Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. colin

colin Actief lid

11 sep 2008
    121
    0
    0
    Noord brabant
    Hoi miesje,

Ik ben 22 mei uitgerekend dus schilt het 1 dag en mijn zoontje is 1 1/2 jaar oud en zit in z`n dreumes puberteit jippie!
    En wat is oud? Ben overal altijd de jongste. maar mijn vriendinnen zijn ook en jaar of 10 ouder en onze kinderen zijn van de zelfde leeftijd. Maakt mij niet uit we maken allemaal ongeveer hetzelfde mee.

Ben net klaar met werken ga gauw naar huis popstars kijken best grappig om te zien en je moet wat om de avond doot te komen

Ik heb trouwens 7 jan de 20 weken echo. hopen dat alles er ok uitziet

Verder alles ok! Voel me prima

groetjes colin :p :p

2. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    haha, heb niet alles getypt hoor dames!
    copy-paste ;)

3. Coupie

Coupie Niet meer actief

Ik wil jullie een fijne avond wensen. Ik ga zo een dvd-tje kijken :D ... ooh ja en onder het genot van een MAGNUM ben er echt aan verslaafd tijdens deze zwangerschap :D

Ben ook verzot op nootjes tijdens deze zwangerschap, vooral die macadamia's vind ik heerlijk. Hoop dat ik dit wel mag eten want, heb binnen 2 dagen 250 gram naar binnen gewerkt :oops:

Wat vinden jullie nu zoal heerlijk in de zwangerschap?

4. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ff vraagje:

ik voel de kleine vaak maar 1 hooguit 2x per dag en dan maar heel even, heb echt het idee dat dit een heel rustig kindje is, mijn dochters waren met 16 weken al superdruk aanwezig.

kan dit komen door de ligging van de placenta, of is het de aard van het kindje, word er een beetje benauwd van.

Ik voel elke dag wel iets, maar daar is alles wel mee gezegd. Heel soms duurt het een kwartier ofzo en is het heel duidelijk, maar meestal moet ik het doen met een paar duwtjes/trapjes/etc die maar een paar seconden duren, niet echt heel geruststellend.....

5. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ff spammen hoor ;)

wil nog even iets leuks vertellen, nah jah, wij vinden het heel leuk.

Zoals sommigen van jullie weten hebben wij 4 kinderen, 2 jongens van 11 en 8 van mijn vriend en 2 meiden van 11 en 8 van mij.

We zij nu 4 jaar samen maar pas begin dit jaar gaan samenwonen en voordat we gingen samenwonen sliepen alle kids regelmatig bij ons in bed, want ja, 2persoonsbed en maar 1 ouder ;)

Sinds we samenwonen gaat dat niet meer en dat vinden ze allemaal heel erg, dus wat gaan we doen?!

2persoonsbed verkopen, 3 boxsprings naast elkaar en 2 dagen per week mag er iemand bij ons op de kamer logeren, dus elke 2 weken zijn ze allemaal een keer aan de beurt geweest!

Ik vind dit zo leuk! weet dat sommigen ons voor gek zullen verklaren, maar we zijn gewoon gek op kinderen, elk weekend zijn ze allemaal bij de andere ouder, dus ons sexleven lijd er absoluut niet onder ;)

En straks met de kleine lijkt het me super, we hebben geen extra kamer, dus die slaapt zowieso bij ons op de kamer tot we gaan verhuizen (over een jaartje of 3 pas)

Ik zie ons als liggen :-D

6. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    hey maayke.. wat leuk zeg! wat gezellig!
    geniet ermaar van.. voor je het weet zijn ze te oud voor in bed! haha

7. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Hihi Daggie ik denk dat je Majkuh (Maaike) met mij (Maayke) verward :D Dat je niet straks bij mijn hyves aan alle gekke bakerpraatjes van Majkuh denkt ;)

Ik ben helemaal trots op mijzelf, heb vandaag met mijn zwangere pens een hele stationcar vol troep (zelf in de auto getild) naar de kringloop gebracht! Heb vast last van nesteldrang :D
    En ik heb zwenkwieltjes onder mijn (zelfgemaakte) hocker gezet, dus ben weer lekker actief geweest vandaag!

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

maaike, lachen al die praatjes. maar als ik ze allemaal naga blijft het onbeslist helaas....
    mooi verhaal over dat bed trouwens, ik zie jullie al liggen!
    ik voel mijn kleine deze keer ook maar weinig trouwens.

geniet van je magnum colin! ik werk voor magnum, dus flink eten die dingen! maar pas wel op, tijdens mijn vorige zwangerschap had ik opeens een magnum double caramel fase. ik kan ze zo pakken op mijn werk, en op weg naar de wc kwam ik altijd langs de vriezer. ik at er op een gegeven moment minimaal een per dag, soms (ehmm vaak) meer... eindelijk stond ik weer eens op de weegschaal (doe ik niet zo vaak, kom niet snel aan) en schrok me een hoedje, 10 kg eraan in twee weken! dus maar snel gestopt weer. ik mocht er van mezelf twee per week maximaal.
    heb vandaag de magnum temptation op, met nootjes en caramel, zooo lekker. normaal ben ik niet eens zo'n magnum fan, als ik niet zwanger ben eet ik ze nooit zomaar, alleen als ik moet proeven voor mijn werk, en dan is het maar een hapje meestal, nooit een hele.

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ben blij dat ik totaal niets maar dan ook niets om ijs geef zeg, niet bang voor de kilo's ofzo hoor die krijg ik er wel weer af, ik ben gezegend met een lijfje dat die kilo's er altijd wel af weet te krijgen :) zonder rare fratsen of hard sporten.

Ik heb deze ronde nog geen trek in rare dingen enige wat ik echt ranzig vind is warm eten zeker als ik zelf heb moeten koken. Alles stinkt!

Majkuh maak je niet te druk meid omdat je die kleine niet zoveel voelt, ten eerste voel jezelf bevoorrecht dat je sowiezo al iets voelt!
    En pas na de x aantal weken moet je elke dag je kindje 1x voelen je hebt dus gewoon al mazzel, zie het zo dan voel je jezelf veel fijner.

Bij Isa heb ik bijna 37 weken amper wat gevoeld met een placenta voorop, bij deze kleine voel ik ook nog weinig eerlijk gezegd en misschien raar dat ik het zo zeg maar eerlijk gezegd ben ik er nu wel blij om, dat maakt het voor me nu een stuk handiger om alles te relativeren denk ik. Ik weet trouwens wel al dat de placenta nu niet voorop ligt dus als er straks wat gerommel en beweging komt zit ik er bovenop om dat eens bewust mee te gaan maken het zal een heel verschil zijn hoop ik.

10. dancevalley

dancevalley Actief lid

9 jan 2008
    238
    0
    0
    Haha al die bakerpraatjes.. Wat zijn het er veel. Raak nu wel steeds meer overtuigd van het feit dat ik een meisje krijg.. Pukkels, ronde buik, zin in zoetigheid en er waren nog meer...
    War wel leuk is is dat mijn vriendin nu 25 weken is en er van overtuigd is dat ze een jongen krijgt en zo'n buik heeft ze ook.. Zal ik haar nog maar even vertellen..

Wat betreft steken, die heb ik ook af en toe behoorlijk en het schijnt als ik her en der lees heel normaal te zijn in deze periode van de zwangerschap..

Nou ik zal me omkleden moet zo te tennissen (competitie) Ben benieuwd hoelang ik er nog mee door kan gaan. Zijn er nog meer hier die tennissen?

Groetjes allemaal en tot gauw.. 8)

11. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    FF kijken of ik het eenbeetje onthouden heb, MMMM dat voornemen om op iedereen te reageren is een beetje onmogelijk zeg maar....

@sinada: Wat een verhaal van je werk. Sterkte

@Joki: Je hebt ook al een mooie buikje !

@Sim80: Ik ben gewoon zenuwachtig voor die baan voor je.

@Oem....(moeilijk...sorry ;) ) : Erg he zonder man. Hier ook weer 'ongestorven weduwe'. Gelukkig is manlief over een week weer terug en als het goed is hoeft hij dan dit jaar niet meer weg.... Lets hope so.

@Marloes22: Leuke foto's!

@Coupie: Welkom hier en van harte met je zwangerschap. Wat vreselijk wat jullie hebben meegemaakt. Ik snap dat jullie de tijd nodig hadden om het een plekje te geven, kan me zo voorstellen dat genieten moeilijk voor jullie is.

@Collin: Gelukkig het gaat weer wat beter met je zoontje.

@Jomi: Wat vreselijk van die diensten. Ik hoop dat dat vlug voor je veranderd!

@Hester86: Succes met je voorbereidingen van je emigratie. Waar in Afrika ga je naartoe? Wat gaan jullie daar eigenlijk doen?

Ik hoor ook her en der klachten over bilspieren. Sterkte dames!

@Alina21: Wat lief dat je even wat van je laat horen! Ik hoop dat het voor jullie vlug raak is!

@Misssz: Welkom hier en van harte met je zwangerschap.

@Manon77: Nogsteeds misselijk. He bah. Sterkte ermee

@KaatjeK: Wat een vreselijk nieuws. Hoe is het nu?

Hier gaat alles een stuk beter. Of het nu door de visolie komt, dat kleine vent zich als een voorbeeldkind gedraagd, dat er heel veel er- en herkenning in mijn omgeving is weet ik niet. Maar voel me echt weer trotse mama. (Nog altijd zonder buik, HAHA)

Ons nichtje vertelde dat zij een dochter krijgt, loopt 7 weken voor op ons. Leuk voor d'r! Had ik ook op gegokt dus to dusver zit ik met mijn gok-acties in mijn directe omgeving op 100%... HAHA moet ik er mijn beroep van maken? Geintje.....

Verder weinig te melden. ZWAAI

12. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Hihi, je hoeft geen sorry te zeggen hoor. Ja zeker erg zonder man. Wist niet dat het me zo zwaar zou vallen.

Hopelijk hoeft idd niet meer weg ; )

13. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    haha, ja ik ben majkuh (zo schreef iemand ooit mijn naam, vond het zo grappig ) en in het echt is het Maaike.

Nesteldrang, yep, begint hier ook al, heb geen zin in administratiewerk etc, wil dingen doen! De badkamer moet af, de slaapkamer, de zonnebank moet eruit, de hal moet geschilderd...uhhh......ik word er al moe van! :rolleyes:

14. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ja zo denken wij er ook over, dus laat maar komen de komende jaren, op een dag zijn ze allemaal weg.......

15. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Leuk he al die praatjes, ach ja, nog 4 weken wachten en dan weet ik het en ik hou het niet geheim hoor, dus dan weten jullie het ook, kunnen we kijken hoeveel er bij mij klopte!

Jij werkt voor Magnum, lekker. Ik ben zelf geen magnumfan, vind ze veels te groot, word er misselijk van ;) maar 10 kilo in 2 weken, ik heb ooit eens gehoord dat he eten van een magnum gelijk staat aan het eten van een pakje boter, dacht dat dat van de concurrent kwam maar begin het nu aardig te geloven!

16. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Ik ben ook zo;n fijn lijf waarbij het er moeilijk opgaat en makkelijk weer af, als je ziet wat ik de afgelopen weken gegeten heb pfffff balisto;s, milkyways, cornetto's (die lust ik wel graag haha) sinassnippers, chocola, snoep, koek....echt heel erg, doe ik normaal nooit en ben nog maar 2 kilo aangekomen :D

kan e voorstellen dat je best blij bent dat je dit kindje nog niet voelt, het creeert toch een band en als de uitslag niet goed is is dat het laatste wat je wilt hebben lijkt me.
    Ben je zenuwachtig voor maandag, voor de punctie?

17. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Nope, geen sport hier, wil wel, maar heb er echt geen tijd voor ;)

18. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    dolgelukkig, kan heel goed de visolie zijn hoor!

heb eens een programma gezien over het gevangeniswezen (ik trek geen gelijkenis met jouw kind als crimineel hoor!) over een groep die multivitaminen kreeg en een groep die het niet kreeg, de groep die het wel kreeg was veel minder agressief, adhd nam af, er werd beter geluisterd en men kwam sneller in aanmerking voor vervroegde vrijlating.

Ze koppelen heel veel gedragsproblemen aan een tekort aan vitamines, dus het zou echt zo maar kunnen dat jouw mannetje iets tekort kwam en er daardoor in zijn lijfje allerlei chemische reacties plaatsvonden die dit tot gevolg hadden.

19. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    wanneer komt je man weer terug?

kan me voorstellen hoe vreselijk dat moet zijn, die van ij moest 3 dagen weg op klus in Nederland, gewoon iets ongevaarlijks en ik vind er al niets aan als hij weg is :(

20. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    :) :) Majkuh, ik neem de visolie. Ik refereerde naar mijn 'neerslachtigheid'. HIHI ik denk eigenlijk dat manneke zoveel vrolijker is omdat hij gewoon een sprongetje heeft meegemaakt. (Kan ineens zoveel meer! (Geloof eigenlijk niet in sprongetjes maar het valt zo op ;) bestaat dat eigenlijk een 1,5 jaar sprong?)

Deel Deze Pagina