@paspoort: je bepaald zelf wanner je kind bijgeschreven wordt. Onze paspoorten moesten vervangen worden toen Doutzen 5 maanden was, dus hebben we haar direct in beide paspoorten bijgescreven. Nu zijn ze dus net vervangen en ik denk niet dat we eerst naar het verre buitenland gaan, dus dan duurt 't nog wel ff voordat de 2e bijgeschreven wordt. Je kunt wel laten bijschrijven tussendoor, maar kost meer geld. @ dragen/jongen/meisje: bij Doutzen droeg ik echt naar voren, nu weer. @ voelen: Je hoeft de baby nog niet te voelen en zeker nog niet dagelijks. Volgens mij hoeft t pas dagelijks (en dan moet je er soms echt voor gaan liggen) als je rond de 25/28 weken bent! ff opgezocht: In principe beginnen de meeste zwangere vrouwen tussen de 18 en 22 weken de baby voor het eerst te voelen. Dit is echter niet altijd het geval. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de placenta op de voorwand van je buik ligt en daardoor een soort stootkussen-effect geeft waardoor jij de baby minder goed of nog helemaal niet voelt. @all: ben gister met mijn collega's naar de Fryske Music Night geweest. Niet helemaal mijn muziek, maar wel gezellig met de collega's. Wel 5x naar de wc geweest....Daarnaast was 4 uur lang dansen en staan wel wat lastig voor m'n rug. Ging direct over toen ik om half 2 in bed lag, gelukkig. Nu ging t nog wel, maar een paar weken later in de zwangerschap zou je echt een zitplaats moeten hebben. Ik ging zelf altijd staan in de bus voor zwangere vrouwen. Maar al in mijn vorige zwangerschap merkte ik dat men helemaal niet galant is voor zwangere vrouwen. Ik moest een keer staan in de bus (en die kerels van 16-40 jaar maar lekker zitten). Gister dus steeds nsaar de wc. Mijn collega's: "jij mag zeker wel voor, niet. Ze weten toch dat zwangere vrouwen vaker moeten en snel blaasontsteking kunnen krijgen als ze het moeten ophouden?" Nou, wat dat betreft heb je geen voordeel van zwangerschap. Om bij de wcs te komen moest je langs een geopende haldeur waar mensen konden roken, maar ze stonden echt binnen te roken (precies waar je langs moest en waar het ook nog steeds vast stond). Heel irri. Ik vind het nu nog viezer dan anders. Er stond ook een hoogzwangere vrouw te roken. Ik kan dat maar moeilijk zien.Vrouwen die graag zwanger willen worden (en dat moeilijk worden)stoppen met roken, gaan beter eten etc etc en dan zie je iemand die zwanger is gewoon roken. Geeft mij naar gevoel: als je niet weet wat dat met een ongeboren vrucht en straks je baby doet, maar je vermoed dat het slecht is, dan stop je, toch? Of ben ik nu te "mamamaffia"?
hey Bianca mamamaffia! hihi ik sluit me volledig bij je aan hoor meis, het is gewoon slecht voor je en al helemaal voor je kind. Ook als je rookt als het kind er al is, voor elke 3 peuken, rookt het kind er 1 mee... maar ja... ik probeer me er over heen te zetten, al begrijp ik de keuze roken tijdens de zwangerschap of bij kinderen totaaaaaal niet. Mijn zus is zwanger geworden met ICSI ( na 6 jaar!) en rookte gewoon door, ik ben hier zo vaak kwaad om geweest, ook omdat ik toen nog met de opleiding verloskunde bezig was, en zag en wist wat het met een kind kan doen... echter is het haar keus.... vind het dom.... maar.... nou ja.... je begrijpt me wel Maaike; je hoeft je kleine echt nog niet dagelijks te voelen, en kijk vooral niet naar de vorige keren meis, elke zwangerschap is totaal anders! De beeb kan ook lekker aan het bewegen zijn als jij druk bent, dan voel je er niets van Geniet ervan wanneer je haar hihi wel voelt! Hier alles prima! Ik wordt echt groot! Gister zei mijn moeder, meid, weet je zeker dat het er niet twee zijn?
Hee hoi, stelletje babbelaars! Kunnen jullie mij ajb vertellen welke wagen jullie hebben/nemen? Ben vandaag naar zo'n megababaystore geweest en dit is toch echt niet makkelijk hoor! Vond de meeste moeilijk rijden en zwaar in gewicht. Of onhandig verstelbaar en inklapbaar. Of gammel of te weinig opbergruimte. De Bugaboo rijdt lekker licht, maar vind de kinderwagenbak zo laag! Ik ben erg lang, dus dan moet je steeds een behoorlijk eind bukken, dat vind ik niks.
Hij moet nog 2 weekjes. Vandaag binnenlandse vlucht gehad (in het land waar hij verblijft) en daar wordt je dan ook weer bezorgd om.... Voel me idd helemaal niet happy, maar dat komt wel weer als ie dr weer is.... en @ zogelukkig ik heb zo een x-adventure combi-wagen.
Ik heb de Moon (zie album), ik vind hem ideaal! Heel makkelijk te verstellen en in te klappen en hij is heel licht en heeft een grote boodschappenmand. Hij is alleen niet zo gangbaar in de verkoop omdat het een Duits merk is, maar volgens mij heeft X-Adventure bijna zo'n zelfde wagen. Wat ik ook mooie wagens vind zijn de Firstwheels City Elite en de Childwheels C-max! Veel succes met het uitzoeken!
Quinny speedi, makkelijk, wendbaar, genoeg ruimte...etc etc.. alleen de kleuren vind ik niet geweldig dus heb een grijze, maar leuk ik wel op met dekentjes etc!
Ja, daar heb ik ook rondjes mee gelopen, vond de 3-wieler fijner, maar mijn man juist de 4-wieler. Welke heb jij?
haha, ach mijn verhaal gaat ook voor jou op, vitaminegebrek dan neerslachtigheid veroorzaken fijn dat je knulletje zich zoveel beter voelt!
Ik kan het ook maar moeilijk begrijpen, alhoewel...... toen ik zwanger was van de eerste rookte ik soms nie en soms hooguit 5 sigarette per dag, stoppen vond ik erg moeilijk. Bij de tweede ben ik erachter gestopt toen ik wist dat ik zwanger was en daarna jaaaaaaaren net gerookt, toen weer begonnen na mijn scheiding (stom, stom, stom) gestopt na ene half jaar en ja hoor, weer begonnen toen het vorig jaar september uitging met mijn vriend (duurde maar 2 weken maar ja) en toen dus 3 maanden voordat ik zanger wilde worden weer gestopt. als je ECHT wil stoppen kan dat egwoon, en ja, dat is soms best moeilijk, iedereen die zegt dat het niet kan, tsja, voor mij was de keuze overduidelijk. Wil je een baby ? zei mijn vriend. dan met je stoppen, laat maar zien hoe graag je wilt. Ik ben dezelfde dag nog gestopt als de motivatie maar hoog genoeg is
HAAR ? Hmmm, ja ik denk het wel, ben echt zooo benieuwd! en mijn buik is juist helemaal weg! series, sinds gisteren lijk ik nog maar 2 maandjes zwanger, snap er niets van haha, maar als wel 1 kilo in 1 week bijgekomen dus nu 3 in totaal...... Wees mar blij met je mooie buik, heel wat kilo's kwijt, jij ziet er straks na je bevalling beter uit dan daarvoor! (had ik ook met de eerste, viel ook eerst 10 kilo af en die zijn eraf gebleven )
Hmmm, kan me voorstelen dat je daar niet blij van word kunnen jullie wel contact houden of is dat maar sporadisch? En als hij terug is, blijft hij dan lang thuis of weet je dat nog niet?
hallo dames! gister naar krezip geweest! super zeg! echt veel beter dan marco borsato (vind ik zelf) haha en ik had een dikkere buik dan haar! hahaha was extra erop aan het letten! ga vanmiddag naar me schoonzus.. feest van sinterklaas kijken! vorig jaar was ik daar met de nichtjes van me man! geweldig! gister was paul de leeuw de hele nacht erop.. iemand gezien? heb het opgenomen vandaag mag het eerste kaarsje aan! vind dat zo leuk.. kerst.. ga volgende week meteen versieren! hahaha @majkuh wat raar dat je buik opeens zo weg is.. mijne is s'morgens kleiner dan s'avonds.. maar ik heb gehoord dat dat normaal is! @zogelukkig.. wij nemen een 3wieler kinderwagen! vind ik fijner rijden!
Ik vind een 3-wieler ook fijner Daggie en wij gaan vaak naar bos of strand, dus iets met kleine wieltjes valt wsl af. Welk merk heb/neem je?
hoi allemaal, echt een leuke dag gehad in londen. heerlijk gewinkeld en goed geslaagd. allebei mijn mannen zijnin het nieuw gestoken vandaag. en ik heb mooie nieuwe laarzen! het was wel behoorlijk vermoeiend, het was zo druk in de stad. iedereen is al aan de kerstinkopen hier. op een gegeven moment gingen we hamleys in, dat is zo'n mega speelgoedwinkel van 5 verdiepingen (ja, het is immers bijna sinterklaas) zo druk dat je in de rij moest voor de roltrap! ik werd echt helemaal gek. we moesten allerlei kadootjes hebben maar hebben uiteindelijk niets gekocht. in de metro vond ik wel zwaar, ook qua misselijkheid. ik zie er nog niet zo heel zwanger uit, dus opstaan ho maar natuurlijk... ik heb het een keer gevraagd, omdat ik echt duizelig werd, en dan zijn engelsen gelukkig wel heel beleefd. mijn man vertelde dat er een soort button bestaat die je op kan doen met het logo van de underground en de tekst 'baby on board', zodat iedereen kan zien dat je zwanger bent. een collega van hem had er zo een, die reisde elke dag met de metro naar werk. ja, ik ben eigenlijk dus ook helemaal geen magnumfan. alleen toen ik zwanger was dus opeens wel. ik ben hier sinds een half jaar voor aan het werken, vind het niet het leukste merk om voor te werken. hiervoor werkte ik voor hertog en ben&jerry's, veel leuker. Maar dat van het halve pakje boter is echt grote onzin Maaike! het is dacht ik qua calorieen ongeveer een tiende. en een marsreep bevat overigens veel meer calorieen dan een magnum. kinderwagen, ik had eerst zo'n ouderwetse bak, heel cool, maar zwaar en slecht voor mijn rug. later had ik een urban jungle van mountain buggy soory, moet even stoppen
ja, dat is waar ook, wat fijn! Ik heb met 20wk2dg de 20 weken echo. Ik heb voor mezelf besloten dat als mijn echocentrum ook eerder geslachtsbepalende echo's doet (doen ze sowieso, maar misschien na 20 weken pas?) dat ik dan met 17,5 week ga. Dan kan ik ook mijn familie meenemen, want die zouden er graag een keertje bij zijn. Bovendien loop ik dan niet het risico met 20 weken dat ze het niet zien en dat ik dan alsnog weer een tijdje moet wachten op een nieuwe afspraak. Weet jij dat Marooz, of er ook eerder dan 20wk geslachtsbepalende echo's worden gemaakt?
Heel fijne wagen vond ik dat, was helaas wel een van de duurste! Is hij jou goed bevallen? Leuk London! Wel vermoeiend ja, dat kan ik begrijpen! @Roos: wij laten wsl ook een pretecho maken, op de site van dat bureau stond dat ze met 18 weken het geslacht konden bepalen. Maar wij willen het nu toch weer niet weten.
is die urban jungle alleen in 3wieler te krijgen? Ik wil namelijk een 4wieler, met verstelbare duwstang een 3 in een, iemand tips?
Hey lieverds hier ben ik ook weer even! Is alweer een paar daagjes geleden maar heb het ook een beetje druk gehad en ben voroal veel moe Dus weinig zin en puf gehad om achter de laptop te kruipen Verders gaat alles goed hier! Vind het echt super snel gaan! @roken: ik vind roken tijdens de zwangerschap ook niet echt kunnen! Maarja ik weet dat veel vrouwen wel gewoon door roken en sommige proberen te minderen! ik heb ook altijd gezegt dat als je echt iets wil het je ook lukt zo ook met roken! Ik heb van mijn 13de tot mijn 22ste gerookt en echt een pakje per dag (soms meer ) Heb altijd gezegt te stoppen als ik zwanger zou zijn want dat wist ik waar ik het voor deed! ( had het eerder moeten doen maar was ik te slap voor) De dag dat ik posi testen van ons zoontje heb ik ze de prullenbak in gedaan en heb nooit meer 1 sigaret aangeraakt! @baby voelen :lijkt me echt al super .... Denk dat dat bij mij nog effe duurt! placenta ligt voor en dat was bij mijn zoontje ook! Schijnt dat het dan iets langer kan duren eer je de kleine voelt! Met joey was ik 21 weken toen ik hem voor het eerst voelde schoppen @Zogelukkig : Wij hebben de quinny speedi een zwarte... super wagen! Helaas gaat hij weg omdat we waarschijnlijk een dubbele gaan aanschaffen... @Oemhudaifa : Pff kan em er wel iets bij voorstellen dat het moeilijk is als je man weg is voor een aantal weken! Hopelijk vliegen deze 2 weken voorbij en is hij snel weer thuis! @Majkuh : Goed van je dat je zo in 1 keer gestopt bent! @Daggie : Leuk dat je naar krezip bent geweest! Zeker errug druk ? Ik sta ook te popelen om de kerstsfeer in huis te brengen hihi Wij wachten meestal tot 2 weken na sinterklaas! @Kaatje: Zo dat klinkt goed joh! Maar idd wel vermoeiend ja.... Na zo'n winkeldag zou je eigenlijk een ontspannen dag erachteraan moeten hebben he @Roos : Maak anders gewoon een afspraak bij een pretecho centrum voor een geslachtsbepaling... Hebben wij ook gedaan! Met 16 weken en 5 dagen wisten wij het geslacht... En als ik 20 weken en 5 dagen ben krijg ik de 20 weken echo en dan vragen we het nog eens! Zo heb je meer zekerheid en wordt het als het goed is bevestigd
Er zijn meer 4 dan 3-wielers momenteel; bijv, de Mutsy, de Quinny Speedi, de Maxi Cosi Mura 4, Bugaboo; echt keus zat. Die merken hebben wel 3-wielers, maar dat is niet 1 groot voorwiel, maar 2 kleintjes naast elkaar, ik zoek een echte 3-wieler met 1 groot voorwiel. 3-in-1's heb je niet; wel 2-in-1's, dus wandelwagen en kinderwagenbak, maar bij de meeste moet je de kinderwagenbak en het autostoeltje er los bijkopen. Ze hebben allemaal een verstelbare duwstang. Ga maar eens naar zo'n multistore; je kijkt je ogen uit!