishouden? Ik heb een werktser en dat is wel heel fijn, in ieder geval alvast een zorg minder. het is mij het geld meer dan waard. wij werken allebei fulltime, en dan met mijn reuma en nu zwangerschap erbij is het gewoon niet te doen. Tijdens mijn 9 maanden verlof heb ik dat ook gehouden, ook al was ik thuis. Je moet dat soms gewoon accepteren dat het nodig is en wat werk uit handen geven. Ik vond dat in het begin best lastig, maar wordt er steeds beter in!
    ik ben ook nog steeds aan het afvallen, en dat is in dit stadium niet heel goed, een teken dat je het rustiger aan moet doen!

11. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    @Rainbow: Die uitgerekende datum is een richtlijn staar je er niet te veel op blind! En het belangrijkste is, het is goed toch! Bah keelontsteking sterkte ermee. En die prikkies..... Rot inderdaad, lekker knuffelen!

12. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden

zo ik ga even proberen op iedereen te reageren.

@sim ik was gister ook niet lekker voel me nu weer beter.

@remmar het lijkt inderdaad wel te heersen.ik ben ook niet een van de slankste meiden en kan het ook voelen.
    plat op je rug gaan liggen en dan voel je de rand.het is hard.

@joki nog gefeliciteerd.

@evy77 wat vreemd dat hij het hartje niet wilde laten horen.wel super leuke echo foto's.

@kippie75 leuk he om het hartje te horen. me kerel wond het ook super.

@marooz ja ik heb af en toe ook last van schimmel.had het dat ik aan de pil was elke maand en dat is niet lekker.
    begin van me zwangerschap kreeg ik het ook en wist daaraan ook dat ik zwanger was want sinds ik gestopt was met de pil heb ik het niet meer.
    ik gebruik multi-gyn actigel als ik het 1 keer per week inbreng heb ik nergens last van. misschien is het wat als het vaker terug komt.

@miesje24 welkom hier.

@mamalieske wat goed dat je wat laat horen we leven met je mee.
    sterkte.

@evaz wat leuk een tweeling extra mooi omdat je erlang op heb moeten wachten.

@marloes22 nou willen we natuurlijk wel weten wat je gezien heb he.

@majkuh wat leuk van je vriendin. je mocht er toch bijzijn of heb ik het verkeerd?

@all wat mij af en toe wel eens opvalt op het forum is dat er meiden zijn die alles op de zwangerschap/hormonen gooien. begrijp me niet verkeerd het is niet kwaad bedoeld maar ik vraag mezelf wel eens af van ben ik dan zo nuchter!

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik denk dat ik op aanraden van dolgelukkig en syl toch maar niet zeg tegen mij kapster: knip het maar kort! Oh, het kriebelt wel hoor, maar toch maar niet dan...

Ik las weer goede echo's en hartjes en zo, mooi!
    Ik mag pas voor de kerst naar de 20 weken echo, maar ik wil zo graag de baby zien! Misschien toch voor die tijd maar een pretecho laten maken, ben zo benieuwd naar hem of haar!

@Rainbow; hoe kan je nu nog een week terug worden gezet dan? Ligt de baby achter in groei, hoe bepalen ze dat?

14. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    @Sabrina1984: HIHI ja ik herken mezelf (de vorige keer) in je opmerking. Ik ben zo'n positief mens normaliter maar partnerlief heeft het echt nog nooit eerder meegemaakt dat hij mij in huilen ziet als hij thuiskomt. (Op 2x na, 1x overlijden oom, en 1x ovelijden opa... En dat in 15! jaar) Dus ik begin nu wel in hormoontjes te geloven ;) Ik ben wel emotioneel op zich, daar niet van maar wel iemand van het glas is half vol... Maar ik snap je opmerking wel!

15. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    @kaatjeK: Ik werk niet full-time daarmee 'voel' ik het als huishouden is mijn taak.... :oops: Misschien toch inderdaad eens overwegen om wat hulp aan te nemen... Thanks voor je woorden

@Zogelukkig: Inderdaad beter maar even wachten met knippen ;)

16. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    @dolgelukkig ik zelf kan ook wel emotioneel zijn en met een film ofzo janken.
    maar ik merk dat sommige echt alles op een zwangerschap afschuiven.
    zoiets kun je ook al hebben gehad voor je zwangerschap en nu let je misschien meer op dingen.
    en af en toe als je het leest denk ik pfff wees eens positief.
    sorry moest het ff kwijt

17. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    hallo dames..

@sheila.. sterkte meis.. zijn denk ik de hormonen.. heb er ook een beetje last van.. zit niet zo lekker in me vel...

@mammalieske.. succes meis.. en sterkte!

Ik kan sinds gister de buikband over me kleren dragen! heb me toch een joekel van een buik! haha

ff wat anders.. heb gister ijs gegeten.. en daarna zag ik pas wat erin zat: koffie...... is dat niet erg? ik weet het niet.. ik vond het ookniks om het te eten... maar wou graag ijs! haha

18. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Ze hebben dit gedaan na aanleiding van de echo die ik 2 weken geleden heb gehad. Was na die tijd niet meer bij de vk geweest. Uit de echo kwam 1 juni en omdat het meer dan 5 dagen scheelt (6 dagen nl) moeten ze die aanhouden. De echo was heel vaag dit keer. Heb een uitwendige echo gehad (vorige keer bij mijn zoontje inwendig) en zelfs de verloskundige was mis toen ze de foto's zag. Ze zei dat ze een oogje zag, maar dat was gewoon het blaasje waar ze naar keek. Toen ze vandaag baarmoeder ging voelen zei ze ja het kan 13 maar ook wel 14 weken zijn. Het maakt me verder ook niet zoveel uit hoor, behalve mocht ik overtijd gaan lopen. Ze zouden me dan dus voor hun gevoel tot 42 weken overtijd laten lopen terwijl ik bijna zeker weet dat het dan 43 weken is.

19. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    @daggie1984 ik als koffie verslaafde zeg ja dat mag.
    je mag maximaal 4 bakken koffie op een dag zeggen ze. maar ik ben zo gek op koffie dat ik dat niet kan.
    ik kom wel eens aan 10 bakken.

dus lekker genieten van je ijs

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat kan helemaal geen kwaad! Je moet wel een beetje oppassen met caffeine, het zit niet alleen in koffie,maar ook in gewone thee en cola en zelf in chocola. Ik kan echt niet zonder koffie en drink nu nog max. 2 kopjes per dag en in het weekend soms 3. Maar je mag 4 kopjes koffie per dag.
    Hier wat linkjes over caffeine en zwangerschap:
    http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnVei ... ie+%28cafeïne%29/zwangerschap+en+cafe__ne.htm
    http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnVei ... ie+%28cafeïne%29/

Deel Deze Pagina