Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    @Majkuh, ik begrijp dat je teleurgesteld bent, maar misschien is zij zo overdonderd door emoties en indrukken dat het er even bij ingeschoten is. Dat was bij mij namelijk zo na de bevalling. Ik heb die dag ook alleen gesmst en de volgende dag gebeld. Kwam ook doordat ik een nachtje in het ziekenhuis bleef, we met zn 4-en op een kamer lagen en ik daar niet zo'n zin had om uitgebreid mn verhaal te doen terwijl iedereen kon meeluisteren. Dit had ik mijn vriendinnen dus gesmst dat ik ze zsm zou bellen. Bezoek dat kwam kreeg het verhaal wel uitgebreid te horen hoor, ik was zo vol van de bevalling ;)!

Ik hoop dat ze je morgen belt en dat je bij jullie vriendschap weer snel een goed gevoel krijgt, want goede vrienden zijn goud waard (en zeker zo'n vriendin als jij die zo meeleeft).

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    hoi meiden ik heb vanmiddag geprobeerd te posten maar toen deed zw pagina het niet.
    even dan weer een poging.
    wij hebben het hartje gehoord. Het was even zoeken maar de vk vond het na een paar minuten. Was erg spannend.
    Verder alles goed. :D
    Hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaan. Ik ga nu naar bed.
    *kus*

3. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    wat een ontezettende lieve reacties van jullie allemaal!

na het huilen bij mijn moeder ging het een stuk beter, vanmorgen gsmst dat ik het vreselijk vond dat ik niets hoorde en dat ik haar ging bellen.

Smsje etrug, alles goed, was thuis gekomen en had tot 3 uur geslapen, toen visite tot 9 uur, helemaal munt!

ik ga er zo heen, heb mijn afspraak in assen afgezegd!
    Alles is OK!

4. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Op zich ging het wel goed Daggie, alleen de uren zit me nog wat dwars, maar ja we wachten wel af he. Bedankt voor het vragen en duimen iedereen.

@Makjuh, fijn dat je je weer wat beter voelt. dan was er toch een verklaring voor dat je nog niets gehoord hebt,
    Ga dadelijk maar lekker het mooie meisje bewonderen!

@Remmar, neeeee het lukt niet. Maar ik geef nog niet op. Aleen had ik gisteren geen puf meer om te puzzelen hihi. Komt goed, anders kom ik bij jouw ;)

5. colin

colin Actief lid

11 sep 2008
    121
    0
    0
    Noord brabant
    Hoi Allemaal,

Zag dat er iemand was die ook 15 weken is en in Brabant woon. Ik woon naast Breda en zij geloof ik richting Waalwijk Kaatsheuvel? Leuk gelijk en dicht bij mekaar wonen!

Zoontje is weer redelijk opgeknapt had dubbele ooronsteking en keelontsteking.

Begint wel zwaarder te worden. heb een eigen kap/ schoongheidsalon we werken met z`n vieren. werk op dit moment 32 uur en mijn voeten beginnen af en toe te roepen. Ben op zoek voor thuis voor een poets kan het allemaal niet bijhouden. verder voel ik me oke loop alleen bij de physio voor isias iets met een spier in mijn rechterbil klinkt stom maar doet af en toe behoorlijk pijn.

Ga gauw weer werklen personeel komt er zo aan. en op het werk niet internetten! ik moet het goede voorbeeld geven!

Groetjes Colin :) :)

6. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @Sim: ik heb voor je geduimd tijdens je sollicitatie. Hoe is het geweest?

@zogelukkig: de langverwachte buikfoto! Het is een hele mooie geworden hoor, je hebt een mooie buik. :D

@Sabrina1984: ik heb ook reeds een buikband gekocht, maar m'n vriend vindt het nog een beetje vroeg. Hij zegt dat m'n buikje er nog niet groot genoeg voor is. :x
    Heb het toch even geprobeerd, maar hij heeft gelijk :(

@Joki: wat heb jij ook al een mooie buik. Ik ga er van mij morgen nog eentje opzetten. Allé, toch indien je en verschil kan zien met de laatste ;)

@majkuh: denk dat het idd de hormonen een beetje zijn. Als ze zo'n zware bevalling heeft gehad zal ze misschien met de volle aandacht bij haar kindje zijn. Ben blij dat je dan toch leuk gesms't hebt en dat je bij haar langs gaat.

kilo's: ik ben nog maar 13w en reeds 4 kilo bij, moet ik me nu zorgen maken? 't Is niet dat ik niet meer in m'n kledij kan ofzo, buikje is alleen wat groter geworden.

Zit ook weer een dagje ziek thuis. Ben anders niet zóó gevoelig voor de microben, maar nu blijkbaar een beetje meer.
    Ga morgen toch terug proberen te gaan werken hoor

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hoi allemaal,

Maaike, ik snap je vriendin wel. ik was de eerste dagen ook helemaal van de wereld, heb niemand gebeld, alleen mijn moeder natuurlijk. mijn man heeft aan iedereen een mail gestuurd, lekker lui. Maar ik snap jou ook wel dat je het erg vind. je voelt je dan opeens een beetje buitengesloten. Gelukkig lijkt het allemaal goed te komen, veel plezier bij de kraamvisite!

Ik werk vandaag thuis en de nanny is er, dus ik zal haar straks vragen te helpen met de buikfoto. ik durf niet zo goed omdat ik het idee heb dat hij amper te zien is. zeker vergeleken met die buiken van jullie allemaal. veel mensen reageren nog echt zo van ben je zwanger dan, ik had niets gezien... ligt ook een beetje aan wat ik aanheb. Ben wel eindelijk aangekomen, jawel, een hele kg! 68 kilo was ik vanmorgen. Natuurlijk nog veel te laag voor 1.82 m en 4 maanden zwanger, maar het gaat de goede kant op!

alle zieken beterschap, hoop dat de griep en allerhande virussen enzo epidemie eindelijk voorbij gaat zo. ach, het is de tijd van het jaar natuurlijk.

sim, succes met je sollicitatie en wachten, hoop dat het nog wat wordt!
    Colin, kappen lijkt me erg zwaar nu, veel staan natuurlijk. Houd je het nog een beetje vol?
    Coupie welkom!

8. Coupie

Coupie Niet meer actief

Hallo allemaal,

Als nieuweling hier ben ik even zo 'brutaal' geweest om een aantal buikfoto's te bekijken. Wat een prachtige buiken zijn er :thumup:

De mijne is nog helemaal niet zo rond als sommige. Mijn onderbuik en bovenbuik hangen er beide bij op hun eigen manier nog bij :oops:

Ik wil mezelf ook even kort voorstellen, voor ons is dit mijn 2e zwangerschap. Vorig jaar is mijn zoontje in mijn buik overleden na een zwangerschap van bijna 30 weken. De oorzaak hiervan is nooit bekend geweest. Mijn vriend en ik hebben daarom even gewacht om opnieuw zwanger te worden, zodat we het emotioneel weer aan konden.

Maar dit valt vies tegen :cry: ik leef elke dag in een soort van roes tussen realiteit en verleden. Het is erg moeilijk om los te laten en ik leef dan ook van onderzoek tot onderzoek. Ik loop door wat er is gebeurd bij de gyn en heb één keer in de 4 weken een afspraak hier.

Ik krijg ook geen 20 weken echo zoals de meeste van jullie, maar ik krijg een 18 weken echo. Weet iemand hier misschien het verschil tussen?

9. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Nou meiden ben even niet geweest en het is te zien...

Wat een hoop pagina's erbij...

Heb niet alles onthouden dus even kijken wat er nog uit kan schudden

Majkuh: Van harte met je vriendin en de kleine ; ) Fijn dat het nu ook goed is en je op bezoek kan...

Sim: Jij had een sollicitatiegesprek, hopelijk een goede uitslag!

Zogelukkig: Mooie buik!

@ Kaatje K, heb ook al een klein buikje, maar vergeleken met die dames hier...... nog even geduld dan kunnen wij ook showen ; )

Verder alle nieuwe meimama's WELKOM! en VAN HARTE!

Wat betreft de kilo's, ik lijk alleen maar af te vallen. Buiten mn (bescheiden) buikje om dan.

Verder wil ik overigens wel weten wat het is en ik maak er ook geen geheim van.

Verder is er al bijna een week voorbij. Ik zie mn mannetje weer over 2 weken en 2 dagen (Ja erg he).

Ohw ennuh waarschijnlijk (omdat ik zo rechts draag en mn baarmoeder daar waarschijnlijk groter is ofsow) dat mn banden daar meer belast zijn en er zit misschien een spiertje/zenuw klem. Wie heeft dat ook? Echt grappig, kan dus niet meer zo goed lopen, eerder al een pinguin en heb niet eens een echte buik hhihi

10. Coupie

Coupie Niet meer actief

Ik heb zo nu en dan ook flink last van mijn banden en dan aan allebei de kanten. Echt verschrikkelijk pijnlijk is dat.
    Verder heb ik veel last van mijn bekken, volgens de gyn is dat bekkenpijn en moet ik het even aankijken. Ik werd zo boos toen ze dat zei, ze kan me toch wel even doorverwijzen?

Ik vind het niet normaal dat mijn bekken midden in de nacht aan het kraken zijn en ik ga dan echt stuk van de pijn. Maar zij vond het blijkbaar niet belangrijk genoeg :cry:

Wij zijn er nog niet over uit of we het willen weten (lees: mijn vriend weet het nog niet haha). Als we het weten houden we het waarschijnlijk wel voor ons, hoe moeilijk dat ook gaat worden :)

11. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Wat raar zeg, kun je niemand anders vragen voor een doorverwijzing? Lijkt me toch erg belangrijk, vooral omdat je nog een hele poos moet...

12. Coupie

Coupie Niet meer actief

Ik weet het eerlijk gezegd ook niet zo goed. Ik dacht dat je altijd een doorverwijzing moest hebben van je verloskundige of gyn.

Maar toen ik me meldde met deze klachten zei ze, dat ik niet meer mocht tillen, geen huishouden meer mocht doen (stofzuigen, ramen lappen etc.) en als ik pijn had niet de hele tijd moest gaan liggen, want dan werd het erger.

13. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hee oemhudaifa, welkom terug, ik vroeg me al af waar je was gebleven! Red je het een beetje zonder je mannetje?

Coupie, wat een heftig verhaal zeg. Iedereen kent de verhalen van de miskramen enzo in de eerste maanden, maar zo iets daar denk je toch eigenlijk niet aan. Ik kan me voorstellen dat het emotioneel zeer zwaar is, en ook extra spannend. Maar ik denk dat je als je straks dat hummeltje in je armen houdt je gewoon hardstikke gelukkig bent. Natuurlijk vergeet je die eerste nooit, maar hopelijk helpt de nieuwe baby juist het een plekje te geven.
    Ik zou trouwens ook even goed doordrammen als je pijn hebt voor een verwijzing.

Ik heb ook regelmatig buikkrampen, heel vervelend. Vooral in bed, dan let je er natuurlijk meer op... Ik had het vorige keer ook, dus weet dat het niet erg is.

14. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Ja ik ben er weer. Redden doe ik het wel, maar die zwangerschapshormoontjes kunnen je af en toe behoorlijk van slag maken hihi....

Ach moet me niet zo aanstellen

En die buikkrampen die krijg ik altijd een beetje in de avond als ik het rustig aan doe, volgens mij is dat het groeien van de baarmoeder. Ik voel namelijk ook een beetje ongi-krampjes erdoor.

15. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik heb soms trouwens iets heel raars. het voelt een beetje alsof de baby heel heftig beweegt, zeg maar een soort karatettrap geeft. Nog beter te omschrijven eigenlijk alsof ik een soort electrische schok krijg in mijn buikwand. ik denk alleen dat de baby nog te klein is om nu al zo heftig te kunnen trappen. het gebeurd vooral 's avonds als ik vrij veel heb gedaan. herkent iemand dit?

16. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    hallo dames.. en welcome nieuwe dames :)

@kaatje. nee sorry.. ken ik niet

wij zijn aan het denken voor peet oom en peet tante..
    voor tante zijn we overuit.. maar voor oom hebben we er 2! is het niet mogelijk dat je 2 ooms doet en 2 tantes? ik weet dat ze dat wel eens doen in engeland.. maar of dat hier gebruikt wordt?

17. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

daggie, ik ken het inderdaad, maar ik woon dan ook in engeland. verder niet zo mee bekend, want ben zelf niet religieus. Ik denk dat je het lekker moet doen als je het wilt!
    een vriendin van mij hier in engeland was zelf katholiek, man church of england. de peetouders waren een methodist en een moslim! Dat vind ik echt cool, geef je je kind een mooie booschap mee over tolerantie!

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb volgens mij gisteravond de baby gevoeld! :D
    Ik lig op mijn zij en mijn man geeft mij een kus en zegt "weltrusten lief" en op dat moment kreeg ik een "por" in mijn buik, zo weird! Ik was er echt even ondersteboven van! En meteen weer 1! Dat waren geen vlindertjes oid!
    Al een tijdje als ik op mijn linkerzij ligt, voel ik van binnen "wat" meer rechts, ik denk dus dat dat de baby is. Maar nu voelde ik ook van buiten een bultje. Nou weet ik echt niet of dat kan hoor en wat dat was, maar mij man voelde het ook, gewoon een hard uitstulpend stukje. Kan dat een voetje of een kontje zijn geweest? Mijn man vroeg zich ook al af of de baby nu al zo hard kon schoppen, ik weet het ook niet hoor!
    Maar ik heb iig voor het eerst activiteit in mijn buik gevoeld en dat was wel heel bijzonder moet ik zeggen! ;)

19. Hester86

Hester86 Lid

1 okt 2008
    9
    0
    0
    Alblasserwaard
    Wat een verhalen zeg!
    Ook ik heb last van een pijnlijke bil. Voor maandag staat er fysio op de planning. Schijnt goed te helpen! Zat er wel gelijk even over in de rats (denk gelijk aan bekkenklachten; dat schijnt echt geen pretje te zijn).

Coupie, sterkte joh, want je gedachten gaan toch steeds terug naar je vorige zwangerschap. Lees mee en geniet hier, want het is soms lachen geblazen met al die rondvliegende hormonen.

Maar vind het super dat er hier elkaar zoveel moed ingesproken wordt, want soms heb je dat ook echt even nodig.

Ben hier niet zo heel vaak te vinden, want wij zijn erg druk bezig met het voorbereiden van onze emigratie (vertrekken in jan). Kom alleen in mrt weer terug (mag in Afrika niet bevallen) dus is even wennen in nieuwe land, en dan weer even terug in NL. Heel apart, we moeten dus nu alles al regelen. Gelukkig werk ik al niet meer, dus kan ik me ook overdag bezighouden met alle dingen te regelen enzo.

Soms voel ik me net in een babyzaak lopen voor jan-met-de-korte-achternaam. Heb nl. nog helemaal geen buik. Arme verkoopsters, die denken dat ik voor m'n zwangere familielid kom ofzo...

Kaatje, leuk om te zien dat jij vanuit GB meeleest, al verwacht ik dat dat voor mij niet gaat lukken. Afrikaans internet is niet zo snel...

Remmar... zaterdag gaan we op meubeltjes uit, bij Babypark. Schijnt dat vestiging Kesteren meest leuke zaak is van hun keten. Ben benieuwd. Vorige week zijn we bij Kidsfactory geweest in Breda. Ook wel leuk!

Meiden iedereen succes (en de meiden die dat nodig hebben, sterkte!).
    Denk aan jullie!

20. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hee Hester, wat cool die emigratie. Wat ga je precies doen daar? Ik zou ook graag willen, maar mijn man is niet zo te porren ervoor. Hij wil liever naar de VS of Australie. Internet wisselt heel erg. Een vriendin van mij woont in Zambia, die heeft het lastig met internet. Andere mensen die ik ken in andere landen hebben geen enkel probleem. Het is wel erg leuk om contact te houden met nederland zo, al ben ik niet zo ver weg dan... Mijn ouders woonden in het midden oosten toen ik geboren werd, en mijn moeder is toen ook terug gekomen om te bevallen. ik was veel laat, mijn vader moest al weer terug dus dikke stress!

Wat betreft die buik, dat heb ik ook. Ik heb zojuist dan eindelijk mijn buikfoto gemaakt! Ik zal hem er meteen opzetten. Ik had mijn strakste jurkje aangedaan om het nog wat te laten lijken, dus het valt nog mee. Ik had er eerst een met trui eroverheen, maar toen zag je dus niets...

Deel Deze Pagina