Webmiertje, succes en veel plezier met je echo morgen...! We horen het morgen wel hoe het was toch? Dames, het is niet normaal... Mijn buik ziet eruit alsof ik al 7 of 8 maanden zwanger ben. Heb net even foto'tjes erop gezet.... Het scheelt dat ik van mezelf al wat voller ben, door mijn vorige zwangerschap nog, en mijn buik staat erg hol, dus dan lijkt het ook erger als het is... Maar ik voel me ook erg opgeblazen vandaag, wie weet is het morgen een stuk minder. Maar ik schaam me er echt voor, mensen die me zien denken vast dat ik bijna ben uitgeteld. Valt mee dat ik nog niemand heb horen zeggen: "De laatste loodjes wegen het zwaarst" Ach ja, zolang het maar goed gaat met de kleine. Manootje Gefeliciteerd, knap kindje hoor! Je zult wel een trotse tante zijn! 8)
Manootje gefeliciteerd! Ik heb via marktplaats een mutsy 3-wieler gekocht. Ziet er nog uit als nieuw. Er zit een maxi cosi van mutsy bij, kan dus zo op het frame. Moet je kijken op kieskeurig.nl, daar zie je veel reacties over de wagens. Zo ben ik ook aan mijn besluit gekomen. Groetjes Rianne
@ Majkuh, duim voor jullie! @ Marooz, ja idd. Haar eerste kindje ook al.. Pff kom ik met mijn 40 uur haha! Hoop dat we allemaal ook zo'n bevalling krijgen! @ Webmiertje veel plezier morgen! Bedankt allemaal voor jullie felicitaties!
Kom heel even langs om mamalieske morgen heel veel sterkte te wensen bij haar punctie. Sterkte en ik zal voor je duimen dat alles goed verloopt. Truste dames, morgen reageer ik uitgebreid!
Shit! Uit eten geweest eb rauw vlees gegeten! Gewoon niet bij nagedacht k@t! Waarschijnlijk heb ik toxoplasmose weleens gehad want we heb ben vanaf dat ik klein ben al katten, maar listeria, kan je daar ook resistent voor worden? Moet ik nu de vk bellen voor antibiotica ? Zucht.....
Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken, ik zou morgen gewoon even bellen of je iets moet doen... Maar als je het zelf echt niet vertrouwd kan je voor je gemoedsrust misschien nu even bellen als je dat van plan was... mijn verloskundige zegt dat ik altijd kan bellen als ik je druk maak over iets. Maar denk dat het allemaal wel mee zal vallen, hoeveel zwangere dames eten niet ooit iets verkeerd, en dan blijkt er niks aan de hand te zijn. Ik heb in mijn vorige zwangerschap ook een keer rauw vlees gegeten en mijn dochtertje is kern gezond. Ik hoor het morgen wel... Maak je niet druk, en slaap lekker dadelijk!
Dit is de eerste maanden het gevaarlijkst. Aangezien je al over die 3 maanden heen bent zal ik me niet zo druk maken.
Hee Majkuh, wat balen, kan me voorstellen dat je bent geschrokken. Wat betreft de listeria: toen ik vorige week bij de vk was kreeg ze een telefoontje van een waarnemer met een vraag over listeria. Diegene had een zwangere aan de telefoon gehad die zachte rauwmelkse kaas had gegeten. Toen vertelde mijn vk dat ze op een congres die week daarvoor had gehoord dat onderzoek en het ondernemen van actie op listeria pas mogelijk is als er ziekteverschijnselen optreden. Ze zei er ook bij dat de kans op een listeriabesmetting in Nederland heel klein was. Ik kan me voorstellen dat dit je niet geruststelt, maar ik wilde het toch even laten weten. Maar als je het niet vertrouwd zou ik even je vk bellen. Laat je nog even horen hoe het nu met je gaat?
Maaike, dat je een keer rauw vlees hebt gegeten betekent niet meteen dat het ook besmet vlees was natuurlijk. wat belangrijk is dat je goed in de gaten houdt of je je ziek gaat voelen in de komende tijd. weet even niet meer uit mijn hoofd wat de incubatietijd is, maar die is wat langer dacht ik. moet je even googlen anders. als je griep/ voedselvergiftigingsverschijnselenkrijgt meteen naar de dokter. maar zo groot is die kans nu ook weer niet hoor. het is inderdaad de eerste drie maanden het gevaarlijkst, maar ook nu moet je nog wel oppassen.
@makjuh van een keer word je niet ziek. was het vlees besmet denk je? dan zou ik dat restaurant gaan aanklagen, maak je geen zorgen komt goed
Ok.. nu even reageren op de rest: @Kaatje: klink goed zeg shoppen in Londen, alleen jammer dat het zo druk was. Hier wel een Magnum-fan hoor, heerlijk! En goed om te weten van die calorieën ! @Coupie: ik heb niet echt speciale dingen die ik nu lekker vind. Ik heb wel meer trek en ben nu zo'n 4-5 kilo aangekomen. @Majkuh: fijn joh dat je iedere dag al wat voelt, ook al zijn het kleine duwtjes/trapjes. Dit zal wel steeds sterker worden, ik zou me er niet druk over maken. @Draadje: hier verdenk ik mezelf ook al van nesteldrang. Ruimt wel lekker op zo he! @Dolgelukkig: ik kan de lijst ff niet vinden, heb je ook voor jezelf voorspeld wat het zou worden? Ben benieuwd of het klopt.. hier nog steeds geen idee. @Bianca: ik denk ook zo over roken en zwanger zijn, maar je ziet idd wel eens een rokende zwangere vrouw. Kan ik echt niet begrijpen. @Marooz: lekker toch flink groeien. Het is ook zo leuk als mensen het gaan zien. @Zogelukkig: wij hebben de Quinny Freestyle XL, maar ik vind deze dus te groot. Wat betreft de Bugaboo kinderwagenbak.. wij vinden deze ook erg laag. Toch hebben vrienden van ons die de Bugaboo hebben (en hij is 2.01) dit nooit als erg hinderlijk ervaren. Laatst hebben we het er nog met hen over gehad en hij zei "zo lang gebruik je die bak niet" en "zo vaak buk je niet", met lopen heb je er blijkbaar geen last van, want de stang is verstelbaar. @OemHudaifa: hoop voor jou dat de 2 weken snel voorbij gaan. @Daggie: heb wel stukjes van Paul de Leeuw gezien. Wat ik heb gezien vond ik erg leuk. @Manootje: gefeliciteerd, leuke naam Ivy. @Mamasuusjuh: je hebt idd een dikke buik, ach mooi toch! Verder ben ik vrijdag naar de bekkenfysiotherapeut geweest, mijn klachten werden toch steeds erger. Uit onderzoek blijkt dat mijn bekken ontwricht is en dat daardoor alle spieren en banden eromheen overbelast zijn. Hierdoor wordt ook een grote zenuw geprikkeld en dat zorgt voor de pijnscheuten. De oorzaak is niet gelegen in deze zwangerschap (misschien wel de vorige) en speelde waarschijnlijk al langer. Ze heeft het bekken weer in de goede stand geduwd en gemasseerd. Dat masseren klinkt lekkerder dan het voelde, het was ronduit pijnlijk! De komende tijd moet ik regelmatig terug, want het bekken staat voorlopig nog niet goed. Ga nu weer ff aan het werk.
Manootje: gefeliciteerd! wat een lief meisje! Over de kinderwagen: Wij hebben momenteel de Quinny Buzz in gebruik. Mijn man vind hem niet zo prettig door die wieltjes (zenk..ook al kun je ze ook vast zetten). Het voordeel van deze wagen vond ik dat je de wangdelwageninzet 2 kanten op kan zetten, wel zo prettig! Demi kijkt graag onze kant op. Maar we gaan deze dus verkopen. We hebben ook nog een Quinny Freestyle 3XL staan, deze houden we wel gewoon. We gaan dus een duo wagen aanschaffen...weet alleen nog niet welke.. Volgende week dinsdagavond de 20 weken echo! Het komt nu dichterbij!Eindelijk! Webmiertje: veel plezier met de echo! Liefs Syl
Goedemorgen meiden! Hoe is het hier met iedereen? Ik heb zoveel verhalen gelezen, maar eigenlijk niet de puf om op iedereen te reageren.. pff.. ben nog steeds elke keer zo moe.. Wie heeft dit nog meer? Daarbij begin in last te krijgen van mn schaambotje.. auww! ik moet donderdag weer naar de VK, zou het haar wel ff voorleggen.. hihi.. zo, weer genoeg ego! haha.. Hoe is het met jullie? Las ergens een vraag over de kinderwagen, wij krijgen een teutonia! Ook niet zo bekend, is eigenlijk een duits merk.. Hij lijkt me heerlijk! (zie foto in album) Liefs
AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PBen want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt! Ps. Ben je (ten onrechte) van de lijst gehaald, maar wil je er wel graag weer op? Pb dan ook even! DE MAMA'S VAN MEI 2009 28 april * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X 1 mei * Sheila82 ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Sim80 ~ 3de kindje ~ FV ~ Meisje * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje 2 mei * Lievebeesje ~ 5ste kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Klevkin ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Horselover ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 3 mei * Shannah ~ 3de kindje ~ TB ~ BV * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV ~ [-X * Marloes22 ~ 2de kindje ~ :-# * Manoontje ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ BV ~ : 4 mei * Kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV * Lynni ~ 2e kindje * Daggie1984 ~ 1ste kindje ~ BV/FV * Brigitte 22 ~ 2de kindje * Sappie ~ 2de kindje * Illy2306 ~ 4e kindje 5 mei * webmiertje ~ 3de kindje 6 mei * Meimama ~ 3de kindje * Lana81 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ : * Kaatje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ [-X * Me78 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV ~ : * Marloes22 ~ 2de kindje ~ TB ~ FV ~ :-# 8 mei * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV 9 mei * Mushu ~ 1ste kindje ~ ? ~ BV ~ :-# 10 mei * Draadje ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ :-# * Sarahmei09 ~ 1ste kindje ~ :-# 11 mei * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Manny ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Bianca84 ~ 2de kindje ~ PHZ (med ind) ~ BV [-X 12 mei * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ : * Stillewens ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Natasssie ~ 2e kindje ~ TB ~ BV 13 mei * Tinke ~ PZH ~ BV 14 mei * Sab85 ~ 2e kindje ~ PHZ ~ FV ~ : * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ BV * EvaZ ~ 1ste en 2de kindje, tweeling : 15 mei * Iris77 ~ 1ste kindje * Ria32 ~ 1ste kindje ~ Tb ~ BV * Sabrina1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV ~ : 16 mei * Zogelukkig ~ PHZ ~ BV * Mama nel ~ 2de kindje * Belinda203 ~ 1ste kindje 18 mei * JoMi ~ 1ste kindje~ PZH ~ BV ~ [-X 19 mei * Manon77 ~ TB ~ BV * Pien1980 ~ 1ste kindje * MamaSuusjuh ~ 2e kindje ~ TB ~ FV 20 mei * Mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ FV * Rce86 ~ 1ste kindje ~ PHZ ~ BV 21 mei * Benzoblij ~ 2de kindje * Hester86 ~ 1ste kindje * miesje24 ~ 1ste kindje ~ TB 22 mei * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Lapstra ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Dancevalley ~ 1ste kindje 23 mei * Roosje75 ~ 1ste kindje ~ PHZ 24 mei * Houmar ~ 1ste kindje ~ BV ~TB 25 mei * Jinky ~ 1ste kindje * Lily2006 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV 26 mei * Rainbow78 ~ 2de kindje ~ BV * Karien ~ 1ste kindje ~ TB ~ :-# * Sinada ~ 1ste kindje ~ BV 31 mei * Evy77 ~ 1ste kindje ~ BV ~ :-# * Pixie ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ : 2 juni * Mamasan ~ 2de kindje ~ PZH (med ind) Er zijn op dit moment 61mei Mama´s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie. Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973, Laura28, DeboravB PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding Wat denk je wat het geslacht is: 5 geen idee, 9 jongens, 7 meisjes, 0 tweelingen Geslacht: 9 : (weet het nog niet, maar gaat het wel vertellen) 7 :-# (ga het niet vertellen) , 7 [-X (wil het niet weten) Afspraken * 2 december: Webmiertje, 3e afspraak vk ~ Houmar, controle vk + echo, 8:00 uur * 3 december: Rce86, pretecho (en geslachtsbepaling)~ EvaZ, afspraak vk * 4 december: Remmar, controle vk, 19:00 uur (19,2 wkn) ~ MamaSuusjuh, afspraak vk, 18:30 uur * 5 december: Jinky, 3e echo ~ Manny, afspraak vk, 15:30 uur * 8 december: Daggie, afspraak VK, 8:00 uur (19 wkn)~ Sab85, controle vk, 14.45 uur 17,4 wkn~ Sab85, pretecho en geslachtsbepaling, 20:40 uur ~ Miesje24, 2e controle vk * 9 december: Remmar, 20 weken echo, 8:00 uur (20 wkn) ~ Karien, afspraak vk ~ Lana81, controle VK, 8.50 uur ~ Sheila82, controle vk + 20 weken echo (19,4 wkn) * 11 december: Sabrina1984, 3d/4d echo en geslachtsbepaling, 18:15 uur ~ Marooz, SEO (20 weken echo) ~ Joki, afspraak vk~ Sinada, pretecho oja en ook mannetje jarig! * 12 december: Bianca84, afspraak gyn, 9:30 uur ~ Sarahmei09, echo, 17:45 uur ~ Kippie75, 20 weken echo, 12:00 uur * 13 december: Manny, geslachtsbepaling, 15:30 uur * 15 december: Brigitte22, 20 weken echo & controle vk ~ Houmar, controle vk, 9:00 uur ~ Sinada, controle Vk * 16 december: Manoontje, 20 weken echo (gyn)`Sim80, afspraak vk ~ Sim80, 20 wkn echo~ Me78, 20 wkn echo, 9.30 uur. * 17 december: Marooz, afspraak VK ~ Draadje, controle vk, 13.00 uur ~ JoMi, 4de controle VK, 15.45 ~ Lana81, 20 wkn echo 18.30 uur ~ Horselover, 20 weken echo ~ EvaZ, 20 wkn echo * 18 december: Daggie1984, 20 weken echo, 10:00 uur * 19 december: Bianca84, 20 weken echo, 9:00 uur * 22 december: Rian, 20 weken echo, 8:30 uur ~ Marloes22, 20 weken echo ~ Natasssie, afspraak vk en 20 weken echo * 23 december: Manny, 20 wkn echo, 9.00 uur ~ Rian, afspraak huisarts (vk) 8.00 uur * 29 december: Ria32, 20 weken echo, 10:30 uur ~ Sabrina1984, 20 weken echo, 15:30 uur * 30 december: Draadje, SEO (21,3wkn) 15:30 uur ~ Majkuh, 20 weken echo, 11:00 uur (21 wkn) ~ Joki, 20 weken echo, 18:30 uur * 31 december: Sab85, 20 wkn echo (20,6 wkn) 11:00 uur * 2 januari: Miesje24, 20 weken echo * 5 januari: JoMi, afspraak 20 wkn echo, 15:45 uur ~ Sinada, SEO ~ Sabrina1984, controle vk, 9:20 uur * 6 januari: Evy77, afspraak vk & geslachtsbepaling, 19:00 uur * 7 januari: Karien, 20 weken echo ~ Pixie, 20 weken echo * 9 januari: Lapstra, 20 weken echo De aanpassingen zijn: @ manny: je afspraken staan er tussen!
Afspraken voor vandaag: * 1 december: Marloes22, 2de echo Webmiertje, pretecho Ria32, afspraak vk, 10:40 uur Natasssie, afspraak vk en geslachtsbepaling Heeel veel succes en plezier! Meiden, laten jullie ff weten hoe het was? ps. las ergens dat mamalieske vandaag ook uitslag krijgt? of heb dat verkeerd gelezen?! Edit: ze heeft vandaag de vruchtwaterpunctie! Heeeel erg veel succes meid! en helemaal met t wachten....
@Marooz: Je hebt gelijk, de Speedi heeft echt 3 wielen, de Maxi Cosi heeft nl. 2 kleintjes in het midden. Dat van die MaxiCosi-adapters wist ik niet, dat is wel ideaal ja! Wij hebben leren auto-bekleding en de verkoopster zei dat de adapters voor de MaxiCosi erg in de bekleding duwen en bij leer kan dat dus gaan scheuren. Das minder prettig! Prettig van de Quinny Speedi is de prijs; ik vind hem niet duur! (Lang niet zo duur als de Urban Jungle iig). Maar we gaan nog eens terug hoor, ik heb zaterdag met zoveel wagens gereden dat ik niet meer precies weet welke wat had en hoe reed etc. @Webmiertje: Veel plezier met de pretecho! @MamaSuusjuh: Dat kreeg ik zaterdag dus ook te horen; of het nog meeviel zo op het eind..... En dat zei een vrouw die ook in mei was uitgerekend! Ach, ik voel me goed en ben lekker trots op mijn buik! @Rian: Het spijt me om te zeggen; maar de Mutsy vond ik de zwaarste wagen om mee te rijden! ER was i die zaak een testparcouts met grind, keitjes en smalle bochtjes en ik kreeg dat ding niet vooruit en knalde oberal tegenaan. Mn schouders en polsen deden er zeer van. Zal wel aan mij liggen hoor, want dat zijn gevoelige plekken van mij. Voordeel was weer dat die heel klein ingeklapt kon worden. @Majkuh: wat heb je gegeten dan? Carpaccio? Of roze vlees, dat wel verwarmd was? Ik ben laatst ook uit eten geweest en de kok is een vriend van ons en die weigerde mij rose biefstuk of entrecote of varkenshaas te serveren, dus ben ik maar voor de vis gegaan, want doorbakken vlees vind ik bah! De kans dat je toxoplasmose vai de ontlasting van je katten krijgt is groter dan van besmet vlees, maar je weet het nooit! Probleem is dat je er niet echt ziek van wordt, maar dat het wel gevaarlijk is voor de baby. Ook na de eerste 3 maanden. Als je je er heel onzeker over voelt, zou je de vk kunnen bellen of je een bloedonderzoek kan laten doen. Hier nog wat info erover: http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap ... asmose.php @kippie75: De stang van de Bugaboo is wel in hoogte verstelbaar, maar de bak zit gewoon zo laag bij de grond en dus zo ver van jou als vader of moeder af, ik vind dat gewoon niet gezellig! Ik ben >1.80 m en heb geoefend met een pop en ik moest toch aardig bukken hoor om de pop uit de bak te halen! Nee, dat vind ik niks, kost me mn toch al zo kwetsbare rug! Ik hoop dat de fysio je van je klachten af kan helpen! @Sylvia: Ik vond de Quinny Buzz ook niet zo lekker rijden en ik vond hem ook niet zo mooi. Spannend; de 20-wekenecho al! Wist je nou al wat het wordt? @Remmar: Teutonia ook gezien, mooie wagen, weet niet meer hoe hij reed! @Mamalieske: sterkte meid, denk aan je!
hai hai, ik heb gisteren rauw/roze lamsvlees en rauw/roze biefstuk gehad....... K gebeld of ik niet preventief aan de antibiotca moet want listeria kan wel een incubatietijd van 90 dagen hebben! gaat ze me over terugbellen. Maar ja, lees op internet ook dat de kans dat je listeria van een niet op tijd verschoond vaatdoekje krijgt groter is, dus ja.....moet het maar accepteren.......
@ zogelukkig: wat een zoektocht he, naar de juist wagen!? haha.. wij hebben op een gegeven moment maar de knoop doorgehakt en hadden zoiets van: en deze word het gewoon! punt uit! haha.. Ik vond hem zelf makkelijk rijden. Wij hebben die gekozen waarbij je de stang kunt omduwen naar de andere kant, zodat de grote wielen dan aan de voorkant komen (voor in het bos enzo lekker handig). Alles was deze groter om in de auto te pakken en wat zwaarder dan het andere model. En wij hebben juist bewust voor een 4 wieler gekozen.. maargoed, dat is maar net wat je zelf wilt.. En wat ik een voordeel vond, is dat de adapters er al in zitten.. Bugaboo leek mij ook handig, maar ik ben ook lang (1.82) en wilde hem daarom ook niet! (en vriendlief is nog veeel langer haha) Succes met uitzoeken! hihi..