Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    @maroooz wat prachtig meis!

@kaatje.. super naar london.. ben daar vaker geweest dan amsterdam.. ik ben namelijk half engels..

trouwens.. wanneer gaat de baby in de paspoort? weet iemadn dat? ik heb 2 pasporten.. engelse en nederlands.. wil de baby ook 2 nationaliteiten geven!

2. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    oer bakerpraatjes gesproken!

Doe eens een voorspelling....normaal heb ik veel haargroei, donkere zwarte haren o mijn benen (yagh) groeit erg snel, moet zeker elke 2 dagen scheren!

Nu heb ik zelfs na een hele dag nog geen stoppels! het groeit veeel minder hard, hoef veel minder te scheren en epileren!
    (zaaalig)

meisje, of jongetje?

3. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    is dat een bakkerspraatje? hahah
    ow men.. weet neit wat ik ervan moet denken..

misschien een jongen? die hoeft geen benen te scheren? hahhaa

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Meisje, ik heb bij Isa 9 maanden lang mijn benen niet hoeven scheren.

5. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    hai mamalieske,
    ja volgens mij had ik het bij mijn meiden ook zo, maar het is alweer zo lang geleden.......

Mijn vriendin had et andersom, die hoeft bijna niet te scheren en kreeg een jongen en ineens allemaal zwart haar...

Ik weet het niet,w as eerst echt overtuigd van een jongen, maar hoe langer ik zwanger ben, hoe meer ik denk dat het toch een meid is!

6. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    een meisje denk ik dan... hahahah ik heb namelijk veeeeel haargroei nu! dus tjah... ;)

7. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    dames hier ook alles lekker hoor
    weken vliegen om
    ik doe 13 dec geslachtsbepaling
    zoooooooo spannend!

8. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    jeuj! heb in 3 uur tijd 3 presentaties die doorgaan, 3 die een datum zoeken en dan bellen en 1 offerte binnen gesleept, hoera voor Maaike ! ;)

9. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

daggie, twee nationaliteiten hebben mag voor de sommige landen binnen de EU niet. we hebben er bij mijn zoontje naar gekeken. het is per land verschillend of ze er onderlinge afspraken over hebben gemaakt. als ik het me goed herinner kon bijvoorbeeld nederlands en belgisch niet, maar nederlands en duits weer wel. of andersom, maar in ieder geval moet je het voor jouw specifieke geval uitzoeken.
    ik geloof dat nederlands en engels wel mocht. mijn zoontje kon niet de engelse nationaliteit krijgen, omdat wij allebei nederlands zijn en dat is binnen de EU. Als wij van buiten de eu waren geweest kon het weer wel, heel maf. Maar je hebt natuurlijk ook niet zo heel veel aan twee europese paspoorten, geeft niet echt extra rechten. behalve dat je mag stemmen, wij mogen alleen stemmen voor europese en gemeente verkiezingen bijvoorbeeld in engeland, niet nationale.
    de site van de overheid heeft hier wel wat informatie over online staan, maar het is heel complex omdat het aan elkaar hangt van uitzonderingen. en het verandert vaak! je moet dus echt up to date info hebben.
    Maar als jij zelf een engels paspoort hebt zal het denk ik wel moeten kunnen.

ik woon een half uurtje met de trein van londen, dus ga vaak een dagje. Maar ben al een tijdje niet geweest omdat ik zo moe was, dus heb er echt zin in!

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hee, ik hoop dat dat over weinig scheren en een meisje klopt, nu ik er over nadenk heb ik weinig geschoren de laatste tijd!

Bij mijn zoontje zag je van achter ook niet dat ik zwanger was, maar nu ook nog niet... Hopelijk komt het nog, tenminste, als je het zou geloven dan. De VK zei vorige keer wel heel stellig dat het een jongen zou worden omdat het een langzame hartslag was! Dat klopte dus wel. Ik zal volgende keer eens vragen wat het nu is! Ben erg benieuwd.

Wie weet er nog meer bakerpraatjes? Ik wil wel graag mezelf overtuigen dat ik een meisje krijg haha, dus dan geloof ik alleen die dat bevestigen. De chinese kalender zei vorige keer meisje en nu weer. Dus daar heb je alvast niets aan! Zal wel in 50% van de gevallen kloppen!

11. Coupie

Coupie Niet meer actief

Goedemiddag dames,

Wat een gezellig geklets hier allemaal :) Bedankt voor al jullie goede moed, doet me erg goed :)

Verder gaat hier ook alles goed, heb eindelijk weekend en ga zo even op bed liggen. Ben namelijk de afgelopen paar dagen ontzettend moe.

Marooz: wat een enige foto zeg! Ik ben blij dat ik hier al een aantal mooie buiken heb gezien. Op mijn werk lopen er meerdere collega's rond die nu zwanger zijn. Ik kwam er vanochtend één tegen die 31 weken zwanger was, en haar buik was (vond ik) helemaal niet zo groot. Maar ze was ook wel weer lang, misschien dat het daar ook mee te maken heeft ;)

En een andere collega van me die is nu 20 weken en die heeft me toch een klein bescheiden buikje, je ziet amper dat ze zwanger is. Ik vind dat zo maf! Ik heb altijd al een buik van mezelf gehad dus mijn buik begin nu echt uit te steken. Hij is nog niet zo mooi rond zoals de meeste van jullie maar het begint te komen.

Kaatje: Die steken komen heel bekend voor daar heb ik ook last van. Heb gisteravond toen ik nog in bed lag steken gehad bij mijn schaamstreek. Het leek wel alsof ik daar stroom stootjes kreeg.

Verder heb ik een beetje last van een zware onderbuik. Gisteren leek het wel op een 'waterbuik' steeds als ik liep leek het wel alsof het daar binnen aan het klotsen was. :confused: wie herkend dit of heeft dit ook?

12. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    kaatje; oohhh ik weet heeeeeeel veeeeeel bakerpraatjes! hahaha

zoetigheid eten= meisje
    ronddragen = meisje
    sjaggie=meisje
    pukkels= meisje

etc etc....

chinese kalender klopte bij mij!

Coupie; nou ehmmm.... hahah ik ben 1,85, maar zie mijn buik, hahah dat zegt helaas niet veel. Ik draag echt helemaal naar voren, dus dan zie je het meer. Je hoort idd vaak dat lange vrouwen de babyverstoppen, ik ben de uitzondering op de regel ;)

wat betreft zware buik.. hmm ik heb wel veel harde buiken aan het einde van de dag, dat is ook een raar gevoel, maar klotsen ken ik dan weer niet hihi misschien iemand anders?

13. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Oh en de steekjes, klinken echt als je banden....

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bakerpraatjes:

zuur=volle bos haar
    baby geboortevlekken=teveel koffie gedronken

over geslacht:

vrouw bovenop=jongen
    vrouw klaargekomen=meisje
    vrouw voortouw genomen bij de sex=meisje
    vrouw dikkere kont=jongen
    vrouw bolle wangen=meisje
    vrouw pukkels, slechte huid=meisje (neemt alle schoonheid weg)
    vrouw sjaggie=meisje
    vrouw ronddragen=meisje
    vrouw puntbuik=jongen
    snelle hartslag baby=meisje
    medaillon heen en weer=jongen
    medaillon ronddraaien=meisje

Nu nog de meest hilarische, want hilarisch zijn ze immers allemaal:

leg onder de kussens van de bank een lepel en een vork, gaat ze op het kussen waar de lepel onder ligt wordt het een meisje.

15. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    oeps, ik heb echt alle bakerpraatjes die jij opschrijft! heb van mijn leven niet zoveel zoet gegeten jemig (maar bij mijn dames was dat anders, broodjes ei en beschuitjes kaas)
    ben sjaggie
    draag rond
    hoef bijna niet te scheren
    en heb zelfs in mijn puberteit niet zoveel pukkels gehad!

16. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    gewoon leuk, op internet gevonden!

09/05/2001

Hoe het geslacht van uw baby te bepalen?

De zwangerschap van prinses Mathilde lokt overal verhitte discussies uit: wordt het een meisje of een jongen? Om het geslacht van een baby te voorspellen, bestaan honderden methodes. Hoewel geen enkele wetenschappelijk relevant is, zetten we ze toch op een rij.

Hang de trouwring van de vrouw aan een touwtje en hou hem op ongeveer tien centimeter boven de buik vast. Meisje: de ring slingert op en neer, dus van het hoofd naar de tenen. Jongen: de ring slingert van links naar rechts, dus van heup naar heup. OF Bindt de ring aan een haar van de vrouw. Hou hem vervolgens boven haar handpalm. Maakt de ring een cirkelende beweging, is het een jongen. Gaat hij op en neer, dan is het een meisje. OF Hang een naald aan een touw en kijk wat er gebeurt boven de zwangere buik. De naald draait met de klok mee? Er is een jongen op komst. Tegen de klok in? Het is een meisje.
    OF Hou een lange katoenen draad boven de buik. Begint hij te bewegen, wordt het een jongen. Blijft hij hangen, is het een meisje.

* Let bij de gynaecoloog goed op de hartslag van de baby. Indien de hartslag aan de hoge kant is, wordt het een meisje. Een lage hartslag (schommelt rond de 140) wijst op een jongen.
    * Slaapt de aanstaande mama 's nachts met haar hoofdkussen aan de noordkant, mag ze er zeker van zijn dat het een jongen wordt. Met het kussen langs de zuidkant, is het een meisje.
    * Koude voeten tijdens de zwangerschap wijzen op een jongen.
    * Wanneer de aanstaande vader zo begaan is met de zwangerschap dat hij net als de moeder begint de verdikken, hebben we te maken met een jongetje. Blijft papa op zijn gewicht, is het een meisje.
    * Als de grootmoeder grijze haren heeft, wordt haar kleinkind een jongen.
    * Ochtendmisselijkheid in een vroeg stadium van de zwangerschap geeft aan dat er een meisje op komst is.
    * Wie er tijdens de zwangerschap bijzonder goed uit blijft zien, weet dat het een jongen wordt. Meisjes stelen namelijk de schoonheid van hun moeder.
    * Hoofdpijn is typisch tijdens de zwangerschap van een jongen.
    * Wanneer tijdens de zwangerschap aan mama wordt gevraagd de handen te laten zien, doet ze dat dan met de handpalmen naar boven of naar beneden? Handpalmen naar boven wil zeggen dat het een meisje wordt, handpalmen naar beneden wijzen op een jongen.
    * Het wordt een jongen als de bevruchting tussen de 13de en de 14de dag na de laatste menstruatie plaatsvond.
    * Een in de Verenigde Staten erg populaire methode is om ontstopper te mengen met de urine van een zwangere vrouw en dan te kijken naar de kleur van het brouwsel. Wetenschappers waarschuwen wel voor deze test omdat er chemische reacties kunnen ontstaan en er kans bestaat dat het goedje explodeert. Bij meisjes krijgt het preparaat een groene schijn, terwijl jongens zorgen voor bruin, blauw of zwart.
    * Je bent wat je eet, dus kan het geslacht van de kleine worden bepaald aan de hand van wat de moeder elke dag naar binnenspeelt. Jongetje op komst: de moeder eet meer vlees, drinkt veel frisdrank en heeft de neiging vooral naar zoute snacks te grijpen. Meisje op komst: de moeder eet veel vis en groenten en hunkert naar snoep en chocolade.
    * Eet mama tijdens haar zwangerschap de broodkorst niet meer op, dan mag ze zich aan een meisje verwachten.
    * Zin hebben in appelsiensap duidt op een meisje.
    * Steekt de baby eerder hoog en lijkt de buik op een appel, dan is het een meisje. Ligt de baby laag en lijkt mama op een peer, is het een jongen.
    * De vorm van de buik is een watermeloen? Het is een meisje. Lijkt de buik op een basketbal, is het een jongen.
    * Wie zwanger is, verdikt automatisch. Aan de hand van de kilo's die een vrouw bijkomt, kan het geslacht van het kind worden bepaald. Zitten de pondjes vet aan het achterwerk en rond de heupen, dan is het een meisje. Wordt de vrouw alleen dikker aan de buik, dan is het een jongen.
    * Het scheren van de benen is natuurlijk de laatste zorg van een zwangere vrouw. En dat komt goed uit, want door te kijken naar de groei van het haar op de benen, weten we wat het wordt. Bij meisjes gebeurt er niks, bij jongens begint het serieus snel te groeien.
    * Meisjes zorgen voor een borstvergroting, jongens niet.
    * Hou oud was mama toen het kind werd verwerkt en in welk jaar werd het verwerkt? Vergelijk de twee cijfers en we weten welk geslacht de baby zal hebben. Als allebei de cijfers even zijn of ze zijn allebei oneven, kondigt dat de geboorte van een meisje aan. Als één van de twee cijfers oneven is, wordt het een jongen.
    * Het leeftijdsverschil tussen de ouders speelt ook een rol. Een vader die meer dan zeven jaar ouder is dan de moeder, verwekt meer jongens.
    * Als de vader op het moment van conceptie een oneven leeftijd heeft, wordt er een meisje geboren.

17. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    de ring aan een touwtje zegt meisje bij mij...;)

18. Coupie

Coupie Niet meer actief

haha, wist niet dat er zoveel bakerpraatjes waren.

Grappig om te lezen! :D

19. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Hahahah Maaike je bent lekker bezig geweest! ;)

Nou ik draag echt in een punt! Heb er kuiltjes van in mijn buik. Ik heb nie zoveel zin in zoet, en vind mezelf wel mooi zwanger, geen pukkels of andere dingen... hahha Ach het zijn maar praatjes natuurlijk, maar het is wel een leuke hobby zo!

:)

20. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    ow men maayke.. hahaha
    we hebben weer wat te lezen.. haha

manlief is weer trainen.... komt er wat op tv?

Deel Deze Pagina